Страница 1 от 1

Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Чет Юни 16, 2022 6:52 am
от Melir
Здравейте колеги, може ли някой да сподели малко информация за обслужването на меките рамки. Доколкото знам има движещи компоненти, главно лагери, които е хубаво да се сменят преди да стегнат, защото инъче може да се стигне и до спукване на рамката. Какви са симптомите и само лагерите ли се сменят или има и други неща?

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Пет Юни 17, 2022 4:36 pm
от compira
Основното е смяна на лагерите, но не се сменят със стандартни. Използват се лагери с повече на брой съчми които са маркирани като MAX. Също така е препоръчително да са с хлабина C3 и за по-дълъг живот от към вода с уплътнения LLU. Такива лагееи са основно на Enduro, но има и на други производители. Общото между всички, че са си скъпички, а на всяка става обикновенно има по два! Та предвиди си едни 150-200 лева за лагери според рамката. Отделно е добре да се сменят и втулките при шока особенно ако е карано вече някоя друга година! :beer:

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Съб Юни 18, 2022 9:03 am
от the_rookie
Ще направя лека поправка на compira ,която може да спести едни излишни средства и тегло- Enduro не са производител на лагери! Не откривам конкретна информация колко е статичното натоварване на max тип за конкретен техен лагер с цел сравнение с друг (на skf,ntn ...).

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Съб Юни 18, 2022 9:57 am
от jayblack
the_rookie написа:Ще направя лека поправка на compira ,която може да спести едни излишни средства и тегло- Enduro не са производител на лагери! Не откривам конкретна информация колко е статичното натоварване на max тип за конкретен техен лагер с цел сравнение с друг (на skf,ntn ...).


Явно не си им отварял сайта, там им пише колко статично натоварване издържат. Да не търсиш за 6903 мах е 3.39kN

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Нед Юни 19, 2022 6:59 pm
от compira
the_rookie написа:Ще направя лека поправка на compira ,която може да спести едни излишни средства и тегло- Enduro не са производител на лагери! Не откривам конкретна информация колко е статичното натоварване на max тип за конкретен техен лагер с цел сравнение с друг (на skf,ntn ...).


Явно не си се интерисувал колко производители предлагат лагери без сепаратор и повече на брой съчми, а и ако ги има на какви цени! Като довабим и опцията за по-голяма хлабина (С3) цената скача допълнително.

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Пон Юни 20, 2022 1:20 pm
от Melir
Благодаря на всички включили се за мненията. Закарах байка на сервиз и ме увериха, че лагерите са си в добро състояние и не е нужна смяната им за момента. От друга страна реших, че най-добре ще е да си поръчам едни оригинални от производителя, ей така да си имам, защото този момент рано или късно ще дойде :D

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Пон Юни 20, 2022 3:59 pm
от evilzet
Най-хубаво, ако можеш да махнеш едностранно капсуловката без последствия, почистване, промиване и тъпчене на грес със спринцовка. Но не е за хора със слаби нерви.
Аз тази зима го направих това на всички 10 лагера на рамката и сега поне 2г. съм спокоен.

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Сря Юни 22, 2022 5:46 pm
от the_rookie
compira написа:
the_rookie написа:Ще направя лека поправка на compira ,която може да спести едни излишни средства и тегло- Enduro не са производител на лагери! Не откривам конкретна информация колко е статичното натоварване на max тип за конкретен техен лагер с цел сравнение с друг (на skf,ntn ...).


Явно не си се интерисувал колко производители предлагат лагери без сепаратор и повече на брой съчми, а и ако ги има на какви цени! Като довабим и опцията за по-голяма хлабина (С3) цената скача допълнително.

Да, прав си че не съм се интересувал колко производители към момента предлагат въпросните лагери! Имам такъв тип (голям размер) произвеждани някога в Съветския съюз и трябва да ти кажа че направата им в технологично отошение не изисква нещо повече от изработката на "класическия" модел със сепаратор.Причината да не се създават е минималния интерес към тях! В конкретния случай за да има действителен ефект от повечето съчми, след монтажа лагера трябва да има нулева вътрешна хлабина или дори лека стегнатост! Постигането на това за всяка една рамка + лагер (при размерите им също има вариации) в серийно производство на велосипеди си е скъп нонсенс. На практика без подбор и замервания при монтаж на лагер С3 макс може да получиш по-лоши показатели (живот,товароносимост) от колкото при монтаж на "обикновен" СN,... така че всички тея предимства са най-вече за джоба на малкото "производители"! В почти всички случай правилно смазан, качествен, сепариран лагер ще се представи не по-зле от "макс". Естествено възможни са и изключения,които съвсем не оправдават плащането на по-висока цена "по подразбиране", без предварителна обоснована необходимост и яснота от кокретния ефект! :dontknow:...в крайна сметка всеки сам решава как да стимулира инфлацията!

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Чет Юни 23, 2022 2:33 pm
от Pr3d4t0R
Melir написа:Благодаря на всички включили се за мненията. Закарах байка на сервиз и ме увериха, че лагерите са си в добро състояние и не е нужна смяната им за момента. От друга страна реших, че най-добре ще е да си поръчам едни оригинални от производителя, ей така да си имам, защото този момент рано или късно ще дойде :D


Това можеш и сам да го провериш стига да имаш динометричен ключ:
- разкачаш шокът от страната на кобилицата;
- раздвижваш рамката и трябва да се движи "мазно"
- връщаш обратно шокът, като се затяга с необходимата сила.

Re: Обслужване на рамката

МнениеПубликувано на: Сря Юли 20, 2022 10:24 am
от martin.radev
Melir написа:Благодаря на всички включили се за мненията. Закарах байка на сервиз и ме увериха, че лагерите са си в добро състояние и не е нужна смяната им за момента. От друга страна реших, че най-добре ще е да си поръчам едни оригинални от производителя, ей така да си имам, защото този момент рано или късно ще дойде :D

Оригиналните лагери - влизат в "Доживотната гаранция" на рамката - карам същия байк Whyte T-130 RS и се измъчихме жестоко с Боби Радев в Base,
когато трябваше да сменям - но Whyte ми пратиха (след Brexit) лагери, които ми дойдоха на вратата без да ми струват една стотинка, за съжаление
отне около 30 дни (през това време вече бях поръчал от Европа от техен вносител на колелата в Полша) и сега имам допълнителни
ето как изглеждат

Изображение