RockShox Pearl 3.3 vs. X-Fusion 02 RC vs. DT Swiss SSD 225

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

RockShox Pearl 3.3 vs. X-Fusion 02 RC vs. DT Swiss SSD 225

Мнениеот rarekin » Чет Ное 22, 2007 4:10 pm

Изправен съм пред избора на заден шок. Тези три възможности са в обсега ми и бих искал да чуя вашите компетентни мнения относно работата им/характеристиките им. По принцип ако се съди само по техническите характеристики би трябвало RS Pearl 3.3 да е най-добър, що се отнася до настройки/системи. Все пак мен ме интересуват личните впечатления на съфорумците, както и аргументирани доводи в избора на един или друг от посочените шокове. Рамката, на която ще се слага евентуално някой от тях ще е РАМ АМ 2005 година. Предварително благодаря за всички мнения!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот outfaced » Чет Ное 22, 2007 4:58 pm

хаха, все едно аз я пускам тая тема :)
абе хубаво ми викаха .. с тва арио няма да си доволен , тая рамка иска и може повече, ама кой да слуша ;)

иначе от прочетеното, чутото досега ...

X-Fusion 02 RC е слаба ракия ... не е за АМ

Pearl 3.3 е баш за тая работа
+ админа и още един тип го похвалиха порядъчно
+ има си настройка на платформата
+ има си локаут
= сравнително безпроблемен
- намира се трудно, вече не е се прави (тука таме изпада някоя оферта)


DT Swiss SSD
+ хвалят го много като най добре работещия (това съм чел по форуми)
+ има локаут
+ здрав и безпроблемен
- няма настройка на платформа

бих добавил
fox float RP 23
+ здрав
+ платформа (на 3 стъпки)
- цена

monarch 4.2
+ по спецификация е супер ... подобрен пърл
обаче никакви "живи" отзиви няма

и нещо което едва ли много хора са чували но поне на хартия е най скъпия и прецизен заден амортисьор на въздух
magura hugin
пак си има два винтила за лоу и хай спийд и всеки един от тях се регулира отделно с собствена "врътка"
цената обаче е над 450 евро

маниту също имат разни неща в тоя сегмент, ама нещо не се радват на особенна популярност

------

до това се докопах поне в моите проучвания
ще се радвам ако някой има да добави нещо, макар че вече си поръчах пърл-а :) ... но то пък не значи, че ще ми е последния
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Ное 22, 2007 5:23 pm

Спецялно за Перлата...
по-добре изчакай да пристигнат новите модеи :)
най-малкото.... направи ми впечатление, че няма Перла в 08 каталога на РС
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот outfaced » Чет Ное 22, 2007 6:24 pm

HepBeH_XaMcTep написа:Спецялно за Перлата...
по-добре изчакай да пристигнат новите модеи :)
най-малкото.... направи ми впечатление, че няма Перла в 08 каталога на РС


Ем няма ... първо го измести МС, а сега дойде монарх-а, който обединява в едно арио и пърл и има 4 версии.

The air-sprung Monarch is aimed at bikes with 80-160mm of rear wheel travel and is said to offer "seamless bump performance in a lightweight package," according to SRAMbassador Greg Herbold. Features include a relatively small-diameter air can for improved frame clearance, but a large oil volume (more than MC, but less than Pearl) for more consistent damper performance and less fade. A larger diameter air can will also be available for those desiring a more linear spring rate.

the Monarch damper is not based on Rock Shox's established Motion Control technology, but will include 'parallel high-speed and low-speed compression circuits' that will supposedly handle inputs such as brake dive, rider movements, and bump forces with equal aplomb. Neither are externally adjustable by the user, but other damper settings will be accessible depending on the model, including rebound, Floodgate platform on/off, and platform threshold.


ама нийде го няма да го види човек
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Ное 22, 2007 6:46 pm

outfaced написа:
HepBeH_XaMcTep написа:Спецялно за Перлата...
по-добре изчакай да пристигнат новите модеи :)
най-малкото.... направи ми впечатление, че няма Перла в 08 каталога на РС


Ем няма ... първо го измести МС, а сега дойде монарх-а, който обединява в едно арио и пърл и има 4 версии.



Тз!
Monarch го има само до 216mm
и е доста ХЦ ориентиран.....

