Произведено в България – педали LNCh

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот bio » Пет Сеп 05, 2014 3:00 pm

d@nch0 написа:Но никъде не се споменава, че "педала" може да се продаде на фирма, която да го произвежда (стойността на педала ще бъде подкрепена от ИМЕ) и създателя да взима % или да му бъде изкешена някаква сума :) Спокойно с тези пари може да прави нов продукт - я педал, я курбел :)

напротив, писал е че има идея да продаде дизайна на педали и друг да ги изработва/продава ...
в случая смятам, че критиката ми към Лукан е градивна и има доста обоснована.
отделно "доказана" фирма може да си позволи да поддържа високи цени на продуктите си, но новото име ... 100 лв ?!? да ама не.
и още нещо искам да кажа, че ако само се хвалим взаимно и дружески се потупваме по гърба, далеч няма да стигнем. както и обратното с обиди и тояги ... хубост не става.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Climber » Съб Сеп 06, 2014 3:46 pm

bio написа:без да се обиждаш педалите, които си проектирал са адски скъпи.
колко души според теб в България карат педали над 100лв ?!? да речем 1000.
колко от тях ще си купят педали LNCh ?!? да речем 100-200.
това няма да е достатъчно да започенеш серийно производство.
за да продаваш в чужбина ти трябват много неща, от които на вече зверска РЕКЛАМА, която едва ли можеш да си позволиш.
наистина евала за положените усилия, но продукта, който си разработил според мен отстъпва на западните/азиатски аналози.
както казаха и преди мен:
- липсва ти дизайн.
- липсва ти избор на цвят.
- страдаш от високо тегло (500g за платформен педал са доста).
- липсват ти глезотии подобни на grease port (не казвам, че е е добро и революционно, но някои хора се впечатляват от такива трикове)
- формата и разположението на пиновете не са доказани и утвърдени.
- оста се сваля само с ключ 15.

лек ден.


Bio, не се обиждам изобщо. Както казах няколко пъти - с интерес чета какво пишете, гледам да отговарям и се опитвам да си взимам поука от критиката.

Сега обаче не искам ти да се обиждаш. Всички горни коментари бяха добре обосновани и градивни, докато твоите са странни. Доста хора даже ти отговориха доста добре на точките, които изброи. Важното е да се разбере думата прототип, а не извадка от поточната линия. 3-4 от точките на секундата могат да се преборят, защото са абсолютно необосновани за такъв тип продукт.

- Дизайн - не че липсва, иначе нямаше да ги има, а според теб не е хубав. Това е субективна черта, както някои обичат острите форми при колите, а друго по-облите (а не е нещо като - оста се счупи при един скок). Доста хора ги харесват, а и ест. имам някои ограничения. Приемам го за градивна критика - "да барна дизайна"
- Избор на цвят - не се обиждай, но това тотално ме заби. Ако ги бях направил зелени, щеше да има голям процент хора, които биха казали "защо не сини, или да са полиран алуминий?". Имам бояджия под ръка, но реших да имат суров вид. Също така по-малко разходи и по-бързо ги сглобих. Няма човек чел статията да не се е сетил, че бих искал да пусна поне 2-3 цвят. Не го приемам за градивна критика.
- Теглото - като за първа бройка реших да заздравя платформата, а и размерите й са големи. Доста хора казват, че е голяма и много лесно мога да я направя по-малко и теглото ще падне съществено. Даже по-първите версии бяха доста по-леки. Приемам го за градивна критика, но пак обръщам внимание на думата прототип.
- Липса на глезотии - тук не мога да накича всички неща в един продукт. Няма такъв продукт на земята, а и не е целта това. В същото време свалянето на оста според мен е достатъчно екзотично, да не говорим как се борех с реакцията на по-стари конструктори (въпреки използването на възела от топ производители). Не мога да кажа, че приемам критиката или не.
- Пиновете - няма такова нещо като утвърдени. Те не са под някакъв надзор на организация или нещо такова. Също крайно субективен вариант. Имаше много хубави коментари кое как може да се промени от други форумци. Те направиха истинска градивна критика. Ест. съм мислил за доста варианти, а и най-малкото пиновете са стотинки и си го поръчваш 8, 10, 12 или 50mm. дължина. Не приемам критиката.
- Оста - щеше да се оскъпи и усложни прототипа ако направя и имбусен отвор просто за да покажа, че има такова нещо. Важното беше просто да се затегнат на курбели. Не приемам критиката (подчертавам думата прототип).

