Тема за кратки въпроси

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот PtD » Чет Яну 20, 2011 2:19 am

За въздух не знам, но спирачна течност може да изтече през мембраната, ако не уплътнява добре. :magnify:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот hitar_potar » Чет Яну 20, 2011 1:27 pm

moz написа:Само не можах да разбера ти как усети, че твоите приятели точно като са обърнали колелата са вкарали въздух, чу засмукването ли, или усети вятър в косите.

Чети по-внимателно какво пишат съфорумците ти: ;)
hitar_potar написа: Също така оплътненията долу при буталата могат да заминат, ако самите бутала са клеясали, мръсни, трудно се движат, общо взето ако 1 спирачка не се поддържа. Няколко приятели са пропищели от подобно нещо.

И после ми говори за вятър в косите. :lol:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот sensation_blue » Чет Яну 20, 2011 8:43 pm

Здравейте,
Малко ми е тъпичък въпроса, но как мога да разбера SR Suntour Epicon RLD 15 дали е от 2009та или е от 2010та модела.
2009 - http://www.srsuntour-cycling.com/dstore ... LD+15.html
2010 - http://www.srsuntour-cycling.com/dstore ... 15QLC.html
Освен очевидно че уж са различен цвят другата разлика, която виждам е, че на 2009-та му дават Disc:(Post mount type: for 180mm rotor), а на 2010 пише Disc: (Post mount type: for 160mm rotor) , но пък на линковете си пише и за двата SF9??
Въпроса ми е продиктуван от това, че ще взимам същата вилка и ще и сложа времено Avid bb7 със 160мм ротор, понеже 185 го няма наличен в България (а и не се знае дали ще е временно ако ми хареса така ;)
А вилката, която ще взимам е черна, но как мога да разбера ще има ли проблем с ротора и дали е 2009 или 2010 по нещо (например сериен номер на вилката?) или това което са написали за 180 ротор директен монтаж е грешка, защото от 2010 и 2011 за всички с ос 15 дават директен монтаж 160мм ротор.
Защото не знам дали ще има преходник (изобщо не виждам логика да има) от 180мм към 160?!
Малко объркан въпрс, но съм леко невежа в МТБ технологиите моля да ме извините.
Аватар
sensation_blue
 
Мнения: 529
Рейтинг: 1794
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 2:34 pm
Местоположение: Габрово

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот uBaH » Чет Яну 20, 2011 8:55 pm

Снимката на Epicon 2009-та, няма нищо общо с описанието на същата :dontknow:
Вилката на снимката нито е PM, нито пък 15 mm QL ... странна работа. Нищо чудно и описанието да е сгрешено.

ПП: То правилно са ти казали, но предполагам са имали в предвид повечето online магазини, в които масово описанията се копират "от някъде" и на тях не може да се разчита. В случая говорим за сайта на производителя, а такава грешка там си е направо за :smash:
Последна промяна uBaH на Чет Яну 20, 2011 9:24 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот sensation_blue » Чет Яну 20, 2011 9:21 pm

прав си сега се загледах и аз, а и няма логика да не може да се сложи 160мм като максимума е 185, а и всички останали са за 160 директно. Явно както ми казаха, по-добре да не вярвам на описанията в сайтовете :) Благодаря за отговора.
Аватар
sensation_blue
 
Мнения: 529
Рейтинг: 1794
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 2:34 pm
Местоположение: Габрово

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Admin » Чет Яну 20, 2011 9:55 pm

Явно описанието е сгрешено - тук можеш да видиш Epicon от 2009 г. :
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... 2-test0072
PM, но за 160 мм.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот sensation_blue » Пет Яну 21, 2011 1:44 pm

Благодаря Админ, разбира се статията я видях и я прочетох няколко пъти и точно благодарение на нея се насочих към същата вилка :) А грешката е наистина грешка, вече е тествано - епикон при ос 15 е за PM - директен монтаж на 160мм ротор. Благодаря за отговорите :beer:
Аватар
sensation_blue
 
Мнения: 529
Рейтинг: 1794
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 2:34 pm
Местоположение: Габрово

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот zafirovp » Пет Яну 21, 2011 8:31 pm

Можете ли да ми предложите баш гард? Трябва ми нещо евтино, понеже ще го използвам за градско колело. Да ми пази панталоните от масло и да не ми пада веригата, само за това ще се ползва. За 4 болта.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот did » Пет Яну 21, 2011 9:05 pm

zafirovp написа:Можете ли да ми предложите баш гард? Трябва ми нещо евтино, понеже ще го използвам за градско колело. Да ми пази панталоните от масло и да не ми пада веригата, само за това ще се ползва. За 4 болта.


