Промени в Закона за движение по пътищата

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот bikerider » Вто Авг 14, 2012 4:03 pm

bikerider написа:Глобите за липса на къси светлини влизат в сила от събота, 09.08.... а ефекта от мярката вече се вижда.


Виж сега, ако не можеш да четеш, това не е мой проблем нали. Дано вече караш с къси.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот LyuboKolev » Съб Авг 18, 2012 3:23 pm

Значи, трябва да отчетем, че наистина дневните фарове са полезни. Кола със светещи фарове значи че се движи. В САЩ колите са си производствено така и фаровете светват щом тръгне колата а не като я запалиш на място. Разхода на гориво на моята е около 100г. на час дизел което значи около 0,27 лв. При общия разход за гориво и поддръжка не ми пука. Също фаровете са много полезни в дъжд когато огледалата са ти в капки. Тъжното е че този закон го има в чужбина от около 40 години а наште олигофрени сега го осмислиха. Аз винаги съм карал на фарове къси и за мъгла. Спряха ме в Каварна преди три години и ми обясниха че тези за мъгла били само при лоша видимост. Питах ги как ще ми дефинират "лоша видимост" за да знам в бъдеще и те ме пуснаха да си ходя.
Аватар
LyuboKolev
 
Мнения: 192
Рейтинг: 920
Регистриран на: Чет Апр 23, 2009 5:54 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот autosvet » Съб Авг 18, 2012 4:00 pm

Странно, обикновено шофьор който не знае какво е "намалена видимост" трябва да му вземат книжката. Не карай на фарове за мъгла когато няма нужда от това защото пречиш на другите шофьори. Фаровете за мъгла са настроени да светят по-различно от късите и бъркат в очите на насрещните. Всъщност и самото им название подсказва, че са фарове за ползване при мъгла. Това уточнение е за да не си помислиш, че са фарове които правят мъгла!
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот LyuboKolev » Съб Авг 18, 2012 6:18 pm

autosvet написа:Странно, обикновено шофьор който не знае какво е "намалена видимост" трябва да му вземат книжката. Не карай на фарове за мъгла когато няма нужда от това защото пречиш на другите шофьори. Фаровете за мъгла са настроени да светят по-различно от късите и бъркат в очите на насрещните. Всъщност и самото им название подсказва, че са фарове за ползване при мъгла. Това уточнение е за да не си помислиш, че са фарове които правят мъгла!

Фаровете за мъгла не бъркат в очите на никой. Те са създадени за да осветяват двете бели ленти на пътя и светят ниско долу в ляво и дясно. Това е и естествената причина да нямат реглаж, а да са статични и почти винаги са ниско долу. Те са и с по- слаби крушки от късите и дългите светлини на автомобила. Идеята им е да виждаш пътя по лентите и да не създават "бяла стена" пред теб. Често пъти са и жълти за да е по мека светлината, така че не ми обяснявай кой е бил заслепен. Това че са фарове за ползване при мъгла го разбирам, ама не знам какво пречат и в останалото време.
Аватар
LyuboKolev
 
Мнения: 192
Рейтинг: 920
Регистриран на: Чет Апр 23, 2009 5:54 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот PtD » Съб Авг 18, 2012 7:05 pm

LyuboKolev написа:Фаровете за мъгла не бъркат в очите на никой. Те са създадени за да осветяват двете бели ленти на пътя и светят ниско долу в ляво и дясно.


+1 :agree:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Съб Авг 18, 2012 8:28 pm

По - добре с един чифт фарове повече, от колкото без хич.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот autosvet » Съб Авг 18, 2012 9:55 pm

LyuboKolev написа:
autosvet написа:Странно, обикновено шофьор който не знае какво е "намалена видимост" трябва да му вземат книжката. Не карай на фарове за мъгла когато няма нужда от това защото пречиш на другите шофьори. Фаровете за мъгла са настроени да светят по-различно от късите и бъркат в очите на насрещните. Всъщност и самото им название подсказва, че са фарове за ползване при мъгла. Това уточнение е за да не си помислиш, че са фарове които правят мъгла!

Фаровете за мъгла не бъркат в очите на никой. Те са създадени за да осветяват двете бели ленти на пътя и светят ниско долу в ляво и дясно. Това е и естествената причина да нямат реглаж, а да са статични и почти винаги са ниско долу. Те са и с по- слаби крушки от късите и дългите светлини на автомобила. Идеята им е да виждаш пътя по лентите и да не създават "бяла стена" пред теб. Често пъти са и жълти за да е по мека светлината, така че не ми обяснявай кой е бил заслепен. Това че са фарове за ползване при мъгла го разбирам, ама не знам какво пречат и в останалото време.


Много ти разбира на теб главата от фарове щом мислиш че осветяват маркировката. Просто не карай на тях когато не е нужно. Наистина имаш някакво извратено поведение на пътя :crazy:
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Skoinks » Нед Авг 19, 2012 1:16 am

autosvet написа:Странно, обикновено шофьор който не знае какво е "намалена видимост" трябва да му вземат книжката. Не карай на фарове за мъгла когато няма нужда от това защото пречиш на другите шофьори. Фаровете за мъгла са настроени да светят по-различно от късите и бъркат в очите на насрещните. Всъщност и самото им название подсказва, че са фарове за ползване при мъгла. Това уточнение е за да не си помислиш, че са фарове които правят мъгла!


Правилно насочените фарове за мъгла светят на нивото на пътя и нищо повече. Идеята е, че мъглата обикновено "плува" на няколко сантиметра над земята. Фаровете са направени, за да осветяват под мъглата. Не знам как си представяш, че светят в очите на шофьорите.

Всъщност като се замисля, дори съм виждал в някакъв античен справочник по кормуване да пише, че не са заместител на късите, защото не се виждат достатъчно добре от разстояние.
Scott Voltage FR20 2010; Rockshox Vivid 5.1 240mm; Marzocchi 888 2011;
Аватар
Skoinks
 
Мнения: 335
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Авг 31, 2011 9:58 pm
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот autosvet » Нед Авг 19, 2012 9:10 am

Мъглата принципно е вода и водните капчици в нея имат различен коефициент на пречупване и поглъщане на светлината от въздуха. Както и да е темата се отклони. Не карайте на фарове за мъгла когато не е нужно. Не ви помагат особено, а и закона не го позволява.

Чл. 74
(1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот pdoynov » Вто Авг 28, 2012 9:55 am

Bikersteam написа:Друг е въпроса , че ако се кара с раница каква част от нея ще се вижда...


Хм, че кой не кара с раница? За една година (от края на март миналата до края на март тази година) навъртях 6000 км. с два байка (в снега 2000 км. с машина с дискови спирачки) и само един или два пъти не съм носил раница. Ами да вземат да задължат в закона велосипедистите и на раницата си да обличат бронежилетка, ама такава специално за раници, а?!?

Светлини, светлини... и със светлини никой не е еб...ва, признайте си! Писна ми, когато карах с два фара никой педе...аст да не дава на къси и да ме заслепява! Ама като си взех 10W LED диод и 120Wh li-ion батерия да храня ламята от 50 метра дават чинно на къси :) Та, след като шофЕрите те виждат с два фара и не дават на къси, с което и променят пътната обстановка на опасна и потенциално причиняваща ПТП смята ли някой, че като те видят с тази жилетка, с която мязаш на коледно дърво или подарък за някоя кака от ароматната част на населението ще се съобразят с теб?!?
За стоп - няма нужда да си говорим - имам два (понякога и три) стопа - един (два на байка) и един на каската, като всички тях ги пускам да си мигат като започне да се смрачава, а през деня и в участъци с къси завои, но и тогава има много неблагодарумни участници в пътното движение.
Не е минал и ден, когато да нямам проблеми с останалите участници в пътното движение - ежедневно пътувам от с. Пчелище до Великотърновския университет и постоянно ми отнемат предимството или големи мазни чичковци в мръсни тирове минават на 5-10 см. от мен. Даже един загубеняк-педерас-минетаджия щеше да ме отнесе веднъж, защото до Ромпетрол в Търново (до Хлебозавода) има стеснен участък от пътя, ограничен двустранно с мантинели и точно там този тираджия прецени, че трябва да ме изпревари, нищо че насреща му имаше друг тир и нямаше как да минем и тримата едновременно през стеснения участък, нямаше за него и значение, че нямаше достатъчно разстояние да се прибере безопасно в платното, поради което щеше безмалко да ме отнесе с ремаркето (понеже тогава карах старото колело с гумени накладки едвам спрях на 20-30 см. от началото на мантинелата).

Така че тязи дивотия с бронежилетките е пълна безмислица. Ами да вземат да ни накарат да караме и през деня на фарове, а?


Друг е въпросът, че дори и спрял шофьорът-свиня си остава свиня - карам си вчера газелата из Горна Оряховица и какво да видя - в момента, в който съм стигнал до задницата на спряла кола шофьора решава да излезе. Добре, че газелата е с тесни шосейки, че свива много добре, иначе щях да му отнеса вратата. Спрях и го попитах най-учтиво дали трябва да викна КАТ, а той си ме гледа като говедо. Взе да ми се дърви (пък беше някъв чичка на 50 и повече години, сигурно си мисли, че като е на годините на майка ми ще си замълча и продължа). В крайна сметка стана така, че трябваше да го напсувам, за да се замисли, а като си продължих по пътя взе да вика след мене защо съм го псувал. То да не го заслужаваше дали щях да го напсувам?!?
pdoynov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пон Авг 27, 2012 1:05 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот pdoynov » Вто Авг 28, 2012 10:30 am

TsvetanVR написа:Глупости....всеки нов велосипед върви с комплект светлоотразители (педалите, отпред, отзад и евентуално за спиците), поне към Dartmoor-а имаше. Не знам к'во повече искат...жилетка ще си обличам...10лв ще ме глобяват....ако ме стигнат... :eyebrow: Голям кеф....вече и с колелото ще бягам от тях... :rofl:


++++++ :roll2: ++++++

P.S.: А винетка ще искат ли? :bigeyes:
pdoynov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пон Авг 27, 2012 1:05 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот pdoynov » Вто Авг 28, 2012 11:22 am

autosvet написа:Именно - не всеки черен път е път отворен за обществено ползване. Планинското колоездене гледа да избягва обществените пътища доколкото може, пък и е някак странно да изскочи полицай да те глобява, че си се качил в чукара без жилетчица. Не виждам и как примерно ще карат хората каращи шосейки и трениращи за състезание да се правят на идиоти с тези жилетки при все, че имат пилотна/сервизна кола и разни подобни примери. За мен лично сегашните правила са си напълно достатъчни стига хората да ги спазват. Това за движението само в дясно пак е трудно да се прилага защото има прекалено много коли паркирали в дясната част на пътя и на булевард няма как да направиш ляв завой без да създадеш много по-опасна ситуация. Просто трябва велосипедистите да се научат да се движат сравнително адекватно, без резки маневри и излишно шарене, а също така и да подават съответни сигнал при необходимост. Тези неща няма как да се вменят на хората като ги карат да обличат смешни жилетки или да си висят до десния тротоар.


Три поредни мнения - ама нейсе...
Колега, относно тази жилетка по горските пътища дори е препоръчително (да не кажа задължително) според мен, че видиш ли няйкой ловджия (или бракониер) те свитнал, щото те помислил я за сърна, я за глиган... :D :lol:
pdoynov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пон Авг 27, 2012 1:05 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот pdoynov » Вто Авг 28, 2012 1:44 pm

mentalhead написа:За каските между другото мога да кажа същото конкретно при температури като сегашните. Считам че при начина ми на каране, по-безопасно за здравето ми в момента би било да не нося каска. Не се подлагам на толкова рискове по време на своя маршрут за да поставям топлинен удар на другата страна на везната. При минусови температури по-безопасно за здравето ми е да нося шапка, отколкото каска. При нормални обстоятелства каската разбира се носи единствено ползи.


За носенето на каска в горещините и аз съм на същото мнение - моята ще започна да я ползвам отново през октомври... но за това, че зимата ти трябва шапка, а не каска - жестоко се лъжеш. Просто под каската слагаш една кърпа за глава, за да спира вятъра и всичко става прекрасно - тази кърпа хем спира вятъра, хем позволява на влагата от главата да се изпарява. Не поша врели - некипели, защото за моите 6000 км на година съм карал нееднократно в най-големите студове. На 26-ти януари тази година отидох на изпит с байка. При -16 градуса. Бях по тениска, вълнена блуза с големи отвори, горнище на анцуг от памук (и подплатата му беше памучна), а отгоре - грейка с платка за ципа... отдолу - панталон с дебела подплата, а на главата - с кърпа за глава и лятната каска с червена светлина. Като направих 18 км. (имайки предвид денивилацията от Г. Оряховица през Шереметя - 3 км. изкачване, само на байка - до Ректората на Великотърновския университет) бях само леко изпотен на гърба, от раницата, а и маската за лицето ми беше скрежасала здраво. За ръкавите няма да говоря - на първите 400 метра от потеглянето бяха станали на мушама :D
Та, така си карах цяла зима и нямах никакви проблеми. Преди години имах проблеми, когато карах с ватирана блуза с качулка или с шапка - винаги главата ми беше мокра и ако направиш повече от 1-2 км. започваш да чувстваш вятъра през шапката. С колкото и над 7-8 км/ч да караш...
pdoynov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пон Авг 27, 2012 1:05 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот fiderota » Вто Авг 28, 2012 4:16 pm

На тия междуселски и градски пътища, направени за разминаване на 2 коли едвам си е доста гадно движението. Дойде ли по остър завой колата ако е точно зад тебе не изчаква а те заобикаля и точно тогава и отсреща се движи някои и е направо страшно. Няколко пъти ми се случва и добре, че се набивам и спирам в я трева, я дървета. А тия, които пускат по инерция по надолнището си стават толкова тихи, че от вятъра в ушите ми ги локализирам чак когато се изравнят с мен а някои даже не могат да ме изпреварят ами 1 минута ме подминават и ме питат с колко скорости съм :rofl: Не че съм бърз, но за надолнище говорим. А в тъмното е пълно с колела без светлини, а циганчетата, които се надбягват с някой по нормален колоездач, изобщо не се и виждат така веднъж опазил се от 50 км каране точно на завой към дома ми да ме събори едно, че ме изпревари на см. Друго което съм забелязал, че шофьорите НЕ ВЯРВАТ на сигналите ни за ляво и дясно....
Мразя насрещен вятър.
Аватар
fiderota
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1262
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 8:07 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Sartor » Вто Авг 28, 2012 4:43 pm

fiderota написа: Друго което съм забелязал, че шофьорите НЕ ВЯРВАТ на сигналите ни за ляво и дясно....


Ooo, да... вчера имах словесна схватка с една тъпа мутра в Лозенец (София), който най-нагло ме засече със скапания 'жип (докато давах знак и идвах от улица с предимство) и отгоре на всичкото ми се развика "Не можеш ли да изчакаш малко, ***** такова!" :rofl:
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот pdoynov » Сря Авг 29, 2012 7:49 am

Slade написа:Например мен, но тъй като се опитвам да съм примерен гражданин, ще карам и аз на фарове. Интересно колко глобени ще има, че не са забелязали кога са им изгорели крушките в летния пек? Да се радват тия с бордови компютър, който им съобщава за такива събития.


Ми Типото ми беше '92 и имаше борд компютър :P Ти да не си с жигулка?

Slade написа:И пак, някои от тях ще трябва да влизат в сервиз за смяна на крушки...


Значи някой е с ядрен реактор зад фаровете, да не може да бръкне без специализирано оборудване (визирам ръкавици с оловни плочки), че да си завърти старата крушка, да я дръпне, а след това да пъхне новата и да я завърти и нея, ама в обратна посока? :rofl:
Най много да трябва някакъв пакап да свали... съмнява ме някой да е направил дизайн на фар, на който да трябва да свалиш стъклото, за да смениш крушката, а и така да е - става само с една отвертка и развиване на един болт.
pdoynov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пон Авг 27, 2012 1:05 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Slade » Сря Авг 29, 2012 9:00 am

pdoynov написа:Ми Типото ми беше '92 и имаше борд компютър :P Ти да не си с жигулка?


Точно така, как позна? Трябва да имаш шесто чувство като при жените!
Карам японска жигулка '99 и тя като такава си няма бордови компютър с дисплей, който да казва къде коя крушка е изгоряла. Явно японците са дишали прахта на инженерите-иноватори от Фиат още през далечната 92-ра.

pdoynov написа:Значи някой е с ядрен реактор зад фаровете, да не може да бръкне без специализирано оборудване (визирам ръкавици с оловни плочки), че да си завърти старата крушка, да я дръпне, а след това да пъхне новата и да я завърти и нея, ама в обратна посока? :rofl:
Най много да трябва някакъв пакап да свали... съмнява ме някой да е направил дизайн на фар, на който да трябва да свалиш стъклото, за да смениш крушката, а и така да е - става само с една отвертка и развиване на един болт.


Ето ти един средностатистически ядрен реактор, с който доста средностатистически карачи влизат в сервиз... за смяна на крушка:
Изображение

Ето ти един-два други, на които трябва да им паднат предните брони, за да смениш крушката (повечето ги карат жени):
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Сря Авг 29, 2012 9:46 am

Абе спрете се моля ви. КАКВИ БЕЗУМНИ ДОВОДИ от 5 0000 кладенеца вода, само и само да не карате на фарове ТРУДНО било смяната на крушки. Ами ти представяш ли си ако това е трудно какво остава за сипването на бензин или газ. УЖАС...продължавам да се чудя как все още се карат коли.
Първо трябва да му сипеш гориво
Второ тея крушки...брало си е лайката, то не една не две ами и задните светлини, в идеалния случай 4...да ама не мигачи.....айде + още 6 ами задната светлина +1...не са за завиждане горките хора които имат коли със светлини за мъгла хайде + още ~2-3. УУУУ да не забравя ами тези за осветяване на задния номер....
ХОРА ОСЪЗНАЙТЕ СЕ моля и внесете предложение всички тези излишно усложняващи неща (крушките), да бъдат премахнати от колата...все пак няма за една крушка да влизам в сервиз я...а пък както видяхме не е само една крушка..

П.П. За 4 години, ~70 000 км имам само две сменени крушки. Едната на мигача от зад, другата от пред като тя не работеше при закупуването на колата...колата не е първа новост 96 година
П.П.П. Ако толкова ЕДНА крушка не може да видиш дали свети или не...не си за колата....в крайна сметка ако не видиш през деня, ще видиш вечерта....ако пък те спрат и имаш резервна крушка...сменяш...ако е нужно да си ядрен физик за да я смениш хващаш полицая (ако си жена още по - лесно) и да ти я смени...съмнява ме да ти пише глоба предвид че кажеш, че току що е изгоряла и имаш крушка
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Insight » Сря Авг 29, 2012 10:35 am

LyuboKolev написа:Тъжното е че този закон го има в чужбина от около 40 години а наште олигофрени сега го осмислиха. ....


В коя точно "чужбина" го има от 40 години? Щото по "чужбините" дето аз ходя го няма до ден днешен!?
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот pdoynov » Сря Авг 29, 2012 2:06 pm

Slade написа:
pdoynov написа:Ми Типото ми беше '92 и имаше борд компютър :P Ти да не си с жигулка?


Точно така, как позна? Трябва да имаш шесто чувство като при жените!
Карам японска жигулка '99 и тя като такава си няма бордови компютър с дисплей, който да казва къде коя крушка е изгоряла. Явно японците са дишали прахта на инженерите-иноватори от Фиат още през далечната 92-ра.

pdoynov написа:Значи някой е с ядрен реактор зад фаровете, да не може да бръкне без специализирано оборудване (визирам ръкавици с оловни плочки), че да си завърти старата крушка, да я дръпне, а след това да пъхне новата и да я завърти и нея, ама в обратна посока? :rofl:
Най много да трябва някакъв пакап да свали... съмнява ме някой да е направил дизайн на фар, на който да трябва да свалиш стъклото, за да смениш крушката, а и така да е - става само с една отвертка и развиване на един болт.


Ето ти един средностатистически ядрен реактор, с който доста средностатистически карачи влизат в сервиз... за смяна на крушка...


Ми тези средностатистически карачи май само си карат... а каките с маникюрите вече колеги от форума ги обслужиха за крушките в близкия град. Какво да ти кажа, като с слагах LED светлините зад решетката на типото май бронята се държеше само с два болта с глава 13мм и две щипки, или се лъжа? Май - не. И какво ти трябва да си смениш крушката?
1. един (или съответния) брой крушка (пардон, ел. лампа);
2. един брой гаечен ключ 13 мм (може 13-17, може звездогаечен 13, гидория, или каквото ти душа иска, даже и с клещи може :agree: )
3. липса на сакатлък у шофЕра, да си развие болтовете, а след това и да ги завие, след като си е турил изгорелите ел. лампи.
Ако нямаш нито едно от гореизброените средства под т. 2 просто молиш ченгетата - не могат да ти откажат инструмент, понеже няма как така да те глобят.

Та, толкова ли е трудно за някой, който не е "кака" с 5 см. маникюри (педикюрите са извън юрисдикцията ми, в този случай) да си смени издъхналата ел. лампа? След като аз с голи ръце си смених буксите със силиконови, че старите изгоряха от пустите ми 90/100W лампи не смятам, че е голям проблем някой да смени изгоряла крушка. Също така не смятам, че след като си решил да сменяш такава трябва да разкачаш таблото с бушоните (или дори да вадиш един - единствен бушон), или да разкачаш акумулатора - туй лампите по колата да не се захранват с 220 волта напрежение, че да я откачаш от ел. мрежата? Просто спираш фаровете. Даже можеш да си оставиш светлината в купето и габаритите, ако ти е тъмно да видиш какво правиш.
А ето и частта от таблото, в която се виждат съответните проблеми със светлините или вратите:
Изображение
Ако не се лъжа и Митсубиши Галант, връсник на моето старо бойно Типо имаше такъв индикаторен панел. А какво да говорим за далеч по-новите японски жигулки, от '99 г. - сигурно спрямо другите японски коли са като "немския москвич" (Опел - инфо за тези, които не са в течение) спрямо нормалните немски коли?
Хайде, поздрави и си карай японската жигулка. Аз от две години преминах на двуколесно, а от тази освен на безмоторно и на моторно, едно прекрасно Сузуки с напълно достатъчните 44 коня... Пък ако се засечем нейде може и да изпием по кафе/кола/чай... и да запознаем японските си возила едно с друго?
pdoynov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пон Авг 27, 2012 1:05 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Rix » Пет Авг 31, 2012 8:24 am

Бай Ганьо трябва да спори, че не са му нужни дневни светлини. Да спестил .20 стотинки. В същото време климатика му харчи 5 пъти повече...
Аз от 5 години съм винаги на светлини, дори в най-слънчевия ден в града. Крушки се сменят супер лесно, предполагам 8 годишно дете ще се справи.
Отностно жилетка - почти винаги съм с раница и затова не карам с жилетка, но имам лента на крака и най-важното - адски силен заден фар (и два предни), което ми стига.
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Slade » Пет Авг 31, 2012 9:03 am

Наредба ограничава скоростта в градовете на 30 км/ч и въвежда стандарти за гърбиците :bowdown:

Кефът ще е пълен като дърпам колите на старта по кръстовищата, щото с новата наредба няма да имат право да ме настигнат и изпреварят :rofl:
Изглежда наистина колелото ще ми остане най-бързият начин за придвижване из града.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Пет Авг 31, 2012 12:33 pm

В града колата няма работа...освен ако пряко не си изкарваш хляба с нея (колата) - такси, куриери, доставчици. За останалите случаи трябва да има добре развит градски транспорт и вело условия = чист въздух, по - малко нерви
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Insight » Пет Авг 31, 2012 1:15 pm

Rix написа:Бай Ганьо трябва да спори, че не са му нужни дневни светлини. Да спестил .20 стотинки. В същото време климатика му харчи 5 пъти повече...
Аз от 5 години съм винаги на светлини, дори в най-слънчевия ден в града. Крушки се сменят супер лесно, предполагам 8 годишно дете ще се справи.
Отностно жилетка - почти винаги съм с раница и затова не карам с жилетка, но имам лента на крака и най-важното - адски силен заден фар (и два предни), което ми стига.


Абсолютно съм съгласен за дневните светлини и климатика. Относно смяната на крушки - смятам, че ако някой инженер е измислил кола, на която трябва да се свали предната броня (колкото и лесно да е това) за да се смени крушката, то това е инженерен идиотизъм... което обаче за мене нищо не променя по темата дневни светлини.

Моите възражения с/у дневните светлини са (май се повтарям но...):

1. Водача привиква лесно да разпознава насрещно движещи се СВЕТЕЩИ обекти, съответно намалява способността му да регистрира всякакви НЕСВЕТЕЩИ ОБЕКТИ (велосипедисти, пешеходци, аварирал автомобил, свлечени камъни .... ). В Германия (примерно), където шанса да има необозначен, случайно попаднал обект на пътя, е в пъти по-малък отколкото тук, задължителни дневни светлини няма през нито един месец.

2. Мотоциклетите, които са особени обекти на пътя и изискват малко по-специално внимание, досега бяха лесно различими (насреща или в огледалото) със светещите си фарове, сега вече се обезличават сред гората от лампи, които светят денонощно на пътя.

3. Никой не коментира статистическия ефект от светещите дневни светлини, а фактите са, че такъв няма или е негативен по опита на други страни.

И накрая малко размисли (теоретични спекулации): Някой замислял ли се е за връзката между спирането на производството на крушки с нажежаеми жички за домашно позване и тия задължителни дневни фарове. Ние в къщи от 2-3 години нямаме крушки с нажежаеми жички, а тия новите още не са ми горяли.... то верно че от новите имам такива, дето са по 25-27 лв бройката, та си мислех, че при тия цени производителите едва ли ще го закъсат, обаче ... ??!! :dontknow:
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот Slade » Пет Авг 31, 2012 2:45 pm

Тъй като същите неща ги писах по-назад в темата, сега би трябвало да ти се нахвърлят яростно поне няколко човека да ти обясняват колко не си прав, как мисленето не го можеш и доводите ти са безумни и нереални. Това е ако има обективизъм де, в което силно се съмнявам.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Пет Авг 31, 2012 4:28 pm

Защо го слагате или бяло или черно....в един случай има полза от фарове в друг не...в даден момент включения фар ще те спаси в друг ще ти попречи. Няма 100 от 100 случая и за двете тези.

Не мога да се съглася с безумните доводи само за ОГРОМНИТЕ ПРИХОДИ за крушко-заводите. Повтарям се но за 4 години и половина имам 1 изгоряла крушка...и това на стара кола.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот APD » Пет Авг 31, 2012 4:58 pm

krach написа:В града колата няма работа...


Брато, вземи се събуди малко :bowdown: Хайде, като няма място, ни кажи най-малкото защо има светофари в града?
Другите неща просто нямам сили да ги коментирам. Примерно "За 4 години, ~70 000 км имам само две сменени крушки"*, после повтаряш "... но за 4 години и половина имам 1 изгоряла крушка". Последно колко си сменил? И защо става въпрос за мигачи, на които консумацията им е доста под очакваното ползване на фабричните, намиращи се по МПС-тата нямащи фабрични DRL шитс и намиращи се в област доста по на Юг от Швеция.

* - колко км си навъртял за последните години, та имаш база за сравнение? :rofl:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Пет Авг 31, 2012 6:10 pm

APD написа:
krach написа:В града колата няма работа...


Брато, вземи се събуди малко :bowdown: Хайде, като няма място, ни кажи най-малкото защо има светофари в града?
Другите неща просто нямам сили да ги коментирам. Примерно "За 4 години, ~70 000 км имам само две сменени крушки"*, после повтаряш "... но за 4 години и половина имам 1 изгоряла крушка". Последно колко си сменил? И защо става въпрос за мигачи, на които консумацията им е доста под очакваното ползване на фабричните, намиращи се по МПС-тата нямащи фабрични DRL шитс и намиращи се в област доста по на Юг от Швеция.

* - колко км си навъртял за последните години, та имаш база за сравнение? :rofl:

Ако беше чел внимателно, щеше да видиш, че съм писал за едната изгоряла крушка си дойде с колата когато я купих и поради това съм сменил 2 крушки. Иначе за 4 години ми е изгоряла ЕДНА крушка.
Та БРАТО...по въпроса с колите в града...ясно е че не може хич да изчезнат колите, няма как. Но колкото са по - малко толкова по - добре за всички:
1.По - малко замърсяване
2.По - малко шум
3.По - малко задръствания
4.По - редовен градски транспорт, пак поради горната причина.
5.След като има по - малко задръствания, ще имаш и по - малко разходи за бензин (когато висиш в трафика, предполагам разхода ти се повишава значително)
6.100% ще спестяваш време.

Сигурен съм, че има една голяма част, от населението на градовете, което живее и работи на под 10км разстояние. Ако има по - малко трафик, условията за велосипед ще са значително по - добри.

Разбира се не отричам колата като превозно средство...напротив изключително удобно е да имаш и караш кола. С тази разлика, че не да "хабиш" съединител и нерви по кръстовищата.

П.П. Ако пък държиш толкова на броя изгорели крушки и 5 да са, и 10 да са за 4 години.... :roll2:
10 броя крушки по ~7 лв за предна (завишавам нарочно да е доволен колегата) - 70 лева
За 4 години 17.5 лева на година...или 1.45 на месец....верно си е непосилна сума.... :rofl: :rofl: :rofl: :beer: :beer:
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот PtD » Пет Авг 31, 2012 6:24 pm

Да не забравяме, че в България има сезони... Вали сняг, вали дъжд. Не винаги е удобно за велосипед.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Промени в Закона за движение по пътищата

Мнениеот krach » Пет Авг 31, 2012 6:33 pm

Значи ако има нормална вело-инфраструктура може да се кара спокойно без екстремни преживявания голяма част от времето с велосипед. В крайна сметка когато вали на пролет или есен надали си седим във вкъщи само защото вали. С подходящ градски велосипед може да стигнеш от т.А до т.Б не по кален или мокър от колкото ако ходиш пеша.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 362 госта