Относно интрото. 100лв. за мен са една доооста долна граница, както отбелязаха някои колеги. Трудно може да се свали под нея с тази технология, защото само лагерите са 30+лв. За това има решения с по-различна технология и други покупни детайли (много малко от педалите на пазара идват с хубави лагери например!). За това колко хора биха си го позволили - няма продукт на земята, който да е достъпен за всички. Никой (почти) не се цели в това. Винаги ще има недоволни клиенти или такива извън ценовия диапазон. България е малка, но Европа и света са отворени. Също така от къде знаеш, че не мога да си позволя реклама?

Ааа, и друго - не си спомням да съм писал никъде, че искам да продам модела на някои да го разработва. Не мога да се сетя, а и може да не съм имал предвид това.

Да обобщя - прав си, че не става само със сляпо тупане по гърба. Не става също така и с нахвърляни и необосновани "хаа, как не можа да се сетиш да турнеш един син цвят, ама такъв дето аз харесвам".

Обясних подробно защо някои критики не ги приемам. Повече няма и да го правя.
Благодаря ви за отделеното време за коментари (към всички).
Последна промяна Climber на Съб Сеп 06, 2014 3:48 pm, променена общо 1 път
Таз година Climber лек!
До година Orange мек!
Аватар
Climber
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Чет Дек 30, 2004 8:30 pm
Местоположение: Златица

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Admin » Чет Ное 06, 2014 7:34 pm

Първи впечатления от мен: http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... mpressions
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот dope » Вто Май 05, 2015 3:32 pm

Има ли някакво развитие по проекта?
Tread lightly,
take only pictures,
leave only footprints,
kill only time.
Аватар
dope
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1398
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 12:19 pm

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Climber » Пон Юни 15, 2015 8:50 pm

Здравейте,

Да, има развитие. Прототипа продължава да се тества и продължава да се получава информация от него. Много хора го тестваха и всичките харесаха сцеплението и усещането.

Вече сме към края на втория прототип, като станахме двама работещите по идеята. Той е/ще е по-лек, по-фукционален, по-технологичен, една идея по-малко габаритен.

Имаме вече фейсбък страница и както казва един българин - "Продължаваме напред".
Страницата е https://www.facebook.com/origin.bike.equipment.

С радост бих отговорил на въпроси или бих прочел някакви мнения тук или на страницата.

Поздрави!
Лукан Червенков
Таз година Climber лек!
До година Orange мек!
Аватар
Climber
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Чет Дек 30, 2004 8:30 pm
Местоположение: Златица

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот bio » Пет Дек 11, 2015 11:13 am

честито за първата серия, наистина е добра ... отлична работа.
желая ти успехи !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Admin » Пон Яну 11, 2016 7:09 pm

Изображение
Както сте разбрали от горните мнения, педалите вече си имат търговско име, а отскоро вече са и в търговската мрежа. Аз пък карах първата ограничена серия повече от месец и съм готов с впечатленията си:
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... gin-pedals
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Alexi » Пон Яну 11, 2016 8:14 pm

според мен цената е много висока ..все пак Сайнта са 100 лв ..и тази ръжда след 1 месец ползване - това трябва да се елиминира ,че те за 1 година ще изгният ...
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Admin » Пон Яну 11, 2016 8:22 pm

