Съвместими главини

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Съвместими главини

Мнениеот thunderbeast » Нед Апр 27, 2014 5:59 pm

Здравейте!
Наскоро закупих ново колело с Ви-брейк спирачки, тъй като нямах пари за версията с дисковите спирачки. Скоро мисля да си сложа дискови спирачки, когато събера парите, но не знам коя главина ще е съвместима с касетата която разполагам в момента ( Sram PG-820 11-32 ). Искам да взема гавини, на който мога да монтирам диск с 6 дупки. Разгледах повечето главини онлайн и установих, че едната им страна е по-голяма от другата и не знам дали не трябва да се сменят и спиците при това положение ако взиамам такъв тип главини. Би било чудесно ако някой ми помогне при избора ми на нови главини.
В момента съм с предна главина Novatec 751GCC и задна Novatec 802GCC.

Благодаря предварително!
thunderbeast
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 27, 2014 10:14 am

Re: Съвместими главини

Мнениеот marsa » Нед Апр 27, 2014 6:22 pm

Първо - ако искаш да направиш хубаво колело, приеми че по презумпция стари спици не се преизползват и не се разместват по колелото. Обикновено не е фатално, но не е желателно да го правиш. Колкото по-високо качество гониш, толкова по-голямо значение имат подобни детайли.

Второ - освен диаметрите на фланците, има значение и разстоянието им от края на главината, а левият фланец по всяка вероятност ще е с голяма разлика между старата и новата главина. Ето защо има много голяма вероятност като размер само половината спици да ти свършат работа, или въобще да не станат.

По отношение на касетата ще ти свърши работа на практика всяка съвременна главина с Shimano/Sram шлиц. Главините за 8, 9 и 10 скорости ползват еднакъв шлиц, срещат се такива които са с малко по-дълъг такъв, оптимизирани за 10/11, на тях също може да се ползва 8/9 касета, като добавиш малък спейсър. Като изключение има главини за 7 скоростни касети, които не поемат повече, но те са стар стандарт и не мистя че се произвеждат в наши дни.

Естествено трябва да съобразиш същият брой дупки за спици, щом ще ползваш старата шина.

И така - има безчет главини, които ще ти свършат работа, ако си харесаш нещо конкретно и имаш въпроси - пиши.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Съвместими главини

Мнениеот thunderbeast » Нед Апр 27, 2014 7:34 pm

Разбрах, благодаря!

Разгледах онлайн магазините и се спрях на това:
http://screambikes.eu/bg/glavini-mtb-zadni-disk/6936-zadna-glavina-shimano-alivio-fh-m475.html
Мисля че ще ми свърши добра работа, тъй като не съм фен на спусканията. Най много да скоча от бордюр и толкоз.
thunderbeast
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 27, 2014 10:14 am

Re: Съвместими главини

Мнениеот marsa » Нед Апр 27, 2014 7:52 pm

Честно казано точно от тази главина имам лоши впечатления а и от други съм чувал същото. Неприятното е, че няма гумени уплътнения, а само система "лабиринт", която да спира навлизането на мръсотии.

Без да съм сигурен, предполагам че тази главина (макар и малко по-евтина) ще е по-добър избор: http://screambikes.eu/bg/glavini-mtb-za ... -dc22.html
Същата има и някакъв по-фешън вариант, не знам дали имат разлики освен дизайна и 40гр тегло: http://bikesport.bg/bg/products/1623-%D ... %BD%D0%B8_
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Съвместими главини

Мнениеот thunderbeast » Нед Апр 27, 2014 8:14 pm

Аха. Но тези главини са с 36 дупки а на мен ми трябва с 32
thunderbeast
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 27, 2014 10:14 am

Re: Съвместими главини

Мнениеот marsa » Нед Апр 27, 2014 8:19 pm

В сайта на Formula пише, че се произвеждат и двата варианта DC22 с по 28/32/36, така че нищо чудно да се зареждат и 32 и 36 по нашите магазини. Питай конкретните магазини. Цената също не е еднаква навсякъде ;)
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Съвместими главини

Мнениеот thunderbeast » Вто Апр 29, 2014 10:59 am

Чудесно намерих магазин в който продават версията на Formula DC-22 с 32 дупки. Смятам да взема предна главина SRAM MTH-306
thunderbeast
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 27, 2014 10:14 am

Re: Съвместими главини

Мнениеот kawasuna » Сря Дек 04, 2019 10:53 pm

Здравейте миналата седмица си купих това колело
https://www.bike24.com/p2298523.html
От къде мога да намеря информация колко тежат каплите му?Струват ми се доста тежки за xc байк.Ако реша да ги сменям с по- леки с каква главина трябва да е задното колело за да пасне на сегашната ми касета?
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвместими главини

Мнениеот Alexi » Чет Дек 05, 2019 12:06 am

как избра точно тоя велосипед за тия пари ,той целия е много тежък .. няма един лек компонент :) а каплите са над 2 кила със сигурност ... сменяй ги целите ,не само главините има чудни оферти и на нашия пазар ( примерно Х1700 новички мярнах )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Съвместими главини

Мнениеот kawasuna » Чет Дек 05, 2019 11:41 am

За 3412лв. го взех от Scott.Явно не съм се изразил точно,ще вземам цял сет,но не знам главините(новите) дали ще са съвместими с моята касета
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвместими главини

Мнениеот Bi11y » Пон Дек 09, 2019 12:01 am

kawasuna написа:За 3412лв. го взех от Scott.Явно не съм се изразил точно,ще вземам цял сет,но не знам главините(новите) дали ще са съвместими с моята касета


Махни предната външна и вътрешна гума - измери колко тежи. Ротора ти ако е около 180 грама - изваждаш теглото и ще получиш колко тежи предната капла.

https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 400-B.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 400-B.html

Задната капла ще тежи 200 грама в повече от разликата в теглото на хъбовете. Примерно ДТ Суис М1700 с 22.5мм вътрешна ширина на шината тежи 1805 грама(2те капли заедно) - бууст/центърлок / шимано хъб (това трябва да търсиш за да ти паснат частите). Според мен ще свалиш 300-400 грама от капли - това се усеща много като намаляване ефекта на маховика от намаляването на теглото (по-бързо ускоряваш и спираш).

Провери тук във форума/ базар или олх - може да има обяви за такъв сет ДТ Суис 1700 ... :)
Bi11y
 
Мнения: 1369
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Съвместими главини

Мнениеот kawasuna » Вто Дек 10, 2019 9:58 pm

Да точно такъв сет намерих и мисля да го взема.Иначе за моята касета NX 10/50 пишат,че става за повечето главини,дори и на Шиманските
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвместими главини

Мнениеот kawasuna » Сря Дек 11, 2019 11:50 am

Моя сет тежи-1111гр.задна и 920 предна,общо 2130.
Заслужава ли си да дам едни 500лв.за 300гр.по-лек сет :dontknow:
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвместими главини

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Дек 11, 2019 12:46 pm

Да.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Съвместими главини

Мнениеот billclinton » Сря Дек 11, 2019 1:54 pm

kawasuna написа:Моя сет тежи-1111гр.задна и 920 предна,общо 2130


1111+920= 2031
billclinton
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Вто Ное 11, 2014 11:23 am
Местоположение: София

Re: Съвместими главини

Мнениеот kawasuna » Сря Дек 11, 2019 2:55 pm

Въйййй малееее срамотия!!
Значи 200гр разлика=500 кинта
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвместими главини

Мнениеот billclinton » Сря Дек 11, 2019 4:01 pm

kawasuna написа:Въйййй малееее срамотия!!
Значи 200гр разлика=500 кинта


Е ти все пак ще вземеш някви пари от старите капли.
А 200гр. са си 200гр.
От тук 200 от там 200 и ...
billclinton
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Вто Ное 11, 2014 11:23 am
Местоположение: София

Re: Съвместими главини

Мнениеот Alexi » Сря Дек 11, 2019 11:25 pm

абе 200 грама не са кой знае какво от сет ,част от тия грамове ( да не кажа повечето ) ще са в шиманските главини .. отделно ако е 25мм ,то дтсуис с тоя размер не са много по леки .. бих инвестирал в други неща тия 500 лв ,взел си велосипеда изгодно карай си го .. ако ти се струва че тежко върви за ХС мекичка виж някои по леки гуми по скоро ,и мини на тюблес ако не си
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Съвместими главини

Мнениеот hitar_potar » Чет Дек 12, 2019 3:36 pm

Какво ще спести от минаването тюблес? Маха вътрешните, но налива бозица и слага и винтили (които са част от вътрешните). И тя разликата някак си се стопи. Най-удачно е да намери по-леки външни гуми - хем най-евтино, хем няма да я има разправията с тюблеса. А за 500лв 200г надолу за мен не си заслужава. Ако беше повече - да. Моя опит е за малко под 700лв успях да смъкна около 1400-1500 грама от уилсет и гуми, но втори път така и не видях подобна оферта за уилсет. И това преди да продам стария уилсет и да върна малко над половината от похарчената сума (говорим все за висок клас). :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Съвместими главини

Мнениеот Bi11y » Чет Дек 12, 2019 4:40 pm

hitar_potar написа:Какво ще спести от минаването тюблес? Маха вътрешните, но налива бозица и слага и винтили (които са част от вътрешните). И тя разликата някак си се стопи. Най-удачно е да намери по-леки външни гуми - хем най-евтино, хем няма да я има разправията с тюблеса. А за 500лв 200г надолу за мен не си заслужава. Ако беше повече - да. Моя опит е за малко под 700лв успях да смъкна около 1400-1500 грама от уилсет и гуми, но втори път така и не видях подобна оферта за уилсет. И това преди да продам стария уилсет и да върна малко над половината от похарчената сума (говорим все за висок клас). :)


Леки външни гуми и вътрешни :) По черно :) ? Наистина ли :) ? Познавам един такъв и носи 2 резервни гуми и лепенки ...

Едно минаване по черно имах 8 петна от боза на задната гума - не съм убеден ,че бих носил 8 лепенки , както и че ще открия всички трънчета преди да сложа новата вътрешна на полеви условия ... Забелязах проблема когато се прибрах в къщи. Веднъж ти трябва да си без обват и да тикаш/носиш велосипед 10-15 км и ще си смениш мнението ...

Отделно тубелеса стъпва и работи по-добре отколкото същия модел гума с вътрешна. Спестяването на теглото е около 100 грама на вътрешна при 80 мл боза.

Ако си шосейка със съгласен ,че няма особено смисъл, но и там взеха да стават тубелес с 20-30 мл боза...
Bi11y
 
Мнения: 1369
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Съвместими главини

Мнениеот Alexi » Чет Дек 12, 2019 9:06 pm

от тюблеса се печели тегло но не е това най важното - това е факт ,все пак не познавам човек след тюблес да е минал пак на вътрешни ,трябва да си мазохист :) печелиш време .. а то е най ценното - тюблеса ти пести време ,особено ако сте група и ти си с аварията - знаеш как е .. качеството на колоездене се подобрява с пъти - перфорации ,спуквания даже след време забравяш какво беше това .. а ако минеш от 300 грама вътрешни на тюблес спестяваш и едни почти 200 грама на капла - това не е никак малко на фона на останалите преимущества .. в момента от 4 байка с вътрешни е само шосейката ми ,тъй като пукам веднъж на около 5000 км ,отделно олекотяването е минимално и съм решил да не се занимавам ( а и гумите ми не са тюблес ) :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Съвместими главини

Мнениеот bratlence » Пет Дек 13, 2019 2:48 am

hitar_potar написа: Моя опит е за малко под 700лв успях да смъкна около 1400-1500 грама от уилсет и гуми, но втори път така и не видях подобна оферта за уилсет.


Да смъкнеш 1500 грама от байка и това да ти излезе 300-400 лв е доста добре.

Колкото до tubeless, то не е задължително да слагаш боза вътре... Бозата се слага, за да запушва дупките по гумата. Те продават и вътрешни с боза. Това е и основната причина да има боза все пак. Иначе tubeless може да си направиш с вътрешни гуми за BMX 20", като изрежеш една част от гумите и после лепиш с изолирнат. Гето версия, която може и да не сработи със всички части, но при повечето дава резултат. Едно приятелче кара на този принцип и вътре пълни със самоделна смола. За има няма 10 лева купува гуми и тиксо, останалото са някакви неща от гаража. Сваля по ~300 грама предполагам.

@thunderbeast
Погледни в olx. Появяват се често капли, които са нови или демонтирани от новозакупени колела. Стига да са в добро състояние лагерите (хубави лагери са около 15 лв за брой, че и двойно). Във форума пускат също оферти.
bratlence
 
Мнения: 82
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Съб Юни 10, 2017 10:43 pm

Re: Съвместими главини

Мнениеот Bi11y » Пет Дек 13, 2019 8:09 am

От сет до сет има доста разлика. Свалянето на тегло в сета е осезаемо при каране отколкото сваляне на тегло с по-леко колче , кормило и лапа - за последните 3 разлика има само на кантара.

Аз лично не мога да си представя как се сваля на велосипед от сериозна марка 1500 грама от гуми и капли - в случая може да стане САМО ако се мине на шосейни 200 грама гуми и карбонов сет 1000 грама струващ 3-4000Е...

От сет до сет също има разлика - дали става изобщо тубелес , главините дали са с капсуловани лагери или са некапсуловани сачми като на шимано( магнит за прах и кал) , стифнеса на сета , здравина на шините. При шосейните сетове и аеродинамиката също дава предимство.
Последна промяна Bi11y на Пет Дек 13, 2019 8:50 am, променена общо 2 пъти
Bi11y
 
Мнения: 1369
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Съвместими главини

Мнениеот Boyan1984 » Пет Дек 13, 2019 8:27 am

Абе ще има разлика ако сега бодна един дропър 650-700 грамов и сегашното ми 220 грамово. Половин кило си е половин кило. Изкушавах се на един Brand X Ascend, но прецених че просто нямам нужда от него.
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Съвместими главини

Мнениеот Alexi » Пет Дек 13, 2019 8:42 am

от капли/гуми може да се смъкне и повече ,и то без "тежките" ти капли са да нонейм ментета - примерно Шимано МТ15 са 2400 грама ,има и други тежки примери .. при гумите е подобно - базова гума с телен борд може да клони към 1 кило че и да го подмине ако е АМ гума ..за 700 лв можеш да вземеш един сет ДТсуис 1700 + 2 хубави гуми ,махаш и вътрешните и ей ги на около 1.5 кг надолу
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Съвместими главини

Мнениеот kawasuna » Пет Дек 13, 2019 2:41 pm

Врншната ми гума тежи 860гр.,вътрешната 152гр.
Имам гуми на michelin с телго 720гр.Абе грубо 250гр на колело,което е 500гр.за двете и това почти без пари защото гумите ги имам!
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвместими главини

Мнениеот Bi11y » Пет Дек 13, 2019 2:47 pm

kawasuna написа:Врншната ми гума тежи 860гр.,вътрешната 152гр.
Имам гуми на michelin с телго 720гр.Абе грубо 250гр на колело,което е 500гр.за двете и това почти без пари защото гумите ги имам!


Да ти дам 60 лв за 2-те фабричните тежки гуми :) ... - безсмислено е да седят ако няма да ги караш :) Имам 600 грамови Рокет Рон + Рейсинг ралф лайтскин Ево 3 компонентни нови ако имаш интерес за някакъв бартер и доплащане:)
Bi11y
 
Мнения: 1369
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Съвместими главини

Мнениеот martin.radev » Пон Фев 10, 2020 4:25 pm

hitar_potar написа:Какво ще спести от минаването тюблес? Маха вътрешните, но налива бозица и слага и винтили (които са част от вътрешните). И тя разликата някак си се стопи. Най-удачно е да намери по-леки външни гуми - хем най-евтино, хем няма да я има разправията с тюблеса. А за 500лв 200г надолу за мен не си заслужава. Ако беше повече - да. Моя опит е за малко под 700лв успях да смъкна около 1400-1500 грама от уилсет и гуми, но втори път така и не видях подобна оферта за уилсет. И това преди да продам стария уилсет и да върна малко над половината от похарчената сума (говорим все за висок клас). :)


E не, тази първата част заклевам, се че принадлежи на 2015 година.
първо на 2 х вътрешни гуми за 29ка говорим за 440-480 гр. боза слагаш по 100на на гума (2х100) и печелиш 250 грама груби сметки (вентилите са 20грама и двата)
Най-важното не е дори тези 250 грама, които спестяваш за под 100 лева в този ненадминат ъпгрейд за пари срещу качество.
А възможността да караш с ниско налягане, да намалиш съпротивлението при търкалянето на гумата - и то осезаемо още от първите метри, които изминеш.
Спираш да се разправяш със спукани гуми, прещипани/перфорирани (Snake-Bytes) и най-важното не губиш време да сменяш и правиш гуми на пътеката
време, което дори ти да имаш на разположение всички други хора в групата нямат и не могат да си представят, че последния човек на планетата, който кара с
вътрешни гуми се е паднал да кара - точно с тях днес :).
И да, 2020 година - трябва да е ясно Тюблес гума се прави за същото време като тази с вътрешни - ако срежеш гумата, мяташ вътрешната вътре и се занимаваш със следващите
20 спуквания - по същия начин, по който щеше да го правиш и ако си с вътрешни гуми първоначално :D. А за всички останали видове пукания на гума...минаваш през тях и се молиш
всички от групата да са тюблес иначе седиш, чакаш и пропушваш за 3ти пореден път тази година.

P.S: Колко по-леки гуми от Maxxis rekon 29х2.4 (800гр.) мислиш, че може да си намери - без да се налага да смени размера...?
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 695
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Съвместими главини

Мнениеот hitar_potar » Вто Фев 11, 2020 4:30 pm

martin.radev написа:
hitar_potar написа:Какво ще спести от минаването тюблес? Маха вътрешните, но налива бозица и слага и винтили (които са част от вътрешните). И тя разликата някак си се стопи. Най-удачно е да намери по-леки външни гуми - хем най-евтино, хем няма да я има разправията с тюблеса. А за 500лв 200г надолу за мен не си заслужава. Ако беше повече - да. Моя опит е за малко под 700лв успях да смъкна около 1400-1500 грама от уилсет и гуми, но втори път така и не видях подобна оферта за уилсет. И това преди да продам стария уилсет и да върна малко над половината от похарчената сума (говорим все за висок клас). :)


E не, тази първата част заклевам, се че принадлежи на 2015 година.
първо на 2 х вътрешни гуми за 29ка говорим за 440-480 гр. боза слагаш по 100на на гума (2х100) и печелиш 250 грама груби сметки (вентилите са 20грама и двата)
Най-важното не е дори тези 250 грама, които спестяваш за под 100 лева в този ненадминат ъпгрейд за пари срещу качество.
А възможността да караш с ниско налягане, да намалиш съпротивлението при търкалянето на гумата - и то осезаемо още от първите метри, които изминеш.
Спираш да се разправяш със спукани гуми, прещипани/перфорирани (Snake-Bytes) и най-важното не губиш време да сменяш и правиш гуми на пътеката
време, което дори ти да имаш на разположение всички други хора в групата нямат и не могат да си представят, че последния човек на планетата, който кара с
вътрешни гуми се е паднал да кара - точно с тях днес :).
И да, 2020 година - трябва да е ясно Тюблес гума се прави за същото време като тази с вътрешни - ако срежеш гумата, мяташ вътрешната вътре и се занимаваш със следващите
20 спуквания - по същия начин, по който щеше да го правиш и ако си с вътрешни гуми първоначално :D. А за всички останали видове пукания на гума...минаваш през тях и се молиш
всички от групата да са тюблес иначе седиш, чакаш и пропушваш за 3ти пореден път тази година.

P.S: Колко по-леки гуми от Maxxis rekon 29х2.4 (800гр.) мислиш, че може да си намери - без да се налага да смени размера...?

Абе, принципно си прав. Може да са ми поостарели разбиранията ми, но опита ми е малко по-различен. Не говоря за 29-ки, говоря за 26-ци (такъв е опита ми, ама то е просто размера, и аче си е все гума). После, говоря за спускар, не за твърдак/шосейка/трейл/ам-колелце. И опита ми е такъв, че аз с по-леки гуми и с вътрешни минавам през дадена пътека, докато човек с тюблес зад мен започва да издиша и бозата да хвърчи по каплата, та се наложи да спираме да налива наново боза и да помпи. Отделно нещо не ми е ясно как ти се намаля съпротивлението на търкаляне, каро смъкваш налягането - при мен е точно обратното и при байка, и при колата. А и аз съм свикнал на налягане около 2 бара - пробвал съм и с по-малко, но не ми е удобно, усещам я като спукана. За мен просто тая комбинация работи и от много отдавна не ми се е налагало да лепя гуми. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Съвместими главини

Мнениеот martin.radev » Вто Фев 11, 2020 5:08 pm

При мен опита е точно обратен, и аз говоря както за ХС каране, така и за агресивно Ендуро каране.
случвало се е да спрем да правим разпрана Тюблес гума, но това е нещо, което се случва на гумата без значение дали вътре има вътрешна или боза.
_-=Никога=-_ не ми се е случвало да правим спукана (не нарязана, а спукана - пробита), която е сетната Тюблес.
на Въпроса ти за съпротивлението - Елементарна физика е - и това не са някакви мои размисли и страсти - всеизвестни факти.
На бързо:
1).Има ли вътрешна и външна - има триене = +Температура - оставям те да решиш как топлината в гумите действа на търкалянето.
2).По-ниско налягане създава по-голям контактен отпечатък, което както при колата ти - на гладка повърхност (асфалт) - се усеща като забавяне,
така на неравна (пръст, камъни, чакъл) е страхотен Плюс заради възможността да деформира(адаптира) по-голяма площ към настилката.
Но тук можеш да видиш нещата подкрепени и със схеми

https://www.schwalbe.com/en/rollwiderstand
https://www.schwalbe.com/en/tubeless

Реално няма нито една-единственствена причина поради, която човек да не захвърли вътрешните и да кара с Тюблес (Говорим за Планинско колоездене)
И моля, това че се прави трудно не е сериозно - прави се за същото време като каквато и да е друга гума. Някой по-нагоре го беше казал -
Опитал тюблес - не се е завърнал към вътрешните, поне аз не познавам такива. Но това си е мое мнение, щом досега не си минал на тюблес,
явно няма да го направиш и заради доводите, които ти давам - но с удоволствие бих пийнал по бира с теб ако те засека на пътеките и да ти надуя главата за 26ците :)
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 695
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 112 госта