От платформи към автомати

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Чет Дек 05, 2013 11:02 am

Опита досега е показал, че ако има страхливи към автомати колоездачи, то те си остават такива със всеки автомат. Шимано се опитват нещо да ги излъжат, ама няма да им върже. Човекът, който е осъзнал нуждата от автомат, си се закача на нормален автомат без да му мигне окото. :)
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот unsigner » Чет Дек 05, 2013 11:34 am

taurus13 написа:Опита досега е показал, че ако има страхливи към автомати колоездачи, то те си остават такива със всеки автомат. Шимано се опитват нещо да ги излъжат, ама няма да им върже. Човекът, който е осъзнал нуждата от автомат, си се закача на нормален автомат без да му мигне окото. :)


Аз не се притеснявам от закачането, а от откачането :-)
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Чет Дек 05, 2013 12:05 pm

А трябва да е обратното... :D Аз изпитвам по-големи затруднения докато нацеля и закпочая автомата (кал/сняг).
А откопчаването си е някак инстинктивно, даже когато съм с платформи си извъртам петата. Според мен откопчаването е едно и също при новата серия за начинаещи (чист маркетинг), с едни multi release парчета и по-отпусната захапка на автомата, ще е песен за всеки начинаещ.
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

~100 км със PD-T420

Мнениеот unsigner » Нед Яну 05, 2014 11:04 pm

Престраших се в деня с намаленията на Веломания и купих едни PD-T420 - от PD-T420 "за страхливи начинаещи", и, разбира се, обувки за тях. Ето кратки впечатления:

Навъртях около 100 км дотук из града, като доколкото съм могъл, съм се бутал по паркове и "градски оф-роуд". Никога досега не бях карал закопчан.

Да чукна на дърво, нито едно падане дотук.

Педалите дойдоха с едни странни парчета, които според листовката към тях са за отключване във всички посоки - петата навън, навътре, че дори и нагоре (multi release гледам че е писал колегата отгоре)! Така работят, наистина - при рязко дръпване нагоре можеш да се откопчаеш. Единственият път, когато би трябвало да съм паднал, а не паднах, не се разбрахме нещо с една мома в един джиБ кой ще мине първи, и аз спрях на място, без да се сетя да се откопчавам - но се оказах стъпил с двата крака на земята в следващия момент, и аз не знам как.

Започнах, както препоръчват тук и там, на максимално разхлабени педали, и бяха прекалено разхлабени - отключваха се дори при въртене. Сега съм ги позатегнал доста, горе-долу на половината на диапазона и се откачат когато трябва.

Педалите са едностранни - от едната страна автомат, от другата платформа. Търсенето опипом на страната с автомата е малко досадно. Платформестата страна е от доста мека пластмаса (гума?), определено по-малко сцепление от предните ми "каквито дойдоха с колелото" евтини метални педали, но е съвсем използваемо в града, дори при дъжд. (На жена ми градското колело дойде с много по-хлъзгави пластмасови педали.) Карах веднъж-дваж и с нормалните си градски обувки (тип маратонки), също е поносимо - дори когато не улучиш и стъпиш от страната на автомата.

Доволен съм и препоръчвам на страхливите да се пробват. Аз в някой момент ще опитам по-сериозни, примерно 530 - но аз доста карам в града, и ме притеснява доколко ще са използваеми с нормални обувки. (Второ колело, сменяне на педали преди излизане и т.н. все още не са варианти за мен.)

Нещо не бях затегнал добре явно парчетата към обувката и изгубих едното болтче. Намерих заместител в железарията, обаче с проста резба "шлиц" на главата, не шестостен - дали някъде не сте виждали да продават болтчета като за велосипедисти?
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Нед Яну 05, 2014 11:15 pm

Болтчета всякви в Евро болт, на ъгъла на Сливница и Раковска - вземи си неръждавейка няква. Относно педалите - както виждаш, сбъркал си с едностранната платформа. Не знам защо постоянно ги взимате тия педали, дет са нищо не стават. Болтчетата за обувките се завиват и след това след първите няколко карания се дозатягат, защото в първите дни пластмасата леко се деформира. Тия педали за начинаещи дето отварят навсякъде всъщност няма да ти създадат навика да си откопчаваш крака.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот destroy » Чет Фев 27, 2014 10:06 pm

Здравейте,

Карaм предимно XC и съм решил да пробвам с автомати, като съм си харесал за сега тези.
http://cycling.exustar.com/index.php/en ... 218-detail

Не разбирам много от този вид педали, така че ако имате някакви съображения относно този модел ще се вслушам в тях :)

Хубавото като цяло е, че мога да си поръчам педалите от eBay и няма да има проблеми, но проблема идва с обувките защото искам да ги пробвам преди да ги купя.

Не намерих нито едни от обувките които съм си хареал в България та ако може да ми препоръчте обувки като едно от водещите неща при мен е да са леки и да може да се ходи/бута колелото с тях.

Благодаря.
destroy
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2012 7:25 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот TrayanNinov » Чет Фев 27, 2014 10:25 pm

И аз мисля че обувките са по-големият проблем. http://www.scott.bg/bg/obuvki/120--shoe ... trail.html може да видиш тези. В скот сигурно имат и други освен тези в сайта. Аз си купих миналата година trail от 2008 и съм адски доволен. Абстрахираш се от външния вид и са перфектни. От карането ми на автомати съм стигнал до 2 извода:
- обувките трябва да са ти удобни
- няма значение как изглеждат - няма да ходиш на дискотека с тях!
От тук следва => определено е по-добре да си ги премериш преди да ги купиш.
Аз, осланяйки се на собствените ми разбирания, щях да си купя далеч по-"гъзарски" vans, 5ten, или шиманските за спускане. Съмнявам се да са по-добри.
Аватар
TrayanNinov
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Вто Май 01, 2012 9:23 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот destroy » Чет Фев 27, 2014 11:21 pm

За мен как изглеждат е без никакво значение и без това каквито и да са на вид след хилядния киломерър сигурно няма да изглеждат добре. На мен ми трябват за дълги преходи от няколко седмици където и лекотата и проветривостта имат значение.
destroy
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2012 7:25 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bio » Пет Фев 28, 2014 8:54 am

@destroy прочети темата има отговори на всичките ти въпроси.
за проба:
-най-евтините педали Shimano PD-M520
-най-евтините обувки, който намериш на пазара.
успех !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: От платформи към автомати

Мнениеот halfdone » Пет Фев 28, 2014 3:56 pm

Точно тези обувки на Scott не бих ги препоръчал. Имам същия модел само, че с Боа http://www.scott.bg/bg/obuvki/119--shoe ... l-boa.html .
Удобни са, но подметката е адски слаба. Има няма няколко месеца и подметката буквало се отдели от обувката, а те изглеждат като нови. Чух и за друг подобен случай.
Може би ако само седиш на колелото и не ходиш, буташ и носиш ще стават за нещо.
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Сря Апр 02, 2014 5:17 pm

Един ъпдейт около година след моето преминаване към автомати. По груби сметки имам около 2000км градско от и до работа и още 1000-1500км каране по планини и хълмове.
Вече ми е доста неудобно да карам с платформи. Карам дългоходов твърдак, така че автоматите помагат доста да удържам задницата. Сложих временно платформи, покарах и няколко байка с платформи. Никога повече на моето колело...

Педалите са PD-M530 и са ми все така удобни. Платформата не подпира обувката изобщо, но върши много добра работа за нацелване и стъпване върху педала. Надрани са, но никакви проблеми с лагерите или механизма.

Обувките са FiveTen Maltese Falcon. Освен от каране ги счупих и от ходене. По една или друга причина са ми практически основната обувка през това време - да кажем 80% от времето, когато съм ходил с обувки е било с тях.
Лявата не е мръднала кой знае колко, но на дясната подметката е почнала да се отлепя и се е закъсала и от двете страни, където се огъва при стъпка - малко преди пръстите. Доста запарват. Противно на очакванията се справят доста добре на лед и сняг. Изкарах целия Февруари в каране на сноуборд в Гулмарг в Индия на 3000м и за ходене из селото ги ползвах тях. Подметката задържа доста добре. Проблемът е при влизане в сграда - остава лед около парчето и се пързаля.

