Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот Admin » Чет Ное 03, 2016 7:29 pm

Изображение
Ако следите тенденциите при маунтин байковете в последните няколко години, сигурно сте забелязали, че все по-често ушите/стойките за задната спирачка са разположени вътре в задния триъгълник. Има ли това съществени предимства и какви? Ами недостатъци?
http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... r-triangle
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот psixopat » Чет Ное 03, 2016 7:43 pm

Интересна статия :agree: Имам обаче няколко въпроса свързани с нея и по скоро с велосипедите използващи този захват на задната спирачка.
В ревюто на пулса, беше споменал, че при спиране окачването се влияе и се "втвърдява" . Гледам и сега снимката и не мога да си обясня нещо. Гумата (оста) е захваната за стойката на веригата, спирачката също. Реално това не е ли Sigle Pivot ? Или аз нещо не мога да си обясня.
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот Admin » Чет Ное 03, 2016 10:31 pm

Да, single pivot е, затова подобно втвърдяване не е неочаквано.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот marsa » Чет Ное 03, 2016 10:41 pm

Познавам един, дето не е много щастлив от "по-добрия" път на маркуча и взел, че го подобрил:
hose.jpg
(246.78 KiB) 200 пъти
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот outfaced » Пет Ное 04, 2016 12:57 am

Причината повечето апарати да не са там е основно, че това е възможно само за сингъл пивот или твърдак (дори не на всеки сингълпивот е добре за окачването).
Та не бих нарекъл всичко останало "частен случай" ;) Всъщност при окачванията с виртуален пивот има голямо значение къде точно е спирачката, за това как ще се отразява действието и върху окачването.
Нещо което дизайнерите на първите рамки РАМ АМ например определено не бяха предвидили и окачването му се превръщаше в катапулт при рязко спиране :D
Тука опираме до понятията брейкскуад и бреикджак.
http://www.vasttech.org/brake-jacksquat.html
http://www.zerodeusa.com/braking-forces ... ld-of-mtb/
http://www.rotorburn.com/forums/showthr ... xplanation

После идват и разни други фактори предполагам като, кое е по технологично и евтино за изработка и монтаж, за които така или иначе никой не пита клиента :D
Иначе да - изглежда прибранко.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот Alexi » Пет Ное 04, 2016 7:40 am

аз се сещам още един недостатък - имам навика да поглеждам отгоре апарата с фенерче да видя накъде са ми накладките - това сякаш няма да е възможно ако е вграден в триъгълника
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот outfaced » Пет Ное 04, 2016 7:44 am

Или пък не съм прав ... самосезирам се :censored: (размислите сутрин на кафе, май са по добри от нощните на други субстанции) :lol:
Всякакви DWLink-ове и VPPта и прочие със заден триъгълник позволяват апарата да се сложи там. При хорстлинка обаче чисто механично в повечето случаи не може.
А момента около задната ос си е момент около задната ос - все тая къде е приложената силата. Влиянието върху окачването се определя от позициите на пивотите.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пет Ное 04, 2016 8:43 am

Alexi написа:аз се сещам още един недостатък - имам навика да поглеждам отгоре апарата с фенерче да видя накъде са ми накладките - това сякаш няма да е възможно ако е вграден в триъгълника


При шиманските с радиатор е доста трудно да определиш до къде са без да ги свалиш. Но а сметка на това става бързо и лесно.

В този ред на мисли като апаратът е в триъгълника дали не е по добре предпазен от кал? При мен на АМ2'ката като газя през калта направо си наливам кал отгоре му че чак между накладките влиза.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот Admin » Пет Ное 04, 2016 9:50 am

outfaced написа:Та не бих нарекъл всичко останало "частен случай" ;)

Изцяло приемам забележката и махнах думата "частен". :agree:, както и промених малко предишното изречение, за да е по-прецизно.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Ное 04, 2016 11:12 am

При рамките с окачване със сигурност това решение се взема с оглед на принципа на окачване и/или спестяване на тегло.

При твърдаците обаче монтаж на апарата на chainstay-я дава възможност seatstay-я да се оптимизира така, че рамката да вози по-меко. Това важи най-вече за chro-mo и карбонови рамки.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4050
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот galio » Пет Ное 04, 2016 3:20 pm

Pr3d4t0R написа:... рамката да вози по-меко. Това важи най-вече за chro-mo и карбонови рамки.


Как точно? Промяна в геометрията?
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот carmo » Пет Ное 04, 2016 3:28 pm

galio написа:
Pr3d4t0R написа:... рамката да вози по-меко. Това важи най-вече за chro-mo и карбонови рамки.


Как точно? Промяна в геометрията?


И при алуминиевите е такава тенденцията. И при тях seatstay-овете се правят по-тънки, понеже момента от спирачката вече не огъва левия и не е необходимо той да е толкова корав -съответно и десният (заради симетрия), което дава известна "мекота" в задния триъгълник.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Задната спирачка в задния триъгълник - плюсове и минуси

Мнениеот galio » Пет Ное 04, 2016 4:19 pm

carmo написа:
galio написа:
Pr3d4t0R написа:... рамката да вози по-меко. Това важи най-вече за chro-mo и карбонови рамки.


Как точно? Промяна в геометрията?


И при алуминиевите е такава тенденцията. И при тях seatstay-овете се правят по-тънки, понеже момента от спирачката вече не огъва левия и не е необходимо той да е толкова корав -съответно и десният (заради симетрия), което дава известна "мекота" в задния триъгълник.


Ясно, благодаря.
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 336 госта