Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Пон Яну 03, 2011 9:51 pm

Здравейте колеги и за много години!
Броени дни преди края на 2010 си взех споменатите в заглавието спирачки.
Eдвам успях да се похваля, и много от Вас ми пратиха ЛС-та с въпроси като „Какво включва комплекта и дали съдържа всичко необходимо за монтаж”, „Как се представят спирачките”, „Какво е качеството на изработка” и т.н. затова реших да споделя малко впечатления в отделна тема, като се надявам да отговоря на повечето Ви въпроси.

1. Поръчката:
След като вече бях попрочел из форума за спирачките Quad, прегледах всички модели в сайта на производителя и по ред причини – стил на каране, моите собствени (60) килограми и теглото на самия велосипед се спрях на XC/АМ ориентирания модел QHD-5.2 или както е по-известен “Dime Pro” и леките Pulse XC ротори, с които опционално се предлага модела.
Дотук добре, но след справка в online магазина на фирмата дистрибутор за българския пазар, не намерих търсените от мен комбинации, а именно предна спирачка с PМ преходник и 180 мм Pulse XC ротор и задна, отново с 180 mm Pulse XC ротор.
За да не правя поръчка „на сляпо”, писах един e-mail на момчетата от магазина, които ми отговориха след няколко часа. Накратко – казаха ми, че всеки комплект спирачка може да бъде комплектован с преходник и ротор по желание на клиента, като се приспада разликата в цената – т.е. не си плащате 2 преходника или 2 ротора (тези от комплекта + желаните от Вас), а само тези които са Ви нужни.
Друго важно уточнение беше, че маркучите на повечето спирачки са по 1500 mm – нормалната дължина за задна спирачка, НО в магазина извършват скъсяването на маркуча, по зададени от клиента размери, напълно безплатно. Аз се възползвах от услугата за предната си спирачка.

2. Разопаковането:
На вторият ден след поръчката, новите ми спирачки бяха у мен, опаковани в оригиналните си кутии. Никакви изненади в крайната цена – момчетата си удържаха на думата.

Изображение

Отворих първата кутия, в която се оказа предната спирачка. Маркуча беше скъсен на 900 mm по моя заръка, а това беше отбелязано с черен маркер върху белия картон. В кутията бяха и 180 милиметровия Pulse XC ротор, вакуумиран заедно с шестте болтчета за монтажа му към главината, както и вакуумиран по същия начин PM преходник със всички нужни за закрепването на предната спирачка болтове и шайби.

Изображение

Изображение

Оставих първата кутия настрана и продължих с втората, в която разбира се открих задната спирачка. Нейният маркуч беше със стандартна дължина – 1500 mm. В кутията имаше още един вакуумиран Pulse XC ротор както и малко пликче със детайлите необходими за скъсяване на маркуча, чиято употреба не е била нужна, поради стандартната дължина на маркуча.
Задният IS преходник беше закрепен към калипера на спирачката. Отначало не обърнах внимание, но в последствие се оказа, че липсват болтовете за закрепване на преходника към ушите на рамката – това беше единствената неприятна изненада при разопаковането. За мое щастие, имах два болта с точните размери под ръка. Погледнах отново сайта на производителя и ми направи впечатление, че всички преходници, които се продават като отделен детайл (т.е. не част от комплект) са вакуумирани в картончетата си без гореспоменатите болтове – не мога да съм 100% сигурен, защото не попитах в магазина.
Теглата на спирачките, мисля че постнах в една друга тема, но пречи да ги има и тук:

Изображение

Изображение

*Извадете по 10 грама от показанията на везната, защото толкова тежи жълтата пластина ;)

