Крайно ядосан от безумната цена на ProCore системата на Schwalbe, но все пак очарован от идеята, започнах да мисля и ровя по форуми за идеи. В края на краищата намерих подходящо предложение, но не беше съвсем изпипано, а не видях и реализация, та поимпровизирах и ето какво се получи за около 30% от оригиналната (безумната) цена на ProCore системата.
Нужни са:
1х тренажорна гума Schwalbe Insider:
https://www.bike-components.de/en/Schwa ... 15-p41205/ (има и в 3те размера - 26, 27.5, 29)
1x шосейна вътрешна гума (в Декатлон имат достатъчно тънки)
1х отрязан вентил от вътрешна гума (размер по желание) (снимка:
http://media.snimka.bg/s1/4285/034814125.jpg)
1х стара ръкохватка за кормило (тук може да се импровизира и с друго)
1х бормашина/винтоверт + боргия 8мм или 6мм в зависимост от това какъв вентил ползвате (автомобилен/френски)
Бозичка за външната камера.
За да не обяснявам, който не е запознат с ProCore системата, нека прочете на сайта на Schwalbe:
http://www.schwalbe.com/en/schwalbe-procore.htmlРазликата при моя гето вариант е, че ползвам 2ри вентил, т.е. е нужна още една дупка в шината, но пък моята така или иначе има 33, така че с лека ръка пробих 34-та.

Аз карам с капли 26ци, така че поръчах Schwalbe Insider Version 26x0,9 (23-559) с тегло 210 грама. Толкова тънка 26-инчова вътрешна гума не успях да намеря, но купих 27.5х0.7 и като се раздуе няма проблем. Теглото на вътрешната е нещо от сорта на 60 грама.
Трудното за изработка нещо при гето-вариант е ето тази джиджавка:

Не е невъзможно, но помислих върху по-бърз вариант и стигнах до следното: да се използва стара ръкохватка с повече материал по нея и да се изреже канал в гумата ѝ, както е показано на следващите 2 снимки:


Тази "част" ще се намира във вътрешната камера (Schwalbe Insider) с изрязания си канал точно над вентила за външната камера, а за да може да минава въздух от вентила през вътрешната към външната камера, на вътрешната се прави дупка точно над това каналче. Илюстрирал съм го на следващата снимка.

Ръкохватката, разбира се, се изрязва така, че когато се съедини да може да се вкара в избрания размер вътрешна камера, която в моя случай е 0.9 инча.
Вътрешната гума се пъха в ръкохватката и ръкохватката се облепва с нещо, за да придобие отново кръгла форма и да може да се вкара лесно във вътрешната камера. Снимка:

В крайна сметка остават следните стъпки:
1. Пъха се отрязания вентил в единия отвор за вентил на шината.
2. Вътрешната камера (Schwalbe Insider) се монтира на каплата като се гледа дупката на вътрешната камера да бъде точно над вече сложения отрязан вентил.
3. Вътрешната гума заедно с ръкохватката се пъхат във вътрешната камера, а вентилът на вътрешната гума се вкарва във втората дупка за вентил на шината.
4. Наглася се каналът на ръкохватката да пасне точно върху отрязания вентил и точно под дупката на вътрешната камера (показано е на илюстрацията по-горе и на снимката по-долу).
5. Вътрешната камера се затваря в шината и положението изглежда така до момента:

6. Слага се външната камера (външната гума, която ще ползвате) върху вътрешната и се сипва боза в нея.
7. Помпа се вътрешната камера до към 4 атмосфери, за да натисне хубаво бордовете на външната гума към шината. Цялата капла се разклаща, за да може бозата да стигне навсякъде и да уплътни при последващото помпане на външната камера.
8. Помпа се и външната камера до към 3 атмосфери, правят се всички магии с разклащането на каплата и използване на заклинания "Мамата" докато не спре да изпуска налягане.
9. Донапомпва се вътрешната камера до 6 атмосфери (така казват Schwalbe).
10. След като сте сигурни, че бозата е добре уплътнила външната камера, налягането се изпуска до колкото си искате и карате.
От гледна точка на тегло, изобщо не е много по-тежко от системата, която Schwalbe предлагат. Те твърдят, че ProCore е около 200 грама, но съм сигурен, че ще е малко отгоре, а гето вариантът излиза към 290гр. В моя случай само печеля, защото карах с вътрешни гуми поне 330 грама (Maxxis FR), а понякога и с 460 грама (Maxxis DH).
От гледна точка на цена, Insider гумата е 20 евро, вътрешната е 5-6лв от Декатлон, а ръкохватката и отрязания вентил са без пари, така че излиза доста по-евтино от обявените 90 евро от Schwalbe.
Досега направих само 1 каране с въпросната гето система и не посмях да смъкна външната камера под 2 атмосфери, защото и бозата ми е експериментална, но това е друга тема. Обикновено ако карам с налягане 2 атмосфери или по-ниско, това задължително означава натъртени шини и прекълцани гуми, но този път нито веднъж не чух неприятния звук на удар между алуминий и камък, така че предполагам работи, но това ще се види при последващите карания.
Сигурен съм и, че може да се измисли още по-добър вариант за помпане на външната камера от този с ръкохватката, но това беше quick & dirty решението за момента. Ще се радвам ако някой сподели идеи.

Поздрави.
