Центърът за градска мобилност предприе инициативата да изготви План за развитие на велосипедния транспорт на територията на Столична община 2012-2017 г. Целта е София да се превърне във „велосипеден” град.
Стремежът е да се обхванат мерки в различни области: инфраструктура, велосипедни паркинги, комбиниране с градския обществен транспорт, пътна безопасност, обучения на деца и възрастни за каране на велосипед в градски условия, градски и крайградски маршрути за отдих, културен туризъм, кампании за популяризиране на велосипедния транспорт и др.... Защото само велосипедни алеи не са достатъчни, за да убеди хората да започнат да се придвижват с велосипед и велосипедистите да се почувстват желани в града.
Планът се изготвя от специалисти от сдружение „Велоеволюция”, които се допитаха до различни институции и неправителствени организации за градско, приложно, спортно и планинско колоездене, пътната безопасност и културния туризъм. Планът се явява продължение на работата на работна група на Столична община.
Планът е в процес на изработване и е публикувана началната информация по основните теми, които ще бъдат засегнати. Целта е с общи идеи, предложения и коментари да се достигне до един по-пълноценен велосипеден план. Това е началото на по-широко обществено обсъждане на проблемите за придвижването с велосипед в града.
Повече информация на фейсбук страницата на Центъра за градска мобилност (разделен на две части):
Част I
Част II
Зная, че това не е пряко свързано с планинското колоездене, но със сигурност за много от членовете на форума представлява интерес и то сериозен. Затова може дори временно да залепя темата отгоре, на малко по-късен етап. Въпросите, засегнати в посочените линкове, са меко казано важни, поне за хората, пирдвижващи се в столицата с велосипед.
Който желае да коментира, предлага решения и т.н. по плана, ще трябва да го направи на предвиденото за това място - в случая платформата на Facebook. Тук темата я заключвам, тъй като имаме горчив опит с оцапването на всяка такава тема и инициатива. Дано да има повече активни хора и да се получат работещи решения.