3. Монтажа:
Тъй като вече бях свалил старите BB7-ци малко по-рано през същия ден, нямаше как да не се захвана с монтажа на Quad-овете.
Монтирах дисковете по двете капли и продължих със самите спирачки. Започнах с предната. Малко след като си мислих че всичко е наред ... проблем. Горният (по-дълъг) болт на PM преходника идва по-дълъг от необходимото и не може да се навие напълно в резбата на вилката и съответно да притегне спирачния апарат. Решението – 2 допълнителни шайби точно под главата на болта. Може да е частен случай само при мен – но го споменавам, за да имате едно на ум. Лостчето се монтира без проблеми – гривната се разглобява на две и не се налага да сваляте гриповете си.
При монтажа на задната спирачка нямаше никакви проблеми, освен вече споменатите липсващи болтчета, които имах под ръка. Маркуча дойде малко по-дълъг от необходимото, като си признавам, че това си е моя грешка – бронята на задната BB7-ца беше 1300 mm и трябваше да поръчам да скъсят и маркуча на толкова.
Монтажа приключи с настройка на отдалечеността на двете лостчета - с предвидената „врътка”, така че да са максимално близо към гриповете – малки са ми ръцете :D

Изображение

Изображение

Изображение


4. Разработването:
В деня, в които монтирах спирачките не остана време за тестово „кръгче” – стъмни се, а и имах ангажимент.
На следващият ден, времето беше слънчево и достатъчно топло за тестове.
Първите десетина натискания на спирачката ми върнаха спомените от оригиналния v-брейк на скота - стискаш лостчето и чакаш да спреш :D
Положението се подобри значително след малко повече спирания. Направи ми впечатление, че за разлика от BB7-ците, роторите не свирят като товарен влак, дори и при влажно време. При спиране, почти не се чува звук.
След като първоначалната еуфория премина, се заслушах докато карах и чух постоянен, дразнещ, звънтящ звук идващ и от двата ротора. Проверката установи, че макар и малко едната накладка трие постоянно по повърхността на ротора – и при двете спирачки. Реших, че след няколко десетки километра каране, накладките ще се поизядат с малко и звука ще спре, но не стана така.
На следващия ден, мой познат, който си кара само из града и реши да изпробва скота и новите спирачки в един Димитровградски парк, с доста стръмни пътеки. Чак аз се учудих, как „хилавите” XC ротори спират велосипеда заедно с 90-те килограма на моя познат. Изглежда спирачките се бяха разработили достатъчно, за да покажат на какво са способни. Дразнещия звънтящ звук продължаваше да ме дразни и през този ден.
Прибрах се и реших, че докато не го оправя няма да си лягам :)
Повечето от Вас, ползвали дискови спирачки веднага ще се сетят, че подобни проблеми идват от недобре центриран калипер. Така си помислих и аз и се заех да повторя познатата ми процедура, която съм следвал няколко пъти със BB7-ците: разхлабват се болтовете, държащи калиперите, така че последните да могат да мърдат, стиска се лостчето на спирачката, накладките „захапват” ротора и калипера се центрира спрямо ротора. Да, ама не - три пъти без резултат. Направо се побърках. В крайна сметка причините за проблема ми се оказаха няколко:
а) Quad спирачките нямат полусферичните шайби, които спомагат центрирането на калипера, както при Avid спирачките. ПП: На PM преходника има такива, но вместо общо 4, са само 2, което изглежда не е достатъчно за да функционират правилно;
б) Както вече споменах по-горе, Pulse XC ротора е доста „хилавичък”, разбирайте лесно се деформира странично и при стискане на лостчето, дори и при разхлабен калипер, вместо последния да се центрира, ротора мръдва много леко в ляво или в дясно;
в) Площта на накладките на Dime Pro е по-малка от таза на накладките на BB7, което допълнително затруднява описаната по-горе центровка;
В крайна сметка, направих нещо колкото тъпо, толкова и резултатно – придържайки с ръка калипера, в положение, в което да има по равно хлабина в ляво и в дясно от ротора, затегнах много внимателно болтовете. За моя изненада, това проработи и досадния, звънтящ шум изчезна.