Най-големия MC, за разлика от Pearl(222), беше 200мм.
Накратко
Rock Shox изтеглиха единствения "агро" въздушен амортресьор, за да направи място на Vivid.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот outfaced » Чет Ное 22, 2007 7:39 pm

ммм да, то всеки от неговото балконче си го гледа :-)
аз над 190мм вече го пиша фрийрайд и даунхил

но монарха си е от ХС до АМ
има си монарх с голям обем (стандартния верно е подозрително тъничък) ... т.е. с този варинат монархите са 5 вида (без да се броят вариациите в дължините)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Чет Ное 22, 2007 7:54 pm

Сравнение между посочените не мога да направя, мога само да споделя малко лични впечатления от Pearl 3.3 с уточнението, че не съм карал дълго друг пневматичен шок.
Та с въпросния не съм имал никакви проблеми. Нито течове, нито изпускане на въздух. В началото ме притесняваше едно потропване при някои ситуации, ама Симо ме увери, че това се дължи на вътрешното му устройство (и по-точно една "джаджа" при негативната пружина, дори забравих каква, в комбинация с начина, по който е монтиран шока). От въпросното тропане никога не е произтекла каквато и да е промяна в работата, повреда или нещо друго, така че просто свикнах да "не го мисля" и готово.
Работата на амортисьора не мога да я оценявам коректно заради недостатъчен опит. На мен ми хареса. Още повече ми харесаха настройките, макар че бих предпочел врътката за забавяне при разгъване да има по-малко позиции (те са към 30-40 доколкото помня, което позволява доста фина настройка, ама на мен въртенето й ми идваше малко в повече, докато си избера желаното забавяне). Платформата и прагът за отключване работят според очакванията, т.е. доволен съм много от тях.
Горната му втулка, дето стои в отвора на ухото за закачване, се изхаби за около 1000км. Не мога да кажа много ли е или малко - виждал съм както по-издръжливи, така и по-кекави, предполагам че доста фактори влияят. Така или иначе тя не е скъпа и е типичен консуматив.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Чет Ное 22, 2007 10:18 pm

@Admin, 1000 км не са много, от гледна точка на моя опит.Моят Суингър Еър не е сервизиран вече трета година/около 5500км/ и втулките още нямат луфт...Въобще досега съм имал само един не особено сериозен проблем с този шок...Имам предвид да не пренебрегвате Маниту като възможен избор за АМ шок... :)
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 23, 2007 11:43 am

Имам въздушен MANITOU Swinger3-Way 2007, доволен съм (карам го от няколко месеца). НЕ мога да ги сравня с друг, не мога и да го препоръчам или пък да го оплюя - това ми е първата "истинка" мека рамка. Бих искал една идея повече платформен ефект при педалиране (в този модел не се помпа отделна камера за SPV платформата, а има регулатор с 4 степени и на 4-та степен ми си иска повечко да е, няма опция и за "твърдо заключване"), но това е защото имам още "ясни спомени и усещания" от твърдото ми колело, а мекото "до твърдо" не мога да го докарам, колкото и да ми се иска на моменти! :rofl:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот kotka12 » Пет Ное 23, 2007 11:49 am

тук нещата зависят доста от типа окачване на рамката ;)
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 23, 2007 11:51 am

kotka12 написа:тук нещата зависят доста от типа окачване на рамката ;)

Безспорно! :agree: ;)
В моя случай е единично люлеещо се рамо.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот outfaced » Пет Ное 23, 2007 12:53 pm

jivkonik написа:
kotka12 написа:тук нещата зависят доста от типа окачване на рамката ;)

Безспорно! :agree: ;)
В моя случай е единично люлеещо се рамо.


поне според мен АМ-а си клати доста ... особенно на 150мм като е
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Пет Ное 23, 2007 1:14 pm

ако се опитам да обобщя нещо /което е глупаво и противоречи на 11-та Божия заповед ;) /
дали ще се съгласите , че шокове с платформа са по-подходящи за АМ машини
докато тези със заключване са по-уместно при ФР-багерите
предвид факта, че с тях не се гони никаква скорост нагоре
а има време да си помеш въздух и да си отключиш шока
преди надолу-то :D
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Sky_Knight » Пет Ное 23, 2007 1:30 pm

outfaced написа:
jivkonik написа:
kotka12 написа:тук нещата зависят доста от типа окачване на рамката ;)

Безспорно! :agree: ;)
В моя случай е единично люлеещо се рамо.


поне според мен АМ-а си клати доста ... особенно на 150мм като е



Не съм съгласен много. Аз съм с Пърл 3.1, без локаут, и клати точно толкова, че изобщо да не се замислям през какво минавам докато въртя нагоре, което е хубаво нещо май... :) Ефективността на въртене е малко по-ниска определено, но за сметка на комфорта. А относно изброените модели, както казах, мога да коментирам само Пърл 3.1 - Много лесна настройка, работи отзивчиво и ако е наистина за АМ, без ултра аграрни изпълнения, смятам, че е много добър избор. Всичко вече зависи и от цената на другите шокове.
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот outfaced » Пет Ное 23, 2007 1:30 pm

ми локуата като цяло излиза от мода ... само DT предлагат модели само с локаут. Другите или са само с платформа или с двете.
Като цяло от локаута аз виждам смисъл само на асфалт и при спортно ХС каране, когато всъшност се държи предимно на локаут и се отключва само когато е нужно (има и таквис хора, нямаше да го повярвам ако не го бях прочел).

от друга страна добре работещ локаут май е и по скъп и по труден за направа от някаква задоволителна платформа ...
поне по моите налюдения върху арио 2.2 мога да кажа, че локаута му не е добър. А според това което съм чел, дори и на DT локаутите им се разбиват след време и почват да отпускат.

Ефективността на въртене е малко по-ниска определено, но за сметка на комфорта.

еее .. факта че може да се компенсира със съответната физическа сила не го оспорвам :)
То всичко може да се компнсира с нея, ама хората въпреки тва дават луди пари за байкове под 10кг
Всъшност с отключен амортисьор се и катери по лесно по технични терени. Въпорса обаче е как ти е рибаунда ... При мен е отворен докрай и почва да ми подскача на някой места неприятно ... те затова платформата е най удачно.
Всъшност и затваряне на рибаунда до мин. също ме устройва поне мен ... ама пустата врътка едва я стигам и като има и боклуци и трудно се върти и прави поне 10 оборота от мин. до мах. и трябва да слизаш от байка и въобще ... абе хващат ме нервите
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sky_Knight » Съб Ное 24, 2007 11:26 am

При мен рибаундът е някъде по средата мисля, така и не знам точно къде, понеже го настройвах на усещане и като го уцелих нямах желание да разбирам къде точно се намира с риск да го изгубя. Но определено без локаут е по-хубаво, поне за мен (Т.е. не пречи да го имам, но няма да го ползвам), защото точно по технични терени все едно чийтвам :) А за разликата с платформа .... не мога да коментирам там - не съм карал с платформа.
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Съб Ное 24, 2007 1:11 pm

Sky_Knight написа: Но определено без локаут е по-хубаво, поне за мен (Т.е. не пречи да го имам, но няма да го ползвам), защото точно по технични терени все едно чийтвам :) А за разликата с платформа .... не мога да коментирам там - не съм карал с платформа.


Погледни от друга страна.....
Продължително изкачване по асвалт..... никак няма да ти е зле с твърдак нагоре и с меко надолу :)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот outfaced » Пон Ное 26, 2007 6:45 pm

баси ... врътката за рибаунда на пърл-а прави 7,5 оборота = 58позиции !!! :crazy: ... мъка, мъка ... който го е измислил тва определено не си е играл да го върти много или е бил некво малко китайче/тайванче с тънки пръстенца :D

на гейта са "само" 25, ама там поне се хваща удобно
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 27, 2007 10:47 am

outfaced написа:баси ... врътката за рибаунда на пърл-а прави 7,5 оборота = 58позиции !!! :crazy: ... мъка, мъка ... който го е измислил тва определено не си е играл да го върти много или е бил некво малко китайче/тайванче с тънки пръстенца :D

на гейта са "само" 25, ама там поне се хваща удобно

Производителя е предвидил мноооого фино настройване на рибаунда за капризни клиенти явно, на моя Manitou 3-Way са малко над 30 позициите. ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 102 госта