compira написа:the_rookie написа:Ще направя лека поправка на compira ,която може да спести едни излишни средства и тегло- Enduro не са производител на лагери! Не откривам конкретна информация колко е статичното натоварване на max тип за конкретен техен лагер с цел сравнение с друг (на skf,ntn ...).
Явно не си се интерисувал колко производители предлагат лагери без сепаратор и повече на брой съчми, а и ако ги има на какви цени! Като довабим и опцията за по-голяма хлабина (С3) цената скача допълнително.
Да, прав си че не съм се интересувал колко производители към момента предлагат въпросните лагери! Имам такъв тип (голям размер) произвеждани някога в Съветския съюз и трябва да ти кажа че направата им в технологично отошение не изисква нещо повече от изработката на "класическия" модел със сепаратор.Причината да не се създават е минималния интерес към тях! В конкретния случай за да има действителен ефект от повечето съчми, след монтажа лагера трябва да има нулева вътрешна хлабина или дори лека стегнатост! Постигането на това за всяка една рамка + лагер (при размерите им също има вариации) в серийно производство на велосипеди си е скъп нонсенс. На практика без подбор и замервания при монтаж на лагер С3 макс може да получиш по-лоши показатели (живот,товароносимост) от колкото при монтаж на "обикновен" СN,... така че всички тея предимства са най-вече за джоба на малкото "производители"! В почти всички случай правилно смазан, качествен, сепариран лагер ще се представи не по-зле от "макс". Естествено възможни са и изключения,които съвсем не оправдават плащането на по-висока цена "по подразбиране", без предварителна обоснована необходимост и яснота от кокретния ефект!
...в крайна сметка всеки сам решава как да стимулира инфлацията!