Промени в Закона за движение по пътищата

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Чет Юли 12, 2012 3:03 pm

Значи аз с фарове си карам понеже имам лично наблюдение и го правя без директиви закони и тн да ме задължават.
Първо, доводите за замърсяване :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
също и :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Значи тока за крушките ти идва от алтернатора, който се задвижва от мотора...сериозно ли мислиш че 2 крушки (АЙДЕ 4 и от зад като сложим) ще ти дигнат разхода....ако това все пак стане това ще е заради факта че е кола на 5 хиляди години ако пък е нова няма да има този проблем, понеже нали са по еко. Не ти е климатик че да дига разхода....колегата каза 1% ако на 100 км ти вдигне с 0.0000000000000001 % и ти разбереш ще се изненадам СИЛНО.


Ако се съди по твоята логика дай да не пускаме мигачи то това са си поне 3 крушки (отпред, отзад и от страни) които ти ДИГАТ РАЗХОДА :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
А пък на задна незнам как караш с тая светлина дето са я сложили само и само да гориш повече....уууууу ами в мъгла сигурно спираш и чакаш да мине че разхода вредните емисии си е*ават мамата....с тия гадни фарове за мъгла.

Как да е здраве да е пожелавам ти още толкова че и повече колкото си навъртял безавариино. Само моляте не проповядвай глупости.

П.П. Те шведите са си малко загубеняци предполагам за това карат целогодишно с фарове... :bowdown:
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот darki » Чет Юли 12, 2012 3:08 pm

krach, вземи да си смениш доктора, че този който сега ти пише хапчетата се гаври с теб като ти преписва грешните `апове ;-) Тази глупост за замърсяване само болна глава може да я измисли :bowdown: Както се казва "де го чукаш де се пука" :rofl:

PS преразхода е даден с цел противници на целодневното шофиране на светлини да не спекулират с това, че им се увеличава разхода на гориво. ;-)
Последна промяна darki на Чет Юли 12, 2012 3:12 pm, променена общо 1 път
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Чет Юли 12, 2012 3:14 pm

darki написа:krach, вземи да си смениш доктора, че този който сега ти пише хапчетата се гаври с теб като ти преписва грешните `апове ;-) Тази глупост за замърсяване само болна глава може да я измисли :bowdown: Както се казва "де го чукаш де се пука" :rofl:

PS преразхода е даден с цел противници на целодневното шофиране на светлини да не спекулират с това, че им се увеличава разхода на гориво. ;-)

Не те разбрах, май и ти мене....казвам че оправдания с разхода за да не се кара целогодишно на фарове са глупости.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юли 12, 2012 3:37 pm

При фаровете на новите коли нямаше ли едни диоди, които светят винаги?
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот bikerider » Чет Юли 12, 2012 3:47 pm

Отдавна известен факт е, че кола със запалени фарове се вижда доста по-лесно срещу слънце, особено ако е тъмна. Докато тези пътища са караеми и по тях може да се реагира адекватно, то всичко, което намалява времето за реакция е добро. Единствената разлика в разхода, която съм забелязвал е на място (около 0.1л/ч повече с фарове). Колко е тази разлика като процентно изражение спрямо разхода на път всеки може да си сметне сам.

@HepBeH_XaMcTep: точно това е нормалното решение за мрънкалници със стари коли - слагат се светодиодни светлини и въпроса приключва.

@Slade: ако с тази рисунка намекваш, че включените фарове на МПС срещу или зад водача могат да му попречат да види друго МПС... значи говорим за човек без нужните данни за да бъде водач на МПС и толкоз.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Slade » Чет Юли 12, 2012 4:30 pm

bikerider написа:@Slade: ако с тази рисунка намекваш, че включените фарове на МПС срещу или зад водача могат да му попречат да види друго МПС... значи говорим за човек без нужните данни за да бъде водач на МПС и толкоз.


Същото важи и за такъв, който не вижда МПС посред бял ден без фарове, поне от 300 метра.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Чет Юли 12, 2012 4:36 pm

То стена да беше да се е срутила....карай си без фарове...предполагам ще забогатееш от спестените ХИЛЯДИ литри гориво. :banghead: Айде и безаварийно
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот bikerider » Чет Юли 12, 2012 5:41 pm

Slade написа:
bikerider написа:@Slade: ако с тази рисунка намекваш, че включените фарове на МПС срещу или зад водача могат да му попречат да види друго МПС... значи говорим за човек без нужните данни за да бъде водач на МПС и толкоз.


Същото важи и за такъв, който не вижда МПС посред бял ден без фарове, поне от 300 метра.


С това не съм съгласен, защото без фарове слънцето определено може да изиграе лоша шега. Има и друго - скромния ми опит по пътищата показва, че преценявам три пъти по-бързо скоростта на отсрещния автомобил, когато е с включени фарове. Нали разбираш: перспектива, скорост на "разбягване" на фаровете му, и.т.н... все неща пестящи части от секундата в момента, в който взимам решение да изпреваря или да не изпреваря. И ако в тоя момент срещу мен в сянката на дърветата отляво се е скрила тъмна кола или велосипедист то една светлинка определено може да е разликата между живот и смърт. Просто е - който е патил предвижда и пази околните. Само трябва да му се даде адекватен шанс. Фаровете увеличават този шанс, което засенчва всякакви други евентуални негативни ефекти.

Всъщност ми е доста трудно да преценя мнението ти - не звучиш негативно, но не звучиш и позитивно?

Edit: Всъщност сега забелязах елементарното противоречие в тезата ти - как точно очакваш една статистика да покаже разлика в броя жертви и да определи доколко разликата се дължи на мярката с фаровете? Нали не очакваш N на брой хора да се явят чинно в МВР и да докладват, че са се спасили заради фаровете? Доста несериозни очаквания имаш... нали целта е да се влиза по-трудно в статистиката? :wavey:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Slade » Пет Юли 13, 2012 8:13 am

@bikerider

Не се обиждай, но тук разсъждаваш повърхностно. Сега ще се аргументирам.
Подобна статистика не измерва пряко броя на предотвратените случаи, а обратно - отчита дали има намаление в броя на ПТП-тата, възникнали при разминаване / изпреварване на междуградските и градските пътища. Статистиката е подробна и разбита по вид ПТП, местоположение, участници (коли, мотори, велосипеди) и причини довели до ПТП. Аз бих следил ПТП-тата между автомобили, възникнали при неправилно изпреварване или разминаване, както и тези от несъобразена скорост. При въвеждане на изискването за целодневно каране на фарове, би трябвало да се отчете моментален и осезаем спад на същите ПТП-та, като тенденцията трябва да се запази в годините.
Аз очаквам, че подобно намаление няма да се отчете или най-малкото няма да е осезаемо.

Вторият ми аргумент е по повод на "разбягването" на фаровете през деня. Мисля да не го коментирам, защото ще излезна от добрия тон, но моля те обясни ми с какви методи и инструменти измери, че точно три пъти по-бързо преценяваш скоростта на идващия срещу теб? Този процес, който ако изобщо може да се случи в мозъка, обикновено става за части от секундата, тъй като скоростта, с която пътува нервния импулс и впоследствие обработката му в кората е чудовищна и трикратно намаление не съм сигурен как и с какво може да се измери.

Накрая един въпрос с повишена трудност: когато срещу теб са има 5-6 коли, в различни ленти и на различна дистанция, всичките с включени фарове, чиято светлина стига до очите ти с еднаква скорост, как преценяваш кой на каква дистанция е от теб и с каква скорост се движи? С какво помагат включените фарове (група от 10-12 светлини срещу теб), освен че дразнят очите?

За едно нещо не мога да си изкривя душата - ако едни са с включени фарове, а други не (както в момента), шансът да пропуснеш този без фарове е по-голям, защото свикваш да отчиташ тези, които карат на фарове.
Тук обаче идва проблемът с недобре "осветените" други ППС-та - велосипедите и каруците. Когато всички са на фарове ПРЕЗ ДЕНЯ, останалите, които не светят, просто могат да останат извън вниманието на привикналия да гледа светлини водач...

Предварително се извинявам ако съм прозвучал грубо - опитвам се да се разгранича от някои простеещи елементи наоколо.
Последна промяна Slade на Пет Юли 13, 2012 8:20 am, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот PtD » Пет Юли 13, 2012 8:19 am

Slade написа:Накрая един въпрос с повишена трудност: когато срещу теб са има 5-6 коли, в различни ленти и на различна дистанция, всичките с включени фарове, чиято светлина стига до очите ти с еднаква скорост, как преценяваш кой на каква дистанция е от теб и с каква скорост се движи? С какво помагат включените фарове (група от 10-12 светлини срещу теб), освен че дразнят очите?

Ако вместо просто да пишеш, вземеш и да помислиш преди това, може би сам ще си отговориш. Тъй като колите са приблизително еднакви като ширина, елементарно е да прецениш грубо разстоянието до тях по разстоянието между фаровете, които виждаш. Всъщност мозъкът сам си прави тази сметка, без да се налага да се напрягаш излишно.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Slade » Пет Юли 13, 2012 8:31 am

Не мога да си отговоря, защото когато са в група, обикновено се виждат само част от фаровете. Може да има един или няколко моториста като теб измежду тях, а и странното е, че подобни разстояния вчера (например) си ги преценявах без да се напрягам изобщо и без някой да ми свети в очите.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот did » Пет Юли 13, 2012 8:39 am

Slade написа:Не мога да си отговоря, защото когато са в група, обикновено се виждат само част от фаровете. Може да има един или няколко моториста като теб измежду тях, а и странното е, че подобни разстояния вчера (например) си ги преценявах без да се напрягам изобщо и без някой да ми свети в очите.


Спри да се опитваш да мислиш и карай с включени фарове! Толкова глупости пишеш, че вече едва ли някой ще има желание да ти отговаря сериозно и аргументирано.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот bikerider » Пет Юли 13, 2012 9:53 am

Slade написа:За едно нещо не мога да си изкривя душата - ако едни са с включени фарове, а други не (както в момента), шансът да пропуснеш този без фарове е по-голям, защото свикваш да отчиташ тези, които карат на фарове.


И с това не съм съгласен. Човек, който разчита на каквото и да е (докато е на пътя) просто не е за там. Онова измерение, в което всеки обича всеки и го пази се казва християнство, ама ние тук говорим за физически закони, шансове за оцеляване и тяхното увеличаване чрез по-добра видимост. Ако някой схваща фаровете като компенсатор за вниманието, то той просто няма достатъчно интелект за да схване, че хората са различни. Следователно такъв човек не може да бъде безопасен на пътя, защото дори фаровете да станат задължителни, той ще намери на какво друго да разчита в отсрещния и винаги ще бяга от основното си задължение като водач на МПС - да гледа, да мисли и да внимава какво прави.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Dolph » Пет Юли 13, 2012 10:51 am

Тук станала голяма олелия.
В един авто форум спорим по същия въпрос.За и против карането на включени фарове,Евро директивата важи само за новите автомобили произвеждани от 2012г. мисля.
Повечето сме на мнение,че колите трябва да са с вградени дневни светлини(day lights),различни от късите светлини(low beam) на автомобила,както е в САЩ,Канада и т.н.И макар да не смятам за правилно карането на къси в слънчев летен ден, карам на фарове целогодишно.Колата ми е тъмно синя и на междуградски път със сянка от дърветата е по-трудно забележима от по-светлите автомобили.

Просто ми се иска да имам DRL,ама като няма,джиткаме на къси.А крушките са смешно евтини за да се оправдаваме с тях.
Щастието се състои в доброто здраве и в късата памет.
Човекът не е направен, за да разбира живота, а за да го живее.Само преживените неща са истински разбрани.
Мъдрост - това е способността да вършиш добре претеглени глупости.
Аватар
Dolph
 
Мнения: 202
Рейтинг: 1041
Регистриран на: Нед Мар 04, 2012 11:03 pm
Местоположение: гр.София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот halfdone » Пет Юли 13, 2012 12:05 pm

За мен човек, който казва, че от фаровете няма никакъв смисъл през деня просто не шофьор или пък е от тези така наречени "уикенд" шофьори за 20-на километра пробег.
В началото кaто взех книжка ми беше много чудно, защо по дяволите някъде се кара с включени светлини през деня ?1? Та то е светло и трябва да си кьорав значи.
Еми след доста години зад волана (и работата ми го изисква) си отговорих на този въпрос. Съвсем категорично мога да кажа, че за извънградско каране светлините трябва да са абсолютно задължителни.
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот neilor » Пет Юли 13, 2012 12:41 pm

При нас винаги е весело :)
Сега спорим дали колите да карат с фарове, независимо че ние караме велосипеди :))

Поразтърсих се, и от Уикито излезе това:
A 2008 study by the U.S. National Highway Traffic Safety Administration analysed the effect of DRLs on frontal and side-on crashes between two vehicles and on vehicle collisions with pedestrians, cyclists, and motorcyclists. The analysis determined that DRLs offer no statistically significant reduction in the frequency or severity of the collisions studied, except for a reduction in light trucks' and vans' involvement in two-vehicle crashes by a statistically significant 5.7%
... т.е. няма значимо намаление на ПТП, с изключение на 5.7% при лекотоварни автомобили.

Има едно голямо НО обаче...
Когато е въприета някаква норма и всички я съблюдават, трябва и ние да я спазваме. Просто защото нагласата на участниците е такава. Всички карат с включени светлини, тогава и аз трябва да карам така, защото по-трудно ще ме забележат без светлина.
Всички велосипедисти са с жилетки, тогава и аз трябва да съм с жилетка, за да ме забележат и възприемат като велосипедист.
Аватар
neilor
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1495
Регистриран на: Пет Юни 04, 2010 10:26 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот PtD » Пет Юли 13, 2012 12:47 pm

В интерес на истината когато въведоха задължителното каране на къси през зимата бях много против. И аз бях там, и аз ругах. Обаче, след като настана първата пролет след това, изведнъж установих, че карането на къси всъщност доста е подобрило положението с видимостта. В момента и трите си МПС-та карам със светнати фарове през деня.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот veskoz » Пет Юли 13, 2012 1:27 pm

Запалените светлини създават представа за движещ се (или с такова намерение) обект. Т'ва е! К'во повече има да се коментира?!
Лайненцата колкото и да си плямпат глупости порасват, стават бащи и им се иска все повече всичко възможно да кара на фарове около детската площадка или училището, ама дотогава... СПАМ да има и демагогия.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот kotseto » Пет Юли 13, 2012 3:03 pm

neilor написа:При нас винаги е весело :)
Сега спорим дали колите да карат с фарове, независимо че ние караме велосипеди :))

Поразтърсих се, и от Уикито излезе това:
A 2008 study by the U.S. National Highway Traffic Safety Administration analysed the effect of DRLs on frontal and side-on crashes between two vehicles and on vehicle collisions with pedestrians, cyclists, and motorcyclists. The analysis determined that DRLs offer no statistically significant reduction in the frequency or severity of the collisions studied, except for a reduction in light trucks' and vans' involvement in two-vehicle crashes by a statistically significant 5.7%
... т.е. няма значимо намаление на ПТП, с изключение на 5.7% при лекотоварни автомобили.

Има едно голямо НО обаче...
Когато е въприета някаква норма и всички я съблюдават, трябва и ние да я спазваме. Просто защото нагласата на участниците е такава. Всички карат с включени светлини, тогава и аз трябва да карам така, защото по-трудно ще ме забележат без светлина.
Всички велосипедисти са с жилетки, тогава и аз трябва да съм с жилетка, за да ме забележат и възприемат като велосипедист.


И аз потърсих - общо взето доста изследвания показват, че намаление има. Примерно имаше едно изследване в Дания което показваше 60% намаление на катастрофите при ляв завой откакто са сложили фарове през деня. Проблемът на всичките тези изследвания е "statistically significant" частта - просто нямат достатъчно данни натрупани. Та оттам и си казват - имаме статистика, на която можем да вярваме само за този случай. Това не е същото като "няма намаление" :)

Аз лично като шофьор винаги си карам с включени и нямам нужда от изследвания да ми кажат, че на извънградско виждам колата пред мен много по-лесно ако и тя е с включени светлини. Като добавим и че половината от катастрофите стават при изпреварване, мисля че извода е ясен.
kotseto
 
Мнения: 112
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 2:17 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Slade » Пет Юли 13, 2012 9:53 pm

"имаме статистика, на която можем да вярваме само за този случай. Това не е същото като "няма намаление"

Същото е.
Statistically significant частта е единствената, която може да докаже изводите от дадено проучване, особено когато се твърди за 60% отклонение. В противен случай или проучването не е коректно или далеч не е приключило.
Нека да го въведем тва изискване (аз ще го спазвам), нека да изчакаме няколко години да се натрупат данни и тогава ще възродим темата, а? Тогава, ако се окаже, че не съм прав - ще си поднеса извиненията на аудиторията, вкл. хейтърите. :)
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот LyuboKolev » Съб Юли 14, 2012 11:38 am

Като бях малък преди около 38 години майка ми беше абонирана за списание КОСМОС. Тогава четох в някаква статия че в САЩ и Швеция са задължили шофхорите да карат целогодишно на фарове. След това инцидентите са спаднали с 30%. Както писа един клега по- горе в САЩ колите вече се произвеждат така че като тръгнеш и ти светват фаровете (късите светлини, но по- слабо). Ако само запалиш на място не светят. Естествено че е по- хубаво да караш със светлини, но въпроса е дали можеш да си позволиш разхода. Но един съвет от мен: карайте с челник, имам челник с ксенон за 12,00 лв. и цепи мрака. С него мога да се оглеждам, да заслепявам, да го движа във всички посоки и въобще да правя каквото си искам. Все пак един фар на кормилото не е излишен. Но с челника като светя в очите на кучетата и на шофьорите всичко замръзва. Става ми и под каската.
Аватар
LyuboKolev
 
Мнения: 192
Рейтинг: 920
Регистриран на: Чет Апр 23, 2009 5:54 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот xcrider » Съб Юли 14, 2012 12:16 pm

Като светиш в очите на шофьорите, се надявай да обвинят шофьора, като те отнесе, заради заслепяването.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот vasilevl » Съб Юли 14, 2012 1:23 pm

xcrider написа:Като светиш в очите на шофьорите, се надявай да обвинят шофьора, като те отнесе, заради заслепяването.

Че лъскавите лимозини с техните ксенони по над 10к калвина, не заслепяват шофьорите и всички останали.. не веднъж съм имал болки в очите от редовните такива :boggled:
Richard Virenque 5000/Peugeot
Cross Enduro
Аватар
vasilevl
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 4:17 pm
Местоположение: София/Сухата Река

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот xcrider » Съб Юли 14, 2012 3:36 pm

Значи дай да караме на дълги в града, к'во ще кажеш? Щом мутрите карат така, да не изоставаме и ние назад.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот vasilevl » Съб Юли 14, 2012 4:30 pm

xcrider написа:Значи дай да караме на дълги в града, к'во ще кажеш? Щом мутрите карат така, да не изоставаме и ние назад.


Кой ти казва, че става въпрос за дълги фарове ?! Исках да кажа, че луксозните лимозини хвърлят много мощна ксенонова "пелена" ( на къси ) за биксенон да не говориме, но още не съм срещал идиот да кара в града на биксенон, дано и да не срещна...
Richard Virenque 5000/Peugeot
Cross Enduro
Аватар
vasilevl
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 4:17 pm
Местоположение: София/Сухата Река

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Alpina » Съб Юли 14, 2012 5:56 pm

Ти на ясно ли си какво е би ксенон?

И каква ви е работата да гледате във фаровете на колите... То и на моята често присветкват, защото редовно си почиствам рефлектора и гледам да са ми чисти стъклата... и въпреки това, нищо че са регулирани, на разни хора им се струва че били силни... само че каква им е работата да ми гледат във фаровете - не знам :)
Изобщо - на регулирани фарове, ако не се стига до ексцесии, рядко може да се стигне до заслепяване на насрещното, независимо халогенчета ли са, ксенончета ли са и каква "пелена" правят пред себе си :)

Също наясно ли сте какво са градусите, та 10к били заслепявали?
Те на 10 000К по-скоро вече започват да осветяват по-слабо с тази температура...
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот PtD » Съб Юли 14, 2012 7:05 pm

@Alpina, дрънкат си, да се намират на приказка. При добре регулирани фарове, единствено от неравност може да бъдеш заслепен...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот vasilevl » Съб Юли 14, 2012 8:28 pm

PtD написа:@Alpina, дрънкат си, да се намират на приказка. При добре регулирани фарове, единствено от неравност може да бъдеш заслепен...


Вие да сте чували случайно за "топъл" и "студен" спектър ? И за комфортна и дискомфортна светлина за окото ? Никаква не ми е работата, работата е там, че когато съм зад ВОЛАНА и вечерно време, когато застане някой КАЙЕН примерно, че е висок и погледна в огледалото си назад, ме "удря" в очните ябълки.. и аз съм карал с ксенон 2 години, на добре регулирани фарове с ЛУПИ и едва ли съм причинявал подобен дискомфорт на някой ! Въпреки това обаче, се върнах на нормалните си КОНВЕНЦИОНАЛНИ крушки, защото реших, че само се набивам излишно на вниманието на КАТ и реално печеля повече дискомфорт отколкото комфорт с ксенона.
За калвините, не не съм наясно, съдя че моя ксенон кит за който се оръсих 220лв на времето, беше 6-7000к, въпреки всичко светеха по - концентрирано на по - малък периметър. А на много от базовите нови лимозини ми се струва доста по - мощна светлината => реших че ще да са повече К .. както и да е все тая... А ти ако си си ги слагал допълнително и си на голям рефлектор, е бих те напсувал ако се разминеме на тесен път. Сори ама това не го разбирам вече, идиоти да си слагат на голям рефлектор ксенон, при положение че фабрично са предвидени тези фарове да светят със H4 примерно или H-еди си колко...
Спирам по темата, защото не ми се спори и ми писна с оф топиците ! :banghead:

ЕДИТ : Пропуснах да спомена, че именно КСЕНОНА е от типа СТУДЕНА светлина и е по - дискомфортна за очите ! Същото важи и за СЕЛСКИТЕ диодни светлини на челници и тем подобни, да иначе са практични и с ниска консумация/диодите/.
Richard Virenque 5000/Peugeot
Cross Enduro
Аватар
vasilevl
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 4:17 pm
Местоположение: София/Сухата Река

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Alpina » Съб Юли 14, 2012 9:02 pm

Смени си огледалата на колата, или се научи как се работи с тях :D :agree:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот vasilevl » Съб Юли 14, 2012 9:05 pm

Alpina написа:Смени си огледалата на колата, или се научи как се работи с тях :D :agree:


:D Смених/зарязах колата, с КУУЛО, а там съм на високо и ме боли ФАР-а :lol:

За огледалата, колкото и да ги връткам и регулирам, като се е лепнал зад мен ОСВЕТИТЕЛЯТ нищо не мога да направя освен да си го нараня от сърце :love:
Richard Virenque 5000/Peugeot
Cross Enduro
Аватар
vasilevl
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 4:17 pm
Местоположение: София/Сухата Река

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 355 госта