Безкамерни гуми- за и против...

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Безкамерни гуми- за и против...

Мнениеот argon » Чет Ное 13, 2008 2:21 pm

Предстои ми смяна на гуми и шини. Сменяйки чаркалъците успоредно се замислям, дали да не мина на Tubeless комбинация. Прочетох изписаното във форумите, поразпитах приятели, но така и не застанах твърдо зад някоя от многото изложени тези относно безкамерните гуми. Каквито и гуми да избера, на капли поне съм се спрял-DT 5.1. Изборът ми беше провокиран от лекотата на продукта, от възможността да бъде каран tubeless и от нарастващите ми килограми живо тегло :)Предимно карам крос-кънтри, но често залитам и по по-груби терени (няма да дефинирам неща като all mountain). Като размер на балона съм се спрял на 2,25 за задна и 2,25 или 2,40 на предното колело, като по-големия размер (2,40) е слабо вероятен. Незнам дали има смисъл? Конкретните модели гуми, към които съм се насочил са Мountain king (Continental) или Nobby Nic/ Racing Ralph (schwalbe). И тук вече идват въпросителните....

Варянт 1:Предпочитам да карам гуми с по-ниско налягане, поради което, често ми се случва да прещипвам вътрешната гума. От друга страна карайки tubless гуми пълни с боза, теглото на колелата ми ще нарастне значително :( Получавам комфорт, здравина на каркаса-но за сметка на теглото. В тази насока, ако има съфорумник , който кара така , ще се радвам да поясни поведението на гумите, и неговото впечатление:)

Верянт 2: Взимам предпочитаните от мен гуми във варянт supersonic , слагам едни вътрешни гуми с боза и се надявам да не цепна нейде каркаса по чукарите. Само да спомена , че никога на съм карал гума с боза...и тук ще се радвам на мнения:)

Варянт 3: Купувам по-здрава гума (не supersonic вариант) и я пригодявам да бъде карана като tubeless, посредством самоделни бандажни ленти. Слагам боза и карам наволя....При този вариант не мисля , че има голяма разлика в теглото от варянта с UST гумите, тъй-като лентите са по-тежки от тези във tubeless kit-овете, а и ми споменаха, че тази "сизтема" било добре да се кара поне със 150 мл. бозица.
В общи линий това са ми въпросителните....Благодаря предварително на съфорумците :beer:
Like Steven Segal I'm hard to kill....
Аватар
argon
 
Мнения: 492
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 2:33 pm

Re: Безкамерни гуми- за и против...

Мнениеот bikerider » Чет Ное 13, 2008 2:33 pm

1. Теглото обезсмисля цялата операция. Ако ще караш UST карай ги без нищо.
2. Още по-безсмислено - защитата е нива по-зле отколкото с боза, а теглото е просто ужасяващо.
3. Това което са ти казали не е вярно. Инструкциите на Stan са следните: гуми < 2.5 - 60мл, гуми >= 2.5 - 120мл.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот argon » Чет Ное 13, 2008 2:49 pm

Мерси за мигновения отговор :beer:
Значи ме съветваш да избера UST варянта? Ако ги карам без боза не рискувам ли при трънче или пирон, да бутам колелото на връщане, или подобно на вътрешните, мога да сложа лепенка върху дупката(разбира се от вътрешната страна). Може би въпроса ми е глупав, но не съм карал никога UST, а и конкретно за това не можах да намеря достатъчно информаия. Благодаря ти още веднъж!
Like Steven Segal I'm hard to kill....
Аватар
argon
 
Мнения: 492
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 2:33 pm

Мнениеот XeDoX » Чет Ное 13, 2008 2:58 pm

Друг компромисен вариант е да си носиш вътешна гума в раницата и ако спукаш я слагаш.

Edit: Аз лично съм привърженик на бозата.От както сложих значително по-тънките Continental Explorer (сравнение със старите гуми) започнах да пукам доста често.Сложих си CST вътрешни гуми с боза и от около 2-3 месеца вече не съм пукал,докато човека с когото карам най-често вече лепи 3-4 пъти.Вярно тежи малко повече,но пък предпочитам да ми тежи от колкото да ми се губи удоволствието от карането и да губя по 10-15 минути на лепене.
Последна промяна XeDoX на Чет Ное 13, 2008 3:22 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот airborneone » Чет Ное 13, 2008 3:01 pm

Хубаво е да имаш боза поне малко вътре в гумите,
защото ще ти спести неприятни моменти.
За мен лично ваденето на външната уст гума
ми е откровенно по-трудно отколкото обикновенна (в моя случай 2.5 гума)
:popcorn: Наличието на боза за мен е предимство защото се случва да скъсам лекично външната и тя да изпуска леко.

