Мистериозния стил "Enduro"

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мистериозния стил "Enduro"

Мнениеот Pho3nix » Пет Мар 06, 2009 7:28 pm

Здравейте. Ето я и дилемата. В сайта на РАМ пише че стила Ендуро е между АМ и ХС, както и велосипеда им Ендуро по ход и тегло е между АМ и ХС. В един каталог на Магура, с който се сдобих про писледното посещение на байк центъра пише че Ендуро е между АМ и ФР. Та... Кое е по-вярно?!?
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potar » Пет Мар 06, 2009 7:47 pm

с оглед на по-малкото ход на РАМ Nduro в сравнение с РАМ АМ, според мен ендурото е между XC и AM. :) въртят ми се из главата и някакви мисли за ендурото, свързано с моторите, но ми е доста омешана скарата, затова няма да тръгна да философствам, щото аз самия нищо няма да разбера от написаното, камо ли вие. :rofl: :beer:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот Many » Пет Мар 06, 2009 7:48 pm

Между АМ, и ФР.
Many
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 10:18 pm

Мнениеот bobiracing059 » Пет Мар 06, 2009 7:52 pm

По Скоро се цели с тази рамка да може да се кара навсякъде от непрофесионалист в дисциплината,която най-добре владее и му харесва.
Модела ми се струва за по-тежък човек идеален за ХЦ и АМ преходи,без наличие на зверско спускане или огромни-аграрни скокове без попивка.
За Рам Ендуро 4х мога да кажа,че е идеална мека рамка за 4х,единствения и косур ако може да се каже е малко по-високото средно движение в сравнение с другите модели и марки които съм опитвал за 4х. ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот Pho3nix » Пет Мар 06, 2009 7:58 pm

bobiracing059 написа:...За Рам Ендуро 4х...

Последно, Рам Ендуро или Рам 4х че нещо се обърках :popcorn:
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот bobiracing059 » Пет Мар 06, 2009 8:57 pm

Pho3nix написа:
bobiracing059 написа:...За Рам Ендуро 4х...

Последно, Рам Ендуро или Рам 4х че нещо се обърках :popcorn:

Те са два модела.
Ендуро и 4х Тиим(моето) което си е чисто ендуро с малко по-различна геометрия ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот ACID BURN » Пет Мар 06, 2009 8:57 pm

Pho3nix написа:
bobiracing059 написа:...За Рам Ендуро 4х...

Последно, Рам Ендуро или Рам 4х че нещо се обърках :popcorn:

Двете рамки са еднакви.
Ендуро ->Endurance -> издържливост
Тоя стил за мен лично засяга всичко от ХЦ до ФР, но както стила АМ, той е относителен.Мисля че няма кво да се говори повече...
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот Pho3nix » Пет Мар 06, 2009 9:01 pm

@Acid Burn - Английския го знам, за това и сам се досетих :idea:
Моето лично мнение е, че Ендуро е между АМ и ФР, колкото за рам... нз просто
@Acid Burn доколкото знам, точно АМ засяга всичко от ХС до ФР... просто това Ендуро не ми се връзва :popcorn:
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Мар 06, 2009 9:04 pm

А как се нарича стилът, който е между Ендуро и АМ? :crap: :bawling:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Pho3nix » Пет Мар 06, 2009 9:05 pm

did написа:А как се нарича стилът, който е между Ендуро и АМ? :crap: :bawling:

Да виждам че голямо мазало стана, моля някой компетентен да се изкаже с възможно най-малко сарказъм и да прикючим темата :agree:
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potter » Пет Мар 06, 2009 9:12 pm

Абе, като гледам.. Относително точна дефиниция може да се даде за ХС, DH и FR терени. АМ терен някак.. нз как ще дефинираш (XC-то си включва и спускания) Така че АМ и Ендуро велосипедите и компонентите обозначават някакъв вид универсалност - не са прекалено тежки и неефективни за XC, но не са и достатъчно здрави и удобни за терени с по-аграрна насоченост. Всички тия неща са твърде относителни, а надписът „enduro“ е едно търговско название...
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот bobiracing059 » Пет Мар 06, 2009 9:13 pm

