Страница 1 от 2

За какво са ни задните дискови спирачки всъщност? :dunno:

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 1:03 am
от Isidor
Зачудих за тоя въпрос, защото наскоро трябваше да избирам между вилка и задна хидравлика и се запитах защо всъщност ми е задната дискова след като тя само намалява леко и после, като натиснеш по-силно блокира задната гума.Едва ли си струва да дадеш 200-300 лв за задна спирачка, сякаш по систруват парите за предна:dunno: :dunno: :dunno: .... Аз лично от една страна го приемам като гъзария, а вие какво мислите? :dunno:
П.С. i`m sorry for my stupid topic :^:

Re: За какво са ни задните дискови спирачки всъщност? :dunno

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 1:14 am
от Albinosko
Isidor написа:П.С. i`m sorry for my stupid topic :^:

And you should be! :D
Isidor написа:тя само намалява леко и после, като натиснеш по-силно блокира задната гума

Модулация?
Isidor написа:Едва ли си струва да дадеш 200-300 лв за задна спирачка

За спирачки никога не е скъпо :agree: Зависи какъв стил караш и какви нужди имаш
Isidor написа:Аз лично от една страна го приемам като гъзария, а вие какво мислите?

Някои и само за гъзарията го правят, но това е малоумно...

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 1:30 am
от sharky
Добрите спирачки са най-важното, защото както пише по пътните знаци - Децата нямат спирачки! ... пък и дърво да удариш не е приятно. Задната спирачка също е много важна и без нея е кофти ... а това как ще работи зависи от това как я настроиш.... връзката не е сложна :agree:

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 9:00 am
от Sasho88
Пък и дискът не се влияе от състоянието на шината :agree:

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 9:50 am
от boi4ka
Наистина спирачките са много важни, не може да се каже, че са най-важното нещо в колелото. Нещата са комплексни.....може да имаш най-скъпите и яки спирачки на света, а в същото време да нямаш подходяща рамка, вилка, шок, верига, венци и т.н. :^:

Не знам при вас как е, но при мен задния диск се натоварва почти колкото предния....звучи глупаво, всички знаем, че предната спирачка обира по-голямата част от напрежението при спиране, особено надолу. Когато пускам по стръмни и продължителни участъци, задника ми е винаги почти върху задната гума и това натоварва задния диск почти на нивото на предния :dunno:


Та мисълта ми беше, че за мен е немислимо да имам калпава задна спирачка. Така че прецени кое за теб е по-наложително и действай:)

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 9:57 am
от airborneone
@albinosko :agree:
@Isidor :crazy: , кел файда за вилката , като се забиеш някъде като куче след като си нямал достатъчна спирачна сила? :idea:

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 10:52 am
от caspar
Задната спирачка е важна колкото и предната. Незнам защо всички се залагвате. Спирачката не е само за намаляване на скоростта....
Трябва да пробвате да направите едно скускане без задна спирачка и да видите какво е (веднъж ми се развали задната и почти неможеше да карам).
@Isidor Помисли кое ти е по-необходимо.

Тази тема е разискваня много пъти, и е изписано доста.

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 11:19 am
от bikerider
@Isidor: За какво са им на скиорите щеки всъщност? :dunno:

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 11:26 am
от MAN6
ами аз съм си направил една стойка за колелото, по-точно за задната му 4аст и съм прка4ил един плот към нея. каквае идеята? закачам колелото сядам и започвам да въртя, а някой започва да реже колбас, кашкавал и т.н. с диска. като кухненски робот. много е яко... само дето са нужни двама дусхи... иначе реже от морков до свиснки бут
супер, а? :idea: :)

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 11:27 am
от Isidor
Да бе, добре! Не казвам, че не ни трябват задни спирачки...
...карал съм колелета и със задни дискове. разликата, която открих е че с диск по-лесно се блокирва гумата и има по-дълъг спирачен път, а на V-brake-a- по-къс сп. път (говоря като спираме само със задната за тест!).......
Вярно, че V-спирачките се влияят от шината де, и на мен това не ми харесва....
:(!:

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 11:36 am
от Димитър Вергиев
Най-точният отговор ЗА ДА СПИРАТ карах и с В-брейк много гадно като се накаля малко или стане по студено умира хем беше хубав с уж най-добрите накладки абе диска си е диск хидравликата си е най-добре!

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 12:16 pm
от Admin
@Isidor
Не знам какви са били тая V-образна и тая дискова спирачки, дето си сравнявал, ама резултатът е доста странен, поне за мен.
Но дори и при такъв резултат една от причините излиза наяве и тя е, че е най-добре усещането като стиснеш лостчетата да е еднакво и за предната и за задната спирачка. Затова според мен е добре предната и задната спирачки да са еднотипни - хидралични дискови, механични дискови или V-образни. Признавам, твърдението ми е повече теоретично, доколкото на практика влияние оказват още много неща като размер на роторите, състояние и настройка на спирачките, ако щеш и начин на спиране от твоя страна.
Виж, това за каплата обаче е наистина силен аргумент - като се има предвид, че задната в общия случай яде повече бой, дисковата спирачка отзад е много полезна.
Същото се отнася и за каране в сняг или кал. И т.н., и т.н. - повечето предимства на дисковите спирачки, за които се сещам, са еднакво относими както към предното, така и към задното колело.

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 12:47 pm
от Harka
Isidor написа:разликата, която открих е че с диск по-лесно се блокирва гумата и има по-дълъг спирачен път, а на V-brake-a- по-къс сп. път (говоря като спираме само със задната за тест!)

Ако си пробвал на равно - ясна е работата.

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 12:55 pm
от bikerider
@Harka: и на мен ми мина таз мисъл през главата :D

@Isidor: ако се колебаеш дали първата ти дискова спирачка да е предна или задна - вземи си предна.

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 1:25 pm
от RainMaker
Isidor , не знам кой се опитваш да убедиш. В крайна сметка всеки сам си решава и от опит разбира кое е най-добре за него. Аз смятам, че при всички положения е по добре отзад да е дискова спирачка , от опит се убедих. Хехе .... става много забавно с В-брейк особено в яка кал :)

аддса

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 3:20 pm
от Danger biker
зависи какъв стил караш ако караш street е задължително, а и винаги е по хубаво но ако караш freeride не е заделжително,но за 200-300лв. не можеш да си купиш кои знае каква вилка докато за 200-300лв. можеш да си купиш спирачка наи-висок клас като:avid juicy 5-7,hayes mag,magura gustav m-втора ръка абе както и да го гледаш задната спирачка си е нешто задължително! :popcorn: ;)

Re: аддса

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 3:25 pm
от afterburner
Danger biker написа:зависи какъв стил караш ако караш street е задължително, а и винаги е по хубаво но ако караш freeride не е заделжително,но за 200-300лв. не можеш да си купиш кои знае каква вилка докато за 200-300лв. можеш да си купиш спирачка наи-висок клас като:avid juicy 5-7,hayes mag,magura gustav m-втора ръка абе както и да го гледаш задната спирачка си е нешто задължително! :popcorn: ;)


Глупости на търкалета, за street дори самото наличие на спирачка е въпрос на избор. Аз карам с диск, 'щото съм разглезен аматьор, други са доволни и от V-Brake, трети изобщо нямат спирачки.

асдсадд

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 3:29 pm
от Danger biker
незнам но според мен е по-хубаво да караш със задна дискова или v-brake със паралелно движение!и не мислия че триабва да си ламер за да караш със задна дискова и е много по-удобно и според мен е заделжително! ;)

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 4:10 pm
от nikitzo
bikerider написа:@Isidor: За какво са им на скиорите щеки всъщност? :dunno:


Е най-добрите могат и без....

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 5:18 pm
от bikerider
nikitzo написа:Е най-добрите могат и без....


:D

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 5:59 pm
от Krismars
окей м/у в и дискова ясно, а м/у дискова която стува 130 кинта и такава която струва 330 каква е разликата(става дума за задна), тъй като и двете блокират колелото :confused:

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 6:04 pm
от afterburner
Идеята на спирачките е те да извършват работата на спирачното усилие, а това става само, когато колелото е в движение :) Когато блокираш колелото тази работа се извършва от силите на триене м/у гумата и терена. Ако така спираш и една пръчка в спиците ще ти е достатъчна...

Разликата м/у различните дискови е именно в това каква работа извършват за даден период от време при запазване на максимално сцепление на гумата с терена. Физика :)

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 6:10 pm
от did
Вече почва да става твърде досадно...

Само преди 6 месеца се разискваше следната тема, която аз намерих с 2-3 ключови думи и търсачката за 1 минута:

http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t ... highlight=

Толкова ли е трудно, нещо като не ви е ясно, да потърсите първо и тогава да отваряте нови дискусии? Не може хората, които са наясно, през 2-3 месеца да отговарят все така подробно на същите повтарящи се до безкрай въпроси.

След 2-3 месеца ще се регистрира някой нов, който кара колело от няма и година и той ще си пусне същата тема, после още 1... Накрая почват да си говорят само тия, които хабер си няма за какво става въпрос, защото на другите им е писнало да повтарят.

и още нещо: Щом ВИЕ не виждате смисъл от нещо, не значи, че и за други няма смисъл. Аз също си карам с V-брейкчета, но не съм тръгнал да давам акъл на ZK и C_mo с какви спирачка да участват по състезанията, нали?

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 8:39 pm
от SoRcE
абее незнам обаче заданта дискова е много важна, примерно при дълго каране на мокро и кал калотките на задната спирачка (ако е V-Brake) свършват и износват шината. Добър пример за това е състезнието паралелна вселена там на един етап ти трябват 2 чифта калотки иначе нестава, а ако си със дискова чак след 3-те дена ще ти се наложи да смениш накладки:)

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 10:00 pm
от wuminator
а тук е място да ви попитам. карам с shimano br-m495 предната спира перфектно но задното лостче се чувства доста тежко спрямо предната някаква идея защо може да е проверих сичко което ми доиде наум! PLS HELP извинете за прекъсването :D :D АЗ СЪЩО СЪМ ЗА ДИСКОВЕТЕ ПРСОТО КАРАМ НА КАЛ,СНЯГ И МОКРО...не мога да правя компромис, последния път когато не бях сложил задния диск останах без задна на снега за 200м спускане,а спускането без задна е ГОЛЯМО МЪЧЕНИЕ,РИСК,ТЕХНИЧНО или както там искате го наричайте , но V-BRAKE също е добро зависи от нужите... :idea:

МнениеПубликувано на: Пет Яну 26, 2007 10:18 pm
от Jabsco
wuminator написа:а тук е място да ви попитам. карам с shimano br-m495 предната спира перфектно но задното лостче се чувства доста тежко спрямо предната някаква идея защо може да е проверих сичко което ми доиде наум! PLS HELP

Може от жилото да е или бронята, защото освен, че е по-дълго, може да е разкъсано някъде :dunno:

МнениеПубликувано на: Съб Яну 27, 2007 12:38 am
от NIKKEI
Ами от моя опит, да кажа, че задната спирачка като си карам в повечето случай блокира и затова предната спира доста по сигурно и там се и износват накладките по-бързо.
Но когато ми се налага да спирам по-сериозно или извън асфалта, а дори и на асфалта но с късо спиране само с предна не върви, слабо си помагам и със задната и ми се струва, че така едновременно с двете спирачки колелото спира доста по-сигурно и стабилно, разбира се и по-бързо.
Ако искаш да спестиш от пари, може задната да не е дискова, но това си е компромис. Бях спускал Бузлуджа по оффроуд пътека за Габрово и долу сравних колко са загряти спирачките, оказа се, че и двете са еднакво горещи. Значе доста е помогнала задната все пак ;)

МнениеПубликувано на: Съб Яну 27, 2007 9:23 am
от naka76
SoRcE написа:абее незнам обаче заданта дискова е много важна, примерно при дълго каране на мокро и кал калотките на задната спирачка (ако е V-Brake) свършват и износват шината. Добър пример за това е състезнието паралелна вселена там на един етап ти трябват 2 чифта калотки иначе нестава, а ако си със дискова чак след 3-те дена ще ти се наложи да смениш накладки:)



Не се оплаквам, не се и хваля. Просто константирам. За две години каране с V-Брейк износих отзад една шина от най-ефтините която струва 17-18 лева и не сум имал проблеми с изкривяването на шината. На по-предната Параленва Вселена я изкарах с изпарения на калодките (преди състезанието задната ми беше на 1/4 ) без да ми се наложи да ги сменям. В началото на миналата сложих дискови спирачки на същото колело през Февруари. За Паралена Вселена отзад нямах накладки. След състезанието отзад сложих нови накладки. На състезанието на Черни връх отново свършиха. Също и задния диск.

Не знам как карам, какво правя, но според мен дали ще си отзад с дискова или с V-Брейк си е доста индивидуално. Сега мисля да си сглобя още едно колело и доста ми се върти в главата дали да не ги направя и двете да са отпред с дискова и отзад с V-Брейк.

Но както казах решението си идивидуално в зависимост от нуждите които имаш при карането.

МнениеПубликувано на: Съб Яну 27, 2007 9:57 am
от iiccoo
Аз не съм човек на крайностите и не обичам подобни изказвания: "Ооо ти отзад трябва да имаш задължително дискова, защото няма да можеш това или онова или пък ще се пребиеш и тн". Айде да видим пък преди години, когато нямаше дискови как пък и тогава хората си караха без да имат проблеми ? Не мислете, че като си сложиш такава спирачка и айдеее най-доброто и сигурно спиране. Човек трябва и да се научи как да спира, а не като Isidor да чета само за блокиране на задното колело, спирачен път и тн :dunno: Как пък за 1 година съм оставил максимум една следа по пътя от гумата си. Спираш бавно, леко, постепенно и отдалече. Така пазиш и шини и гуми и себе си. Говоря за градски условия, за планината е по-различно.

МнениеПубликувано на: Съб Яну 27, 2007 11:35 am
от bikerider
NIKKEI написа:Ами от моя опит, да кажа, че задната спирачка като си карам в повечето случай блокира и затова предната спира доста по сигурно и там се и износват накладките по-бързо.


От моя опит накладките на задната ми спирачка се изхабяват два пъти по-бързо... и рядко блокира.

@did: по-лесно е да се пита, отколкото да се чете :)