Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна?

Мнениеот martin54 » Чет Юли 26, 2012 10:02 pm

Да бе вярно, какво е това 2 страници се разправяте, кой прав, кой крив :DDD
Аз пък днес си получих новото колело, сглобих го с помоща на един голям пич от магазин Колелото и веднага се метнах на 98 към железница :)
До тук добре, хванах пътеката 100км в посока Бояна и потеглих с пълна гас, нещеш ли на едно спускане много се бях засилил ли какво но на един завой натискам спирачки уж да намаля и като поднесе задницата полетях...
Добре, че се търкулнах правилно та се отървах само с две деруги на прасеца, май бяха от педал или нещо остро от колелото.
Ноооо, не мина само с това моето първо каране на новото колело, като се прибирах по бул. България, карайки правилно :D на десния завой към нас (на Феста хотел) пак натискам спирачка да намаля скороста и в завоя поднесе задницата (беше и мокро), пак полетях ама на асфалта.....добре, че бях с ръкавици и препълнена раница, която омекоти падането по гръб, но нещо си навехнах врата и сега едвам си движа главата, а нямам синини или охлузване.
Та колеги някой има ли идея, защо така се получава, защо така поднася тая задница, с предното колело дето беше за 300лв с V брейк никога не бях падал, а сега 2 пъти за един ден :rofl:
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот xcrider » Чет Юли 26, 2012 10:22 pm

От старото си придобил навик да стискаш прекалено силно задната спирачка и сега, с по-добри спирачки, при същото усилие, гумата блокира. Просто стискай по-леко спирачката. :agree:
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот hitar_potter » Пет Юли 27, 2012 12:00 am

Изобщо какво е „новото колело“? Каква му е задната гума?
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот xcrider » Пет Юли 27, 2012 12:16 am

подписът му
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот hitar_potter » Пет Юли 27, 2012 12:27 am

Мда, от стискането на спирачките ще е :)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот martin54 » Пет Юли 27, 2012 6:02 am

Ще покарам градско за да свикна с тая спирачка, дано няма проблеми за напред, че едвам си движа врата, ще ходя до пирогов за снимка....така каза жената :D
Иначе направих каквото ми казаха: Карах с натиснати спирачки около километър да се изпечели накладките, а и тъпата предна почна да скърца :dontknow:
Ако не е спирачката ще сменя гумите !
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот taurus13 » Пет Юли 27, 2012 6:38 am

Пич, мани я тая задна спирачка - много е опасна. Стискай здраво предната и никога няма да ти поднесе задницата. :lol:
Надявам се разбираш, че се шегувам....че знам ли те.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот martin54 » Пет Юли 27, 2012 6:49 am

:D
Още малко ще я покарам и ако не влезне в правия път я махам :D
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот Slade » Пет Юли 27, 2012 8:59 am

martin54 написа:...че едвам си движа врата, ще ходя до пирогов за снимка....така каза жената :D
Иначе направих каквото ми казаха: Карах с натиснати спирачки около километър да се изпечели накладките, а и тъпата предна почна да скърца :dontknow: ..


Действително отивай в Пирогов за преглед и то без отлагане. Както може да е нищо, така може и да имаш сериозна травма. Аз от неправилно падане на глава в джудото съм получавал неприятни болки и схващания, но Георги Огнянов-Макарона строши 2 шийни прешлена на световното в Чехия, за малко не умря, а впоследствие остана парализиран! Тия неща са сериозни.

П.П. аз и с v-brake съм блокирал задна гума до поднасяне, просто дозирай спирачното усилие правилно и спирай повече с предната! Там отива тежестта при спиране и предната много по-трудно ще блокира.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот mukter » Пет Юли 27, 2012 11:49 am

Slade написа:
martin54 написа:...че едвам си движа врата, ще ходя до пирогов за снимка....така каза жената :D
Иначе направих каквото ми казаха: Карах с натиснати спирачки около километър да се изпечели накладките, а и тъпата предна почна да скърца :dontknow: ..


Действително отивай в Пирогов за преглед и то без отлагане. Както може да е нищо, така може и да имаш сериозна травма. Аз от неправилно падане на глава в джудото съм получавал неприятни болки и схващания, но Георги Огнянов-Макарона строши 2 шийни прешлена на световното в Чехия, за малко не умря, а впоследствие остана парализиран! Тия неща са сериозни.

П.П. аз и с v-brake съм блокирал задна гума до поднасяне, просто дозирай спирачното усилие правилно и спирай повече с предната! Там отива тежестта при спиране и предната много по-трудно ще блокира.

Да, на ако си по-лек с предна ще леетииишшш :evil:
:eyebrow:
Аватар
mukter
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1139
Регистриран на: Пет Юли 20, 2012 7:37 am

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот Slade » Пет Юли 27, 2012 12:38 pm

Винаги може да се стигне и до там - скорости всякакви, терени, настилки, тегла и позиции на тялото. При нормално каране човка не съм правил, особено като изнеса тежестта назад и спусна задника зад седалката. Задна гума обаче ми е поднасяла при спиране и на прах и на мокро - блокира много по-лесно, затова повечко се набляга на предната спирачка.

П.П. Човка направих при един ненормален опит за ендо, но пусто джудо, не успях да си падна на главата.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот mukter » Пет Юли 27, 2012 1:19 pm

Slade написа:Винаги може да се стигне и до там - скорости всякакви, терени, настилки, тегла и позиции на тялото. При нормално каране човка не съм правил, особено като изнеса тежестта назад и спусна задника зад седалката. Задна гума обаче ми е поднасяла при спиране и на прах и на мокро - блокира много по-лесно, затова повечко се набляга на предната спирачка.

П.П. Човка направих при един ненормален опит за ендо, но пусто джудо, не успях да си падна на главата.

Aз съм свикнал от карането в планината да "помпам" предната.При по-екстремна ситуация (примерно летя по асфалт с 40км/ч и изкача кола) първата ми реакция е да се "вкопча" в лостчето на предната спирачка.. Понеже съм лек, политам и падам по очи на асфалта.. Явно трябва да се поугоя :rofl: :rofl: ...или пък да свикна да ползвам и двете спирачки.. :idea:
:eyebrow:
Аватар
mukter
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1139
Регистриран на: Пет Юли 20, 2012 7:37 am

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот hitar_potter » Пет Юли 27, 2012 2:20 pm

Аз ползвам и двете спирачки. Ако се наложи интензивно спиране, задницата леко занася, но или успявам да контролирам това занасяне да не е прекалено, или успявам да не падам с влачеща се задна гума...
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот autosvet » Пет Юли 27, 2012 3:07 pm

За това първо се обира задната спирачка и тогава предната, ама си трябва опит, а също така и умение да преразпределиш теглото и да компенсираш олекването на задницата. Случвало ми се е доста задницата да тръгне да играе, но се овладява сравнително лесно, криво е ако завиваш и тогава я блокираш.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот martin54 » Пет Юли 27, 2012 3:10 pm

Е точно завивайки стана, реших да намаля, че завоя беше остър, а на всичкото отгоре беше и мокър асфалта от дъжда....
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот Slade » Пет Юли 27, 2012 3:43 pm

Какво стана с врата, наред ли е всичко?
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот martin54 » Пет Юли 27, 2012 4:44 pm

Благодаря, че попита, до пирогов не стигнах, че то и заваля, май ще ми мине от само себе си :)
Kолелцето пострада малко, сега гледам съм изстъргал задния дерайльор.
Но да не разводняваме темата повече...та в тоя ред на мисли някой да е падал скоро :D
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: ИНЦИДЕНТИ !- ВАЖНА ТЕМА -!

Мнениеот Daniel Panev » Пет Юли 27, 2012 7:34 pm

martin54 написа:Благодаря, че попита, до пирогов не стигнах, че то и заваля, май ще ми мине от само себе си :)
Kолелцето пострада малко, сега гледам съм изстъргал задния дерайльор.
Но да не разводняваме темата повече...та в тоя ред на мисли някой да е падал скоро :D

Човек - ходи да те снимат, че тая работа е сериозна. Само да спомена, че това "схващане" на мускулите на врата може да е защитна реакция на организма при травма на шийните прешлени. Та иди да те види доктор...
TheAnimal написа:Абе друго си е да го "забелиш" :evil:
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот martin54 » Пет Юли 27, 2012 7:37 pm

Благодаря, че премести темата и за да я продължим подобаващо ще споделя наблюдение:
Забелязвам , че лостчетата се натискат много лесно, т.е. няма голямо съпротивление, странното е обаче, че докато се обере тази хлабина спирачките почти не действат и в един момент коват яко и гумата блокира :dontknow:
Утре ще отида до сервиза да видя дали не може да се направи нещо, нямам идея какво :D
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Ozzie » Пет Юли 27, 2012 7:46 pm

Вероятно спирачките ти са хидравлични? Марка и модел?
Някои имат възможност да се регулира свободния ход (на инглиш - free stroke). Ако имаш нещо такова на лостчето, повърти го насам- натам, за да усетиш при какво положение ще имаш модулация която те устройва. Защото по написаното съдя, че точно такава ти липсва в момента.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот martin54 » Пет Юли 27, 2012 8:02 pm

avid elixir 1 са спирачките, хидравлични са , но само това знам, още се уча и съм малко зелен :)
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Alpina » Пет Юли 27, 2012 8:31 pm

Първо послушай съветите за чичко доктор.

