Страница 11 от 12

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 3:40 pm
от jayblack
Alexi написа:този проблем може да го има на чисто нова вилка ,като поработи ще се напасне .. то за това си има разработка вилката ,малко по стегната е като нова

Щом си казал, сигурно знаеш. Боксерът 5години спускане явно са му дошли малко, лирикът пък беше на сезон и половина, още малко му е трябвало и щеше да се разработи. Фокс няма даже да ги коментирам, на тях и 10г каране едва ли ще са им достатъчни да се разработят.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 3:42 pm
от pascoff
jayblack написа:Ето на Костанев предито https://streamable.com/jnqo6f

Продецедурата е следната:
Мажат се втулки и инструмент с масло, вкарва се инструмента и с въртеливи движения се минават 3-4 пъти всяка втулка.
Ето и малко от мъчението (Ако не ви се слушат простотиите ни, гледайте без звук :D)
https://streamable.com/rq7d2m
https://streamable.com/3laroq

Fox имат такъв инструмент, който струва ~3000лв и услугата по калибриране в повечето suspension centr-ове влиза към профилактиката.
Ето го оригиналният инструмент https://www.silverfish-uk.com/products/ ... l-Assembly


Баси якото! Но се замислям - не се ли отваря лек луфт между тръбите и втулките така?

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 3:46 pm
от Alexi
излиза че фокс и рокшок ги правят в час по трудово тия бушинги .. а наш Ганьо е експерт и ги разширява че да лъзгат по леко .. звучи ми малко като китайските "рейс" семеринги на рокброс ,дето Фокс не са доживяли да ги измислят ... нищо лично против човека, но тия допуски са мислени с някаква цел от неслучайни хора .. този инструмент на Фокс от линка по горе служи за подмяна на бушинги .

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 3:54 pm
от jayblack
Alexi написа:излиза че фокс и рокшок ги правят в час по трудово тия бушинги .. а наш Ганьо е експерт и ги разширява че да лъзгат по леко .. звучи ми малко като китайските "рейс" семеринги на рокброс ,дето Фокс не са доживяли да ги измислят ... нищо лично против човека, но тия допуски са мислени с някаква цел от неслучайни хора


Алекси, знаем че можеш да пишеш, но въпросът е можеш ли да четеш. По възможност също ако може да се ограничиш и с епитетите.
Това е услуга, която се предлага по цял свят, включително и от фокс. Имат инструмент, с номер 803-00-813, който се продава и всеки може да си го купи. Това не е нещо, което аз съм измислил или решил да правя.
Ти ако не искаш да се възползваш от пълните възможности на твоята вилка, никой не те задължава. Но моля те, не говори неподготвен.

На твоя едит ще кажа, че ти си виждал инструмент за смяна на втулки и си работил с такъв сигурно. Не ме карай да ти снимам как изглежда въпросният.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 4:00 pm
от Harka
Alexi написа:излиза че фокс и рокшок ги правят в час по трудово тия бушинги ..

Не, просто ги правят с максимално допустимите допуски, така че да им излиза максимално евтино, но все пак да е работещо криво-ляво. Тук не става дума за никаква "ганьовщина". И производителите знаят какво правят, и Костанев! Който го устройва заводското положение - кара си така. Който не - оправя нещата.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 4:13 pm
от jayblack
pascoff написа:
jayblack написа:


Баси якото! Но се замислям - не се ли отваря лек луфт между тръбите и втулките така?

Oтваря се нужният луфт, една такава конструкция да работи правилно. Има толеранси, за този тип лагеруване, които са известни на инженери и машинисти. Фокс дават доста по-свободен "fit", от на моя инструмент, без да се усеща чукане или тропане. Така че това не е проблем. Производителите се застраховат, защото никой няма да върне по-стегната вилка за рекламация, но тропаща и луфтеща - веднага. За това втулките се правят стегнати и при първата профилактика се оразмеряват до нужното.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 5:13 pm
от Gworan
Мисля че доста се надценява контрола на качеството и точността на изработка когато говорим за продукти от масово производство. Да, не са ги измислили в час по трудово, но ако съдя по швейцарската прецизност на DT Swiss и техния 10% толеранс, нищо чудно дори някои от най-високия клас вилки да имат нужда от малко повече довършителна работа. Не само при колелата, за всичко, когато сравняваме продукт от масово производство и такъв от бутиков производител, обикновено най-голямата разлика е в това колко време е отделено да се доизпипа и всичко. Не знаем през колко произведени бройки ще се калибрират машините, със сигурност не е за всеки отделен детайл. Дели се прави на конвейер за да се бълва количество и се пести от всевъзможни инструменти и материали, или се влага внимание и часове човешки труд във всеки един продукт. И със вилките аз лично не бих очаквал всичко да е супер точно и съм сигурен че има големи разлики от бройка до бройка.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 5:56 pm
от evilzet
С това прешлайфане, не се ли скъсява живота на втулките - по-скоро ще се разхлопат? Може би това е на заден план за тези на запад.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 6:11 pm
от jayblack
Няма нищо абразивно в процедурата, че да е шлайфане. Допуските не са измислени, а са взети от производителя. И не на последно място, прави точно обратното. При по-тесни толеранси не остава място за маслото, при така оразмерените втулки, животът им се подобрява поради наличието на по-добро смазване. Единственият минус е по-бързата загуба на смазочните свойства на маслото, дължаща се на повечето работа, която трябва да върши. Като виновници са само RS с тяхната недомислица наречена 0w30, fox gold може да издържи много повече от препоръчителните 50ч.работа.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 8:04 pm
от Pr3d4t0R
@jayblack :bowdown: Ще се възползвам при следващата сервизация.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 9:41 pm
от evilzet
Малко ме е яд , че оня ден си затворих вилката и не мога да направя този гравитационен :D тест.
Един вид този тул моделира(бг превод приплесква) материала на втулката, без да отнема "месо", така че да е идеално кръгла и цилиндрична (имам предвид във височина да е с еднакъв диаметър).
Без отнемане, просто набиването му разпределя правилно плъзгащия материал?
Кофти схема, купуваш си втулки за 100 лв и като ги сложиш гледаш как има стъпалце, където е цепката на втулката. Пък за ексцентрицитет да не говорим. Преди малко смених на шока втулката и се чудя тая недодялана снадка няма ли да нарани изстраданата ми с чакане чисто нова ос.
Иначе си продават тула за 1000+ ойро :banghead:
С извинения към автора на темата, но може Админ да отцепи мненията, явно е непопулярна тази процедура.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 24, 2022 10:13 pm
от pascoff
Ааама моля ви се, никакви извинения. Това е много полезно и се радвам, че jayblack го сподели. Без това сега само мога да чакам да пристигнат рамката и някои от частите за да започна да сглобявам. Рамката е нъкъде в Унгария ... шиша за вилката е някъде в Германия ... плочата е някъде в Австрия ... дропера кой го знае той къде е ... пътуват.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 10:04 am
от pascoff
Alexi написа:не знам връзва ли се сметката да пазаруваш така без никаква промоция части .. колко горе долу ще излезе тоя байк като цена ? подозирам че ще е поне 30% отгоре на еквивалентна готова сглобка ..


Алекси, твоята благословия продължава. Байк центъра решиха да отворят нов магазин и пуснаха всичко налично с 20% надолу. Набавих си целия драйвтрейн от там :) :beer:

Иначе каплите са готови наплетени (със спици D-lite теглото изезе 928 на предната и 1035 на задната). Остана да взема само спирачките, кормило и лапа. И рамката още нещо се мота в митниците, а трябваше днес да ми е доставят.

Скоро ще пусна снимки на теглото на всички компоненти (за всички феновете на килограмите) :)

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 10:54 am
от Alexi
няма нужда ,аз познах теглото на каплите ,сигурен съм че съм познал теглото и на целия велосипед :beer:

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 1:15 pm
от NASIO
Байк центъра решиха да отворят нов магазин и пуснаха всичко налично с 20% надолу. Набавих си целия драйвтрейн от там :) :beer:

Пак връзкари ей :rofl: Как използва предварително намалението което ще бъде на 2-ри Април по случай отварянето на новия магазин? :D

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 1:21 pm
от pascoff
NASIO написа:
Байк центъра решиха да отворят нов магазин и пуснаха всичко налично с 20% надолу. Набавих си целия драйвтрейн от там :) :beer:

Пак връзкари ей :rofl: Как използва предварително намалението което ще бъде на 2-ри Април по случай отварянето на новия магазин? :D


То беше на 26 и 27 март на бул. Черни връх в София. Ти сигурно гледаш за новия магазин в Търново, който ще е на 2-3 Април.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 1:41 pm
от Harka
А какви скорости взе в крайна сметка?

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 1:51 pm
от pascoff
Ей тука си пише всички части: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... keRGY4sq3o

В зелено вече са при мен, в жълто са на път, останалите тия дни ще ги взема (от каймата сигурно). Иначе:

команда XT SL-M8100-12 Speed Shifter Right Clamp
дерейльор SLX RD-M7100-SGS-12sp
касета 10-51t XT CS-M8100-12 Micro Spline Cassette
курбели Shimano SLX M7100-1 175mm Cranks Arms
средно XT BB-MT800 Hollowtech II Bottom Bracket
плоча ALUGEAR Chainring direct mount 1-speed narrow-wide ROUND BOOST 26 зъба
верига XTR CN-M9100 126L 12sp Chain / Верига 12 Скорости 126 звена

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 2:33 pm
от Bi11y
Едни 4-бутални ХТР спирачки и ще стане чудесно :)