5. Заключение:
С две думи съм доволен от покупката – очакванията ми за хидравлична, по-лека спирачка, с по-„меко” лостче, която да спира на равно или малко по-добре от старите ми BB7 (+ 185 mm G2 ротори) се оправдаха.

За всички, които ме питаха дали бих препоръчал спирачката за DH – не, не бих. Поне не и с тези ротори. Ако държите на Quad - много по-добър вариант би бил модела DEUCE FR, който е с точно DH насоченост и има по-голяма площ на накладките и се предлага стандартно с Pulse ротор, който също има много повече площ в сравнение с Pulse XC. Разликата в цените на двата модела не е толкова голяма, че да рискувате здравето си.

Надявам се да съм Ви бил полезен.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот errtime2010 » Пон Яну 03, 2011 11:13 pm

Чудесна тема улесняваща бъдещите покупки на хората. 'Велоса' убиха рибата с тея спирачки! :agree:
Аватар
errtime2010
 
Мнения: 445
Рейтинг: 1325
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:40 pm
Местоположение: Варна

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Яну 04, 2011 3:54 pm

Поздравления за подробното описание : - )

С какви лостчета и брони кара ББ7-ците?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот evilzet » Вто Яну 04, 2011 4:00 pm

Мисля,че не е срамно да се спомене магазина, щом си доволен от доставката. Хубаво ревю :agree: .
evilzet
 
Мнения: 1597
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Вто Яну 04, 2011 4:23 pm

@Pr3d4t0R - когато купих BB7-те, ги карах около месец с комбинираните Acera команди, а в последствие със Avid FR5 лостчета. С вторите определено се забеляза подобрение, както в модулацията, така и като спирачна сила.
Бронята на предната беше кевларена Jagwire, а на задната по-обикновена, като така и не разбрах каква марка/модел.

@evilzet - колегата вече го е споменал :) Магазина е "Велос" :agree:
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот joropc » Вто Яну 04, 2011 6:37 pm

По-добро представяне на даден продукт, едва ли е възможно.
Браво за отделеното време ! :agree:
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот taurus13 » Вто Яну 04, 2011 10:07 pm

Е, ако имаше повече такива описания на продукти, живота щеше да е по-лесен за байкърското братство... :D
Иначе, за звука от опирането на роторите в накладките - и аз едно време много им се впрягах, обаче накрая разбрах, че само дискова спирачка, дето не се кара, не шумка и звънка :) - рано или късно всеки ротор се сдобива с минималната кривина необходима за постигането на този звуков ефект, пък и това се чува предимно с висока скорост по шосе, докато по черните пътища и пътеки никога не съм го забелязал, поради многото други шумове от гумата. Та карай си байка и не го мисли...важното е да спира.
Че си се отървал от скърцането при спиране, също не е сигурно - стария ми Сейнт ме побъркваше като загрее от 93-те ми кг, но след като сложих новия модел се родих....до време. Сега пак си свири, но просто и трябва повече време да прегрее.... :D
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот codename47 » Вто Яну 04, 2011 10:19 pm

браво :agree: , най-после една полезна тема :beer:
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Вто Яну 04, 2011 11:01 pm

Благодаря :)
Чак, когато започнах да пиша, се сетих че щеше да е по-добре да имам повече снимки, ама ... ще ми е за урок следващия път.

Обещавам, когато покарам още малко, да споделя повече впечатления от спирачките.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот trix » Сря Яну 05, 2011 12:08 am

хубаво ще е да има и сравнение между спирачки в този ценови клас,каквито са например 575 на шимано и тектро аурига про
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот zafirovp » Сря Яну 05, 2011 1:44 pm

Изгубих си болтчето на резервоара на въпросните спирачки. Някой знае ли къде мога да си нямеря друго такова. Мога ли да карам така?
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Сря Яну 05, 2011 4:34 pm

Предполагам, че става въпрос някое от четирите болтчета, едно от които съм оградил с червено?

