Много зависи от това на какво точно държиш. Кое е от най-голяма важност за теб - коравина, ъгъл между две точки на зацепване на задната главина, тегло, UST съвместимост, лекота на поддръжка, WOW! фактор

Всеки от тези параметри би дал различен отговор на твоя въпрос.
Ако избора ТРЯБВА да бъде между двете посочени възможности аз бих избрал Мавик - а по следните причини:
- по-ниско тегло
- по-ниска цена
- възможност за по-голям диапазон от големина на гумата (2.0 -2.5 срещу 2.3-2.5 препоръчани размери при 21мм. вътрешна ширина на шината и при двата модела)
- по-евтина/бърза подръжка, тъй като Мавик имат представител и вероятно имат НЯКАКВИ наличности на резервни части. Все пак това е условно, тъй като, АКО нямат, е възможно да се сблъскаш с особеностите на френското производство и да се наложи да изпращаш каплите за поправка (ако има проблем с тях) в завод на Mavic, вместо да ти ги оправят на място. Все пак дори и да се наложи второто едва ли ще бъде по-скъпо/бавно отколкото да получиш спици за Iodine
- пословичната здравина на шините на Mavic в съответните класове
Crank Brothers има предимство по отношение на WOW фактора и това, че може да се използва с QR, 15mm и 20 мм. проходна ос, докато Mavic - a e само за 20 мм. проходна ос. Предполагам, обаче, че ти ще използваш 20мм проходна ос, след като си включил Mavic - a като възможна опция, и това предимство не е от голямо значение.
Единствената неизвестна тук е новата система на зацепване на задната главина при Mavic. Все още няма почти никакава информация за надеждността и., но това важи с пълна сила и за Crank Brothers Iodine.
Относно избора на капли за АМ (и за XC) по принцип.
Wheelset - овете са чудесна опция, когато става дума за системна интеграция (главина, спици, нипли, шина), при която се печели (обикновено) тегло и коравина. Проблемите на wheelset-овете са в това, че поддръжката им е скъпа и съотношението цена-качество често не е в полза на wheelset -ове срещу custom наплетени шини.
Ако аз трябваше да избирам търкала за АМ употреба и нямах ограничения на бюжета щях да се спра на следните опции:
За Wheelset бих заложил на
това aко ще търся най-доброто съотношение между факторите, които съм изброил в началото. Хубавото на този вариант е ПЪЛНИЯ набор от опции за конвертиране, custom - цветовете (включително и на спиците - нипли няма и без това), за някои от които се плаща допълнително

, ДОСТА широките шини и възможността фабрично да бъдат сложени керамични лагери. Лошото е, че ОБИКНОВЕНО се чака, за да се сдобиеш с желания модел (особено ако си го поръчваш custom) и също така, е хубаво да се сдобиеш с поне 10-тина спици, за да не си зависим от доставките от Ю Ес енд Ей.

. А All Mountain модела е със 100 гр. по-лек(около 1750 гр.)
Aaaa. Да. Другото хубаво на I9 са 3-те градуса между две зацепвания на задната главина.
За custom колела с нормални главини - очевидно избора трябва да се направи като се вземе предвид какъв стил на каране имаш - възнамеряваш ли да скачаш, спокоен карач ли си, каква ти е техниката. Има значение и колко тежиш.
Най-добро съотношение цена-качество, според мен, е комбинацията Hope Pro 2 + DT Swiss Supercomp/Comp + шини по твой избор, в зависимост от това какво точно искаш. Това е бомбоустойчива комбинация (естествено, с добра шина), която ще издържи на доста тормоз в рамките на стила, който си си избрал, че и отвъд него, независимо от това каква техника имаш и какво е теглото ти.
Ако искаш улитмативна сглобка откъм тегло + представяне + WOW! фактор имаш няколко варианта:
Главини: Industry 9 (мой личен фаворит), DT Swiss 240s front/440 rear, Tune King/Kong (ako Tune Kong се предлага в 135/12 версия)
Спици: Marwi, Sapim CX-Ray
Шини: по предназначение

Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!