Трябва ти не баш-гард, а крачол-гард. Струва 2-3 лева и пази крачола. Не пази веригата от падане. Падането на веригата се решава с други средства, които са излишни за градски велосипед, ако компонентите около веригата са читави.

Понеже ти следя постовете, приеми един приятелски съвет:
Ходи в сервиз за всички проблеми, питай там и си плащай без пазарлък. Така ще си спестиш пари.

В противен случай, скоро ще се откажеш от колоезденето заради откровената си техническа неграмотност. След това ще си купиш китайско АТВ и ще се пребиеш някъде.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот zafirovp » Пет Яну 21, 2011 9:23 pm

Добре, приемам съвета, но все пак мисля да чета много, за да се ограмотя технически. Мерси за отговора.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот geco » Пет Яну 21, 2011 11:06 pm

Някой знае ли от къде мога да намеря този чарк?
http://www.bikester.co.uk/bicycle-parts/gearshift-accessories/gear-parts-accessories/15931.html
geco
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 3:43 pm
Местоположение: stara zagora

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Съб Яну 22, 2011 8:04 am

Как да поставям правилно колелетата, така че ротора да не опира в накладките? Скоро пукнах гума и след като я залепих и монтирах колелото, ротора търка в накладките. При свободно завъртане на същото след 1- 2 оборота само спира :dontknow: Не стягам добре или пренатягам QR-a :dontknow:
_SoRa_
 
Мнения: 2633
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот THEZOGGO » Съб Яну 22, 2011 10:25 am

Да не е мръднал спирачния апарат или пък да е крив диска? С каква ос си? Ако си с 20 ка ос там би трябвало каплата да заспива. Ако си на 10 ка мисля че може и QR-a да играе роля.
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Falcor » Съб Яну 22, 2011 11:27 am

Както го описва не е на 20ка :D Това се получава при обокновените QR-и, аз при всяко сваляне на гумата след това регулирам машинката. Просто за да не се получава това разместване трябва както го махнеш QR-a така и да го сложиш, ама това е доста трудно да го уцелиш. За това една бърза настройка след сваляне/слагане оправя всичко.
Изображение
Аватар
Falcor
 
Мнения: 303
Рейтинг: 1686
Регистриран на: Пон Юни 29, 2009 1:14 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот uBaH » Съб Яну 22, 2011 11:33 am

Аз докато бях с BB7-ци, това никак не ме притесняваше - 1-2 кликвания на врътките, регулиращи отдалечеността на накладките и готово. Но сега с хидравличните ... играчка си е.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Съб Яну 22, 2011 1:45 pm

т.е след всяко махане на QR-а трябва да настройвам спирачния апарат :boggled:
_SoRa_
 
Мнения: 2633
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот did » Съб Яну 22, 2011 1:48 pm

_SoRa_ написа:т.е след всяко махане на QR-а трябва да настройвам спирачния апарат :boggled:

Абсурд!

Идеята на читавите спирачки е точно да са от типа "постави и ги забрави".
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Съб Яну 22, 2011 1:54 pm

Явно аз не правя нещо както трябва /спирачките са Avid Elixir 5, а QR-a е на Mavic/.
_SoRa_
 
Мнения: 2633
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Plamen_EM » Съб Яну 22, 2011 3:56 pm

Не твърдя, че е от това, но точно тези колела на Мавик са малко ... недоизмислени, така да се каже. Много е важно да ти стегнат диска с нарочен инструмент. Това ако не ги ползваш на шлици.
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот windv » Съб Яну 22, 2011 5:25 pm

Нормално ли е, чашките да се вкарват трудно в челото на рамката?
Рамката е нова и за 1ви път и се слагат, на напъвам ли по-силно или не би трябвало?
Обикновенни са, 1/1 8 май. рамката е On one summer season. не са полу интегрирани. Crane creek VP-A71
Благодаря.

пп

сега видях в чзв-то, че било многопипкава работа. В домашни условия въобще да се захващам ли да опитвам, не съм някой калпав, или е обречено начинание.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот si-fi*LISKO » Съб Яну 22, 2011 5:35 pm

Не си съсипвай новата рамка, че и чашките. Иди в сервиз! Там ще ги "набият" с необходимия инструмент на смешна (сравнено с тази на рамката) цена.
92% истина...
Аватар
si-fi*LISKO
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1272
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 7:52 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Съб Яну 22, 2011 6:17 pm

Plamen_EM написа:Не твърдя, че е от това, но точно тези колела на Мавик са малко ... недоизмислени, така да се каже. Много е важно да ти стегнат диска с нарочен инструмент. Това ако не ги ползваш на шлици.

Така ставаше и с предните ми колела, на които само главините и QR-a бяха Shimano. Явно в мен е проблема.
_SoRa_
 
Мнения: 2633
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот windv » Съб Яну 22, 2011 6:19 pm

si-fi*LISKO написа:Не си съсипвай новата рамка, че и чашките. Иди в сервиз! Там ще ги "набият" с необходимия инструмент на смешна (сравнено с тази на рамката) цена.


а как се нарича инструментът, с който се набиват чашките? Да видя дали мгоа да си направя един такъв в работилницата в нас:) с помощта на менгеме....
Да знаете място, където това се прави в Неделя?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот uBaH » Съб Яну 22, 2011 6:22 pm

Ваня и при мен е така, както с твоя Fox, така и със стария Suntour. Винаги се получава малка разлика и ако (както в моя случай) разстоянието накладка-ротор е много малко, се налага донастойка след демонтаж и монтаж на колелото.
Както писах по-горе - с BB7 беше лесно. С новите Quad-ове ... все още не ми се е налагало да свалям предното колело, но няма логика да не се получи същия ефект. Само донастройката ще е по-тегава.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот obelix » Съб Яну 22, 2011 8:32 pm

_SoRa_ написа:Как да поставям правилно колелетата, така че ротора да не опира в накладките? Скоро пукнах гума и след като я залепих и монтирах колелото, ротора търка в накладките. При свободно завъртане на същото след 1- 2 оборота само спира :dontknow: Не стягам добре или пренатягам QR-a :dontknow:

Случвало ми се е подобно нещо, отдавал съм го на QR затегнат със съществено различна сила при регулирането и при последното слагане на колелото. Може да регулираш калипера веднъж и някак си да за запомниш колко стягаш.
Аватар
obelix
 
Мнения: 206
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пон Май 24, 2010 4:49 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот PtD » Съб Яну 22, 2011 10:48 pm

_SoRa_ написа:Как да поставям правилно колелетата, така че ротора да не опира в накладките? Скоро пукнах гума и след като я залепих и монтирах колелото, ротора търка в накладките. При свободно завъртане на същото след 1- 2 оборота само спира :dontknow: Не стягам добре или пренатягам QR-a :dontknow:


Доста е трудно да се сложи колелото в същото положение, в каквото е било. Моята стратегия е, ако се върти що-годе свободно, макар и да попрестъргва - не се занимавам повече. Ако е както при теб - от 1-2 оборота да спира - нагласям си спирачния апарат.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re:

Мнениеот emoonthemove » Нед Яну 23, 2011 12:49 am

Има ли нафтата обезмаслителен ефект?
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот emoonthemove » Нед Яну 23, 2011 1:06 am

Да, научих каквото ми беше нужно за нафтата.

Просто не знам да се смея или да плача... При поредното изключително щателно смазване и почистване на велосипеда имах съмнения, че евентуално от дистанция и невъзможен ъгъл съм пръснал лубрикант върху спирачния апарат. Свалих накладките и демонтирах колелото с диска. Почистих накладките със спирт и ги подсуших, бяга идеални. Същото направих и с диска. От съображения за криворазбран перфекционизъм притичах малко преди полунощ до близката бензиностанция за две бурканчета с нафта, за която смятах, че е перфектният обезмаслител (не е така, точно обратното).

"Почистих" щателно диска с кърпа, напоена с нафта, а новите ми накладки за 40 лева, в момента, в който пиша това, киснат в бурканче с нафта.

Когато ми дойде музата, накладките заминават към кошчето за боклук. За диска нямам настроение да мисля.

Още един от тежките житейски уроци...
Аватар
emoonthemove
 
Мнения: 458
Рейтинг: 1911
Регистриран на: Пет Юни 25, 2010 11:42 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот hitar_potter » Нед Яну 23, 2011 1:31 am

:lol: - сори, пич, не можах да се сдържа :)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот PtD » Нед Яну 23, 2011 2:05 am

emoonthemove написа:Да, научих каквото ми беше нужно за нафтата.

Когато ми дойде музата, накладките заминават към кошчето за боклук. За диска нямам настроение да мисля.


Нищо не пречи да се пробваш да ги накиснеш отново в спирт или коресилин... Пък може и да мине номерът.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 334 госта