Дали правиш разлика между различните видове стомани и дали отчиташ, че има такива, при които повърхностната ръжда не е проблем и не разяжда метала навътре?
Все пак не говорим за калниците и праговете на някоя жигула. ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Alexi » Пон Яну 11, 2016 8:23 pm

е ,образно казано .. то е ясно че нищо им няма технически ,но не може да дадеш 200 лв и да ръждясват
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот heavymann » Пон Яну 11, 2016 8:38 pm

Аз бих казал че начинанието е много яко , похвално че се появяват на пазара наши компоненти , евала за идеята и труда ! Лошото е че точно в този сегмент конкуренцията е жестока и трудно се пробива ... по-натам ако имам нужда от смяна на педали бих си взел едни за проба ,за да подкрепя идеята ,въпреки че не са точно в моя стил :D
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот donpeev » Вто Яну 12, 2016 10:58 am

Според мен, цената е наистина висока, може би трябва да се направи анкета "колко пари отделяте за платформени педали" сигурен съм, процентът на тези от над 100евро е много малък. Да се анализират данните и да се насочите към по-масовия потребител, защото предполагам Ви е ясно, че на този етап с тази визия, име и ръжда няма как да пробиете на българския пазар, а пък за навън - абсурд.
Виждам, че материалите, които са използвани са изключително здрави, но всичко свършва до тук. Не искам да звучи грубо, нито да секвам ентусиазма на производителя, просто споделям мнение и ще се радвам ако е полезно.
Виждате на къде върви икономиката и света като цяло. Не се търси най-здравото, търси се рекламираното, марката и т.н. Чрез маркетинга и някое ревю (примерно на някой админ в някой голям форум/сайт/онлайн магазин :dontknow: ), дори и най-долнопробният педал може да се превърне в хит и да се купува като топъл хляб. Освен рекламата цената е определяща.
Другото което е, за да влезеш в някаква пазарна ниша трябва или да си доказан производител с име, или да създадеш уникален дизайн. Тук това липсва. На всичкото отгоре Вие сте избрали най-неблагоприятния пазарен дял за пробиване - високия клас. Няма човек, който да даде 100евро за педали и да избере непознат производител, недоказан и неизпитан. Това е абсурдно. Единствено някой българин, който има финансови излишъци може да пробва от уважение към Вас и усилията Ви, но не и заради самия продукт. Може би трябваше да пуснете някоя евтина масова серия, да се утвърдите и след това да атакувате високия клас.
Другото е , че в България не се карат скъпи колела, съответно със скъпи компоненти. Процентът е изключително малък, на фона на другите държави. Виждате българската вело индустрия масово изнася, ако трябваше да разчита на нас да купуваме до сега щяха да фалират. Вариантите са или да играете с тях (което няма как да стане, защото нашите гонят ниска цена - съотоветно некачествени компоненти) или с къртовски усилия и инвестиции да пробивате навън.
Искрено се надявам български стоки да се купуват от нас пък защо не и в чужбина, но за мен на този етап този продукт е обвързан с провал.
Пожелавам Ви успех за в бъдеще и само напред и нагоре!
Любовта на хората прави един отбор голям!
Аватар
donpeev
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Чет Апр 30, 2015 2:51 pm

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот evilzet » Вто Яну 12, 2016 3:00 pm

Има истина в горните думи...
test-2016_origin-pedals_13.jpg
test-2016_origin-pedals_13.jpg (109.56 KiB) Прегледано 3170 пъти



Аз виждам потенциален проблем с ръба отбелязан с жълта стрелка - доста е остър и е на място, което може да го превърне в острие.
Може би и създателите са го мислили и претегляли, но не можеше ли местата отбелязани със сини стрелки да са изрязани? И двата варианта ги има, интересно ми е защо са се спрели на плътния?
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Admin » Сря Яну 13, 2016 8:54 am

Аз искам да кажа две думи за "ръждата", защото виждам, че много хора си представят едва ли не оста да се покрие цялата в ръжда...
Писал съм и в статията, че педалите както ги взех, така ги и върнах - за месец и половина нямаше никаква новопоявила се, още по-малко пък видима ръжда. Карани са през есенните месеци, когато не е съвсем сухо, велосипедът е мит 2 или 3 пъти за този период.
Това ме кара да смятам, че едва ли по тази ос може да се появи ръжда, която да ми смущава съня с вида си - да не говорим пък, че по педалите ми обикновено има достатъчно кал и мръсотия, за да скрива всичко подобно. :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот donpeev » Сря Яну 13, 2016 9:44 am

Admin, сигурен съм, че е така и, че ръжда няма да тръгне по метала, но виждате какво се продава - всякакви Hitech технологии от титан, оксидирани метали, и не знам си какви сплави, а рекламите са брутални. Конкуренцията е безкомпромисна и просто ще го смачкат за няколко дни за тия петънца пък било то и да не се разпространяват. Ще платят за някое смешно и иронично ревю от типа "Origin не са се справили с ръждата, какво остава за качеството на изработката и оста и т.н." Ръжда може да има по копача и мотиката в бараката, но по части за половин заплата това е абсурд. Пак подчертавам, че ми е ясно, че тази стомана е много по здрава от масовите, които ползват при другите педали, но да продаваш и да правиш качествени стоки са две различни неща.
Любовта на хората прави един отбор голям!
Аватар
donpeev
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1234
Регистриран на: Чет Апр 30, 2015 2:51 pm

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот windv » Сря Яну 13, 2016 2:14 pm

Много се кефя на педалчетата и изпълнението в крайният му вид изглежда добре.
Изумявам се на висшата степен на мрънкане, която се излива лавинообразно0Оо... :roll2:
обяснявам си го с това, че доста хора попринцип заемащи такава недоволна мрън-позиция към всичко, го правят от някаква вътрешна потребност към недоволство.

Аз пък много им се зарадвах на педалите и вярвам, че ще са успешни и за в бъдеще все по-яки чарколя да правят Origin.

Пък ръжда по колелата ни колко сме имали всички, айде спирайте с тоя филм вече :smash:
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Сря Яну 13, 2016 3:46 pm

Кофти е да дадеш 200 лв за педали и да им избият петънца ръжда, но какво ти пука, няма да си гледаш в краката като караш нали? Мен повече ми направи впечатление пиявилия се луфт за толкова малко километри. И начина по който се обира луфта не ми допада. Не отричам че по компонента е положен нечовешки много труд и мисъл. Сигурен съм че ще продължи да се развива и въпреки нашите дребнави критики ще си намери място на пазара.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот heavymann » Сря Яну 13, 2016 4:07 pm

Според мен 200лв не са чак толкова много пари за педали , качествените такива струват доста повече.Ръжда може да се появи на всеки стоманен компонент , примерно аз съм виждал ръжда по някои от болтовете по рамката ми ,ама тя е само повърхностна и даже с парцал изчезва...Издребняването в случая е ненужно ,но и неизбежно , все пак човека е един от нас , няма как да не го "нахраним" , нали? Вместо да се кефите че в България се създават компоненти за любимия ни спорт , при това компоненти с високо качество, вие се занимавате с ръждички и тъпотийки....А ситуацията с луфта се случва при много педали след като се разработят.Съвсем нормално е аксиалния луфт да се обира чрез натягане ,че как иначе,въпросът е че е помислено за това да може да се натяга.Щом няма радиален луфт ,значи педалите си вършат работата перфектно.Пожелавам успех на колегите и дано да увеличат гамата от компоненти през новата година ! :beer: :beer: :beer:
Аватар
heavymann
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 6:11 pm
Местоположение: София 0896837388

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот uBaH » Сря Яну 13, 2016 4:34 pm

На мен пък ми стана интересно как е реализирано лагероването - само с плъзгащи лагери. Така де, при педалите масово се използват един плъзгащ и един съчмен лагер. Дали ще се намери снимка на разглобен педал?
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот taurus13 » Сря Яну 13, 2016 6:36 pm