Изображение

Ако да, не знам дали ще успееш да намериш точно от този, имбусен вид. Много по-лесно ще го замениш с болтче с обикновена глава за плоска отвертка, които се намират навсякъде. Е, няма да е като оригиналното, но поне ще държи капака плътно прилепнал.
Относно идеята ти да караш без него - аз не бих го направил :nono:
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот bikerider » Сря Яну 05, 2011 6:10 pm

zafirovp написа:Изгубих си болтчето на резервоара на въпросните спирачки. Някой знае ли къде мога да си нямеря друго такова. Мога ли да карам така?


Ако си от София - Евроболт. Ако не си - всеки добре зареден магазин за крепежни елементи би трябвало да има с имбусна глава.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот zafirovp » Сря Яну 05, 2011 7:00 pm

Намерих го, но немога да разбера защо пада сам. По резбата на болта има малки метални стружки. Резбата не е развалена понежа когато сложа друг болт там, си се затяга. Когато сложа въпросни болт на друго място, също се заряга. Все пак нали не трябва да затягам тези болтчета много. Сложих от синия локтайт и затегнах болтчетата малко, колкото да прилепна уплътнението.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Сря Яну 05, 2011 7:37 pm

zafirovp, ако съм разбрал правилно написаното по-горе, открил си комбинация, при която и двете болтчета - проблемното + някое друго се затягат нормално в два отвора. Защо просто не ги остави така?

За да не ми е толкова празен поста, ето нещо, от което вече спокойно мога да се оплача - качеството на боята при калиперите на Dime Pro ...

Изображение

Ясно си личи отлющеното и без да го ограждам. Въпросният болт е затяган/разхлабван точно 3 пъти и макар че под него има шайба боята вече я е хванала липсата. Не пречи, но дразни :(

BB7-ците ми, за едно лято каране, местене, разхлабване и затягане имаха само някоя и друга драскотина по покритието и то само в местата на триене метал в метал ;)
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот zafirovp » Сря Яну 05, 2011 10:24 pm

Да, разбрал си ме правилно. Болтовете ги оставих така, но не са много затегнати, за да не взема да разваля резбата. Това проблем ли е? Капчето е плътно прилепнало, но под него не се ли образува голямо налягане когато карам?
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот nofear921 » Чет Яну 06, 2011 12:06 am

Хвала Иване. :) Някой по-горе писа че едно сравнение в този клас няма да е лошо. Мога да помогна с мнението си за Tektro Auriga Comp.
Antares написа:Клаймъра е Голф двойката на планинското колоездене.
Аватар
nofear921
 
Мнения: 384
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 12:55 pm
Местоположение: София

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот bio » Чет Яну 06, 2011 1:48 pm

извинявам се за обаждането в подфорума ...
zafirovp написа:Да, разбрал си ме правилно. Болтовете ги оставих така, но не са много затегнати, за да не взема да разваля резбата. Това проблем ли е? Капчето е плътно прилепнало, но под него не се ли образува голямо налягане когато карам?

между капака и тялото трябва да имаш гарнитура. тя уплътнява ... вдига се налягането и тя се притиска към стените и не пропуска. отделно и 3 точки определят една равнина.
nofear921 написа:Хвала Иване. :) Някой по-горе писа че едно сравнение в този клас няма да е лошо. Мога да помогна с мнението си за Tektro Auriga Comp.

сравнението може да се прави само ако си карал продължително и двата типа спирачки и още десет пъти по толкова различни видове спирачки ... и пак не е 100% обективно.
и аз имам една снимчица ... с теглото на 180мм PULSE диска, довечера ще я кача
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот bio » Чет Яну 06, 2011 6:59 pm

Изображение
Код: Избери целия код
QDR-180CBSP  180mm diam - 163grms

180 mm QUAD PULSE ROTOR - реално тегло 172 gr.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Чет Яну 06, 2011 7:54 pm

Относно сравнението на спирачки от този ценови клас - bio го каза - няма как да е акуратно, просто защото едва ли има някой, сменил толкова марки/модели. Дори и да има, трябва да ги е ползвал достатъчно дълго време за да може да даде преценка базирана на опит.