Изпилил съм и парчетата :D Вчера направих първото по-сериозно каране със спускания за годината и първоначално си помислих, че са ми се разместили настройките за твърдостта на педалите, но като погледнах подметката, парчетата са забележимо изпилени.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pencho93 » Нед Апр 20, 2014 7:53 pm

Аз си купих шпайкове, уж ги настроих както трябва всичко, още на първото по-дълго каране ми пробудиха стара травма в коляното, поряди което вече 20 дена не мога да мина повече от 20км без да ме заболи коляното, като до преди това седмица по-рано летях с платформите по 180км без проблем, настройваха ми ги разбиращи хора, смъквах седалки, нъцки.
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот marsa » Нед Апр 20, 2014 8:23 pm

Значи или разбиращите не разбират, или не сте се разбрали нещо при настройките. Ако седалката ти е висока, макар и с малко, това води до нежелано разтягане на ставите при минаване на педала в най-долно положение и много често точно това причинява проблеми при минаване на закопчаващи педали. Щом се е наложило да правите корекции на седлото, след като измаш известен опит на колело, значи е напълно възможно и настоящата височина да не е оптималната. Другото, което трудно се усеща е положението "напред-назад" на парчето. Това не знам до какви последствия (освен намалена ефективност) води, може би по-скоро проблеми в стъпалото. Във всеки случай и за тази настройка има точно положение без толеранс.

Останалото - завъртане на парчето и позиция "ляво-дясно" се усеща при самото каране и освен ако не си упорит зорлем да си чекнеш краката под странично/усукващо усилие, би трябвало още с първите завъртания да усетиш грешки в тази настройка и да ги коригираш лесно. При пакчетата с "float" и като цяло МТБ парчетата това донякъде се компенсира точно от свободното движение.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pencho93 » Нед Апр 20, 2014 8:39 pm

Да седалките ми я настройваха на 2 места, парчетата също ми показаха как трябва да са, оказа се ,че май проблема не е автомата а твърдата обувка, карах известно време с обикновените си обувки и беше много по-добре, днес обух шпайка карайки на платформа едва се прибрах в нас накрая от болка, под напрежение ми бяха почти всички части на крака, колената вряха, прасците и бедрата бяха под сериозно напрежение.
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот taurus13 » Нед Апр 20, 2014 8:45 pm

Надали и от това е, те нарочно ги правят твърди. По-скоро няма нищо общо с обувката, а е съвпадение.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pencho93 » Нед Апр 20, 2014 8:52 pm

Да кажем, че аз съм по странен тип и не ми понасят краката, защото с обикновените обувки и след 150 км нямам такова напрежение, друг е въпроса, че сега и с платформи макар и много по-бавно и по-малко, пак ме позаболява. Всичко стана като карах към Карлово, още в началото усетих, че не ми е комфортно, на първите изкачвания умората в краката ми беше жестока за разлика от друг път спирах свалях седалка, вдигах я, намествах парчетата, усещах колената как врът но не ме боляха, когато стигнах последното 20км изкачване ми беше супер и в един момент усетих непозната болка, но си казах всичко е нормално и друг път съм имал леки болежки, обаче като дойде спускането и крака изстина тая болка стана остра, оставаха още 30-на км и с пот на челото се добрах до Карлово.
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот N.i.k.o.l.a » Нед Апр 20, 2014 9:29 pm

:wavey: Здравейте, напоследък много хора минаха на така наречените клипсове и повечето казват, че се държат много по-стабилно и удобно от платформите. Така ме зарибиха и мен и реших и аз да се престраша да се закача за колелото. И така, обувките са Scott. Кара се спускане. Може ли да ми предложите някои хубави педалчета на разумна цена. Също така, не искам от онези "кибритени кутийки", на които с нормална обувка по никакъв начин не може да се кара. :look: Все пак трябва да могат да се ползват до магазина и обратно с обикновени обувки. Засега съм си харесал: http://www.bike-house.biz/product/1972/ ... tomat.html Това е максимум цената, която мога да дам за педали. Моля за мнения? :popcorn:
Riding makes you feel free!
N.i.k.o.l.a
 
Мнения: 230
Рейтинг: 1173
Регистриран на: Пон Ное 11, 2013 9:11 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: От платформи към автомати

Мнениеот po_taka » Нед Апр 20, 2014 9:40 pm

Мога да ти гарантирам, че ходейки до магазина с колело с 200 ход, "кибритената кутийка" ти е един от най-малките проблеми!
Без шпайкове се кара седнал, нямаш сцепление наникъде. Спокойно се минава до километър, дори и по джапанки.
N.i.k.o.l.a написа::wavey: Здравейте, напоследък ....
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

Re: От платформи към автомати

Мнениеот marsa » Нед Апр 20, 2014 9:41 pm

@Pencho93: Не се отричай от автоматите! Ако го направиш сега, сигурно ще е завинаги. Тия педали имат предимства и в планина и на шосе, с изключение на "атрактивните" дисциплини почти винаги е по-добре с автомати, отколкото без.

Та ти си карал съвсем малко с тях и то с лоша настройка. Със сигурност има какво да се промени към по-добро. Обувките както ти казаха нарочно се правят твърди и обикновено стъпалото не е плоско а с ергономична форма. Ако си си взел неправилен номер или просто не ти пасва конкретния модел и това може да е проблем, но е много малко вероятно, обувките са доста универсални.

Трябва да си поиграеш с настройките. Пак ще ти повторя - кой знае какво друго не е съвсем наред от към настройки и начин на каране, дококото знам си сравнително пресен в колоезденето. Не искам да те обидя, казвам ти го от гледна точка на човек, който е бил в същото положение и е минал по твоя път.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pencho93 » Нед Апр 20, 2014 11:05 pm

Ясно ми е да, но не мога да се мъча, какво ли не опитах, просто не ми е удобно и това е. За сега ще ги зарежа защото идват мероприятия и не мога да рискувам ще си карам с платформите, а на шпайкове съм сигурен, че ще се пробвам пак :), може да е след една или 5 години но ще им дам втори шанс.
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот unsigner » Пон Апр 21, 2014 10:07 pm

Забрави за "до магазина", да не те четем после в темата "Откраднати велосипеди"...

До магазина не се ходи с натОканото спортно колело - все едно да идеш със ските, или с любимата си електрическа китара, или с водолазен костюм и да го вържеш отпред.
Аз пазарувам само от пазар тип женския - където бутам колелото с мен от сергия на сергия. За всичко друго се прибирам, оставям колелото, сменям обувките и излизам пеша. Та тия полу-автомати-полу-платформи, дето си ги купих (виж по-нагоре в темата), съм ги карал цифром и словом 2 пъти с цивилни обувки. Другия път - кибритени кутийки.
unsigner
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1667
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 7:09 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот N.i.k.o.l.a » Вто Апр 22, 2014 11:44 am

Аз засега се колебая между Shimano DX и CB Mallet 1/2. И двете ми изглеждат много добри, но сякаш по-добри мнения чета за шимано. И все пак малет ми изглеждат по-изпипани и удобни. Кой педал ще ми препоръчате? :beer:
Riding makes you feel free!
N.i.k.o.l.a
 
Мнения: 230
Рейтинг: 1173
Регистриран на: Пон Ное 11, 2013 9:11 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Апр 22, 2014 1:20 pm

@Pencho93

Относно стойката и карането с автомати - колена могат да болят поради следните причини:
1. Недостатъчна или липсваща загрявка преди каране;
2. Твърде ниска или прекалено висока седалка - в най-високо положения и курбелите вертикални трябва опънатия ти крак да е леко сгънат в коляното;
3. Много е важно да се настрои ъгъла на парчетата, за да може краката ти да заемат естествената за твоето тяло позиция. Застани в покой и виж ходилата ти под какъв ъгъл (колко навътре или навън са ти палците) стоят и после пресъздай тази позиция, когато си закопчан;
4. Твърде бавен каданс - тук комфортната зона е индивидуална.

За 2. и 3. Админ-а много добре го е описал в сайта включително с примери ; - )
След като с платформи си бил ОК най-вероятно проблема ти е заради 3. - настройката тук е на принципа проба грешка - при мен навремето го уцелих от първия път.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот XaCkBuTukC » Чет Апр 24, 2014 1:39 pm

Навъртях вече година и няколко месеца на PD-520 със Shimano AM 31 има едно единствено нещо което не ми харесва в автомтите и това е свободния ход на кракът. По специално става дума за това когато усучеш крак и има едно усукване в което няма никакво съпротивление от автомата и чак като свърши то се усеща напрежението от пружината. Тествах с автоматите на един приятел които бяха Exustar някакви.. но бяха съвместими с SPD парчета и при него го нямаше този проблем. До колкото знам този "празен" ход си е нормален поне за всичките педали на Шимано и се чудя дали някой е карал с Crank Brothers Mallet. Гледам че те имат пинове с който може да се фиксира кракът все едно си е стъпил върху педал с платформа та.. някой да може да сподели впечатления от въросния модел ?
Резултат на този "празен" ход на педала е че когато съм по силно пресечен терен + голям наклон не се чувствам съвсем комфортно и кракът ми започва да се мести от вибрациите и ми се е случвало да си откопчея едния крак неволно.Естествено гледам хората си карат с шимански педали и хич не ги ебе терена :D ама се чудя с Crank Brothers Mallet дали няма да е по стабилно ?
Аватар
XaCkBuTukC
 
Мнения: 469
Рейтинг: 1510
Регистриран на: Чет Май 05, 2005 10:08 am
Местоположение: Варна

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bio » Чет Апр 24, 2014 2:15 pm

аз започнах с EXUSTAR взети назаем, после ги върнах и си взех PD-520. Почувствах същото свободно плаване на крака в автомата, все още ме дразни ... и вероятно някой ден ще си купя EXUSTAR. Имам и едни XTR - същата работа, само че са с по-ниско тегло.
от онзи ден на градското съм с Crank Brothers (2 карания) .. усещането е доста по-различно. Все едно въобще не си закопчан, и все пак го няма това плаване. Почнах да чета за тях (10min) и попаднах на доста негативни мнения относто втулките/лагерите им. Не съм карал Mаllet ... ама то не е ли DH педал ?!?
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: От платформи към автомати

Мнениеот bdz43r » Чет Апр 24, 2014 2:32 pm

Има и при Mallet известна свобода на извъртане, но не бих казал, че се усеща като луфт или несигурност. И пиновете донякъде помагат.
А да се откопчае сам в неподходящ момент не помня да ми се е случвало, освен когато се счупиха... три пъти вече.
bio написа:Почнах да чета за тях (10min) и попаднах на доста негативни мнения относто втулките/лагерите им.
Моите са Mallet 1 (ама са стари, новите гледам са по-различни) и са с иглен лагер откъм курбела и обикновен капсулован от другата страна. Гуменото пръстенче откъм игления е много куцо и вътре се пълни с гняс и ръждясва, има осезаем луфт, но от друга страна няма проблеми с движението. Последният път като го разглобявах, явно сепараторът е започнал да сдава, защото иглите взеха да изпадат.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: От платформи към автомати

Мнениеот moridinbg » Чет Апр 24, 2014 4:26 pm

На мен пък ми е удобен луфтът в шиманските. Дава малко свобода, без да сковава крака в една позиция, в същото време пружината и автомата си работят добре.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Апр 24, 2014 11:04 pm

Този луфт между парчето и закопчаващия механизъм нарочно го има, за да може кракът да има малко толеранс за ъгъла на позицията си. Ако не се лъжа е наличен при всички производители включително и Time.

Ако педалите се откопчават твърде лесно при спускане то най-вероятната причина е, че вече можеш да караш с по-натегната пружина. И аз бях така и след като я натегнах с няколко клика всичко заспа. Друга причина могат да бъдат износени парчета.

ПС Карах дълги години с Шимано LX, а от миналата съм с ХТ (тези с малка платформа).
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: От платформи към автомати

Мнениеот Pencho93 » Пет Апр 25, 2014 1:27 am

Pr3d4t0R написа:@Pencho93

Относно стойката и карането с автомати - колена могат да болят поради следните причини:
1. Недостатъчна или липсваща загрявка преди каране;
2. Твърде ниска или прекалено висока седалка - в най-високо положения и курбелите вертикални трябва опънатия ти крак да е леко сгънат в коляното;
3. Много е важно да се настрои ъгъла на парчетата, за да може краката ти да заемат естествената за твоето тяло позиция. Застани в покой и виж ходилата ти под какъв ъгъл (колко навътре или навън са ти палците) стоят и после пресъздай тази позиция, когато си закопчан;
4. Твърде бавен каданс - тук комфортната зона е индивидуална.

За 2. и 3. Админ-а много добре го е описал в сайта включително с примери ; - )
След като с платформи си бил ОК най-вероятно проблема ти е заради 3. - настройката тук е на принципа проба грешка - при мен навремето го уцелих от първия път.



Диагнозата е ясна, тъй като имам скъсани коленни връзки от няколко години, педалирането с шпайкове ми е разбило ставата, поради "дърпане и бутане", което е непосилно при човек с такава травма, хвърлям шпайковете и като отшумят болките се връщам на платформи. Извода, хора с трамви в коленете да не взимат шпайкове, освен, че сте дали доста пари на вятъра, си сасипвате здравето и губите форма която сте градили доста време !
Pencho93
 
Мнения: 173
Рейтинг: 1428
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:30 pm

Re: От платформи към автомати

Мнениеот po_taka » Пет Апр 25, 2014 8:41 am

и аз след първите 2-3 карания имах болки от прекалено "дърпане" нагоре, но нищо сериозно, след това свикнах да не напъвам толкова :)
От Октомври месец, до сега съм карал само платформи, поради падане и проблеми в коляното. Миналата седмица карах автомати и нямах никакви проблеми!
Твоята травма не би ли трябвало да минава максимум за година ?
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта