Kona Coilair 2008 с Magic Link

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот mito_dlx » Сря Яну 30, 2008 10:14 pm

mito_dlx
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1187
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 3:00 pm

Мнениеот bikerider » Сря Яну 30, 2008 10:42 pm

@Teodor40: Преди да обобщаваш с големия размах си спомни кой какво е говорил за 15мм ос. И преди всичко, преди да плюеш, моля сподели ти би ли си взел такава Кона или не. Това е което има значение, другото са бабини деветини.

Подкрепям did за пружината.

@Silvestroff Gabrovo: благодаря ти, видях каквото ме интересуваше. :agree:
Определено няма място за сравнение и варианта на ТРЕК е бая по-изпипан...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Krismars » Сря Яну 30, 2008 11:14 pm

Ето нещичко за трека http://www.pinkbike.com/news/trek-remed ... -2007.html , повечее е като пътепис, ама от снимките се вижда, че колелото е добро. Относно КОНА, цялата тази работа ми се вижда по-скоро сложна, ненужна и най-вече неработеща, макар и се съмнявам голяма марка като КОНА да извади модел, който не работи. Дали ще се приеме или не, е спорно, зависи от много неща, обаче все повече АМ/ЕНДУРО велосипедите стват сложни и от тях се изисква да можеш да катариш както с 10кг хц колело и да можеш да се пуснеш като със дх колело.
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Teodor40 » Сря Яну 30, 2008 11:18 pm

bikerider написа:@Teodor40: Преди да обобщаваш с големия размах си спомни кой какво е говорил за 15мм ос. И преди всичко, преди да плюеш, моля сподели ти би ли си взел такава Кона или не. Това е което има значение, другото са бабини деветини.

Подкрепям did за пружината.


Преди да го пробвам и видя на живо не бих могъл да дам никакво мнение, дали бих го карал. bikerider, ти си разглабял вилки, знаеш какво представлява една хидравлика на живо. Рамката не е нищо по-различно, според мен, освен това че е на показ привидно кекавата конструкция.
За това, дали се променя геометрията, с колко и дали това е в "+" или "-" за цялата тази история не може така само да се гадае. То дори в различните моменти от карането може да е с различна полза/вреда а тука вече го конкретизираха. Вярвам, че голяма фирма като Кона е тествала продукта си чрез опитни карачи и тази рамка ще намери приложение или поне ще стане база на по-развити модели.
Не казвам, че със сигурност ще е супер як модел и т.н., а само да не се взимат такива крайни становища от една-две кирливи снимки.

А това за механизъма и борят елементи- ми пич, вземи си твърда рамка, твърда вилка и главини на триещи се лагери... замисли се малко. Искаш ли по-висока функционалност, да ти се мести задницата и назад при згъване, да ти остава приблизително постоянен челния ъгъл, е не става с едноточково окачване, сори!

Едит: Трек-а безспорно е по-красив и според мен
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот ACID BURN » Сря Яну 30, 2008 11:51 pm

Относно КОНА, цялата тази работа ми се вижда по-скоро сложна, ненужна и най-вече неработеща......


Че е сложна това вече го разбрахме всички ;)

.....макар и се съмнявам голяма марка като КОНА да извади модел, който не работи.


Кой е казал, че не работи :)
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот bikerider » Чет Яну 31, 2008 9:24 am

Teodor40 написа:Рамката не е нищо по-различно, според мен, освен това че е на показ привидно кекавата конструкция.


Че това малко ли е? Едно странично падане върху остър камък след човка или прескачане на предницата и мяткане на колелото (не е невероятно, нали?) и... дотам. Тая планка с пружината дори малко да се изкриви и задницата ще блокира. Да не говорим за ония мижави пръчици, между които се намира шока.

Има и един друг момент, който ме гложди: или чейнстея се трие в предния триъгълник при това местене напред-назад, или ако не се трие, значи единствено тая пишка с пружинката го удържа от контакт с предницата. И в двата варианта мнението ми си остава...

На теория признавам, че принципа с местенето на шока е супер. Просто не ми харесва изпълнението. Това на ТРЕК е къде-къде по-вдъхващо доверие.