@bio - благодаря за информацията с теглото на ротора :agree:
Не знам с колко ще подобри спирачната сила, в сравнение с Pulse XC, но е цели 74,3 грама по-тежък.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот did » Чет Яну 06, 2011 9:02 pm

uBaH написа:Относно сравнението на спирачки от този ценови клас - bio го каза - няма как да е акуратно, просто защото едва ли има някой, сменил толкова марки/модели. Дори и да има, трябва да ги е ползвал достатъчно дълго време за да може да даде преценка базирана на опит.


Напротив. Пълно е с такива сравнения. Светът не свършва с mtb-bg.com. Има лабораторни тестове, има тестове на терен от опитни хора... Всичко има.

В никой познат ми тест не определят нито една спирачка на Quad за читава и винаги ги поставят на дъното на класациите.

Ако някой има информация, с която да ме опровергае, нека го направи.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Чет Яну 06, 2011 9:30 pm

did, по-скоро ставаше въпрос точно за вътрешнофорумно mtb-bg сравнение - нещо, което едва ли някой от нас би могъл да направи, поради изброените вече причини.

Относно тестовете - предполагам, че си прав. Без да те познавам лично, от прочетеното във форума съм останал с впечатлението, че си много начетен човек. Но не от хората, които само четат и цитират, а от хората които използват прочетеното за да си изцапат и ръцете после :)
Признавам си, че аз не съм търсил и чел тестови данни за тези спирачки. Провокиран от теб, току що намирам това, като спирачката е оценена с три от пет звезди, защото пишат, че била скъпа. Е за 99,99 паунда, и на мен да ми я предлагаха и аз щях да кажа, че е скъпа.
В ревюто дори има някакви тестови данни, чиято достоверност не мисля да обсъждам :)
Всички, които сме се интересували малко по-задълбочено в дадена област (при мен бяха компютрите, но ми писна вече), знаем че подобни ревюта на продукти малко или много се влияят от това кой производител колко ще си плати/какво ще подари и т.н. Едва ли при MTB е много по-различно за съжаление.
Затова в крайна сметка го има и форума, в частта си, в която се обсъждат дадени продукти. Аз лично бих се доверил много повече на нещо, грамотно написано тук, от някой когото не познавам, отколкото на нещо писано от високорейтинговия бай Джон някъде на @#$@ си :peace:
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот did » Чет Яну 06, 2011 9:42 pm

uBaH написа:Относно тестовете - предполагам, че си прав. Без да те познавам лично, от прочетеното във форума съм останал с впечатлението, че си много начетен човек. Но не от хората, които само четат и цитират, а от хората които използват прочетеното за да си изцапат и ръцете после :)


Не смятам да си цапам ръцете с тази спирачка. Само цитирам.

Самото име на спирачката е достатъчно, за да ме откаже. Преди около 2 години на всички тестове показаха с четирите си бутала и двойното тегло по-бъгаво спиране и по-малка сила от най-обикновените двубутални спирачки на другите производители. Не вярвам, че за година са се случили чудеса.

Пък и елементарните ми познания по механика са ми достатъчни, за да не си купя ротор, като показания в първия пост. Това дизайнерско нещо не е било даже съгласувано с инженери.

Даже на сайта си не могат да намерят добри цитати за тях от 2010 - http://www.quadbrakes.com/news.html
Последна промяна did на Чет Яну 06, 2011 9:55 pm, променена общо 1 път
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Чет Яну 06, 2011 9:52 pm

Е, ти сега се хвана за спирачката :) Имах в предвид по принцип - че си човек, който освен че си търка клавиатурата и скрола на мишката, също така и кара и си ремонтира нещо от време на време (предполагам).

