Страница 1 от 1

Съвет за нова вилка и промяна на ход

МнениеПубликувано на: Пон Май 02, 2022 9:07 am
от row
Здравейте,

Имам следния велосипед RAM XC TWO. За тези, които не си спомнят това е един от последните модели на RAM и изглежда по този начин https://bg-bike.com/velosiped-ram-xc-24.html. Ходът отпред е 130 мм, а отзад 120 мм. От известно време искам да сменя вилката, която в момента е RockShox Recon RL. Варианти, които гледам са Marzocchi Z2 и RockShox Pike Select. Един друг вариант, който видях за възможен е да се закупи RockShox Revelation и да се ъпгрейдне системата на смегчаване с Charger 2.1 и едни семеринги на SKF и ще си стане Pike Ultimate на практика, даже по-евтино ще излезе. Друга дилема, която имам е колко ход да бъде вилката. Да си поръчам 130 мм или да мина на 140 мм, за да мога да направя колелото приложимо за по-голям кръг от пътеки и терени? До какви неприятни последици може да доведе това? Ако реша да мина на 140 мм вече мога да оправя взор и към Marzocchi Z1. В момента каранията ми са главно на Витоша, като карам също на Подгумер и Локорско. Обичам техничните спускания, но също и добрите изкачвания. Колоезденето за мен е забавление, но и начин да поддържам форма.

Re: Съвет за нова вилка и промяна на ход

МнениеПубликувано на: Пон Май 02, 2022 10:32 am
от grendel
Здравей,

По отношение на конкретните вилки - не мога дефинитивно да кажа тази или онази, но наскоро смених X-Fusion XC32 130mm с Pike Select на 140мм и съм доста доволен. Иначе напоследък ъпгрейдите по колелото станаха въпрос на наличности, а не толкова на кокретен модел (е, и цената играе не малка роля).

По отношение на геометрията - general rule of thumb е, че промяна от 10мм в хода води до промяна на челния и седалковия ъгъл с 0.5°- 0.6°, рийча се променя с 5-8мм (в зависимост конкретната геометрия) и т.н. Промените не са особено забележими, особено ако не си професионален карач, но теси 10мм повече ход дават една (малко) по-голяма увереност надолу. Всъщност промяната от 10мм в хода на вилката е промяна с по-малко 8мм в геометрията при саг (20% от 140мм са повече от 20% от 130мм, т.е. при еднакъв % саг Axle-to-Crown не е с 10мм повече).
Изменението на рийча може лесно да бъдат компенсирано със завъртане на кормилото с 5% напред (в зависимост от rise-a и upsweep-a), така че геометрично не виждам проблем за 140мм.
Мислех при мен да местя спейсъри, но с промяната на кормилото при мен усещането "заспа" (да не кажа, че се и подобри)
Поиграй си с този калкулатор: https://madscientistmtb.com/bike-geometry-compare/ и особено с частта "include cockpit", за да придобиеш представа какво имам предвид.

Рамките обикновено могат да понесат до към 20мм по-голям ход отпред преди да стане опасно, така че и там не би трябвало да е проблем.

Толкоз от мен.

Поздрави...

Re: Съвет за нова вилка и промяна на ход

МнениеПубликувано на: Пон Май 02, 2022 12:25 pm
от Alexi
Ревелейшън не ползва шасито на Пайк Ултимейт ( от различни сплави са ,Пайка е с по хубавата и лека сплав )

Re: Съвет за нова вилка и промяна на ход

МнениеПубликувано на: Пон Май 02, 2022 1:53 pm
от row
Alexi написа:Ревелейшън не ползва шасито на Пайк Ултимейт ( от различни сплави са ,Пайка е с по хубавата и лека сплав )


Да, това не го бях отчел. Благодаря!


grendel написа:Здравей,

По отношение на конкретните вилки - не мога дефинитивно да кажа тази или онази, но наскоро смених X-Fusion XC32 130mm с Pike Select на 140мм и съм доста доволен. Иначе напоследък ъпгрейдите по колелото станаха въпрос на наличности, а не толкова на кокретен модел (е, и цената играе не малка роля).

По отношение на геометрията - general rule of thumb е, че промяна от 10мм в хода води до промяна на челния и седалковия ъгъл с 0.5°- 0.6°, рийча се променя с 5-8мм (в зависимост конкретната геометрия) и т.н. Промените не са особено забележими, особено ако не си професионален карач, но теси 10мм повече ход дават една (малко) по-голяма увереност надолу. Всъщност промяната от 10мм в хода на вилката е промяна с по-малко 8мм в геометрията при саг (20% от 140мм са повече от 20% от 130мм, т.е. при еднакъв % саг Axle-to-Crown не е с 10мм повече).
Изменението на рийча може лесно да бъдат компенсирано със завъртане на кормилото с 5% напред (в зависимост от rise-a и upsweep-a), така че геометрично не виждам проблем за 140мм.
Мислех при мен да местя спейсъри, но с промяната на кормилото при мен усещането "заспа" (да не кажа, че се и подобри)
Поиграй си с този калкулатор: https://madscientistmtb.com/bike-geometry-compare/ и особено с частта "include cockpit", за да придобиеш представа какво имам предвид.

Рамките обикновено могат да понесат до към 20мм по-голям ход отпред преди да стане опасно, така че и там не би трябвало да е проблем.

Толкоз от мен.

Поздрави...


Много благодаря за линка! Играя си с таблицата и везните клонят към Marzocchi Z2 140 mm. Както каза, ъпгрейдите зависят от наличностите. Малко по-тежка е от Пайка, обаче.