(нещо като) KERS за велосипед!

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

(нещо като) KERS за велосипед!

Мнениеот Insight » Съб Дек 14, 2013 6:15 pm

http://www.youtube.com/watch?v=S10GMfG2NMY

По принцип съм мразител на всичко електрическо, що задвижва велосипеда, обаче KERS идеята ми е на кантар... не че бих си купил, обаче не знам дали да я мразя. Някак по-честна ми изглежда играта, когато тока идва от отрицателна денивелация, стига преди или след това да си имаш грижата да си я изкачиш, поне не използваш контакта в къщи.

Иначе най-вероятно ще си се окаже един маркетингофф проект, при който ще мъкнеш 5 кила нагоре надолу, обаче ще си "актуален", щото има приложение за телефон (или смартфон, както е АКТУАЛНО да се казва ;-) ).
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: (нещо като) KERS за велосипед!

Мнениеот Slade » Съб Дек 14, 2013 8:24 pm

Тъй като си класически български хейтър, не би трябвало да има причина да не я мразиш. :)
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: (нещо като) KERS за велосипед!

Мнениеот zero knowledge » Нед Дек 15, 2013 12:25 pm

"Нещото като KERS" би било много неефективно в събирането на енергия от спиране - съвсем малък процент от ефективното спиране може да се повери на задната гума. Отделно загубите при превръщането обратно. Също така би било трудно тази система да е безопасно настроена, за да не се губи сцепление ако настилката е хлъзгава. Контролерът щеше да е значително усложнен. Нещо като много усилия за съвсем малко придобивка.

Групата която разработваше това колело в MIT беше запозната с по-горния анализ и докато бях там тази посока на развитие беше отхвърлена. Не знам дали последващата кончина на Бил Мичел, ръководителят на групата, или силното влечение някой да се похвали със "събиране на енергия от спиране" не е променило мнението на някоя зелена глава за "зеленото колело" - оригиналното име на творението от клипчето.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: (нещо като) KERS за велосипед!

Мнениеот subritual » Нед Дек 15, 2013 5:23 pm

Това ще струва майка си и баща си, ще си го карат в Копенхаген.Относно спирането, вероятно затова мозъка му е "изнесен" в смартфон.Там би могло да има настройки за различни режими на работа.
Освен това не виждам да има датчик за спирачка, което може би означава, че има единствено сензор за натегнатостта на зъбното колело.
Наистина ефективно спиране с тази система не е желателно по 2 причини:Контролът би бил много труден и 2ро-дори и при изградено мощно устройсто, толкова големи пикови токове трудно могат да бъдат оползотворени.
Предполагам, че когато главината е на празен ход, устройството обира малко от скоростта за да пълни батерията,а пък това се регулира от смартфона допълнително.Жалко, че няма линк в клипа с повече информация,та да се развихри въображението.
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: (нещо като) KERS за велосипед!

Мнениеот Admin » Пон Дек 16, 2013 7:39 am

Харесва ми, че всичко е на едно място, т.е. е сравнително компактно и леко, макар че трябва да се видят и характеристиките на батерията и двигателя, за да се прецени в сравнение с конкурентни системи.
Не ми харесва, че работата на системата е изцяло автоматизирана (ако правилно съм разрбрал от видеото), т.е. не може колоездачът да преценява кога и колко газ да подава и най-вече кога да не подава изобщо, с оглед посочения от ZK пример (завой с хлъзгава настилка).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: (нещо като) KERS за велосипед!

Мнениеот Insight » Пон Дек 16, 2013 9:32 am

Admin написа:===конкурентни системи. ===


А има ли всъшност аналог на тази система, тъй като от клипа оставам с впечатлението, че зареждане от контакт изобщо не се предвижда, а аз за друга подобна система не съм чувал/чел?
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: (нещо като) KERS за велосипед!

Мнениеот autosvet » Пон Дек 16, 2013 2:28 pm

То, че е по-леко от система с няколко модула е по-леко, но тази цялата маса трябва да се развърта, което според мен и динамиката е по-тежко. А и такъв голям инерционен момент на задната ос :dontknow: . Принципно в повечето системи батериите са едни от най-тежките компоненти. Нямам идея каква батерия ползват в този диск и как се справят с уравновесяването на цялата тази маса. Отделно тези къси спици правят цялата конструкция доста корава и при неминуемото покривяване на каплата с времето като избяга центровката за колко време ще си отиват лагерите. Ако има нещо което съм научил като инженер то е, че нещата които работят добре са прости. Другия огромен недостатък е нуждата от ползване на смартфон или поне аз не видях да са предвидили някакво малко командно модулче. Липсата на задна спирачка също си е не достатък. Отделно за Копенхаген където и за най-неспортанта натура 3 предавки са достатъчни за да се придвижвиш навсякъде почти.
Според мен това ще си остане прототипче без реално приложение.

Ето и клипче дето обясняват повече как работи.
http://www.youtube.com/watch?v=96zFb_evgT4

П.С. Принципно в МИТ се славят като много умни хора, що са се подвели по идеите на апъл не ми е ясно.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: (нещо като) KERS за велосипед!

Мнениеот zero knowledge » Вто Дек 17, 2013 11:46 pm

MIT Media Lab е по-особено място, там много неща са повлияни от какво би се харесало на пресата и на фирмите даващи пари. ;) За съжаление част от разработките в групата бяха повлияни от шеф, който не познава кефа от карането на кола/мотор/колело, а само се вози на тях - колата да се карала само с една ръчка, за какво били всички тея сложнотии като кормило, педали, пък да не говорим за скоростен лост - отживелици. Нормално такъв човек да иска и да се кефи на regenerative braking, а каращите колела да се цупим на липсата на усещане. За да работи реално тази система, трябва да се ползва предната гума, със задната сметките не излизат.

Конкретното колелце е част от проект, който включваше превозни средстрва за споделено ползване - сгъваеми автомобил и скутер и въпросното задно колелце . Оттам и желанието за разпределена сензорна мрежа в града за качество на въздух, трафик и какво ли още не. В тази схема телефонът е най-лесното, бързо и удобно нещо за намиране на свободно транспортно средство, запазването му, идентифициране/плащане, навигация и други. Та съвсем нормално е това да се пренесе от зеленото до копенхагенското колело. "Мозъкът" на нещото не е в смартфона, от там е само управлението - така примерно може да включваш подпомагането когато искаш и на каквато степен искаш. Това задно колелце също трябваше да може да се монтира на почти всеки велосипед, а не да има ограничения от рамка, батерии, окабеляване и разните там съпътстващи проблеми. Тежките елементи са близо до центъра на колелото, но това което прави развъртането им лесно е не само че R² е малко, а че те не се въртят! Задна спирачка си има, стига самият велосипед да има. Зареждане с ток също има. Предавките също не са 3, може да се ползва стандартна касета. Батериите навремето бяха на А123 и бяха най-доброто налично, а и заради близките връзки с фирмата групата се радваше на прототипи на батерии, които още не се продаваха.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 377 госта