Страница 2 от 4

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Юли 26, 2017 12:02 pm
от outfaced
taurus13 написа:Все пак смятам, че си имат много добре бъдеще те за всякакво каране. Просто още са големи. Има си много полза от тях и за трениран колоездач - като преодоляване на терени и наклони, които само с крака малко трудно....и безмислено. Но ще минат още 10-ина годинки поне, ако не и 20.

Да дойде времето, когато weekend карачите ще могат "на собствен ход" да качат толкова, колкото могат и да спуснат :)
Сега куцо някак ... сили има за 3-4.000м спускане, а само за 1200-1500 катерене :D

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Юли 26, 2017 12:48 pm
от 2WBGST
Общоизвестно е, че тези е-МТБ са слаби от 250 до 1000 W; с ограничен ресурс (за 3-5 дни в планина, без ток до 24 h - край на приключението и начало на главоболието).
От друга страна при шосеен преход(туризъм) със соларни панели (по багажници, ремаркета и пр.) батериите имат известна(малка) автономност. Солара позволява да си заредиш батериите на GSM-a, фотоапарата, таблета и пр.
В БГ е въпрос на време да подлежат на регистрация. А това зависи от лакомите общински съвети и пр. интереси.
ОТ ЗДП Чл. 149. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.; изм., бр. 54 от 2010 г.) ……. б) категория L1е - мотопеди - моторните превозни средства с две колела и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 km/h, двигател с вътрешно горене с работен обем не по-голям от 50 cm3 или с 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на електродвигател;
По-конкретно: Подкатегории – L1e-A; Наименование на подкатегориите - Велосипед с двигател.
(9)велосипеди, проектирани за задвижване с педали, оборудвани със спомагателно задвижване с основна цел подпомагане на въртенето на педалите и (10) мощността на спомагателното задвижване се изключва от превозното средство при скорост ≤ 25 km/h, и (11) максимална постоянна номинална или ефективна мощност (1) ≤ 1000 W и (12) триколесен или четириколесен велосипед с двигател, който отговаря на допълнителните специфични критерии за подкласификация от 9 до 11, се класифицира като технически еквивалентен на двуколесно L1е-А превозно средство.
- На практика в България вело-Е-феновете, карат предимно градско(презареждат навсякъде) с предни или задни хъбове от 500 W до 1000 W монтирани на 26” евтини колела. Това е доста по-разумно за масовия потребител.
- На нашия пазар, малцина ще са тези които ще отделят 3000 до 8000 лева за подобни електро-експерименти, конкретно с централно задвижване.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Юли 26, 2017 2:04 pm
от Pr3d4t0R
250 W все още е два пъти повече мощност от колкото любител може да поддържа цял ден - на мен лично 100-125 W ми е комфорта (измерено на велоергометър), който бих могъл да поддържам цял ден. За сравнение Jared Graves (шампион в световните ендуро серии) 250 вата му е натоварването за възстановяване :D

Нещо не ми стана ясно L1e-A подлежат ли на регистрация?

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Юли 26, 2017 5:54 pm
от 2WBGST
Pr3d4t0R написа:250 W все още е два пъти повече мощност от колкото любител може да поддържа цял ден - ..... не ми стана ясно L1e-A подлежат ли на регистрация?
. 1 hp = 745,7 W, a 250 W ~1/3 от конската сила - тоест добре ще асистират при педалиране(няма спор за това).
По новия ЗДП изм. и доп. ДВ. бр.11 от 31 Януари 2017г. :
Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) За да управлява моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., в сила от 19.01.2013 г.) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви:
1. (изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) категория АМ - мотопеди - двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 4, параграф 2, букви "а" и "б" от Регламент (ЕС) № 168/2013 (категория L1е и категория L2е), с изключение на тези с конструктивна максимална скорост, по-малка или равна на 25 km/h, и леки четириколесни превозни средства, както са определени в чл. 4, параграф 2, буква "е" и приложение I от Регламент (ЕС) № 168/2013 (категория L6e);
Регламент (ЕС) № 168/2013 http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32013R0168 - Най-долу ПРИЛОЖЕНИЕ I е дадена Класификация на превозните средства
За съжаление у нас има случаи на заяждане от КАТ-аджии и дори съд за колоездач с е-байкове.
Сериозен проблем(консуматив) са - цена, тип и ресурс на батерията. Li-ion са 200-300 $. Според капацитета от A/h ще е издържливостта на батерията след едно зареждане. Обаче презарежданията са под въпрос (според типа на батерията и производителя). Който кара такъв е-МТБ от години може да каже на колко години подменя батерията.
На фона на тези самоделки: 1) http://www.ebay.com/itm/500W-36V-Electr ... 380691486; 2) https://www.youtube.com/watch?v=Mdt_h3sQQjY скъпите е-МТБ в БГ ще си останат блян за 90% от техните Е-фенове.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Чет Авг 17, 2017 3:09 pm
от podilato
https://www.kickstarter.com/projects/93 ... bike-in-60

UrbaNext: Convert Any Bike to an Electric Bike in 60 Seconds

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Чет Окт 04, 2018 3:06 pm
от iL_Diavolo

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Чет Окт 04, 2018 3:42 pm
от Alexi
покарах тия дни Е-мтб ,и то доста висок клас :
https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-stereo-hybrid-160-action-team-500-656093
първо едно уточнение ,колегата горе 250 вата за нищо ги няма но ако измери собствените си средни ватове ще са под 150 .. на минимален асистент Еко ,при който помощта е около 130-140 вата си доста бърз и без особено напъване си караш с пулс 120-130 дори при 5-7% и доста висока скорост .. обаче лудницата става на високите режими на подпомагане .. на Е-мтб имаш помощ от 140 до 750 вата моментни ( ако ти напъваш и мотора напъва - до 300% над номинала си от 250 вата ) е там вече прошка няма .. на 15-16% изкачване можеш да държиш 18-20 км/ч ,изстрелваш се от място като ракета ,държиш макса от 25 км/ч на всякакви терени до около 10-12% и това без ти самия да напъваш особено .. сега за пробега .. на максимален асистент и в зависимост от денивелацията и тежестта на колоездача около 30-40 км .. на Еко до 100-120 км - според мен съвсем прилично ,колко трябва да е ? Въпросния велосипед е и 170мм ,с гуми 2.6 ,не си знае газенето :evil:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 8:41 am
от didonch
Електричките са хубаво нещо ако имаш достъп до зарядна станция. Предимствата са ясни, аз ще си позволя да споделя някой друг недостатък: тегло-важно е ако собственика е приключенски настроен и има навика да се отклонява от утъпканите пътеки, където се налага да се прескачат големи камъни, паднали дървета, залягане при преминаване под някакъв храсталак, преминаване на някой река(оказа се че има много голяма вероятност да се удави мотора след едно такова потапяне), Батерия, макар и нови разработки имат навика да им пада капацитета след всеки цикъл заряд/разяд. Ако се планува някакъв по-сериозен преход - допълнително тегло в раницата за зарядката. Подпомагането е готино нещо ама и много бързо се свиква с него .... и ако се движиш само с електричка в един момент ще се окаже че почти винаги си в границите 150-300%, което си е по-голям разход на ток(това по думите на един немец, който кара електричка по-вече от година) или казано по нашенски се омързелявяш :rofl: .

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 10:46 am
от Alexi
аз бях много скептичен но като покарах виждам ,че тоя тип велосипед ще допадне на огромен кръг от хора които нито имат ,нито искат да имат тренинг за колоездене по планините примерно ,но пък искат да ходят там с велосипед .. единствената пречка да не ги виждаме на всеки ъгъл за сега е цената ,но с развитието на технологията тя смятам ще пада

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 3:02 pm
от Pr3d4t0R
Материалите необходими за сегашните батерии само ще поскъпват (особено кобалт) - т.е. в близко бъдеще въобще няма да стават по-евтини.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 6:53 pm
от kawasuna
Тия байкове са уникални за типа хора упоменати в горня пост.Интересни ми е каква е цената на батерията,след като се скапе?? :dontknow:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 7:08 pm
от Alexi
Днешното каране ,5 човека 40 км +1000м само горско с някои стръмни изкачвания +20% ,човека с електричката ни чакаше горе всеки път ( 130 кг общо тегло) а накрая беше изразходвал 2 от 5 кутийки на батерията .. тва няма стигане да ви кажа особено ако се качи някой колоездач 70 кила .. падала батерията, трябвало да се планира къде какво се кара - ще ви поцепи дори да сте професионалист ,на карания до 100 км :beer:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 7:59 pm
от iL_Diavolo
На кой производител е задвижването и колко е голяма батерията на електричката ?

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 8:13 pm
от Alexi
Бош е ,мисля 500 ватчаса или нещо такоз не съм питал подробности .. но човека не го ползва постоянно ,примерно на равно си върти с изключен асистент и прилично темпо без да изостава

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 10:15 pm
от didonch
Цените няма да паднат, е може да паднат на някой амортизиран байк с вече свършила батерия. Ако пазара следваше тая логика сега нямаше да има велосипеди от по 5-10к евра, ами щяха да ги раздават като подаръчета в зрънчо-то.
Алекси когато премине уау ефекта или си купиш електричка, която да покараш поне годинка .... ми се струва че друга песен ще запееш. Приеми факта че има хора които отдавна карат такива машинки, и имат вече зад гърба си поне една скапана батерия (около 600 еврака) и както всяко едно нещо и тези джаджи си имат недостатъци, които не трябва да се пренебрегват, освен ако не си някой търговец ....

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Пет Окт 05, 2018 10:27 pm
от evilzet
Алекси май го е досърбяло за ендуро-мотор, ама не иска да си признае и ни баламосва с някакви електрички. Които за мен са си чиста чалга в колоезденето, но не ми обръщайте много внимание, аз съм си ретрограден тип.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Съб Окт 06, 2018 7:38 am
от Alexi
не мисля че ще си купя скоро електричка ,едно че е много пари ,а и виждам и доста други недостатъци освен изброените - примерно влагозащитата на мотора и батерията са смехотворни и едно газене на по дълбока рекичка ( което на мен ми се случва поне 1-2 пъти в годината ) може да го умори завинаги .. другото е групсета - тоя групсет 1х8 с касета 11-48 е на някаква баснословна цена не виждам на какво отгоре .. батерията и тя е пари както отбелязахте

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Вто Окт 09, 2018 3:11 pm
от Da Nail
И все пак е УАУ :D До вчера само бях чел за нереалното усещане.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 8:32 am
от outfaced
Мен единственото което ми е странно на Е-хайпа е, че се опитват да го пробутат в ендуро и АМ средите, което просто няма как да се получи масово. Не че не може и там с Е, но това става малко по друг тип каране. Виж за градско, за туринг и за аматьорски ХС разходки в гората обаче е просто трепач и не виждам какво ще спре вълната.

Темата с харсталясването, газенето на реки и прочие може да не я коментирате въобще. Касае под 1% от пазара и строго фокусирана в страни с нисък покупателен ресурс ;) ... демек производителите не им дреме.

Цената на батерията е ок всъщност. Ако една батерия може да ме закара и върне 1000 пъти от работа какъв е проблема. Ако вместо батерията и тока в нея горим калории и те не са без пари ;) Колко ви струват 500 ккалории (особено ако не са от джънкфууд)? Да не коментираме удобството да идеш някъде без да си плуванл в пот или да се качиш накъде за 1 час къде иначе ти трябват 3. Кефа няма цена :D

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 10:51 am
от moridinbg
Аз с дебел кеф бих карал точно ендуро електричка (:
Вместо да въртя като гламав 2-3-4 часа за <10 минути спускане бих врътнал 2-3-4 пъти (:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 11:07 am
от Lucky Loser
Доста хора намират "10"-минутното спускане за мн по-сладко, след като са въртяли като "гламави" нагоре, а не просто да се спуснеш надолу.
Отделно, че го приемат и като тренировка, а не просто "ай върти ся, че да моем се спуснем за крато"
Но въпрос на вкус казало кучето и се облизало по.... ;)

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 12:28 pm
от moridinbg
Няма лошо - аз си въртя и то доста, гламав или не. Но бих правил някаква част от това и с електричка и возене нагоре (:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 12:41 pm
от Lucky Loser
Аз бих искал да пробвам спускане с подобен велосипед, за да усетя главно чувството да управляваш 20+ кг дзвер по някоя по-игрива пътека. Сигурно е доста забавно или... "забавно" :D

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 12:43 pm
от evilzet
Е, бъди сигурен, че феновете ще кажат, че е супер и не е проблем. :bowdown:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 1:13 pm
от Boyan1984
Аз нещо не мога да направя сметката. Купуваш 20+ килограмов дзвер с батерия, щото ще ти е по-леко по баирите отколкото да караш 11 кг твърдак нагоре?
Не съм виждал такова чудо на техниката, нито някой да го кара пред мене и сигурно не съм прав, ама.... :dontknow:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 2:04 pm
от moridinbg
Не си (:
20кг, но с асист се върти МНОГО по-лесно нагоре от 11кг твърдак сам. Казвам го като човек почнал с 10.8 килограмов твърдак, в момента с 15кг ендуро и пробвал 20кг електричка нагоре.

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 2:07 pm
от Boyan1984
Е сигурно е така. Ще ми се да пробвам някой ден...

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 3:17 pm
от Петър Велков
Я, тема за е-байкове, в която повечето пишещи не са карали е-байк, ти да видиш :D

Понеже вече месеци наред ме мързи да напиша сносно ревю...
1) Всички сметки, свързани с живот на батерия, скорост, време, катерене, наклони и т.н. са пълен фарс, ако не взимат предвид теглото на велосипедиста и стила му на каране. Теглото оказва ОГРОМНО влияние на живота на батерията, а стила на каране - почти толкова огромно. Метрите денивелация също са голямо "зависи", защото е от значение колко бързо ги катериш и, отново, колко тежиш;
2) Дали е чалга в колоезденето, или не - познавам хора, за които твърдаците са пълен булшит и ако няма окачване, не му викай "колело". Познавам и такива, които не разбират защо мекиците съществуват. Такива, които не искат и да пипат колело без калници, също познавам. Но да се налагат лични възгледи като генерални принципи в колоезденето е, най-малкото, грозно;
3) Колкото и да струват материалите за батериите, няма как е-байковете да не поевтинеят - поради постоянно увеличаващата им се популярност, поради подобряване на технологии, материали и какво ли още не. Батерията никак не е малко перо в разходите за един е-байк, но не е единственото;
4) За всеки влак си има пътници. Вервайте ми, когато живеете в дълбините на Витоша, е-байкът е най-перфектното съществуващо превозно средство. Когато имате малко време след работа, е и перфектно средство за спортуване - да въртиш 2 часа и да спускаш 10мин си е кеф, но когато разполагаш с всичко на всичко един час - е-байкът решава твоите проблеми. И понеже все някой ще се заяде за думичката "спортуваш" - да, е-байкът не върви сам, ти трябва да въртиш и - ако искаш, можеш да въртиш много. За последните 4-5 години съм имал мускулна треска на краката ДВА пъти - след "Дунав ултра" (близо 700км по шосе за 48ч) и след първото ми сериозно каране в планината с електричката;
5) Хейтът е излишен. 29-ките бяха чалга. После 27.5 беше чалга. После бууст беше чалга, плюс също стана чалга, сега и е-байковете ги набедихте за чалга. Техническият прогрес, приятели, не е чалга. Той е шибан прогрес.

И понеже ме изуми коментарът, че с 10 кила твърдак щяло да е по-лесно катеренето, отколкото с 20 кила електричка - смятайте колко е трудно катеренето с двутонен автомобил!!! :dontknow:

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 4:15 pm
от Boyan1984
Пешко, полека бе. 99% от хората не живеят в дълбините на Витоша и не всички живеят в гадна София. Сигурно има и плюсове. Некъде бех чел че били много популярни сред баби и дядовци по Алпите.
П.С. А ти какво правиш в дълбините на Витоша, а не си сред прогреса?

Re: Електрическите планински велосипеди | Основна информация

МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 4:24 pm
от evilzet
Петър Велков написа:Той е шибан прогрес.


За теб прогрес, за мен - просто поредната мода. Но в случая не мога да трая, защото вече се смесват принципни неща и се налага като велосипед, докато е по-близо до мотор. Тва е симсонка с педали :clap: :clap: :rofl: :rofl: .