bikerider написа:Плюс това - отново питам - казваш лека-полека, малко-помалко. Хубаво. А европейците дали мислят като теб и дали са съгласни да дават пари за такъв подход?
Не знам. Аз лично не смятам, че в случая трябва да се разчита на европейски пари. Плащам данъци и бих се радвал част от тях да отиват за развитие на мрежа от велоалеи като част от решението на проблема с кошмарния трафик в София.
Знам, че контрааргумента е, че трябвало парите да се хвърлят за нещо по-полезно за... шофьорите примерно. Аз обаче не съм на мнение, че улесняването на един начин на придвижване, който създава все по-големи проблеми, трябва да става еднопосочно. Според мен е по-добре да се изградят колкото се може повече алтернативи на автомобилния транспорт. Дали биха били успешни не мога да кажа. Начините за установяване на това са два - или по метода проба-грешка, или чрез предварителни проучвания и т.н. Не съм чул обаче общината да е правила особено задълбочени такива. Става дума за проучвания, които не само да установят колко на брой са редовно придвижващите се с велосипед в града сега, но и колко е потенциалният им брой при евентуално наличие на велоалеи. Според мен има разлика между тези два показателя.
Трудностите, изброени от NovemberCharlie са факт, но те не са непреодолими, ако има желание и цел. Поне някои от тях.
Относно прозрачността, доколкото знам хората, които са проявили сериозен интерес към дейността на сдружението или пък са изявили желание да помагат, получават дори повече информация, отколкото им е нужна понякога

А ако не си имал предвид финансова информация, тогава е друго - в момента се прави сайтът им, доколкото знам. Ако той беше готов, вероятно тукашните дискусии щяха да се случват там. Не бе, майтапя се, ние сме си достатъчно приказливи

Както и да е, нямам намерение да се превръщам в техен адвокат, а и честно казано мисля да пропусна тематиката за велоалеите, защото споровете са сериозни и дълги, а мен ме чака работа. Надявам се, че до момента съм успял да маркирам мнението си за велоалеите и проблемите свързани с тях. Ако не съм, ще трябва да остане за друг път.
