от motomarzel » Пон Фев 10, 2014 3:57 pm
Интересна идея. Дори се сещам за вариант, в който да я тестваме експериментално - разбира се с по-голямо тегло, но с леко усъвършенстване (побългаряване).
Както повечето от вас се досещат, диаметъра на шините на 29 инчовите гуми и тези на шосейните велосипеди е един и същ.
Ако във вътрешността на безкамерна гума с латекс се монтират вътрешна+външна гума от шосеен велосипед, които се надуят след като се надуе външната камера (тази на безкамерната гума), може експериментално, макар и с по-високо тегло да изпитаме дали подобен тип система би имала предимства пред конвенционалните.
Плюсове:
+ достъпност
+ системата ще осигури допълнително притискане на стените на безкамерната гума, като по този начин ще се сведе до минимум вероятността от разхерметизиране
+ без прещипване
+ без пукане на гуми от обождане (латекса би трябвало да свърши работа)
Минуси:
- налягането на външната камера ще се променя трудно
- системата е сложна и "лепкава"
- ще се наложи изработката на допълнителен отвор в шината
Системата, разбира се може да претърпи еволюция и чрез изработването на специален вентил/ преходник (при стругар), който да преминава през вътрешността на вътрешната камера и достига до външната, може и двете системи да са базкамерни (без вътрешна гума), като по този начин се намали теглото и се елиминират голяма част от недостатъците.