Информативно карам с мавик 823шини + УСТ Мишлен/Максис външни гуми. :D

п.п.
Относно Боза, вземи си тази на "Стан", а не оная гадост "Др Слъдж" :beer:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Съб Ное 15, 2008 5:33 pm

Ето дето похвалих гумите с боза,днес направих змииска захапка и отиде...добре,че беше майка ми да ме вземе с колата.Тъпото беше,че имах помпа,щангички само лепенки нямах :crap: Като я смъкна гумата ще видя колко дупки е запълнила бозата,защото често вадех тръни от гумата и ще пиша вече пълни впечатления.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот bdz43r » Съб Ное 15, 2008 5:38 pm

С каква боза беше гумата?
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1218
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот airborneone » Съб Ное 15, 2008 5:52 pm

XeDoX написа:Ето дето похвалих гумите с боза,днес направих змииска захапка и отиде...добре,че беше майка ми да ме вземе с колата.Тъпото беше,че имах помпа,щангички само лепенки нямах :crap: Като я смъкна гумата ще видя колко дупки е запълнила бозата,защото често вадех тръни от гумата и ще пиша вече пълни впечатления.


Информативно,
карал си с или без вътрешни,
щото нещо не се сещам как се прави Снейк байт на безкамерни гуми? :popcorn:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Съб Ное 15, 2008 5:58 pm

По-горе съм писал,че карам Explorer-ки,те не са безкамерни т.е. с вътрешни съм.Реших да споделя в темата.Иначе гумите са CST готови напълнени с боза.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот GECKO » Съб Ное 15, 2008 6:10 pm

airborneone написа:
XeDoX написа:Ето дето похвалих гумите с боза,днес направих змииска захапка и отиде...добре,че беше майка ми да ме вземе с колата.Тъпото беше,че имах помпа,щангички само лепенки нямах :crap: Като я смъкна гумата ще видя колко дупки е запълнила бозата,защото често вадех тръни от гумата и ще пиша вече пълни впечатления.


Информативно,
карал си с или без вътрешни,
щото нещо не се сещам как се прави Снейк байт на безкамерни гуми? :popcorn:


Човека е писал CST вътрешни с боза - характерни с това, че имат минусите на 2-те системи със.... теглото на 2-те системи взети заедно :rofl:

Ползването на боза/безкамерни гуми намаля движението на гумата спрямо шината, и ако сте карали с боза/безкамерна гума и се качите на колело с вътрещни веднага ще го усетите.

Теглото при стандартни шини и гуми е идентично с това на система с нормални вътрешни гуми. Теглото при UST пригодени външни гуми и шини намаля теглото, но не драстично защото UST гумите в повечето случаи са малко по-тежки от стандартните - шините също, та това от което пестите е липсата на лента/бандаж. Въпреки това плюсовете винаги са на лице.

Движението на гумата може да се адресира с известно количество талк... но не на всеки му се занимава :) и това не гарантира издръжливост на малки... гадости :)

Всички системи не могат да ви спасят срещу сцепване на външната, но с боза (дали в UST или импровизирана система) поне ще намалите щетите при прещипващи удари/шипчета и т.н.

А да... и бозата няма да ви спаси от метална скоба за улук - пробвал съм ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот XeDoX » Съб Ное 15, 2008 6:14 pm

Е когато ги взимах,ги взех доста на бързо и не знаех още,че се продава боза отделно и можеш да си напълниш гумите.Сега като взема нова гума ще си взема и боза и дано да намаля поне грамовете.

Edit: Успяли са да ме спасят 5 пъти.А фаталната захапката е била само от едната страна(2 дупки).
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот argon » Съб Ное 15, 2008 11:14 pm

Благодаря ви много за споделения опит :beer: Засега везната се накланя най-много, към варянта с UST гуми с малко боза в тях...дето се казва "За Бог да прости" ( около 60 мл) :) Може да е малко по-тежкo, но карайки ги комфортно по чукарите с ниско налягане без риск от змийски историй, мисля си струва....пък, ако нещо не ми хареса ще има тема в раздел "Пазар" - Продават се чисто нови UST гуми, почти не карани, на 87,4 % живот, запазени, малко изцапани от вътрешната страна с боза. Гумите се продават само заедно и вървят в комплект с шише боза, две саралийки, и осем тулумбички от по-гелемичките :)
Like Steven Segal I'm hard to kill....
Аватар
argon
 
