rarekin написа:Е, ако реакцията на всичко, което общината реши, е одобрение, тогава няма какво да дискутираме.
Мисля, че не това е идеята.
В никакъв случай - това че одобрявам едно решение, не значи че е валидно за всяко останало.
rarekin написа:Ти май обичаш повече да пишеш отколкото да мислиш.
Май е по-скоро обратното и свидетелство за това са не особено умните примери, които даваш.
Но да - често срещано е липсата на знания да водят до усещането за "на мен всичко ми е ясно".
rarekin написа:Изречението очевидно е отпратка към това, че няма проблем "пешеходна зона" и велоалея да са една до друга, а не за това, че тротоара дублира като велоалея.
Ето първия такъв пример.
rarekin написа:Ако утре СО реши да постави обозначения, че през бул. "Витоша" минава велоалея, това няма да предизвика каквито и да било проблеми от гледна точка на съвместимост. Друг е въпроса, дали такава велоалея в момента съществува. А съвсем друг е въпроса, дали въобще някой спазва такива забрани и ако не, защо.
Ето го и втория
rarekin написа:Това, че бул. Витоша не е улица не означава автоматично, че на нея не може да има велоалея.
Ето го и третия.
И тъй като прозират очевадни липси за опити да се замислиш, както и знания в тази сфера, ще се опитам да те насоча защо примерите и коментарите ти са доста не на място, защо по Витошка НЕ трябва да има велоалея и как точно ще пречи.
Започвайки от първия ти пример - наличието на тротоари, означава че има наличие на пътни ленти (щом е тротоар, задължително имаме пътна лента). Тъй като хората нямат работа по пътните ленти, а те са отделени от тротоарите с колчета, огради, дървета или дори само бордюри, то потокът от хора е насочен относително линейно между сградите и пътното платно, тъй като те се явяват един вид ограничители Т.е. ако вземеш част от тротоара и го превърнеш във велоалея например, където също е забранено за пешеходци, поставяйки я точно до пътното платно, ти просто ще стесниш потока, но като цяло той остава линеен и лесно предвидим, защото няма конфликтни точки. Хората излизат и влизат от сградите, но като цяло се движат успоредно на велоалеята и навлизането в нея няма да е често, ако тя е натоварена. Всичко това се случва докато не се стигне до кръстовище - където вниманието се насочва към наличието на конфликтни точки и така се избягват инцидентите.
Ето как много грубо изглежда схемата -
http://prntscr.com/b5hak5Преминавайки към втория ти пример - ако СО реши да създаде велоалея, която преминава през Витошка, ще се получи следното:
http://prntscr.com/b5hk3yКъдето има пресичане с улици - автомобилистите са повече от внимателни, защото знаят че пресичат пешеходна зона и до сега не съм виждал проблеми с тях.
Тук стигаме до третия цитат - защо на нея МОЖЕ, но НЕ трябва да има велоалея. Такава ще раздели зоната между улиците на две части за пешеходци, а поради естеството си - трафика от хора по Витошка е линеен, ами те сноват във всякакви посоки. Така се създават хиляди конфликтни точки, ако сред тях се появи елемент, който се движи с различна скорост. Ето защо е ОК да се бута колело, но не и да се кара такова.
За да няма такива, велоалеята не просто ще трябва да е повдигната с бордюри, ами направо заградена, демек това ще направи Витошка супер неудобна и нефункционална.
На нея има място за заведения, защото те НЕ СЕ ДВИЖАТ. Те просто насочват трафика на хора, а не са част от него.
rarekin написа:Това, че не виждаш някой да твърди обратното е добре, тъй като отваря възможността за дискусия дали по въпросната отсечка има смисъл да има велоалея (което е и по-адекватната дискусия)
По-горе посочих причините дискусията за това дали има смисъл от велоалея по Витошка да е излишна, защото е явно, че не си давате сметка за основни елементи от устройството на градската среда.
Ето и още причини:
http://velobg.org/%D0%BA%D0%BD%D1%8F%D0 ... B8%D1%81-iКакто се вижда, това че масово хората нямат идея какво
се случва, какво
ще се случва и
защо се случва, не го прави тъпо и непрактично - просто трябва време, за да се научат и съм сигурен, че никъде не се е случило за ден.
Само че с мрънкане и фокусирането в една точка от цялостната картина, без да отчитаме всички други елементи от нея - може да си се въртим в кръг още 50 години.
rarekin написа:Парковете в по-голямата си част не са с улици, а с алеи, което е пример за приемане от съответното население, че съжителството на велосипедисти и пешеходци не е толкова абсурдно дори и в зони отделени за отдих, каквито са парковете .
По алеите в парковете отново имаме предимно линеен трафик на хора, ето защо при тях отново е възможно да имаме сравнително безпроблемно придвижване на велосипедисти.