После: http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... 76-tips013
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот martin54 » Пет Юли 27, 2012 9:09 pm

Много полезна статия !
Благодаря, утре ще тренирам изнасяне назад и настройки :)
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Ozzie » Пет Юли 27, 2012 9:17 pm

И се научи да и обираш мекия спусък на спирачката. Гледах, че освен настройка на отдалечеността на лоста, няма никакви други, така че успех. :thumb:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот taurus13 » Съб Юли 28, 2012 11:03 am

Авидските спирачки работят с DOT течност и по принцип са по-хапливи - това се описва най-често като " нема..нема, па си е*е мамата". За разлика от тях, Шиманските които работят с минерално хидравлично масло, са по-умерени и спирането е по-плавно. Те са, така да се каже, за семейни, улегнали хора. Повечето хора обаче обичат по-резките спирачки май, но това е въпрос на свикване.
Иначе при спиране задължително се спира с двете спирачки, като първо се започва със задната. Умението е да дозираш така силата на спирачките, че да не губиш сцепление. Ако прекалиш с предната, ще се катапултираш. При силно настискане на предна спирачка, предното колело загубва способността си да прегазва добре препятствия, така че е и това трябва да се съобразява според терена. Като цяло се набляга на предната спирачка, тялото се изтегля назад - така хем не можеш да се катапултираш лесно, хем допълнително натежаваш на задното колело, като му увеличаваш сцеплението.
Ако се налага аварийно спиране с крайна точка(демек има дърво или стена в които ще се разбиеш или недай си боже пропаст), се спира максимално с двете спирачки, и когато стане ясно че няма шанс за окончателно спиране се натиска докрай задната спирачка, задната гума занася силно, велосипеда завива и пада странично, като започва да се влачи по кормило, педал, крак и ръка с гумите срещу препятствието. Това е най-оптималния начин за спиране, защото кормилото и педала задират в терена и водят до рязко спиране, а ако успееш да се свиеш малко и да удържиш кормилоло, може да минеш и без особени охлузвания, тъй като кормилото ти осигурява едно пространство за тялото. Освен това накрая посрещаш препятствието с двете гуми. Ако падането е срещу пропаст, може да се опиташ да се освободиш от велосипеда, стига да не си закопчан за педалите :evil: - една от малкото ситуации, в които клипсовете пречат. Между другото завтоматите много помагат при аварийно спиране, като не позволяват на велосипеда да ви избяга.
Крайно непрепоръчителни са паданията с летеж и разперени крайници, защото водят до тежки контузии. Винаги се стремете да падате чрез хлъзгане или търкаляне. При човка например, ръцете служат само за насочване, като в момента на доскосване на земята се свиват и удара се посреща през рамо. Най-лошия случай е, когато не успеете да се извъртите наляво или дясно и посрещнете удара с каската. Имах едно такова падане на глава, и после имах чувството, че врата ми е с 5см по-къс. При човки трябва да се стремите да падате по минимална кръгова орбита, За целта не бързайте да пускате кормилото, за да не летите напред, а дръжте докато велосипеда се извърти достатъчно, след което просто правите кълбо напред.
Носенето на всякакви предпази средства помага за това, след падане да станете и да се отупате от прахта, като отбележите колко нови дупки има на джърсито ви. :D
Изключително опасно е карането надолу с висока седалка - почти винаги води до излитане през кормилото. Имаше един лаф, че в планината човек не трябвало да го мързи да се облича и съблича, който в байк вариант би звучал по-скоро така - в планината велосипедиста не трябва да го мързи да си вдига и сваля седалката. :)
Много опасно е карането надолу с висока седалка, когато велосипедиста излиза зад седалката и виси над задната гума. Опасността тук, не идва от факта, че може да седнете на гумата и да получите вибро масаж от грайфера на гумата, а от внезапни препятствия по терена, които водят до това, че ездача се набива право на седалката и може да се изкорми, да си спраска далака и други такива "хубавини".
За съжаление повечето работи човек ги учи от опит.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Slade » Съб Юли 28, 2012 3:48 pm

taurus13 написа:....Изключително опасно е карането надолу с висока седалка - почти винаги води до излитане през кормилото. Имаше един лаф, че в планината човек не трябвало да го мързи да се облича и съблича, който в байк вариант би звучал по-скоро така - в планината велосипедиста не трябва да го мързи да си вдига и сваля седалката. :)
Много опасно е карането надолу с висока седалка, когато велосипедиста излиза зад седалката и виси над задната гума. Опасността тук, не идва от факта, че може да седнете на гумата и да получите вибро масаж от грайфера на гумата, а от внезапни препятствия по терена, които водят до това, че ездача се набива право на седалката и може да се изкорми, да си спраска далака и други такива "хубавини".
За съжаление повечето работи човек ги учи от опит.


Вечен ти плюс за тия съвети! Осъзнавам някои мои грешки, свързани с мързела да си променям височината на седалката.
Паданията с правилна техника са изключително важни за избягване на гипс и вътрешни наранявания.
В случаите, когато падате напред, но не може да направите кълбо за да омекотите удара, дръжте главата изправена нагоре, двете ръце сгънати в лакти пред тялото, лактите отворени, дланите събрани, така че да образуват триъгълник пред гърдите / лицето. При докосване на земята омекототе падането с пружиниране на събраните ръце пред тялото, а главата извийте настрани, но не я сваляйте към земята.
Изображение
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Capoeira » Съб Юли 28, 2012 4:49 pm

Аз пък мога само да ти кажа, че след време ще свикнеш и да падаш правилно и да спираш правилно, всичко с времето си.
И за да не звучи много безпереспективно, просто или си подбирай правилно скороста при завой така че да ти е комфортно или престани да мислиш за спирачките като за failsafe механизъм за контрол над колелото.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот andycu » Съб Юли 28, 2012 5:19 pm

Трудно си е преминаването към дискови спирачки :crap: . Аз ти препоръчвам да си намериш една полянка(без хора) и с мека тревица и да си "опознаеш" :D спирачките там. Спирай по разаличен начин(задна-предна, само задна, двете по малко и т.н.) и тренирай как да застанеш, за да запазиш баланс.
На сайта има статии, в раздела съвети, където е описана неутралната позиция(не помня как точно се наричаше), в която трябва да си. От нея е по-лесно и по-бързо нагласяването на тялото, в зависимост от спирането. Пожелания за бързо оправяне на врата :agree: !

Към Slade: Не винаги е правилно описаното от теб. От покой и хоризонтално положение, може би, но с по-сериозна скорост и по наклон... :nono: Има голяма опсност да се превъртиш, след като удариш земята, а това означава или счупени китки или врат :bigeyes: .
Извъртането на една страна е по-удачно(по-малка част от гръдния кош е изложена на опасност от удар и по адекватно може да се предпази главата).
Но като цяло, не са ли защитени застрашените части на тялото с протектори, при по-сериозно падане, винаги се нараняват в някаква степен. Най-добрата защита е превенцията.
Ambition is for people without a plan.
Продавам: Dartmoor Hornet Боен твърдак http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=166845
Аватар
andycu
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Юли 03, 2012 1:08 pm
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Slade » Съб Юли 28, 2012 7:31 pm

Естествено, че не винаги е правилно. Зависи от скоростта и от това дали тялото излита свободно или пада напред като талпа, докато краката са блокирани (от нещо) - и двете ситуации са ми се случвали. Пробвай да се превъртиш когато кракът ти е заседнал някъде по рамката или кормилото. С извъртане на една страна си откриваш ребрата за всички остри предмети, като камъни, педали, кормило и т.н. Никога една техника не е приложима във всички ситуации.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Вилката » Пон Юли 30, 2012 9:48 am

Адмиът(със статията) и таурус почти са изчерпали темата, остават тренировки и привикване. Аз бих добавил няколко неща също.
По възможност намалям, колкото е необходимо, преди препядствията/завоите, а в тях минавам свободно по инерция. Това подобрява газенето на колелото, хватът на кормилото в трудната част ми е по-добър, вниманието ми е насочено към подбор на линията и баланс, а не към спирането. Естествено, при по-стръмни прагове трябва да съм видял дали след тях ще мога пак да намаля, и ако няма място или нямам видимост, минавам на спирачки.
Относно смъкването на седалката - абсолютно задължително по още една причина: тъй като карам твърдак повдигам леко задник при минаване през по-едри камъни. Ако седалката е висока и да речем съм на 5 см от нея, един камък 10 см такъв шут ще ми вкара в задника, че ще катапултирам. При наклон напред директно изпреварвам колелото.
И относно паданията - 2-3 пъти се спасявам с упрежнението "прескочи кобила" - като съвсем вече няма накъде, блокирам предницата, разкрачвам се и прескачам кормилото, след което следва тичане по баира надолу пред колелото. Веднъж го правих, защото една дълбока вада по дължина на пътеката ми хвана предницата. Друг път изпуснах един завой и реших, че в гората м-у дърветата по-лесно ще се справя пеш.
А относно блокиране на задницата - ако е в завой или при страничен наклон може да се загуби контрол, освен ако не е контролирано занасяне при завой с дрифт.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: moridinbg и 370 госта