Мда....иначе има на пазара едни стоманени рамки на NS - те изобщо не ръждясват. Направо не знам как ги продават...след една година седалковия кол се заварява за колелото. :evil:
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот windv » Сря Яну 13, 2016 7:15 pm

taurus13 написа:...след една година седалковия кол се заварява за колелото. :evil:

Вадили сме "заварен" седалков кол от железна On-one-ка със свредло с диаметъра на отвора на седалковата тръба на рамката, Излезе на стружки :D
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот jungleraver » Сря Яну 13, 2016 8:21 pm

windv написа:
taurus13 написа:...след една година седалковия кол се заварява за колелото. :evil:

Вадили сме "заварен" седалков кол от железна On-one-ка със свредло с диаметъра на отвора на седалковата тръба на рамката, Излезе на стружки :D

Става и с натриева основа - излиза направо в газообразно състояние :D
По темата - допадат ми педалите, още повече самата идея, но наистина острия ръб не е много найс, защото освен нормалните белези от пиновете (тип ухапване от бултериер) може да се получи и бая добра цепка, недай си боже през някой кръвоносен съд. Може да се прави нещо като предварителна разработка - да се върти оста еди колко си минути на еди колко си оборота, защото не би ми станало приятно след няколко карания да се налага да се занимавам с обиране на луфтове и подобни гимнастики. Вижда се и с просто око, че има къде да се вкарат още няколко обработки, но нали гоним пуста цена, дано в бъдеще тръгнат нещата, качат се бройките и видим ако не намаляване на цената, то поне фрезовани и острия ръб, и надупчена частта отпред (където се слагат отразителите на обикновените педали), пък защо не и имбус на оста.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот outfaced » Сря Яну 13, 2016 9:10 pm

Ще помоля спецовете по ценообразуването в тая тема да ми препоръчат ферзист в БГ, който е склонен да свърши само фрезовата работа по тия педали за под 100лв. Аз си търся от има няма 3-4 години. Последно само за подложката на башгард с водач платих 60лв. Елоксирането, осите + стругова работа, уплътненията ... самия материал (15лв. килото - отива двойно и тройно повече като тегло от крайния продукт) не ги коментирам. Това въобще ако намериш някой да се занимава с такава дреболия. :peace:

Виж, само за търговския подход ми допадна повече как го прави тоя пич в немския форум, който прави тунинг-китове за пайк (100€)
http://www.mtb-news.de/forum/t/awk-dopp ... t-13348594
Да е продал през тая тема към стотина вече. Без опаковки и посредници.
Само с данъчните как се оправя не знам :D

Иначе техническия аспект - геометрията мен ми се чини доста добра (не е като да няма доста недомислици на пазара). Теглото е повече от идеално за алуминиев корпус и стоманена ос :agree:
Последна промяна outfaced на Сря Яну 13, 2016 9:28 pm, променена общо 1 път
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Alexi » Сря Яну 13, 2016 9:26 pm

нали не мислиш ,че подобно производство с тенденция към масово се прави на ръка от фрезист .. най вероятно се поръчва в цех където има роботизирана машина правеща хиляди бройки на ден по зададените параметри .. това поевтинява производството в пъти ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот outfaced » Сря Яну 13, 2016 9:27 pm

Това очевидно не е масово ...
За да падне цената от масовост трябва да говорим поне за 4цифрена бройка.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Alexi » Сря Яну 13, 2016 9:29 pm

е точно тука е слабото място на продукта .. той е "бутиков" и попада в една ниша където са само титаниеви оси и магнезиеви платформи с общо тегло около 200-250 грама чифта ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Яну 14, 2016 11:28 am

Имах възможност да видя педалите на живо.
Изработката НЕ ОТСТЪПВА на доста по-скъпи масови.
100 кинта за сет никак не е скъпо.

Дали ще си купя? Да, но след като унищожа двата чифта, които имам.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот jungleraver » Чет Яну 14, 2016 11:49 am

HepBeH_XaMcTep написа:Имах възможност да видя педалите на живо.
Изработката НЕ ОТСТЪПВА на доста по-скъпи масови.
100 кинта за сет никак не е скъпо.

Дали ще си купя? Да, но след като унищожа двата чифта, които имам.

Чакай сега, ако на теб ти продават сета за 100 кинта, на нас за толкова ни продават единия педал :dontknow: Ако това беше цената, този разговор изобщо нямаше да се води.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Telepatok » Чет Яну 14, 2016 3:48 pm

jungleraver написа:
HepBeH_XaMcTep написа:Имах възможност да видя педалите на живо.
Изработката НЕ ОТСТЪПВА на доста по-скъпи масови.
100 кинта за сет никак не е скъпо.

Дали ще си купя? Да, но след като унищожа двата чифта, които имам.

Чакай сега, ако на теб ти продават сета за 100 кинта, на нас за толкова ни продават единия педал :dontknow: Ако това беше цената, този разговор изобщо нямаше да се води.


Сигурно е имал предвид евро :)

Аз имам желание да си ги купя и винаги бих подкрепил една такава родна инициатива, но дори за бутикови педали не мога да отделя повече от 100 лв.
Може би ако бяха титаниеви...
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: Произведено в България – педали LNCh

Мнениеот Climber » Чет Яну 14, 2016 7:14 pm

Здравейте на всички,

Благодарим за интереса, критиката и вашите пожелания.

Имам да пиша много относно всеки ваш въпрос или коментар. Първо ще обобщя, че работим здраво от много време, в екипа си имаме опитни инженери, състезатели, механици. Имаме страшно много идеи, много версии на продуктите, но не всичко е толкова просто. Много често взимаме решения, които са наложени поради ресурсни, технологични, функционални, дизайнерски или други причини. Цитирани бяха предложения, които са разглеждани подробно, но са отложение поради някои от по-горните причини. Стараем се да създадем балансирани и добри продукти. С две думи – всяко наше решение не е просто хрумване, а е подплатено с необходимия обем проучване, виртуални симулации и физически тестове.
Ще се опитам да бъда кратък относно конкретните точки:


- Ръждата - марката на стоманата е Cr-Mo 4140 и е еквивалент на 4130, но с 40% по-голяма якост на опън (най-общо казано 40% по-як материал). Тази стомана е идеална за целта, много добре знаем колко често се среща 4130, тя се води "трудно ръждясваща", а не "неръждавейка". "Неръждавейката" не е подходяща поради недостатъчната якост и трудна обработка. Оста можеше да я оксидираме, но искахме да запазим дизайнерското връзване с пиновете (които са изключително качествени, италиански и неръждясващи, а не като повечето доста нискокачествени оксидирани, които се кривят и чупят лесно). Този чифт се тестваше при най-лошите условия, главно в най-дъждовните месеци без никаква поддръжа (всички производители пишат, че е необходима поне ежеседмична поддръжка и сервизиране на лаг. възел при натрупани кални карания, та те блокират цели движения от такива условия). Първия тест на този чифт беше на Купа Златица 2015, което е достатъчно да опише условията. Ние даже се учудваме, че петната са толкова малко при такива условия. Справка - Straightline components (марка с едни от най-бутиковите и качествени компоненти) също не охсидират осите си и използват Cr-Mo стомана. Много добре знаем, че и „неръждясващите“ вериги също ръждясват, но ръждата е само повърхностна (междукристална). Приемаме вашата критика, така или иначе обмисляхме варианти за бъдещо оксидиране или друг вид покрития.
- Сейнт педалите имат различни плюсове и минуси, като това е разпространен продукт. Не мисля, че е коректно сравнението.
- Относно това защо сме избрали скъп и качествен продукт за първи такъв – мисля, че е ясна причината и няма да влизам в подробности.
- Голям производител/утвърдена марка – ние не сме утвърдена марка, просто защото сега стартираме. Не познавам една марка в света, която да е утвърдила с първия си продукт – необходима е история, обратна връзка от поне първите клиенти.
- Ревюта и маркетинг – разбира се, че работим върху това, даже скоро може да се очакват интересни ревюта на интересни медии извън България без да конкретизирам.
- Българския пазар – къде е написано, че продукта е предвиден само за България, стартираме тук поради бързата обратна връзка, поради елементарно уважение, разбира се, че гоним продажби навън.
- Уникален дизайн – това е първата критика, която не можем да приемем, даже е доста остро изказване. Дизайна ни е „оригинален“, не сме копирали никой. Имаме много добри коментари, че педалите са красиви и дизайна се нрави на много хора. Ако не харесвате дизайна – това вече е друго, дизайна е субективен и можем да приемем критиката.
- Острия ръб – приемаме критиката, но има много педали с подобни ръбове, смятаме че най-опасното нещо при такива педали са пиновете. Защо не го остранихме – поради дизайнерски и технологични причини. Подобно е и решението за липсата на изрязвания посочени със стрелки. Имаме предвид тези детайли при бъдещи серии.
- Титан като сплав за оста – титана в това му приложение за нас не е напълно оправдано. Имаме определени ограничения в България и все още сме консервативни при внедряването му. Само ще спомена някои неща – той е идеален маркетингов инструмент и свойствата му много често са много преекспонирани. Има купиша коментари в нета за счупени и криви оси, и то на големи производители. Наясно сме, че щом не включим титаниева ос – защо не предлагате такива „космически продукти“, но ако има проблеми при наша такава ос – нищо не можете/можем да правим като хората. При нас няма да бъде простено, но на големи марки може да бъде простено. Последен пример – ударната жилавост (която е много важно свойство) на разпространените титаниеви оси е 2-3 пъти по-ниска от тази на използваната от нас стомана.
- Предварително разработване на педалите – правим такова разработване за пасване на лагерния възел, симулираме няколко км каране. Все пак педалите са нови и след известно време се донапасват. Хлабините бяха много малки, не се усещат при каране поради еластичните елементи. HT педалите също имат пружини за самообиране на хлабината, но при каране не се усеща. Важно е да се следи възела за развивания (взели сме всякакви мерни срещу това) и за прекомерни хлабини. Смятаме, че това е съвсем нормална проверка при почти всяка част от велосипеда (развивали са ми се болтове за шишове на вилка, болтове по ставите на рамката и т.н.)
- @outfaced – много благодарим за този коментар, личиси че си се сблъскал с действителността! Относно подкоментарите – работи се на CNC фрези, качеството и грапавостта са впечатляващи, но точно там е номера – серията е специална, ограничена и от там идва цената.
- теглото – многооооооо болезнена тема. Винаги получаваме за пример най-леките чифтове на пазара без да се взимат предвид техните недостатъци или неизвестен произход за ниска цена. Титана не е гарантиран като сплав, магнезия е много проблемен материал с много дефекти при „леене“. Обаче често се цитират функционалните предимства на много по-тежки и скъпи педали. Ние работим върху балансиран продукт, който се намира в златното сечение цена/якост/тегло. Относно цената – предвиждаме нормална (не лимитирана) серия с други параметри и цена. Ние едва започнахме с номенклатурата.

На този етап се надявам да не съм пропуснал нищо. Какво виждате - опитваме се отговорим на всички, но ви молим да ни пощадите от остри нападки.

Искаме да изкажем изключителната си благодарност към MTB-BG.COM за отзивчивостта и желанието нещо да се случи в държавата "дето никой не е виновен, само тези горе".

Можете да посетите и сайта ни на адрес - http://origin-bike.com/

Поздрави,
Лукан
Таз година Climber лек!
До година Orange мек!
Аватар
Climber
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Чет Дек 30, 2004 8:30 pm
Местоположение: Златица

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 367 госта