И не разбрах - ти би ли си взел такава Кона, харесва ли ти? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот zero knowledge » Чет Яну 31, 2008 9:47 am

Teodor40 написа: Искаш ли
- по-висока функционалност,
- да ти се мести задницата и назад при згъване,
- да ти остава приблизително постоянен челния ъгъл,
е не става с едноточково окачване, сори!

Би ли пояснил какво имаш предвид с горните 3 точки и защо "не става с едноточково окачване" :dunno:
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот outfaced » Чет Яну 31, 2008 10:26 am

малко размисли относно системата на ТРЕК ... пък и генерално ...
при Трек-а всъшност е с друга идея .. не за изменяне на геометрията на байка, а по скоро за по добра работа на задното окачване. Само по себе си обаче, закрепянето на шока на две подвижни точки все още не гарантира нищо, освен повече мегдан за оптимизиране на работата от страна на инжинерите. Явно са си свършили добре работата, защото народа е доволен, поне според това което се чете. Това обаче поне за мен все още не значи, че това окачване работи по добре от други с една фиксирана точка ... Всичко все пак е въпрос на това доколко инжинерите са успели да изцедят възможностите на геометрията и технологията. Същото важи и за монолитно отлятата кобилицата. Има колкото +ве толкова и минуси ( в рекламата са само +воте рабира се).
Нещо доста и маркетинг има в тия нововъведения ми се струва. Оставам с впечатление, че някой от маркетинг отдела е казал на инжинерите "Това старото вече не можем да го рекламире, колкото и да е хубаво. Направете нещо по така хайтек, да хваща окото ... и поне да не е по лошо." и това облечено с няколко сложно звучащи обяснения прави супер зарибяваща реклама.
Тенденцията не е само при байковете. Има го и в много други браншове ... изкуствено се усложняват работещи системи, като им се вкарват на практика фийтчъри не толкова нужни в практиката, колкото такива служещи за рекламни цели. Или се изменят работещи продукти, само за да се покаже нещо ново, с което да може да се изпъкне.
Няма лошо в крайна сметка ... стига все пак поне едно на няколко нововъведения да върши някаква работа и верно да е някакъв практически осезаем прогрес.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mirelay » Чет Яну 31, 2008 11:44 am

Това с местенето на шока май го има един стар nicolai lambda. :offtopic:
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Мнениеот TeDo_BaPHa » Чет Яну 31, 2008 12:02 pm

:offtopic:
mirelay написа:Това с местенето на шока май го има един стар nicolai lambda. :offtopic:

http://www.azfreeride.com/files/news_images/nicolai07/07-lambda-st.jpg
грешиш ;) :beer:

PS:Надявам се да не греша
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Teodor40 » Чет Яну 31, 2008 1:57 pm

bikerider написа:
Teodor40 написа:Рамката не е нищо по-различно, според мен, освен това че е на показ привидно кекавата конструкция.


Че това малко ли е? Едно странично падане върху остър камък след човка или прескачане на предницата и мяткане на колелото (не е невероятно, нали?) и... дотам. Тая планка с пружината дори малко да се изкриви и задницата ще блокира. Да не говорим за ония мижави пръчици, между които се намира шока.

На теория признавам, че принципа с местенето на шока е супер. Просто не ми харесва изпълнението. Това на ТРЕК е къде-къде по-вдъхващо доверие.

И не разбрах - ти би ли си взел такава Кона, харесва ли ти? :)


Това за тъкката конструкция при шока и аз съм съгласен. Очевидно е с цел да се вижда по-добре сложната система и не изглежда практично. За кривенето на планката не бих гадал нищо от сега, но такива къси елементи се кривят доста по-трудно.

Трека системата няма толкова екстри и не знам, защо я сравнявате с тази на Кона. Само предназначението на двете колела е едно.

А иначе колелото не е грозно. За в града и по парковете да си кам с него бих го взел. Иначе за горе си е голямото колело (е и това бих до тествал де :D ). На мен лично ми е доста любопитно да покарам едно такова по камъните горе и тогава, ако хипотетично имам много пари, бих помислил за покупка. bikerider, не ти ли е любопитно да го тестваш?
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот PtD » Чет Яну 31, 2008 2:49 pm

Не мога да разбера защо всички смятат, че разбират повече от инженерите, които точно с това си вадят хляба години наред? За малоумни ли ги смятате?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот outfaced » Чет Яну 31, 2008 2:58 pm

PtD написа:Не мога да разбера защо всички смятат, че разбират повече от инженерите, които точно с това си вадят хляба години наред? За малоумни ли ги смятате?


проблема е, че инжинерите на е правят каквото могат и каквото искат, а каквото им се каже ... това поне в 90% от случаите. Не инжинерната мисъл определя какво ще се появи на пазара, а тази на маркетинг и пласмент отделите, които пък слушат клиенти, които в общия случай също не са инжинери :D ... та работата е в киреча отвсякъде
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Чет Яну 31, 2008 5:00 pm

Teodor40 написа:За кривенето на планката не бих гадал нищо от сега, но такива къси елементи се кривят доста по-трудно.

Не се изразих правилно, имах предвид пишката с пружината, а не свърващия елемент между шока и чейнстея.


bikerider, не ти ли е любопитно да го тестваш?

Бих тествал - убеден съм, че работи както се рекламира. Проблема е в дългосрочния план - не обичам рамки-консумативи :)

Но твърде е възможно да съм повлиян от нанадолния mindset. Несъмнено ще има хора, които ще си купят и ще са доволни.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Яну 31, 2008 5:04 pm

PtD написа:Не мога да разбера защо всички смятат, че разбират повече от инженерите, които точно с това си вадят хляба години наред?


TOYAGA написа:Не разсъждавайте! :(!: Купувайте!


Ура !!!!! Единодушие!!! :rofl::rofl::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Teodor40 » Чет Яну 31, 2008 6:14 pm

В карайна сметка удоволствието идва от карането и както ти каза, със сигурност ще има хора доволни от рамката. Мисля, че това е най-важното в цялата тази работа-удовоствието от карането :) Кофти е наистина, че поради финансови предрасъдаци сме длъжни да се съобразяваме и с други фактори.
Дид вече е проблемен с тези преходи и невъзможността за смяна на такива места. Тук е доста прав, случи ли се нещо с онази пишка си **** майката и много ще псуваш рамата :D
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот mirelay » Чет Яну 31, 2008 10:51 pm

:offtopic:
TeDo_BaPHa написа:PS:Надявам се да не греша


http://img207.imageshack.us/img207/371/dsc005463pm.jpg

По темата:Ясно е че ще работи.Въпроса е дали тея подобрения ще окажат влияне което се усеща при сравнение с едноставно окачване примерно.Ако е така усложнението има оправдание,а производителя си поема отговорността за здравината при нормална употреба.
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Мнениеот energy93 » Сря Апр 23, 2008 9:41 pm

Аз лично не бих гадал за здравината и работата на рамката Кона. Новата разработка на Трек е прекалено различна като идея , за да бъде сравнявана с Коната . На мене лично идеята на Трек ми допада !!
Газ до ламарина !
Аватар
energy93
 
Мнения: 115
Рейтинг: 982
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 2:16 pm
Местоположение: В Мрежата ! (Троян)

Мнениеот rufu » Вто Фев 24, 2009 4:15 pm

Почти една година по-късно какви са ви мненията и отзивити :) Някой да е пробвал и т.н..

Ето едно клипче от Ю туба :)
http://www.youtube.com/watch?v=XfC0HOxd ... re=related
Only one bike can broke the barriers...Изображение ...the one....
Аватар
rufu
 
Мнения: 80
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Съб Дек 06, 2008 4:59 pm

Мнениеот SpoileR » Вто Фев 24, 2009 8:26 pm

Айдее...пак изровихме нещо :D
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Admin » Вто Фев 24, 2009 8:43 pm

По-добре изровено, отколкото да се повтарят същите неща на нов глас ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nanook и 239 госта