Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот hitar_potter » Пон Юли 30, 2012 1:14 pm

Това с „прескочи кобила“-та и аз го правя :D Но е инстинктивно, не мисля, че може да научиш някого на него. Айде да добавя и моите две стинки. Пробвай на безопасно място - някоя широка пътека да се „калибрираш“ спрямо новите си гуми и спирачки. Виж горе-долу при какъв натиск започва да блокира задната гума, ако можеш - виж и при какъв натиск блокира и предната (изнасяш се назад и спираш по-интензивно). Може и да нямаш как да блокираш предната, но пък тогава ще видиш при кой случай ще започнеш да отлепяш задницата. Прави завоите с по-малка скорост, като намаляването на скоростта да е основно преди завоя. И така, просто му свикни на колелото..
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот martin54 » Пон Юли 30, 2012 1:39 pm

Само да споделя, че в неделя по обяд в най-голямата жега тръгнах от Манастирски ливади нагоре към Боянско ханче и съответно онзи маршрут към Тихия кът, ако въобще го нацелих де....
Но както и да е тръгнах да се изкачвам със зверско педалиране на горе по една пътека, която не мога да преценя каква трудност е, но на местата където се засилвах повече имах чувството , че на всеки завой съм на косъм от размазване, те повечето бяха с виражи , но обратни.
Някак не усещам стабилност с това колело, предницата подскача по неравностите и в завои губя контрол, а спирачките някак нямат равномерно спиране.
Като се спускам и е стръмно не мога да обирам от енерцията, те или заковават или нищо не правят, пробвах и с припомпване, но и така е тегаво, защото при голям наклон ме заболяха ръцете само да натискам ту едната ту другата.
Тази седмица ако има желаещи за едно преходче от Железница до Бояна може да дадете съветите на практика :)
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот PtD » Пон Юли 30, 2012 2:18 pm

martin54 написа:Тази седмица ако има желаещи за едно преходче от Железница до Бояна може да дадете съветите на практика :)

E то големи съвети ще са на тази равна алея... :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот milestone » Пон Юли 30, 2012 2:38 pm

martin54 написа:Само да споделя, че в неделя по обяд в най-голямата жега тръгнах от Манастирски ливади нагоре към Боянско ханче...

Няма да споменавам вица за чукчата писател, но ако беше прочел ТОВА и не си имал друг ангажимент в неделя сутрин разбира се, по обяд вече щеше да си горе на хладно в гората и освен това щеше да научиш много полезни неща точно по въпросите, които те интересуват.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Alpina » Пон Юли 30, 2012 2:39 pm

Ако изходната точка ще е ЖелУезница - по-добре към Кокалянското манастирище... там накрая има какво да се тренира за спиране. :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот martin54 » Пон Юли 30, 2012 2:47 pm

milestone написа:
martin54 написа:Само да споделя, че в неделя по обяд в най-голямата жега тръгнах от Манастирски ливади нагоре към Боянско ханче...

Няма да споменавам вица за чукчата писател, но ако беше прочел ТОВА и не си имал друг ангажимент в неделя сутрин разбира се, по обяд вече щеше да си горе на хладно в гората и освен това щеше да научиш много полезни неща точно по въпросите, които те интересуват.


Прочетох го разбира се, но не отидох защото нямах каска, а магазините за велосипеди и екипировка отваряха най-рано в 10ч и нямаше как да успея !
Иначе сигурно щях да науча много неща.
Относно онзи маршрут не бих казал, че е чак алея, а и нали трябва все пак да стигнем живи :D
Canyon Yellowstone 5.0
martin54
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Сря Юни 27, 2012 11:05 am
Местоположение: София

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот Вилката » Пон Юли 30, 2012 3:13 pm

martin54 написа:Някак не усещам стабилност с това колело, предницата подскача по неравностите и в завои губя контрол, а спирачките някак нямат равномерно спиране.
Като се спускам и е стръмно не мога да обирам от енерцията, те или заковават или нищо не правят, пробвах и с припомпване, но и така е тегаво, защото при голям наклон ме заболяха ръцете само да натискам ту едната ту другата.

Ако колелото ти е това от подписа, вилката има достатъчно настройки, за да я направиш да не подскача, а и да ти помага при спирането. Оправи си налягането и рибаунда. Аз държа налягането малко по-ниско от препоръчаното по таблица и това много ми помага при спиране с предна спирачка. Рибаунда ми е по средата.
Оправи си и мястото на спирачките, обикновено фабрично сочат напред като рога, по-надулу е по-удобно. Оправи си и разстоянието до лостчетата, имаш я тая настройка.
Колелото ти е чудесно и ако му свикнеш няма да имаш проблеми с него. И с хапливия елексир се свиква.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Съвет относно спиране. Аз ли прекалих или спирачката е мощна

Мнениеот LyuboKolev » Сря Авг 08, 2012 8:18 am

martin54 написа:
milestone написа:
martin54 написа:Само да споделя, че в неделя по обяд в най-голямата жега тръгнах от Манастирски ливади нагоре към Боянско ханче...

Няма да споменавам вица за чукчата писател, но ако беше прочел ТОВА и не си имал друг ангажимент в неделя сутрин разбира се, по обяд вече щеше да си горе на хладно в гората и освен това щеше да научиш много полезни неща точно по въпросите, които те интересуват.


Прочетох го разбира се, но не отидох защото нямах каска, а магазините за велосипеди и екипировка отваряха най-рано в 10ч и нямаше как да успея !
Иначе сигурно щях да науча много неща.
Относно онзи маршрут не бих казал, че е чак алея, а и нали трябва все пак да стигнем живи :D

Не мога да разбера точно колко хаотично е всичко при теб. Скачаш от колело за 300лв. на някакво готино, което не си карал и се качваш на Витоша да се спускаш и от последните постове си личи че е било и без каска. Това е за темата "... един по- интересен начин да умреш". Като си вземеш ново колело или сглобиш се кара за да се свикне с него а не се отива да използваш гравитацията (спускането). Като свикнеш с поведението му си променяш и стила на каране според машината. Също за спирачките специално, те имат време за разработване както на диска, така и на накладките. Относно това дето си паднал на асфалта в дъжд или на мокро- има едни много големи опасности при мокро и те са следните:
Че е по- хлъзгаво, но това го знаем.
Има масло по пътя което ти не виждаш в мокрото и е много хлъзгаво и се пребиваш.
Има локва която се оказва яма и ти не виждаш и се пребиваш.
Има прах станала на тънка кал и ти не виждаш и се пребиваш.
Аватар
LyuboKolev
 
Мнения: 192
Рейтинг: 920
Регистриран на: Чет Апр 23, 2009 5:54 am

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: moridinbg и 351 госта


cron