Pho3nix написа:
did написа:А как се нарича стилът, който е между Ендуро и АМ? :crap: :bawling:

Да виждам че голямо мазало стана, моля някой компетентен да се изкаже с възможно най-малко сарказъм и да прикючим темата :agree:

Ако спреш да пишеш след всеки пост,това и за мен се отнася,ще ти стане по-ясно.
@AcidBurn
Рамките не са еднакви,Ендурото е с по вдигната подсилка на седалковата тръба в сравнение с 4х Тиим.
Задницата е малко по-различна на 4хТиим в сравнение с Ендуро модела. ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот codename47 » Пет Мар 06, 2009 9:16 pm

няма АМ стил има такива велосипеди, така че по показатели (ход на вилка, ход на рамка) ендурото трябва да е между АМ и XC...поне при RAM

did написа:А как се нарича стилът, който е между Ендуро и АМ? :crap: :bawling:

амдуро :)
Последна промяна codename47 на Пет Мар 06, 2009 9:17 pm, променена общо 1 път
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Мар 06, 2009 9:17 pm

did написа:А как се нарича стилът, който е между Ендуро и АМ? :crap: :bawling:
M'duro
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Пет Мар 06, 2009 9:18 pm

ХС...АМ...ФР...АМ...ДХ...
20 мм ос,,,15 мм ос...8 мм ос...
маркетингът е голема работа
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Capoeira » Пет Мар 06, 2009 9:23 pm

kotka12 написа:ХС...АМ...ФР...АМ...ДХ...
20 мм ос,,,15 мм ос...8 мм ос...
маркетингът е голема работа

и 5мм
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот outfaced » Пет Мар 06, 2009 9:38 pm

kotka12 написа:ХС...АМ...ФР...АМ...ДХ...
20 мм ос,,,15 мм ос...8 мм ос...
маркетингът е голема работа


мисля почти стигнахме момента, когато на всеки 20мм окачване му 100 и 200мм има посветен отделен стил :D :rofl:

или може би на всеки градус м/у 71 и 64 челен ъгъл
:dunno: :D
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот botroid » Пет Мар 06, 2009 10:51 pm

Ендуро не е стил. Под ендуро каране разбирам продължителни и силно натоварващи преходи в планината за един ден с дължина 120-130 км и повече. Особенно важна е издръжливоста (endurance), както физическа, така и хардуерна.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот Stancho » Пет Мар 06, 2009 11:04 pm

Посетителите на PinkBike не може да са пропуснали, че там често срещан стил е SlopeStyle, което (според мен) се вмества между АМ и ФР, защото ми прилича на ДХ, но с ниска скорост и по - късоходов велосипед от ДХ тракторите. А за Ендуро-то - мисля, че мястото му е между ХС и АМ. Поне аз си го представям като агресивно ХС.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот did » Пет Мар 06, 2009 11:09 pm

Stancho написа:агресивно ХС

не бе, тва е спокоен DH.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Teodor40 » Пет Мар 06, 2009 11:31 pm

did написа:
Stancho написа:агресивно ХС

не бе, тва е спокоен DH.

В София го практикуват с доста скъпи колела :bowdown: :D ;)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот dEcLiNe » Пет Мар 06, 2009 11:33 pm

:evil: :evil: :deal: :deal: :banghead:
Аватар
dEcLiNe
 
Мнения: 2131
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Сря Дек 31, 2008 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пет Мар 06, 2009 11:43 pm

а знаете ли че има маратон DH и аgressive enduro ...

Изображение

въобще тва са едни такива тънки, почти поетични нюанси на колоезденето, които надминават грубия недодялан подход на средностатистическия ездач :D
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Capoeira » Пет Мар 06, 2009 11:44 pm

Stancho написа:Посетителите на PinkBike не може да са пропуснали, че там често срещан стил е SlopeStyle, което (според мен) се вмества между АМ и ФР, защото ми прилича на ДХ, но с ниска скорост и по - късоходов велосипед от ДХ тракторите. А за Ендуро-то - мисля, че мястото му е между ХС и АМ. Поне аз си го представям като агресивно ХС.
SlopeStyle по скоро е свързан между DJ и FR просто се използват ФР окачване (за по леките терени DJ твърдаци) с ход до 160мм или малко повече по предвидени за доста блъскане в стил DJ но в дължина и големина на скоковете понякога надминаващи 10 метра, при което може да се изпълняват и различни трикове за което общото тегло на велосипеда трябва да не е много голяма а и височината на рамките и въобще габаритите на колелото са доста смалени
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот bluskanie » Пет Мар 06, 2009 11:49 pm

Извън майтапите аз мисля, че реално могат да се определят само стиловете, за които се организират състезания. Имам предвид значимите състезания.
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот Stancho » Съб Мар 07, 2009 12:08 am

@Capoeira: не бях много наясно, затова добавих че според мен това представлява SlopeStyle.

Иначе наистина по - повечето сайтове, в които съм чел, пишат че съществуват ХС, 4x/Dual, FR и DH (това за планинската част). Реално погледнато Ендуро и АМ са по - скоро типове велосипеди. Преди беше обсъждано за АМ стил ли е или какво и там се наложи именно това мнение - това е тип велосипед, а не стил в МТБ.

П.С. Не искам да конфронтирам никой, това е мое мнение.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот cholla » Съб Мар 07, 2009 7:00 am

bluskanie написа:Извън майтапите аз мисля, че реално могат да се определят само стиловете, за които се организират състезания. Имам предвид значимите състезания.

Какво според теб е Saab Salomon Avalanche Trophy ? и всичко от фамилията.... http://www.saabsalomonavalanchetrophy.com ?
cholla
 
Мнения: 391
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 01, 2004 7:08 pm

Мнениеот Admin » Съб Мар 07, 2009 9:36 am

По темата е писано доста, та вече не знам за кой път я обсъждаме, а и авторът защо не си е направил труда да порови малко с търсачката ;)

За мен изводът е: колкото хора, толкова и мнения. Колкото маркетингови отдели, двойно повече мнения. :D За жалост това само рамива нещата.

Enduro идва от endurance - издръжливост. Използва се с различен смисъл. Може да се отнася до издръжливостта на велосипеда. Според повечето класификации, които съм виждал, ендуро велосипедите попадат между АМ и FR велосипедите. Ендуро може да се отнася и към вида на карането - каране (състезания) за издръжливост, т.е. маратонския тип състезания (както ХС, така и спускане). Доколкото знам, Ram Bikes са имали точно това предвид, когато са именовали модела си, т.е. велосипед за такъв тип ХС карания (по-дълги и по по-тежък терен).

Казвал съм си мнението и преди, но тъй като темата със видовете велосипеди и видовете каране ми е "болна", ще се повторя пак.

АМ и ендуро не са са дисциплини, стилове или както решите да наричате отделните видове каране. Това са видове велосипеди, способни да се справят с доста по-тежък терен и по-агресивно каране от ХС велосипедите, като в същото време могат да се карат нагоре на собствен ход, за разлика от FR/DH велосипедите. Според мен е по-добре АМ/ендуро да е една група, но тези които ги разделят, обикновено правят следните разграничения между двете ниши: АМ байковете са с ход на окачването между 120 и 150 мм (в наши дни най-често 140-150), доста са леки и ефективни при педалиране, бих казал че като удобство при изкачване и спускане са в идеалната среда. С други думи, това си е добрият стар универсален маунтин байк, с който може да се кара почти всичко, но за удоволствие, а не за състезателни постижения. Ендуро велосипедите са с ход на окачването около 150-170 мм, при тях теглото и здравината са в повече и са насочени малко повече към карането надолу, отколкото към каране нагоре.

