Калта е неизбежна, ама си трябва поддръжка, за да не ти скъсява живота на скъпите чаркове.

Най-лесно е на
водоструйка, като внимаваш да не пръскаш отблизо към лагерите на главините, средното и пр., за да не вкараш вода. На автомивките на самообслужване често има и "препарат за джанти", който е обезмаслител. Веригата се почиства с парцал, смазва се с подходящо масло и се забърсва излишъка. Подобно и с вилката и задния амортисьор - почистваш тръбите и уплътненията, смазваш, натискаш няколко пъти да влезе навътре, и забърсваш излишъка.
2-3 пъти в сезона проверявам всички лагери – главини, средно, чашки, лагерите на задното окачване... всичко да се движи свободно и да няма луфт. Ако трябва гресирам или сменям. Тогава правя и по-старателно почистване, включително джуркане на веригата в обезмаслител.
Вилката поне веднъж в годината се отваря за смяна на маслото. Ако не можеш сам–в сервиз.