Страница 554 от 600

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 11:10 am
от Alexi
NiOOH написа:Ти написа, че си карал с 3 ХТ вериги, които са над 200 лв общо. Сметката ми е направена на базата на ТВОИТЕ писания.
Износването на веригата се мери. Не ти трябват три вериги, просто трябва да се почиства и смазва както трябва и да се следи износването. При достигане на 0,5 удължение, веригата се сменя и така...

Чакай сега ,веригата сменя ли се или се кара докато всичко стане за коша ,последно ? Ако я смениш ,то излиза че и ти караш поне 2 вериги с останалите части .. Моите наблюдения върху компонентите е ,че веригата е най натоварения а и най евтин елемент ,за това и аз въртя 2 до 3 вериги ; така всичко изкарва доста повече

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 12:24 pm
от NiOOH
Alexi написа:
NiOOH написа:Чакай сега ,веригата сменя ли се или се кара докато всичко стане за коша ,последно ? Ако я смениш ,то излиза че и ти караш поне 2 вериги с останалите части .. Моите наблюдения върху компонентите е ,че веригата е най натоварения а и най евтин елемент ,за това и аз въртя 2 до 3 вериги ; така всичко изкарва доста повече


А ти разбра ли какво съм написал, последно? Имаме нужда от четене с разбиране.
Всяка една верига може да се кара, докато износването причини 0,5 % увеличаване на дължината и. ОТ ТОЗИ МОМЕНТ НАТАТЪК (това е важно) веригата започва да причинява измеримо по- ускорено износване на венците. Това не го казвам аз, а производителите на трансмисии. Дали ще караш с една верига или с десет вериги няма значение. Можеш да си купиш десет наведнъж и да ги въртиш 15 години или да имаш една, която да следиш и при достигане на определена степен на износване да изхвърлиш и да замениш с нова.
По-важното е не да въртиш и сучеш, а да имаш достатъчно надежден инструмент и метод за измерване на износването. В това отношение, тези тенекийки за по 10 кинта не вършат кой знае колко добра работа.

Дано този път си проумял, по-простичко ми е трудно да го обясня.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 12:34 pm
от Вилката
Тая тема е относителна, заради многото различни модели с различни цени и ресурс. Дали ще въртиш една, две или три вериги зависи изцяло от това.
Аз карам задна касета за над 600 лв и огромен ресурс. Въпреки, че на веригата ми дават 8000 км ресурс, ми се иска касетата да изкара поне 2х толкова, за да си струва платената цена. Затова ползвам две вериги, които да разменям на всеки около 1000 км.
Предната плоча въобще не ми е в сметките, когато защрака е за махане. Ни бих я оставил да се напасне по нея нова верига, защото може така да скъся живота на веригата, а цената и е като на овала.
За три вериги за сефте слушам, може би в някои ситуации е ОК.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 12:39 pm
от NiOOH
Ако караш толкова скъпа касета, за мен е по-логично да инвестираш и някой лев в инструмент, който да мери вярно/точно износването на веригата и да сменяш при удължаване от 0,3-0,4 %. Потретвам, няма значение дали веригата е една или десет. Ако караш с повече от една в началото ще караш по-често с относително по-малко износена верига, в края на живота им с относително по- износена (ще сменяш износена с износена).

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 1:05 pm
от Вилката
Явно още не си схванал защо разменяме по няколко пъти две/три вериги.
Ще опитам и аз да ти обясня. Представяш си, че касетата има 20 000 ресурс (надявам се :D ), а веригата 10 000. След 10 000 км веригата ще е износена близо 1 %, и около 5 000 км ти ще си карал с верига, износена над 0,5 %, а касетата ти все още е на половината от очаквания ресурс. Е точно тия 5 000 км с калпава верига ти скъсяват живота на касетата, и може да не докараш до 20 000.
Ако на всеки 1 000 км разменям 2 вериги, общият им ресурс е като на касетата и изнасянето на вериги и касета ще върви успоредно. Така ще можеш да караш компонентите дори над ресурса им. Аз например имам стар комплект ХХ1, който работи перфектно, въпреки че веригата е с 1 % разтягане.
Относно измерването на веригата, вече съм писал някъде тук че го правя по-точно и без специален инструмент. Измервам точната дължина на сто звена.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 1:40 pm
от NiOOH
И ти не схвана аз какво ти написах, та ще се потретвам.

Няма такова нещо, като гарантиран ресурс на компонент, особено на верига. Верига можеш да скапеш и за по-малко от 1000 км ако не я поддържаш като хората.
За щастие, ако имаш правилният инструмент и знаеш как да го ползваш можеш да измериш износването доста точно. Оттам нататък е достатъчно само да мериш износването и да изхвърлиш веригата, когато удължеието достигне 0,5 %. Ако караш много скъпи венци, можеш да бъдеш консервативен и да сменяш верига при 0,3-0,4 % износване. Това може да стане и след 500 и след 5000 км, зависи от поддръжката и от качеството на самата верига. Ако въртиш две вериги ще ги ползваш два пъти по-дълго, точно колкото и ако си ги купиш една след друга.

Сега схващаш ли? ТОВА, ЧЕ КАРАМ САМО ЕДНА ВЕРИГА ИЗОБЩО НЕ ОЗНАЧАВА, ЧЕ ЩЕ Я КАРАМ ИЗНОСЕНА НА ПОВЕЧЕ ОТ 0,5%.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 1:57 pm
от Alexi
3-4 човека се опитваме да ти обясним че не е едно и също ама ти си знаеш твоето .. много ясно си проличават тия неща ако караш шосе ,щото там износването зависи главно от километрите ,прах и кал веригата почти не вижда .. повечето дето карат с една верига на около 10к км изхвърлят всичко - венци ,верига касета .. аз въртя 3 вериги като вече съм минал 10к км и нищо не е за изхвърляне все още ,вероятно ще мина още толкова км .. и какво се получава ? на цената на 2 вериги си удвояваш пробега на групсета ,а има доста скъпи групсети

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 2:05 pm
от NiOOH
Аз цял живот (допреди година) съм карал шосе. Сменял съм верига когато е за смяна, плочи никога не ми се е налагало да сменям за десет години на последното ми шосейно колело. И сто човека да се опитвате да ми обясните една и съща безмислица, това не я прави смислена. Всеки един компонент се сменя когато е за смяна и в случая си има ясен критерии кога една верига започва да износва венците неоправдано бързо.

ПП: Утре по същата (анти) логика ще започнете да въртите и накладки, средни движения, гуми...

Аз повече в тази безмислена дискусия няма да участвам. Всеки си има акъл и решава от кое по колко да си напазарува.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 3:19 pm
от Pr3d4t0R
В тая връзка :D Да препоръчате инструмент за проверка на износването на веригата?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 3:57 pm
от Yash
NiOOH написа:Аз цял живот (допреди година) съм карал шосе. Сменял съм верига когато е за смяна, плочи никога не ми се е налагало да сменям за десет години на последното ми шосейно колело. И сто човека да се опитвате да ми обясните една и съща безмислица, това не я прави смислена. Всеки един компонент се сменя когато е за смяна и в случая си има ясен критерии кога една верига започва да износва венците неоправдано бързо.

ПП: Утре по същата (анти) логика ще започнете да въртите и накладки, средни движения, гуми...

Аз повече в тази безмислена дискусия няма да участвам. Всеки си има акъл и решава от кое по колко да си напазарува.

Ти, пък, си се запънал - вериги, та вериги и инструменти...
Всички ти обясняваме, че става въпрос за удължаване живота на касетата и плочата, но ти не.
Понеже ти не можеш и не искаш да видиш другите страна и гледна точка, не те прави този с правилната такава.

И един въпрос, така, между другото. Като сменяш веригата сменяш ли и касетата?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 4:50 pm
от NiOOH
Pr3d4t0R написа:В тая връзка :D Да препоръчате инструмент за проверка на износването на веригата?


Аз използвам цифров микрометричен шублер с резолюция 10 микрона. Не съм го купувал за тази цел, но върши много добра работа. Уредът е калибриран с т.нар. крайни мерки. Преди години струваше около 150 лв. Точността и разделителната му способност позволяват износването на велосипедна верига да се мери с точност не по-лоша от 0,02 % . Повтарям, не съм го купувал с тази цел и вероятно да се дават толкова пари само за такова измерване не е оправдано, но ако човек дава 650 лв за касета...

Има и цифрови уреди специално за тази цел, които преизчисляват разтеглянето направо в проценти. Изглеждат удобни и вероятно вършат не по-лоша работа ако са направени както трябва.

Щанцованите ламаринени формички дават някаква представа, но са далеч от всичко, което може да се нарече прецизен уред. Не бих им се доверил.

ПП: И за да отговоря на още (безмислени) въпроси. Карам колело със скорости, вероятно отпреди някои тук да са били родени. Плочи и касети в живота си не съм хвърлял поради износване, просто не се е налагало. Най-дълго съм притежавал колело около 10 г., като тогава съм карал поне два пъти повече от сега.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 7:18 pm
от Exorcist
NiOOH написа:Аз цял живот (допреди година) съм карал шосе...

Е тук ти е грешката, че пренасяш механично опита ти от шосе в планинското колоездене. Двата вида колоездене на практика нямат нищо общо като степен и честота на износване, замърсяване и натоварване (грейнинг) на компонентите. Покарай само две-три години, че даже и по-малко, истинско планинско МТБ и после ела да ни обясниш как се износват овали и вериги и на колко км се сменят :beer: И аз не вярвах отначало на много неща тук и се смеех, но от първа ръка постепенно се сблъсках с реалността и схванах колко съм бил далеч от много истини :D

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 02, 2021 9:05 pm
от Yash
И твърдението, че касета и плоча не се износвали е...
А биенето в гърди няма и да го коментирам.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 03, 2021 5:58 am
от Коце
Alexi написа:този който се стяга с ключ за касети не става за 15 ос ,максимум за 12 ( може да се ползва за задна капла ) .. другия модел е за 15 и 20 ос ,стяга се с ключ за средно :beer:

В допълнение може ли да използвам съществуващите пръстени( rt 70 ротори), за да монтирам rt 900 ротори?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 03, 2021 6:12 am
от Alexi
да еднакви са

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 03, 2021 8:37 am
от martin.radev
NiOOH написа:Аз цял живот (допреди година) съм карал шосе.


Направих си труда да преброя колко поста имаш относно веригите, преди този (който е единствения, който носи някаква информация).
7 - в повечето от, които се караш на хората - как са тъпи и не са те разбрали.
Жив и здрав пич, ама "Цял живот карам шосе", но сега ще ви науча какво износва МТБ драйвтрейн...говори много.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 09, 2021 10:42 am
от mars79
Здравейте!
Забелязах, че контрагайките на главините ми са износени до някаква степен. Какви са симптомите от които се разбира, че въпросните гайки са за смяна /освен ако видимо "зъбците" им ги няма/? Дали е необходимо да се подменят или може да се кара все още с тях?
Прикачам снимки.
Поздрави!
IMG_20210827_192405.jpg
(427.4 KiB) 151 пъти

IMG_20210827_192514.jpg
(372.88 KiB) 132 пъти

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 09, 2021 12:10 pm
от Bi11y
mars79 написа:Здравейте!
Забелязах, че контрагайките на главините ми са износени до някаква степен. Какви са симптомите от които се разбира, че въпросните гайки са за смяна /освен ако видимо "зъбците" им ги няма/? Дали е необходимо да се подменят или може да се кара все още с тях?
Прикачам снимки.
Поздрави!
IMG_20210827_192405.jpg

IMG_20210827_192514.jpg


Не е необходимо да са с остри ръбчета - в противен случай биха наранили/износили/повредили рамката .

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2021 2:04 pm
от mars79
Bi11y написа:Не е необходимо да са с остри ръбчета - в противен случай биха наранили/износили/повредили рамката .


Благодаря за отговора! Ще карам така засега, като ще следя за евентуално разместване на някоя капла. Предполагам ще се усети веднага в дисковете на спирачките.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2021 2:40 pm
от evilzet
Нищо не е износено, така са фабрично.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2021 9:16 pm
от Bi11y
mars79 написа:
Bi11y написа:Не е необходимо да са с остри ръбчета - в противен случай биха наранили/износили/повредили рамката .


Благодаря за отговора! Ще карам така засега, като ще следя за евентуално разместване на някоя капла. Предполагам ще се усети веднага в дисковете на спирачките.


Винаги има леко разминаване при QR9 - наместваш каплата като стегнеш да не опира , така както си е било ...

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2021 3:21 pm
от mars79
Bi11y написа:
Винаги има леко разминаване при QR9 - наместваш каплата като стегнеш да не опира , така както си е било ...


Притеснявам се евентуално при спиране или педалиране да не изтърве някой автомат.

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 12, 2021 7:23 am
от Alexi
стига глупости ,тия проходни оси са от 4-5г преди това все ни изтърваха автоматите ? даже има даунхил велосипеди на QR

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 12, 2021 8:21 am
от mars79
Благодаря на всички за помощта! Явно излишно много ги мисля нещата. Поздрави!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 13, 2021 2:47 pm
от emo_gp
Здравейте, бихте ли ми препоръчали лепило за външна гума ?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 14, 2021 10:12 am
от Xoce2
Здравейте, някой сблъсквал ли се е с окабеляване на рамка Oryx X12 с дропър с вътрешно окабеляване? Моля за съвет :( Адската недосмислица...

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 9:48 am
от NiOOH
emo_gp написа:Здравейте, бихте ли ми препоръчали лепило за външна гума ?


На така зададен въпрос трудно може да се отговори.
Колко голяма е цепнатината и къде?
Каква е гумата?
Безкамерна ли е или се кара с вътрешна?

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 10:57 am
от emo_gp
NiOOH написа:
emo_gp написа:Здравейте, бихте ли ми препоръчали лепило за външна гума ?


На така зададен въпрос трудно може да се отговори.
Колко голяма е цепнатината и къде?
Каква е гумата?
Безкамерна ли е или се кара с вътрешна?

Да извинявам се за неизвестните, гумата е Икон 3c,tr,max speed и още нещо беше. Цепнатината е около 1 см на борда!

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 2:37 pm
от Pr3d4t0R
Ползвал съм лепило за вътрешна + достатъчно голяма лепенка за вътрешна на Schwalbe Snake skin - доста нежна гума :D

Re: Тема за кратки въпроси

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 5:11 pm
от Alexi
гума с подобна цепнатина бих я изхвърлил ,особено на борда .. постоянното огъване там разлепя лепенката след време ,и обикновено става когато си сам някъде из горите на майната си .. тюблес сетъпа трябва да е надежден