Не съм от хората, защитаващи тезата "Мойто си е най-хубаво, защото си е мое", затова обещавам, каквото и да е развитието с тия спирачки, било то позитивно или негативно, да споделя в темата.
За момента, като обобщение на писаното по-горе, мога само да кажа, че спирачките си вършат работата. Вярно - карал съм с тях точно 5 пъти или около 100 км, но бъдещето ще покаже.

ПП: Относно ротора - избора ми беше продиктуван по-скоро от любопитство - "как ще спирам с това нещо". Е спирам уж, засега.

ПП2: Сайта им ... без коментар. Ако решиш да изгубиш малко повече време там, ще видиш че дори няма каталог на продуктите за 2010, да не говорим за 2011.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот al » Чет Яну 06, 2011 10:19 pm

Като сложиш 180 mm QUAD PULSE ROTOR ще си още по доволен ;)
Изображение
Аватар
al
 
Мнения: 135
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Пон Мар 22, 2010 9:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот uBaH » Чет Яну 06, 2011 11:34 pm

al, безспорно е така :agree:

Площа от ротора, триеща се между накладките за единица време, при натиснато лостче на спирачката, е може би поне 1,5 пъти по-голяма при Pulse модела отколкото при Pulse XC. Повече площ, повече триене, повече спирачна сила.
От друга страна: повече площ, по-високо тегло. Така че в крайна сметка, всеки преценява за себе си в кое от двете отношения да е компромиса :)
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот climber1998 » Пет Яну 07, 2011 5:12 pm

Страхотна тема :bowdown: ще ми бъде изключително полезна, тъй като се бях насочил към тези спирачки , но ще стегна джоба и ще сабера малко повече парички :evil: за Deuce FR мерси много :wavey: .
:beer:
Аватар
climber1998
 
Мнения: 124
Рейтинг: 931
Регистриран на: Чет Дек 09, 2010 5:14 pm
Местоположение: Някъде в Хасково ...

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот tanec » Пет Яну 07, 2011 6:05 pm

did написа:....
Ако някой има информация, с която да ме опровергае, нека го направи.



Доколкото този тест може да бъде достоверен --> http://www.bikeradar.com/gear/article/h ... akes-24345
спирачките на Quad се доближават до еквивалентите им от по известните марки ( Формула и Авид).
Аватар
tanec
 
Мнения: 329
Рейтинг: 1992
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 8:22 am

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот taurus13 » Пет Яну 07, 2011 6:47 pm

uBaH написа:al, безспорно е така :agree:

Площа от ротора, триеща се между накладките за единица време, при натиснато лостче на спирачката, е може би поне 1,5 пъти по-голяма при Pulse модела отколкото при Pulse XC. Повече площ, повече триене, повече спирачна сила.
От друга страна: повече площ, по-високо тегло. Така че в крайна сметка, всеки преценява за себе си в кое от двете отношения да е компромиса :)

Всъщност доколкото си спомням, силите на триене не зависят от площта, а от приложената сила и коефициента на триене, който пък зависи от материалите на накладките и ротора - затова правят роторите с по-голям диаметър и слагат повече бутала, като искат да усилят спирачката. По-широк ротор ще има по-голям топлинен капацитет и ще има повече охладителна площ.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Информация за спирачки Quad - QHD-5.2 “Dime Pro”

Мнениеот kubetata » Съб Яну 08, 2011 12:41 am

А при положение, че имаш хубави ротори защо взе тези? Аз лично съм по-доволен от моите Г2 от колкото от "диам"-четата. :popcorn:
Иначе са хубави спирачки, доволен съм от тях.. горе долу..
Тъй кат' стане..
Аватар
kubetata
 
Мнения: 717
Рейтинг: 1709
Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 7:48 pm
Местоположение: 0031

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта