От платформи към автомати

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: От платформи към автомати

Мнениеот rarekin » Вто Фев 19, 2013 11:37 am

LyuboKolev написа:
joropc написа:
rarekin написа:Можеш ли да посочиш разликите между автоматите за ски и clipless педалите, що се отнася до функцията им?

Ами аз мога да ги кажа. :) .Разлика във функциите няма.Има разлика в начинът на откачане.Ски автоматите при непредвидена ситуация отварят само странично, докато велосипедните клипсове, освен страничното отваряне, при силно издърпване нагоре-пак си разкопчават, още повече с новите модели парчета на някои фирми, които са си разработени баш за тая работа-да отварят и при екстремно издърпване.Демек са доста по-безопасни от ски автоматите.Аз лично не съм чувал някой да се контузи, че не му е разкопчал клипсът при падане.За ските обаче, това не важи.Там малко да объркаш с натягане на DIN-ът автоматите, при падане ските въобще не се разкопчават, краката ти се връзват на възел.... и прекарваш доста време в Пирогов. :)
Ясно е, че този пост е насочен към г-н Колев. :wavey:

Ето така като се полемизира един спор се ражда истината.


Значи, нека направим следното уточнение:

Жоро (joropc) дава изчерпателна и точна информация, а ти (продъжаваш да) говориш глупости.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Kpoko » Вто Фев 19, 2013 11:55 am

LyuboKolev написа:...Само че грешиш за бързото откопчаване. Откопчават се бързо само ако си го решил предварително. При едно падане обаче, което най- вероятно не си го решил предварително, въобще не си мислиш за клипсове и педали, а просто си падаш и понасяш последствията от падането и допълнително от колелото което е вързано за теб. И да завърша със злободневната съпоставка на ски автоматите и на клипсовете- при ските те учат да падаш умишлено в някакви ситуации и при това падане ти се откачват ските. При колоезденето го няма тоя номер и не те учат да падаш умишлено и не ти се откачват клипсовете.


:crazy:
Стига писа глупости! Това, че ти явно не можеш да се оправиш с автоматите, не значи, че не може. Откопчаването го мислиш първите няколко карания, след това си става навик.
Аватар
Kpoko
 
Мнения: 1542
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:58 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Вто Фев 19, 2013 12:00 pm

joropc написа:Ами аз мога да ги кажа. .Разлика във функциите няма.Има разлика в начинът на откачане.Ски автоматите при непредвидена ситуация отварят само странично...

Може и да има такива дето не отварят, но като цяло задния отваря на издърпване.

Иначе за снега и калта - пък той пречи и на ски автоматите, ама тях не ги откопчаваш по много пъти в едно каране. Относно безопасността - и двата автомата са направени да бъдат безопасни - иначе щяха да се отварят само с бутон.(може и шарен от кормилото) :D
А колко са опасни велосипедните - досега нямам едно лошо падане по вина на педалите с автомат, но имам достатъчно такива при педалите без автомат. Както многократно съм казвал, в случая всичко е в главата. Чувал съм кви ли не безумия - например, че някои като стигнат до труден участък си откопчавали педалите. Аз пък, ако на такъв участк не съм закопчан повече ме е шубе, пък и вероятността да изпадна от колелото е доста по-голяма. :D , ама това е щото още не съм се научил да карам добре. Все пак разумно е човек да се настроил добре педалите, щото при натегнати повечко може и да не откачат, което важи и за ски автоматите.
Тръгването пък какво му е - слагаш краката на педалите и тръгваш, дори и единия да остане незакопчан няколко обоота, то какво пречи на въртенето. И дето казва Кроко, на стръмни технични терени е най-добре, когато можеш първо да се закопчаеш с двата крака, па тогава да завъртиш, но то си иска малко баланс. Така или иначе чвек, който кара по такива места трябва да може да балансира на място поне 3-4 сек.(не че пречи да си тръгваш с един закопчан крак). Даже си спомням един случай над Карлово, дето Борислав си удари едното коляно и понеже не можеше с тоя крак да стъпи на педала, се пусна надолу с един закопчан крак, докато другия се вееше като крак на комар в полет. :lol:
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот joropc » Вто Фев 19, 2013 12:31 pm

LyuboKolev написа:Ски автоматите се отваря настрани (предното парче) и нагоре задното..

:offtopic:
Може ли да ми покажеш снимка на ски автомат, чийто задница отваря нагоре при падане, че ми стана любопитно....
taurus13 написа:Може и да има такива дето не отварят, но като цяло задния отваря на издърпване.

Милко, ако говориш за ски автомат, това не е така.При падане задницата си остава в положение закопчан, движението настрани се извършва от предният автомат, и когато ски обувката се измества в предната си част настрани, съответният й диагонал става по-голям.Тогава вече задницата се измества, НО назад, не нагоре.Натягането на DIN на задницата на ски автомат, определя точно силата на това изместване назад.При точковите е различно.Там предницата не играе роля, а и не се натяга.Там задницата обаче, има две настройки на DIN.Едната определя кога да отпуснат "шишовете" на задния автомат, а другата определя силата на завъртане на задницата, която всъщност освобождава цялата обувка.
Но и при двата вида автомати, след падане задницата остава закопчана, демек няма никакво движение нагоре, а и не отваря при издърпване-просто няма как да отвори.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: От платформи към автомати

Мнениеот spirov92 » Вто Фев 19, 2013 2:04 pm

:offtopic: При някои автомати може и да е така, но поне при моите съм намирал задницата отворена след падане, а и пружината очевидно натиска надолу, и няма движение напред-назад.

По темата: проблеми със откопчаването при падане не съм имал, освен 1-2 пъти, заради прекалено натегнати автомати... от тогава си ги карам отпуснати докрай.
Тръгването в техничен участък е по-тегаво... ако не нацеля педала, просто стъпвам на него и се закопчавам като мина трудния участък.
:beer:
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот joropc » Вто Фев 19, 2013 2:40 pm

:offtopic:
Ами аз съм карал с такива диамири 4 години, и не съм имал такъв случай.Вероятно при откачането на ската се е ударила в коконата и автоматът се е разкопчал.Фритци, Наксо както и Силврета отварят само отпред:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... yQ47U7XzHQ
Пак казвам, че задниците на ски автоматите при падане отварят само настрани, още повече тези за пантене.То иначе като "дръпнеш" силно по урвата нагоре, когато пантиш, или при скок, когато усилието на дърпане е страшно голямо ще ти се откача ската бре! ;)
Май много о.....е темата с офтопик.Редно е някой модератор да почисти малко.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Ивайло » Вто Фев 19, 2013 4:55 pm

Slade написа:За разкопчаването - ясно, но какво става когато е нужно бързо закопчаване? При стъпване на земята и бързо потегляне след това не е ли малко неудобно закопчаването? Възможно ли е да се нацели автоматът и да се потегли също толкова бързо колкото с платформи (скачаш на тях и тръгваш)?


Аз като абсолютно начинаещ с автоматите (от края на ноември миналата година) трябва да ти кажа, че закопчаването става учудващо лесно и бързо. Преди да пробвам и аз се притеснявах колко бързо ще успавям да се закопчавам. Но се оказва, че при правилна позиция на парчетата, кракът сам си знае позицията върху педала, така че щраква веднага при стъпване на него. Разбира се, поради първоначалната липса на увереност, и на мен понякога ми се налага да завъртя няколко оборота стъпил на пета или някъде настрани докато се уверя, че няма да ми се наложи бързо да спра. Но явно всичко идва с опита. :beer:
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Вто Фев 19, 2013 9:50 pm

:) Жоро ме накара да си извадя ските и обувките, обаче....прав си . Задницата отваря, като се измества целия заден автомат назад, но не и нагоре. Останал съм бил с грешно впечатление за механизма на отваряне на задния автомат.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Admin » Вто Фев 19, 2013 9:55 pm

За 15 години каране в България знам само за един единствен случай, при който сериозна травма при падане може би е била предизвикана и от педали с автомати. Не съм присъствал и не знам как точно е станало падането, но пък имам достатъчно основания да мисля, че не са били виновни само педалите. Всъщност в такава ситуация си е най-вече до късмет. И ако е за статистика, виждал съм доста повече травми, свързани с карането на велосипед изобщо, отколкото тази една, която може би е свързана с ползването на автомати. Та по тая логика може би е по-добре изобщо да не караме байковете, а само да си ги гледаме? ;)
Да чукам на дърво, при всичките си падания с автомати (изключая първите 2-3 от място) съм откачал, без дори да усетя кога и как. Чист инстинкт. Което, между другото, при ските го няма, за да допълня и аз офтопика. :lol: Там и да имаш инстинкт, докато автоматът не освободи, си оставаш закопчан.
Тези, които са карали повече с мен, знаят, че аз обичам да карам и с платформи, най-вече по най-техничните и трудни пътеки. Причината е изцяло в главата ми и не е свързана със страх, че няма да откопчаят при падане, а от по-обикновен страх, който ме кара сам да откопчавам на проблемни участъци и след това точно там закопчаването ми е трудно. Преди мен са писали и хора, които изобщо нямат такива проблеми в главата и на тях автоматите им помагат най-много в такива условия. Така че всякакви обобщения по тая тема са излишни, но пък твърдението, че били опасни автоматите, поне от моите наблюдения, не мога по никакъв начин да го подкрепя.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот xcrider » Сря Фев 20, 2013 2:09 am

Ще споделя опит от скорошно(първо) падане с клипсове. Беше по пътека, заради голям напречен канал за вода, човкирах си директно. Автоматите си откачиха без грижи и въпреки снега по педала и обувката, системата не се "затлачи" . Сега, виждал съм разни пребивания в Cyclocross-а, ама очевидно бяха заради здраво натегнати пружини.
А относно спора, как отварят задниците на ски автоматите, ами поне моите Look Pivot-и съм ги виждал, при падане напред, в следствие от заклещване на ската под клон, да е вдигната петата. Правил съм и тест вкъщи, застъпвам ската отзад и напъвам рязко много силно напред, отново откача като се вдигне петата. В крайна сметка, замислете се, за какво настройваме DIN и на задницата, ако тя не се вдигаше никога при падане...? И не виждам как натягането на DIN има значение само за тази пружина, която отговаря за "изместването" назад, лесно се забелязва, че играе роля при откачането напред, тоест повдигането на задницата.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот outfaced » Сря Фев 20, 2013 5:29 pm

Бе много си е хубаво да си падаш с автомати ... колелото после е винаги някъде до теб :) Без майтап. Аз 3-4 пъти съм се изпльосквал на времето. Откопчавах се, но колелото все след това беше върху мен. :D В първия момент на падането просто го завличаш със себе докато се откопчаеш.
При "стандартните" падания общо взето клипса винаги в един момент се откопчава, защото няма как крака ти да запази позицията си върху педала - винаги се усуква все в някоя посока.
Сигурно може да се измисли някаква теоритична мизерия, къде да не се откопчее ... ама аз поне се съм бил свидетел на такова. Iзключваме паданията тип "чувал с картофи" в началото докато свикнеш или при смяна от платформи и си забравил, че си сменил :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот neilor » Съб Фев 23, 2013 12:06 pm

Карането с автомати... е опасно....


Бих допълнил - карането на велосипед е опасно.
Според мен паданията и травмите са 95% резултат от неправилна преценка на условията и възможностите на карача. Това, че в някои случаи не е преценил правилно ппредимствата и ограниченията които автоматите дават не означава, че те са му виновни.

Като човек, който ползва автомати от 3 месеца мога да споделя непосредствени впечатления от прехода - олекотил съм достатъчно пружините и при 1-2 падания на скорост всичко се откопчаваше достатъчно бързо и безопасно. В същото време фактът, че си закачен за нещо внася малко самоконтрол и се усещам, че на спускане към мисълта "Кво се притеснявам - аз съм с каска и съм безсмъртен!" се прибавя и "Ама съм закачен за колелото и май по-добре да понамаля скоростта..."
Аватар
neilor
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1495
Регистриран на: Пет Юни 04, 2010 10:26 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bio » Пон Фев 25, 2013 3:35 pm

искам да попитам ... как хидроизолирате обувките си откъм парчетата ?!?
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: От платформи към автомати

Мнениеот 4getcredo » Пон Фев 25, 2013 3:42 pm

bio написа:искам да попитам ... как хидроизолирате обувките си откъм парчетата ?!?


С duct tape :)
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Пон Фев 25, 2013 10:22 pm

Със силикон отвътре под стелката, за тези обувки които имат изобшо дупка де.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот papinu » Пон Фев 25, 2013 11:29 pm

bio написа:искам да попитам ... как хидроизолирате обувките си откъм парчетата ?!?

Предишните ми обувки Shimano MT42 бяха в комплект със специални лепенки, които след настройка и нагласа на парчетата да се поставят над тях под стелката. Не ги ползвах, но според инструкциите предназначението им бе за хидроизолация.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот xcrider » Вто Фев 26, 2013 12:56 am

Те тези лепенки са от фолио като за рекламни стикери, не виждам нещо специално в тях, освен картинката. За по-сигурно - силикон, както каза taurus13.
xcrider
 
Мнения: 1385
Рейтинг: 1256
Регистриран на: Пет Юни 10, 2011 11:43 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот puleto » Чет Мар 07, 2013 8:03 pm

neilor написа:
Карането с автомати... е опасно....


Бих допълнил - карането на велосипед е опасно.
Според мен паданията и травмите са 95% резултат от неправилна преценка на условията и възможностите на карача. Това, че в някои случаи не е преценил правилно ппредимствата и ограниченията които автоматите дават не означава, че те са му виновни.

Като човек, който ползва автомати от 3 месеца мога да споделя непосредствени впечатления от прехода - олекотил съм достатъчно пружините и при 1-2 падания на скорост всичко се откопчаваше достатъчно бързо и безопасно. В същото време фактът, че си закачен за нещо внася малко самоконтрол и се усещам, че на спускане към мисълта "Кво се притеснявам - аз съм с каска и съм безсмъртен!" се прибавя и "Ама съм закачен за колелото и май по-добре да понамаля скоростта..."

То въобще всяко ставане от леглото е опасно. Веднъж си смених местата на масичката и канапето за да пробвам дали ще е по- удобно. Понеже пих 3 бири по този случай през нощта се наложи да ходя до тоалетната. Така се метнах на масичката по навик, че си ужулих главата като паднах на пода. Нали спя без каска... Всяко ставане е опасно. Номера е как да го направим минимално опасно. Питаха веднъж Шумахер защо се е представил толкова зле и той отговори "Ако знаех, нямаше да се представя зле". В този ред на мисли ако си паднал, то наистина вината е поне 95% в теб, защото не си преценил всички фактори които влияят на оставането ти на трасето. Межди другото не знам дали знаете защо Фьодор спечели Ком- Емине. Той не е нито най- младия, нито най- силния, нито е с най- хубавото колело. Просто се съобразяваше с всички фактори, а не с няколко.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот radeviq » Чет Май 23, 2013 7:35 pm