Мнения: 492
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 2:33 pm

Мнениеот Ozzie » Съб Ное 15, 2008 11:18 pm

Ако говориш за "бозата на Стан", от тези 60 мл. след месец няма да е останало много. ;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Нед Ное 16, 2008 11:01 am

Ozzie написа:Ако говориш за "бозата на Стан", от тези 60 мл. след месец няма да е останало много. ;)


Затова и се долива според влажността на въздуха.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bodo » Вто Ное 18, 2008 9:44 pm

GECKO написа:...Човека е писал CST вътрешни с боза - характерни с това, че имат минусите на 2-те системи със.... теглото на 2-те системи взети заедно ...
Обаче имат много голям ценови плюс - 8лв/бр. Освен това се слагат лесно, не ги пипаш дълго време и наистина предпазват от трънчета.
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот bikerider » Вто Ное 18, 2008 10:33 pm

bodo написа:Обаче имат много голям ценови плюс - 8лв/бр


Прощавай, това не е плюс, това също е минус.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот trix » Вто Ное 18, 2008 11:38 pm

Един въпрос-при използване на обикновени външни гуми,срязани по дължина вътрешни и сипана малко боза във външните,как става първоначалното напомпване докато краищата на външната гума прилепнат за каплата за да не издиша?С голяма помпа с бързо помпене?
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот did » Вто Ное 18, 2008 11:58 pm

trix написа:Един въпрос-при използване на обикновени външни гуми,срязани по дължина вътрешни и сипана малко боза във външните,как става първоначалното напомпване докато краищата на външната гума прилепнат за каплата за да не издиша?С голяма помпа с бързо помпене?


може и да стане с голяма помпа, но най-лесно е с компресор.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Сря Ное 19, 2008 12:47 am

trix написа:С голяма помпа с бързо помпене?


И сапунена вода за смазка.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот airborneone » Сря Ное 19, 2008 9:45 am

GECKO написа: UST гумите в повечето случаи са малко по-тежки от стандартните - шините също,

Хмм това трябва да се премери на ел кантар,
защото при мен Миниъна УСТ е осезаемо по лек от не-УСТ вариянта си , с еднакъв дурометър....
От друга страна Мишлена е доста по тежък... :popcorn:
-----
Ботъм лайн, спрямо по-разпространения Миниън, Миниън УСТ е по-лек.

За шините си прав. :D
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Сря Ное 19, 2008 7:00 pm

did написа:...но най-лесно е с компресор.

И с компресор не винаги е лесно. Изображение
Но поне се спестява още един дето да ма'а с помпата като замаян.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Сря Ное 19, 2008 8:24 pm

Ozzie написа:И с компресор не винаги е лесно.


Странно, винаги си правя гумите сам с голяма помпа. Един-единствен път съм викал за помощ друг човек и се оказа, че е спукана самата гума.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот vlassadar » Чет Ное 20, 2008 10:52 am

По начина който си написал първия си пост, предполагам, че в различни периоди на годината ще ти се иска да караш ту с по-тесни гуми, ту с по-широки. При мен поне е така, тъй като зимата карам с 2.5-ци, лятото ако ходя да се спускам или на по-груб терен, карам с 2.3-2.5, а когато правя 100+ км ХС (за уикенд напр), слагам 2.1. по преценка може и по-малко. Всяка смяна става за под 5 мин. с напомпването. Така всеки път карам по максимлано приятния за мен начин, без да се съобразявам с технически ограничения. Безкамерната гума за да я смениш играчката е голяма, и няма да имаш тази свобода да караш всеки ден с каквото ти трябва. Варианта с вътрешните с боза е много добър откъм сигурност, особено ако караш по трънлив терен, но винаги е хубаво да имаш резервна вътрешна гума, всичко се случва. От здрава захапка няма да те спаси, но при безкамерни пак можеш да срежеш гумата, ако я треснеш достатъчно здраво. Аз карам с обикновени, предпочитам да мога да си оправя всяка спукана гума, когато съм на по-голямо каране. Досега не съм я закъсвал, а веднъж бях разпрал борда на един Миниън (2.5), та подлагах кора от бреза и така се прибрах.
Гумите, които си избрал са много добри, както и да ги караш, ще си доволен от здравината и сцеплението :agree:
Аватар
vlassadar
 
Мнения: 590
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 24, 2003 12:40 pm
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Ное 20, 2008 12:11 pm

airborneone написа:Ботъм лайн, спрямо по-разпространения Миниън, Миниън УСТ е по-лек.


Защото е сгъваем(няма тел); разликата е около 100-120 грама за 2.5" в полза на UST;
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта