Трябва да има велосипедни алеи, но преди това трябва да се реши един много сериозен проблем, а именно
малкият брой на велосипедистите в София.
Не ми казвайте, че бъркам, защото всеки ден съм с колело из столицата и просто го виждам.
Този проблем няма да го решат алеите, защото е заложен другаде. За мен например е напълно непонятно как може един единствен човек да пали кола в хубаво време, за да стигне до място, което е на 5-6 километра (или дори по-малко), като за целта мине през поне три солидни, предразполагащи към псувни и лошо настроение, задръствания. Бих разбрал този човек, ако е с официални дрехи и отива на важна среща, но не и ако просто отива на работа, където липсва съществен "фейс-контрол".
Досега нито задръстванията, нито покачващите се цени на горивата са пречупили "Аз"-а на заклетия шофьор. Аз лично много залагам на варианта за несимволично увеличение на таксите за паркиране в градския център (а защо не и въвеждане на такса за влизане, каквито идеи имаше вече неколкократно)... Но като се замисля, ако тези мерки доведат до увеличаване ползването на градски транспорт, тогава може да поотпадне и необходимостта от велосипедни алеи (май забравих как съм почнал, но просто си разсъждавам

)
P.S. Някой горе спомена за шофьорите "селяни" - ако погледнем буквално на това определение, тогава обвинението, което стои зад него, никак не е вярно. Просто обърнете внимание, когато шофьор от провинцията ви изпреварва, какво голямо странично разстояние оставя между колата и велосипеда. Аз лично искам около мен да е пълно само с такива шофьори