Здравейте. Започвам все повече да се замислям за "закопчаване". За момента желанието е на лице и май ще започна да действам по финансовата част на въпроса. Това което бих искал да попитам е дали избора на тези педали би бил добър, като за начинаещ и какви обувки бихте ми препоръчали. Карам твърдак, който за момента е "уонаби" АМ машина (може би смяна на вилката ще ме приближи най-много до целта) и стила ми на каране е условно нареченото ХС/АМ. Ако може предлагайте обувки за не повече от 150лв/70евро, защото около мен никой няма автомати и не ми се иска да набутвам пари при положение, че крайния резултат може да не ми хареса.
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Admin » Чет Май 23, 2013 10:04 pm

Здравей, педалите би трябвало да са ти добре, защото имат допълнителна платформа, върху която при нужда да стъпиш и незакопчан - няма да е с добър контакт, както при платформи, но върши работа при необходимост.
Относно обувките - от Shimano аз лично съм много доволен и мисля, че имат поне няколко модела с цена до 150 лв.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Чет Май 23, 2013 10:20 pm

Онзи ден ми пристигнаха същите автомати, днес ми пристигнаха обувките - 5.10 Maltese Falcon. Автомати, Обувки 1, Обувки 2

Автомати до сега бях виждал само отдалече на други колела, но пък платформите винаги са ми се стрували супер нестабилна система, така че направих един leap of faith и само от изчетено в нета се метнах и поръчах.... Днеска навъртях 30-40км градско, паднах 2 пъти, доста зрелищно, доста се смях и двата пъти :D
Откопчаването е супер безпроблемно, става почти толкова бързо, колкото и да си отлепиш крака от платформата. Просто го извърташ настрани. За момента карам с настройка на половин оборот преди най-лесното откопчаване. Самите автомати, доколкото разбирам, са аналогични със сегашното ХТ (PD-M785) като механизъм и платформа, разликата е в цената и в лагерите. Все още не съм сигурен дали платформата изобщо подпира обувката отдолу, но със сигурност е доста удобна да си нацелиш педала.

Въртенето е осезаемо улеснено, на отскоко изтеглям колелото сигурно с 1/3 повече нагоре. При г/д едно и също натоварване до работа стигам с около минута по-бързо (при 20 минути път) и с 3-4км/ч средно повече. За момента съм доста зарибен.

Обувките са страшно удобни, подметка разбира се е дяволски твърда. Други СПД обувки не съм държал и не мога да сравня, но върху педалите практически не усещам да се сгъва. Все още не съм проверил кожата естествена или изкуствена е, но като цяло са доста затворени. Под връзките има мрежа, която в движение провертрява доста, но на едно място не особено. Тази вечер ще ми се наложи да съм няколко часа с тях на закрито, така че ще имам малко по-добра представа. В момента навън е 8 градуса и са ОК. Парчетата надстърчат нколко милиметра и се усеща при ходене, на гладки плочки малко приплъзва. Еб@х мамата на едно дюшаме :dontknow:
Преди съм имал 5.10 Freeride и като не броим значително по-твърдата подметка, Фалконът ми се струва по-удобен.
В БГ гледам, че са 200лв, което е малко над твоя бюджет, но пък обувката ми се струва доста удобна и прилича г/д на нормален кец, за разлика от на Шимано историите.

Иначе моите падания бяха поради несвикване и нулев досегашен опит с автомати. Един микробус тръгна да отваря шофьорската врата пред мене и в паника, докато спирах, тръгнах да дърпам краката нагоре (май е класическа грешка при първи път с автомати?), вместо настрани, съответно се пребих доста зрелищно. Другото беше докато минавах бавно по един бордюр, откъм тротоара имаше стълб, който беше твърде близо, щеше да ми закачи кормилото,пропаднах на платното и отново, вместо настрани, дръпнах нагоре и се изтърколих. За минувачите е крайно интригуваща и объркваща гледка, когато колелото остане отгоре ти и очевидно е закрепено някак си към краката. Доста малко пешеходци са наясно със системата с автоматите :D

Ако не вали, утре ще навъртя 50-60км по местните баири и ще споделя впечатления от спускане, пътеки и т.н.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот NeNo » Чет Май 23, 2013 10:22 pm

radeviq написа:Здравейте...

Аз лично от около 3 седмици съм с този модел на Шимано http://www.bike-house.biz/productv/1645/shimano-sh-mt33br-spd-obuvki.html и съм доволен. Имай предвид че трябва да си вземеш 1 номер по-голям от този който носиш. А ако носиш 42 номер тези можеш да ги вземеш на хубава цена.
Дано ти се счупи climber-a докато караш DH или ФР лайно :finger:
Изображение
Аватар
NeNo
 
Мнения: 290
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Чет Юни 11, 2009 6:53 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот TrayanNinov » Пет Май 24, 2013 2:13 am

http://www.amazon.de/Vans-WARNER-VHQRBK ... s=spd+vans ето това е офертата на този момент ;) иначе и аз карам с плаформи и е супер. Моите обувки са скот 2008г...... бяха последните от този модел останали в скот на бул. България.....
Аватар
TrayanNinov
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Май 01, 2012 9:23 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот marsa » Пет Май 24, 2013 6:19 am

Колеги, тия кецове дето ги показвате мисля, че не са много насочени към каране на колело, а са основно за разходки и (на който му влиза в нуждите) гъзареене. Ще ме прощавате, ама нормалните обувки за въртене (където основно има полза от автомати) са леки и проветриви. Ако се търсят по-ежедневно насочени обувки за ходене и из града ето този тип са подходящи:
http://www.amazon.com/Shimano-SH-MT33L- ... B0043RM9X2
http://www.amazon.com/Shimano-2013-Comm ... B00937OQRY

За повечко блъскане и елементи на ходене по насрани терени - малко по-сериозна подметка и конструкция на обувката:
http://www.amazon.com/Shimano-SH-AM31-C ... 0030AMNSO/

Пак казвам - давам само единични примери за типа на подходящите обувки за каране. Кецовете с автомати са си някаква тотална изгъзица с таргет - 15 годишни и лица, които се притесняват да не бътат счетени за "селянина с колелото(и маратонките)".

Колкото до новите модели педали на Шимано, с голямата "платформа", (не че съм ги пробвал) мисля че това е по-скоро някаква сравнително безсмислена иновация в стил "да е ново, та да се купува". Не съм чел каква е практическата полза, вероятно повече здравина и защита при блъскане, както и допълнителна основа поне с някои обувки. Във всеки случай по отношение на стъпване незакопчан, не мисля че би имало практическа разлика спрямо прибраните модели:
Изображение
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bio » Пет Май 24, 2013 6:32 am

@radeviq ...
1. цените на SPD в България са леле мале ... при тези цени бих ти препоръчал EXUSTAR педали. аз лично не харесвам смесването платформа/автомат. първоначално карах EXUSTAR (заети от приятел) и след това SHIMANO. при SHIMANO има едно усещане, че крака ти леко играе върху педала, усещане за лека нестабилност. Говорим при еднаква натегнатост на пружините и лекота на откопчаване. с EXUSTAR-а бях бетон. Но при 40лв. SHIMANO срещу 80лв. EXUSTAR е излишно да казвам кое избрах.
2. обувките - аз карам с най-евтината обувка на пазара EXUSTAR SM100. лично на мен ми е много удобна и цената й е много добра за проба. подметката не е толкова твърда и са горе долу удобни за ходене.

аз започнах с тренировки на сухо - подпрян на стената, закопчаване/откопчаване. падал съм 2 пъти в града след натягане на пружините. в планината не съм имал проблеми, а дори усещане за повече стабилност и минавам през доста по засукани места.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: От платформи към автомати

Мнениеот KUM4o » Пет Май 24, 2013 8:24 am

Да се включа и аз по темата. Преди да стъпя и изобщо да покарам с автомати, само бях чел за тях тук във форума. На състезанието в Белоградчик, свалих моите пластмасови платформи и директно боднах ето тези автомати http://screambikes.eu/bg/pedali-mtb-s-a ... -m520.html . От прочетеното тук си мислех, че ще се пречукам като куче на някой баир, но учудващо не паднах нито веднъж, а имаше предпоставки, но за щастие се откопчавах винаги в точния момент. Сега след около 250км с автомати краката ми не искат и да си помислят отново за платформи. Преди имаше участъци където просто само с натиск не ставаше, а сега като мога и да дърпам не слизам дори и на гадните участъци, където преди си бутах чинно.
Аватар
KUM4o
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Сря Ное 30, 2011 4:42 pm
Местоположение: Мездра

Re: От платформи към автомати

Мнениеот radeviq » Пет Май 24, 2013 9:07 am

Мерси на дотук отговорилите и хората, които ми разясниха 1-2 неща на лично. Вариянта кецове не ме надъхва - отпада. За педалите на първо време ще да са Shimano PD M520 или PD M530. Причината е че макар всички да ми казват колко са твърди подметките на шпайковете мисля, че трябва да обуя поне 1 чифт за да се уверя и след това да преценя дали си заслужава и ще има ли смисъл от допълнителната платформа при 530. Ако бързо се зарибя предполагам, че няма да е много трудно да продам shimano педалите и да мина на нещо по-качествено. Въпроса с обувките обаче ми причинява малко главобол. Определено Еxustar-a показан от bio ми хвана окото (и цената блазни), но с мойте лопатари ~46 е малко тегава работа. За сега ще гледам и може да се поразходя из магазините да пробвам, но като цяло картинката взе да ми се изяснява.
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник

Re: От платформи към автомати

Мнениеот zoltek » Пет Май 24, 2013 10:29 am

Да споделя и аз моя опит с автомати.От около 3 месеца съм с такъв тип педали и без съмнение има разлика в ефективността на въртенето.Все още не съм преодолял психическата бариери от преминаването по по-трудни технически участъци и в повечето случай откопчавам просто,защото се чувствам по-сигурно.И аз като колегата moridinbg имах няколко "ефектни" падания в градска среда на които и сега като се сетя ми става доста смешно,защото са си доста комични като изпълнение.При едното спрях на светофар и се подпрях на тротоара с единия крак който беше откопчан.Загубих баланс и си паднах на другата страна с опит да се подпра на крака който беше закопчан.Не успях.Другият ми опит беше за опит за излизане от улей,но по-скоро причината е в главата ми,както и други казаха,а не толкова на това,че не мога да пазя баланс.С всяко следващо каране ставам все по-уверен и надявам се скоро ще "изчистя" карането си от такива "калпави" инциденти.
Педалите са ми Shimano PD-M530,а обувките Shimano SH-MT33 (макар,че обувките ги купих значително по-евтино).Доста солидни и здрави.Имат всички предпоставки да издържат дълго време.Имат и големи размери.
zoltek
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Нед Апр 01, 2012 9:32 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Съб Май 25, 2013 5:47 pm

Платформата на М530 определено не подпира при закопчано, но е доста удобна, докато нацелиш механизма и се закопчаеш. Става и за късо педалиране без да си закопчан, но при положение, че педалът е скосен надолу, а механизма стърчи определено е далече от нормална платформа. М647 пък за мен е огромен 100 килограмов туч и при положение, че подметките са достатъчно твърди, не мисля че има смисъл от платформата му.

Изображение

@marsa, за Vans-а не знам, но 5.10 определено е доста удобна и за каране и за ходене. Всъщност е далеч по-проветрива отколкото си мислех, единствено остава, че е тежка - по 400гр. То всъщност и насочеността на обувката е смесена - вело преходи, където има смесено ходене и спускане. Stealth подметката няма какво да я коментираме. Единственият начин да бъде по залепваща е да е направена от малки вендузки :D
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот unsigner » Сря Дек 04, 2013 10:41 pm

Някой има ли впечатления от Shimano Clickr? Продават ги като "автомати за страхливи, но любопитни начинаещи", което... :erm: един приятел пита :-)
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта