Напредъка на българския велосипеден десигн

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот andr » Нед Окт 12, 2008 9:56 am

Изображение

В галерията на Шипка 6 има изложба на български дизайн, която препоръчвам. Но ми извадиха очите велосипедите изложени там. Присъстваха Балкан с изгъзените модели за Метро, както и горното чудо:

Cross Combino

Сигурно първото сгъваемо колело със full suspension, предвидено за градско каране, при монтаж клас Shimano Capreo

Тежеше към 16кг, нищо, че е предвидено да се носи насам натам като е сгънато.

Амортисьора беше пружинен, под всякаква критика.

И на предната дискова и на задната V-brake бяха сложени модулатори, които не позволяват да се блокира колелото (нещо като ABS) - пълно безумие.

Хвала на българския дизайнерски гений![/code]
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот SpoileR » Нед Окт 12, 2008 11:20 am

Присъстваха Балкан с изгъзените модели за Метро, както и горното чудо:

Cross Combino


Какво му е? За по малките е ПЕРФЕКТНО! (макар че 16кг, за детско колело не са малко...)

Амортисьора беше пружинен, под всякаква критика.


Като погледнеш колелото като цяло, какво искаш да сложат?
FOX DHX 5.0 ли?

И на предната дискова и на задната V-brake бяха сложени модулатори, които не позволяват да се блокира колелото (нещо като ABS) - пълно безумие.


И защо да е безумие? Доста полезно е бих казал.

Като критикуваш дизайн, поне не навлизай в технически характеристики...

Че не прилича на нищо- не прилича. Ама с дизайна до тук...
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот andr » Нед Окт 12, 2008 11:28 am

Това е колело за възрастни, не е детско.
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот nemo_awp » Нед Окт 12, 2008 1:43 pm

някякво нестабилно ми изглежда ама незнам :dunno: :dunno:
Аватар
nemo_awp
 
Мнения: 183
Рейтинг: 962
Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 2:41 pm

Мнениеот axelmax » Нед Окт 12, 2008 2:16 pm

окачването пак е на ниво :agree:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот fall_out » Нед Окт 12, 2008 4:34 pm

Балканчето е възкръснало :bowdown:
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Мнениеот Quiz » Нед Окт 12, 2008 7:15 pm

Дизайна на колелото е безумен...снощи имах възможността да го разгледам в детайли и единственото положително качество, което открих (но и то е под въпрос) е това, че може да влезе лесно в автомобил, ако собственикът му си няма багажник.
Аватар
Quiz
 
Мнения: 1063
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 25, 2004 8:27 am
Местоположение: Sofia

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот blade_2 » Вто Сеп 24, 2013 5:17 pm

andr да изкажа и моето мнение за колелото...
От половин година го имам и мога да кажа, че съм много доволен
1-во размерите на пръв поглед му изглеждат малки, но изобщо не е малко, и изобщо не се движи бавно.
2-ро спирачките с тези модулатори са идеални тъй като хем не може да се пребиеш с предна спирачка, хем гумите не се трият толкова много. За спирането с тях - също е добро, аз спирам с двете едновременно което и при обикновени спирачки е по-добрият вариант за спиране тъй като не се натоварва само едната спирачка а двете се уравновесяват.
3-то амортисьора си е много добре. Изпробвал съм го по спускания, скокове и се държи доста стабилно.

Единствения недостатък на колелото е, че не се сгъва достатъчно и не влиза толкова лесно в кола колкото би трябвало.

За маневреността няма какво да говоря - по-маневрено колело не съм карал за 25г.
В заключение бих казал че това е много добър избор за градско колело.
blade_2
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Сеп 23, 2013 10:44 pm

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот galio » Сря Сеп 25, 2013 9:23 am

blade_2 написа:... спирачките с тези модулатори ...


Може ли повече информация? Линкове, едно-друго ... не съм срещал такова нещо понеже никъде :)
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот uBaH » Сря Сеп 25, 2013 9:35 am

Ако става въпрос за същото, то ще да е това:

Пример: http://www.rosebikes.com/article/wcw-flexpipe/aid:39955

или http://www.rosebikes.com/article/shiman ... aid:287831

Взех от тия първите, за велосипеда на приятелката си, преди време, когато беше с вибрейкове. В широката част има твърда пружинка, която опира в накрайника на бронята. Пружинката започва да се свива, ако продължиш да прилагаш усилие при лостчето, след като вече жилото се изпъне в броните. Един вид системата не дава на жилото да се изпъне до такава степен, че да блокира колелото. В зависимост от настройката, все пак може да го блокираш, но в повечето случаи, лостчето трябва да стигне кормилото, за да стане това.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот DragAirlines » Сря Сеп 25, 2013 10:22 am

Напоследък като че ли все повече и повече започва да се говори за тези сгъваеми колялета. Така че Крос може би са направили стъпка в правилната посока, започвайки да разработват тази пазарна ниша (аз поне не знам другите български марки да работят в тази посока). И въпреки всичко, това колело не бих си го купил! Лично мнение, разбира се. :beer:
DragAirlines
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Авг 02, 2013 8:43 am
Местоположение: София

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот did » Сря Сеп 25, 2013 10:36 am

Хубаво е да забележите, че темата е от 2008 година и си беше потънала, преди да се регистрира нов потребител blade_2 и още с първия си пост да я изрови с бурни хвалебствия. Намирисва...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот emoonthemove » Сря Сеп 25, 2013 7:47 pm

blade_2 написа:andr да изкажа и моето мнение за колелото...
От половин година го имам и мога да кажа, че съм много доволен
1-во размерите на пръв поглед му изглеждат малки, но изобщо не е малко, и изобщо не се движи бавно.
2-ро спирачките с тези модулатори са идеални тъй като хем не може да се пребиеш с предна спирачка, хем гумите не се трият толкова много. За спирането с тях - също е добро, аз спирам с двете едновременно което и при обикновени спирачки е по-добрият вариант за спиране тъй като не се натоварва само едната спирачка а двете се уравновесяват.
3-то амортисьора си е много добре. Изпробвал съм го по спускания, скокове и се държи доста стабилно.

Единствения недостатък на колелото е, че не се сгъва достатъчно и не влиза толкова лесно в кола колкото би трябвало.

За маневреността няма какво да говоря - по-маневрено колело не съм карал за 25г.
В заключение бих казал че това е много добър избор за градско колело.


blade_2, а как се справя велосипедът в ситуации с паралелно паркиране?
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот APD » Пет Сеп 27, 2013 1:51 pm

emoonthemove написа:blade_2, а как се справя велосипедът в ситуации с паралелно паркиране?

Сгъва се
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Напредъка на българския велосипеден десигн

Мнениеот blade_2 » Нед Окт 06, 2013 12:24 am

did написа:Хубаво е да забележите, че темата е от 2008 година и си беше потънала, преди да се регистрира нов потребител blade_2 и още с първия си пост да я изрови с бурни хвалебствия. Намирисва...


колега, ровех се из форумите, и видях темата. регистрирах се и си дадох мнението

uBaH написа:Ако става въпрос за същото, то ще да е това:

Пример: http://www.rosebikes.com/article/wcw-flexpipe/aid:39955

или http://www.rosebikes.com/article/shiman ... aid:287831

Взех от тия първите, за велосипеда на приятелката си, преди време, когато беше с вибрейкове. В широката част има твърда пружинка, която опира в накрайника на бронята. Пружинката започва да се свива, ако продължиш да прилагаш усилие при лостчето, след като вече жилото се изпъне в броните. Един вид системата не дава на жилото да се изпъне до такава степен, че да блокира колелото. В зависимост от настройката, все пак може да го блокираш, но в повечето случаи, лостчето трябва да стигне кормилото, за да стане това.


като вторите са, но принципа им е същия - с тях колелата не блокират в повечето случаи. (ако си се засилил доста и си седнал на седалката едва ли ще "заковът". аз ако искам да провлача се изправям прав, но както казах преди, така хем не се търкат гумите, хем като натиснеш едновременно двете спирачки спираш сравнително бързо)

сега се сетих за друг недостатък на колелото хе хе - няма дупки за бидонче
blade_2
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Сеп 23, 2013 10:44 pm


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 376 госта