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 7:58 pm
от hitar_potar
Защо задния ротор си го заложил 180мм? Защо не 203мм?
Ясно байка в какъв клас е, но презапасяването откъм спирачки никога не е лошо - цената ще е 20-30г отгоре. Предимството - задната спирачка ще е далеч по-хладна при 1 по-живичко спускане. Знам ли, може и мнението ми да не е много правилно, защото аз обичам най-много задната спирачка да натоварвам и пържа. Затова и тръпна и изтръпвам какво ще е, като подкарам дзверо по сериозен терен тая година с настоящия 180мм ротор отзад - отсега си мисля откъде да налазя 2 223-милиметрови Галфъра, та да ми е спокойно на душицата! :D

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 9:11 pm
от Alexi
да ,ако отидеш на байкпарк примерно се усещат по големите ротори а теглото отгоре е малко

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 9:48 pm
от NASIO
Ехаа. Това 26х51 ще тегли с лекота ремарке с две деца и по най стръмните кози пътеки :D

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 10:30 pm
от Harka
hitar_potar написа:Защо задния ротор си го заложил 180мм? Защо не 203мм?

При това на 29". Опитах се да обясня, че 180 на 29 е все едно 160 на 26, ама...

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2022 10:46 pm
от pascoff
hitar_potar написа:Защо задния ротор си го заложил 180мм? Защо не 203мм?
Ясно байка в какъв клас е, но презапасяването откъм спирачки никога не е лошо - цената ще е 20-30г отгоре. Предимството - задната спирачка ще е далеч по-хладна при 1 по-живичко спускане. Знам ли, може и мнението ми да не е много правилно, защото аз обичам най-много задната спирачка да натоварвам и пържа. Затова и тръпна и изтръпвам какво ще е, като подкарам дзверо по сериозен терен тая година с настоящия 180мм ротор отзад - отсега си мисля откъде да налазя 2 223-милиметрови Галфъра, та да ми е спокойно на душицата! :D


Това пък хич не съм се замислял. Както стана ясно, не съм абюзер, че дори и юзер на спирачките. Не съм имал проблеми до сега с прегряване, недостиг на спирачна сила, липса на контрол ... а не е като да не съм спуЩал сериозни места. А и със задната семи слик няколко години, свикнах да не разчитам много на задната спирачка. Но това поне лесно се сменя, колко му е да туря по-голям диск ако видя нужда.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2022 9:02 am
от Pr3d4t0R
Harka написа:
hitar_potar написа:Защо задния ротор си го заложил 180мм? Защо не 203мм?

При това на 29". Опитах се да обясня, че 180 на 29 е все едно 160 на 26, ама...


Като човек минал на 29ка от 203/180 към 220/203 напълно подкрепям горното! Най-интересното е, че основното подобрение за мен е в по-добра модулация. Тежа 75-80 натоварен, а спирачките са:
- сеийнт с XTR лостче без ServeWave
- ХТ м8000 двубутална

220ката са Формула диск и Магура преходниик.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2022 6:56 pm
от compira
hitar_potar написа:Защо задния ротор си го заложил 180мм? Защо не 203мм?
Ясно байка в какъв клас е, но презапасяването откъм спирачки никога не е лошо - цената ще е 20-30г отгоре. Предимството - задната спирачка ще е далеч по-хладна при 1 по-живичко спускане. Знам ли, може и мнението ми да не е много правилно, защото аз обичам най-много задната спирачка да натоварвам и пържа. Затова и тръпна и изтръпвам какво ще е, като подкарам дзверо по сериозен терен тая година с настоящия 180мм ротор отзад - отсега си мисля откъде да налазя 2 223-милиметрови Галфъра, та да ми е спокойно на душицата! :D


Предполагам една част от съфорумците е пропуснала да гледа това видео: https://mtb-bg.com/2022/03/15/sram-the- ... isc-brakes , но мисля че кара да се замислим за размера на ротора и дали във всички случаи по-големият е по-добре!

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2022 2:27 pm
от Pr3d4t0R
Честно казано през всичките тези години на каране съм усещал загуба на сила при прегряване, но никога липса на сила, когато са студени. Разбира се съм пълен аматьор по отношение на скорост и техника на спиране и липсата на това усещане не е изненада. Факт е също, че много се изненадах как по-големите ротори на 29ка определено направиха спирането по-котролирано и по-малко изморително, въпреки съм по-скоро лек.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2022 4:25 pm
от Yash
Pr3d4t0R написа:... усещал загуба на сила при прегряване, но никога липса на сила, когато са студени.

Със синтерованите накладки усещам това нещо. Определено като позагреят спират в пъти по-добре.
Органичните са точно наобратно.

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пет Апр 01, 2022 1:51 pm
от pascoff
Изображение

Време е за сглобяване!

Re: project 2022

МнениеПубликувано на: Пет Апр 01, 2022 3:04 pm
от halfdone
Всички снимат новите кашони, дай да видим това вътре как изглежда :D