Като видове каране, АМ и ендуро не съществуват като отделни дисциплини, поне за мен. Има крос-кънтри, спускане, фрийрайд, 4-крос/дуал и някои по-специфични. С АМ/ендуро велосипед може да се кара както крос-кънтри (нагоре е по-трудно, надолу е по-комфортно, по-бързо и по по-тежки терени), така и спускане/фрийрайд (не могат да се сравняват с възможностите на специализираните велосипеди, но в ръцете на умел карач се справят добре) и дори да се "джитка" по 4Х трасета (отново без състезателния елемент).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potar » Съб Мар 07, 2009 10:10 am

аз се пообърках малко, Admin :dunno: - как така ендуро-байковете са с ход на окачването 150-170мм, мислех, че тук вече се говори за по-фрийрайдърска концепция??? по-горе бях споменал, че ми се върти нещо из главата по отношение на моторите, и цяла нощ го мислих :crazy: , ето и по-сбит вариант - в тези среди пистовия мотор си е машина за невероятни скорости ( :bowdown: ), кросарката е за мъчене по разни окаляни терени извън пътя, като в същото време доколкото знам не е толкова удобна за каране по пътищата (обикновено такива мотори идват окомплектовани с едни рошави гуми - свят да ви се завие), в същото време има и тип ендуро, който е по-пригоден за каране по пътищата, малко по-универсален е - има нещо... ъъъ, "кросарско" във външния му вид, но в същото време гумите му са по-гладки и пригодни за по-високи скорости по пътищата, обикновено са за двама души, доста често човек, решил да прави някакво околосветско пътешествие с мотор, избира ендуро мотор точно заради универсалността му (повечето такива машини са отлично пригодени и за окачването на голям брой дисаги за багажа), нещо подобно ми се струват и машините, използвани в ралито Париж-Дакар - там вече се набляга на издръжливост, състезателно темпо (а.к.а. сравнително висока скорост), цялото това по офроуд-терени... един вид машина за висока скорост по макадам, пясъци, разни каменисти пътища... смятам, че всеки поне малко е гледал състезанието и знае какво имам впредвид. общо взето това е моето мнение, надявам се съм се изразил сравнително разбираемо :) . ако някой е по-навътре в нещата, моля да поясни допълнително. :beer:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот Admin » Съб Мар 07, 2009 10:47 am

@hitar_potar
В различните спортове и човешки занимания "ендуро" може да означава коренно различни неща.
Прав си, че ендуро байковете се доближават до тези за фрийрайд, но има и разлики. Според мен най-съществените са, че по правило ендуро байковете са пригодени за придвижване на колоездача нагоре на собствен ход (за целта имат поне два венеца отпред) и също така се гони по-ниско тегло и някаква ефективност при педалиране. Като геометрия, макар да са оптимизирани за каране повече надолу и по трудни терени, не липсва напълно и връзката с изкачванията. За целта често се използват вилки с регулируем ход, както и при АМ велосипедите.
Някой по-нагоре спомена, че често се залита в посока да се измислят различни наименования едва ли не за всеки 10 мм ход на окачването и 100 грама разлика в теглото. Аз се старая да избягвам подобно раздробяване, защото според мен води само до объркване. Затова личното ми мнение е, че АМ и ендуро велосипедите на практика са една група, преследват една и съща цел - универсалност. Само че гонейки тази цел, при ендуро велосипедите се набляга малко повече на здравината и удобството при спускане, докато при АМ велосипедите тези качества са уравновесени с качествата при изкачване и педалиране.
На практика в повечето класификации "ендуро" е гранична категория между АМ и FR байковете. По същия начин "marathon" е гранична категория между АМ байковете и състезателните ХС велосипеди. Едва ли някой ще каже, че маратонските ХС състезания са различен вид каране, а не крос-кънтри. Просто хората са установили, че при такъв тип карания за издръжливост малко повече комфорт и проходимост на велосипеда няма да са излишни, поради което я има и тази кагетогиря (с ход на окачването около 120-130 мм, между другото Ram Nduro е точно такъв тип велосипед).
С други думи, за пореден път опираме до въпроса дали класификацията да е с по-обширни категории, в чиито рамки обаче се получава известно разнообразие, изискващо допълнителни уточнения, или с повече класове. И двата подхода имат плюсове и минуси. На мен лично първият ми допада повече, защото иначе границите между AM и ендуро, ендуро и FR, АМ и marathon, marathon и XC (всичко това като видове велосипеди) стават на моменти доста трудни за определяне.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 241 госта