Maxxis Minion DHR II с/у Schwalbe Magic Mary за задна

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Maxxis Minion DHR II с/у Schwalbe Magic Mary за задна

Мнениеот alexmitev » Чет Юни 03, 2021 7:22 pm

Здравейте,
наскоро смених задната гума Magic Mary Evolution 27.5x2.35" с Maxxis DHR II 27.5x2.4" WT 3C MaxxTerra Exo+, но за съжаление останах доста разочарован от промяната.
На места, на които Schwalbe-то минаваше без проблеми, DHR буксува и усещането е все едно карам в пясък. Днес например по един не толкова голям наклон със сух чакъл, при почти всяко завъртане Maxxis-ът превърташе много неприятно и в крайна сметка се отказах и слязох да бутам, въпреки че със Schwalbe-то бих карал.
Учуден съм, понеже това е една от сравнително меките смески на Maxxis - 3C MaxxTerra (да, не е MaxxGrip или SuperTacky, но тях не бих сложил за задна).
Като разгледах по-внимателно грайфера обаче, забелязах че той определено не работи в моя полза при качване - заради скосяванията в задната част, определено няма как да има добро сцепление, докато липсата им в предната очевидно помага при спускане. Явно това си е гума, проектирана основно за спускане (както подсказва и името :) ) и сериозно се замислям дали да не я обърна наобратно, като последен отчаян опит преди да я разкарам...
При Scwhalbe няма такива скосявания на грайфера и явно е направена да работи еднакво добре нагоре и надолу (вероятно за сметка на малко по-трудно въртене).
Ширината на гумите не е еднаква - 2.4" Maxxis е 59мм (вместо 61!), а 2.35 Schwalbe e 61мм (вместо 59.6), но мисля че тези 2мм не са причината за разликата - според мен основната причина е формата на грайфера и евентуално смеската.
Като купувах Maxxis-а ми се стори доста по-различен от предишните, които бях купувал - някакси стоеше доста черен и лъскав и общо взето пластмасов. Имам обаче Minion DHF 26" със същата смес, купувана преди половин година и определено изглежда с повече каучук, или поне такова е субективното ми усещане.
Може пък в последно време Maxxis да са развалили качеството и това да обяснява нещата, знам ли...

Уточнения:
1. Maxxis-ът е 2.4" WT и е сложен на шина само 25мм, което знам че не е много добре, но при каране на прав участък, не смятам че това трябва да се отразява.
2. Налягането и в двете гуми беше приблизително еднакво - 1.7-1.8
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Maxxis Minion DHR II с/у Schwalbe Magic Mary за задна

Мнениеот pascoff » Пет Юни 04, 2021 8:12 am

Грайфера на швалбето определено е по-подходящ за конкретния пример от този на максиса. Въпроса е кое ти е по-приоритетно - катеренето или спускането? Или и двете. Ако е катеренето, може да обърнеш максиса ... ако е спускането, остави си го така ... ако са и двете, сменяй го.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Maxxis Minion DHR II с/у Schwalbe Magic Mary за задна

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Юни 04, 2021 8:48 am

И двете са хубави гуми с различно предназначение:
- Мерито има една идея по-широк спектър, в който работи добре, докато DHR II е гума основно за сухо и без размачкана кал.
- на сухо максисът е определено по-подходящата гума.

На теренът който си описал би трябвало да имат сходно сцепление. Ако Мерито е било Snake Skin то бордовете са му по-меки от колкото на Exo+ и това би могло да обясни усещането ти. Предполагам Максиса трябва да е на една идея по-ниско налягане, за да има същата "мекота" на бордовете като Мерито. Най-вероятно Snake Skin-а е позволявал чакълът да се "погълне" от гумата, докато Максиса с ЕХО+ по-скоро го разбутва.

На такъв терен и по стръмен наклон съм карал с доста износена задна гума без проблеми. Трябва да се концентрираш теглото ти да е в курбелите или даже една идея към задната гума. Ако лягш напред губиш натиск и задната превърта лесно - красотата на мтб е, че ездачът създава сцепление чрез динамиката на позицията си.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта