Тип спирачка

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Тип спирачка

Мнениеот kibikoff » Вто Ное 20, 2012 9:26 pm

kriso2010 написа:Спускачите до преди 30-40 години с хидравлики ли мислиш че са карали.? :rofl: Даже хората са се справяли с твърди вилки и рами, гадни v-brakove,тежки байкове, а тук сега глезотии.


Изображение Изображение


г-н ПтД,
проявявате завиждащ стоицизъм :eyebrow: :evil:
kibikoff
 
Мнения: 1436
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:29 am
Местоположение: On/Off

Re: Тип спирачка

Мнениеот Slade » Вто Ное 20, 2012 11:01 pm

Изображение

:lolup: :rofl: :rofl: :rofl:
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Тип спирачка

Мнениеот APD » Вто Ное 20, 2012 11:23 pm

PtD написа:@KUM4о, размерът на диска влияе предимно с въртящия момент, който е M = F.r При едно и също F (да кажем, че е функция на материала на накладките и налягането им върху диска), 203мм ротори ще спират 203:160 пъти по-добре от 160мм (т.е. 1.26875 пъти, или грубо казано, към 27% по-добре). Отделно, че се охлаждат значително по-добре, което никак не е маловажно (там влиза въпросната по-голяма дължина, за която ти говориш ;))


Абе ... не е точно така. Да не се окаже, че всъщност търсим в проценти ефективността на спирачната система при дадено тегло на цялата система (колоездач-велосипед)? И да вземе да се окаже, че някои спирачки с диск 185mm са с по-добри показатели от други с 203mm? Нек'ви типове преди време тестваха разни спирачки, ако не се лъжа сайта беше bikeradar.com

Малко четене за размисъл:
http://nordtest.info/images/documents/n ... Method.pdf
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот PtD » Вто Ное 20, 2012 11:24 pm

Вижте сега, да обобщим.

Хубава хидравлика е по-добре от хубава механика.
Хубава механика може да е по-добре от нехубава хидравлика.
Нехубава механика или хидравлика може да е по-лоша от V-brake.
Няма начин хубава механика или хидравлика да е по-лоша от V-brake.

Хубавите хидравлики и механики не изискват честа поддръжка.

За сносно планинско каране (не лежерно, ами истинско, с адреналин) V-brake-овете не стават. Което не значи, че не може да се ползват, а значи, че употребата им е форма на мазохизъм. Също както и "балканчето" - не става, но ако обичате да се мъчите - може да си го карате и в планина.

@kibikoff, нали? Омекнал съм с годините нещо :D

П.П. Само да подчертая, че в момента ползвам хубави хидравлики, хубави механики и нещо, което за повечето от вас е екзотика - хидравличен rim-brake. Смятам, че все пак имам някакъв поглед.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот Rayko » Сря Ное 21, 2012 11:37 am

И още нещо много важно за хубавите механични спирачки - правилна настройка.
о879 зз 4о з6
Аватар
Rayko
 
Мнения: 462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Яну 15, 2009 3:11 pm
Местоположение: У центъра на Вселената

Re: Тип спирачка

Мнениеот pe60t0 » Сря Ное 21, 2012 11:41 am

@Ptd стиснахме си ръцете :agree: Case closed
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Тип спирачка

Мнениеот Alpina » Сря Ное 21, 2012 1:36 pm

Не ги ползвайте тез спирачки бре... излишно преобразуване на енергията правят само...

PtD написа:За сносно планинско каране (не лежерно, ами истинско, с адреналин) V-brake-овете не стават.

Да бре - нищо такова... пробвай зимата да слезеш от Златните мостове с V-brake-ове.... нямало адреналин... :lol:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Тип спирачка

Мнениеот kriso2010 » Сря Ное 21, 2012 7:09 pm

Някой притежава ли или има ли наблюдения над спирачките shimano, независимо дали са механични или хидравлични. И Avid доста ли са по-добри .?
Аватар
kriso2010
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1033
Регистриран на: Съб Окт 27, 2012 3:39 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот did » Сря Ное 21, 2012 7:12 pm

kriso2010 написа:Някой притежава ли или има ли наблюдения над спирачките shimano, независимо дали са механични или хидравлични. И Avid доста ли са по-добри .?

Никой тук няма спирачки шимано. Също така за тях нищо не е писано. Авид са велики! Купувай!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тип спирачка

Мнениеот rodopi_biker » Сря Ное 21, 2012 8:34 pm

did написа:Никой тук няма спирачки шимано. Също така за тях нищо не е писано.


Според тази анкета http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=83492 25% от хората тука карат със спирачки Шимано .. и е писано доста за тях (виж в търсачката) :D

по темата: аз карам с shimano br-m416 и предвид мойто крос-кънтри-шосейкаджийство съм доволен от тях. Иначе за по-екстремно спускане не биха издържали :agree:
Аватар
rodopi_biker
 
Мнения: 216
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2011 2:21 pm
Местоположение: Пловдив / София

Re: Тип спирачка

Мнениеот natalito » Чет Ное 22, 2012 10:08 am

did написа:
zafirovp написа:Не виждам, какъв е проблема да се кара с 203мм и BB7 като задна спирачка за DH. Единствения недостатък е болките в ръцете при по-дълго спускане. За отпред е задължителнно качествена хидравлика.
Пък аз съм виждал подобни спускания без болки в ръцете :popcorn:

яж си пуканките, не ти вярвам :D


rodopi_biker написа:
did написа:Никой тук няма спирачки шимано. Също така за тях нищо не е писано.

Според тази анкета http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=83492 25% от хората тука карат със спирачки Шимано .. и е писано доста за тях (виж в търсачката) :D

добър превод


did написа:Авид са велики! Купувай!

виж, тук и аз се обърках :magnify:
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: Тип спирачка

Мнениеот gosh6o » Чет Ное 22, 2012 10:10 pm

Въпрос:
За леко каране XC/AM какво да взема? В момента имам 2 промакса с 160 мм ротори. На единия му е сменяна пружината с по-силна и има ставащи накладки. Мисля да го оставя за преден за сезона. Въпроса е отзад:
Да взема нови накладки за 14.90 с вероятност по пътя да се скъса пружината му или да взема това http://screambikes.eu/bg/spirachki-v-br ... -m422.html
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Тип спирачка

Мнениеот nuclear » Вто Май 07, 2013 8:59 am

Kaто стана дума за сила и въртящ момент, се замислих че в това отношение V-brake са най-облагодетелствани... рамото е с дължина на почти целия радиус на каплата. Чисто интуитивно, при тях с по-малко натиск м/у накладките (калодките) и каплата би следвало да има по-голяма спирачна сила. Тогава защо отстъпват на дисковите спирачки? Дори и ако разглеждаме случаите различни от каране по кален / мокър терен.
Аватар
nuclear
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юни 17, 2011 8:20 pm

Re: Тип спирачка

Мнениеот taurus13 » Вто Май 07, 2013 9:24 am

Хаха...някой като вдигне някоя стара тема и аз чета 10 мин докато загрея че това е от миналата година. :D А относно интересния въпрос - ми да, при В спирачките рамото е най-голямо, обаче това все още не е всичко, защото освен рамо в тая работа участва и силата, която притиска накладките и също така коефициента на триене. А хидравликата е особено нещо - там има едни закони за силата и площта, дето определят налягането, пък и липсват силите на триене, които имаш в лостовата система на В спирачката. Та нещата с малкия диск си се компенсират.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 368 госта