Harka написа:По принцип и аз съм фен на VPP окачванията, но да се слагат всички под общ знаменател не бива. И точно пък моя Рейн не е най-добрият пример за добре работещо окачване. Веднага ти казвам един голям негов недостатък - твърде късият шок. В резултат на това окачването може и да работи "мазно", но се продънва адски лесно и създава впечатление почти за регресивно окачване. Да, с друг шок, токени-мокени, набримчен яко с въздух и т.н. се подобряват нещата, но оптимално със сигурност не е.
Има и много други примери за не особено добре сметнати VPP окачвания. И обратно - за много добре работещи сингъл пивот окачвания. Хорст линкът също може да бъде направен да работи много добре.
Още един пример ти давам - много от съвременните окачвания са проектирани за конкретен модел шок на определен производител! И не работят добре с друг. Толкова е фин балансът понякога.
За това дали окачването е работещо разчитам на ревюта и информация от интернет. И за да бъде достоверна информацията, ще сравня стантона с каньона. Ревютата са от същия сайт:
Мисля, че тука няма какво повече да коментираме
(дясното е стантън, лявото е каньона)
Harka написа:pascoff написа:[Stanton-a е точно такъв и като гледам на там отиват нещата, няма какво да го мисля повече.
При Stanton-a мен лично не ме кефят няколко неща:
1. Хода на окачването. Това е ендуро колело, с ендуро геометрия, бомбоустойчива рамка, но въпреки това е само 140мм ход. 27,5 версията е със 160 и аз подозирам, че 29-ката е базирана на нея и просто не са успели да запазят повечето ход заради голямата задна гума.
2. Предлага се с всякакви шокове, което за мен не е добър знак, защото значи, че или рамката не е оптимизирана за нищо конкретно, или просто производителят не дава информацията с какво точно би работила най-добре.
3. Теглото е ясно. На теб може да не ти пречи толкова, но съвременните тенденции са за по-големи гуми със здрави бордове, сложи и cush core-ве и спокойно отиваш на 17-18 кг, което е вече в ДХ категорията. И пак отбелязвам - при 140мм ход!
Ако искаш да разбереш повече за окачването му - може да инвестираш 25 Евро е
тоя пич да ти го анализира. Аз съм му голям фен, но за жалост ютюб канала му не е супер активен -
https://www.youtube.com/watch?v=DwlC_cGtofEТака поне ще знаеш какъв шок да му сложиш.
1. Хода е всъщност това, което ми харесва. Не искам ни повече, ни по-малко
140 за мен е златната среда.
2. Предлага се с 2 шока - Ohlins TTX/Coil или Rockshox Delux Select. Аз предпочитам въздух, но може би ще заложа на SUPER DELUXE ULTIMATE. Това ще го обсъдим после.
3. Нямам намерение да слагам къшове, особено за моите 68кг.
Незнам защо толкова те притеснява това тегло (всъщност знам де, ти си си така от малък
). Ако сравним с друга рамка, която си харесах - Transition Sentinel (алуминивета версия) - теглата и на двете са много близки. Raaw Jibb (друг фаворит) е със същото тегло. Единиствения вариант да сваля около кило от рамката е тя да е карбонова. Колкото и да ми харесва карбона на външен вид, не искам да го мисля през цялото време докато карам.
Някъде спомена и за къс шок. Не мисля, че стантъна е с такъв - 230 Metric with 65mm Stroke.
Harka написа:Направих една бърза сметка колко ще излезе като тегло Stanton-a. Сложих среден до висок клас компоненти, читави. Повечето тегла са реално мерени, някои са на производителя. Със сигурност твоята конфигурация ще е различна, но за добиване на представа става. Оказах се прав - точно 17 кг закова. Без инсърти. С тях още половин кило нагоре.
Компонент Тегло
Рамка – Stanton Switch9er FS 3950
Шок Öhlins TTX22M 900
Вилка – Fox 36 Float Grip2 2187
Гуми:
Предна – Maxxis Minion DHF 2.5 DoubleDown 1241
Задна – Maxxis DHR2 2.4 DoubleDown 1181
Боза Stan 240
Водач + башгард E.13 115
Total: 17024
Ей тука ме изненада, благодаря за което
Не съм мислил толкова напред, но нека разцъкаме. От шока ще сваля към 450гр., от вилката (харесъл съм си PIKE ULTIMATE, който го дават към 1890) ще сваля към 300гр., от гумите (зарибен съм за Versus Tires, които са към 1050 парчето) ще сваля към 320гр., от бозата (ти къде сипа 240гр., по 60 слагам на гума ) ще свяла към 120гр., водач? тва па за какво ми е ... от него още 115гр.
тотал щета става 1307гр. надолу ... къмто 15-16кг. да стане съм ок ... то сегашното ми е толкова
предполагам, че и още мога да изпиля с другите компоненти, но няма да се заигравам
Всъщност, тази статия която ми прати за най-добро колело за 2021, е много интересна. Там сравняват много и различни колела (твърдаци, хс, ендуро, трейл, електрички) с идеята да намерят колелоТО (THE bike), което може всичко. Виж там какво казват:
Despite weighing more, having more travel and more robust, heavier components, the Spectral still performs better on climbs and tours. A direct comparison shows that lightweight construction or short travel suspension aren’t the most important thing.
Instead, the riding position, geometry, suspension kinematics and weight distribution are the decisive factors for climbing performance!Така че 1 кило + ми е все тая (да речем че стоманата на стантона е с толкова по-тежка от масовите рамки).