ПОРЕДЕН стандарт за предна ос? Жестоко!!!

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот PtD » Нед Дек 30, 2007 4:24 pm

bikerider написа:@PtD: Teodor40 ме е изпреварил и ти е посочил откъде ще дойде най-съществената разлика в теглото спрямо 20мм ос - от вилката.


Хмм... Не виждам защо - както има вилки от един същи модел за QR и 20мм, така биха направили и един и същи модел за 15мм и 20мм. Откъде ще олекне?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот teodor_peev » Нед Дек 30, 2007 4:25 pm

PtD написа:Айде, хаирлия да е. През 2011 чакаме революционния 17.5 мм стандарт :dunno:

А през 2013-19,54 мм
да знаитие ора вече драгалево е понятие за време ...... намира се между понеделник и юли месец -RAM-FR
teodor_peev
 
Мнения: 277
Рейтинг: 694
Регистриран на: Пон Дек 10, 2007 11:21 pm

Мнениеот bikerider » Нед Дек 30, 2007 8:09 pm

PtD написа:има вилки от един същи модел за QR и 20мм


нима те са с еднакво тегло? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Нед Дек 30, 2007 8:26 pm

bikerider написа:
PtD написа:има вилки от един същи модел за QR и 20мм


нима те са с еднакво тегло? :)


Не са, защото при вилките с 20мм ос част от нещата са в самата вилка - например няма QR, но има болтове и по-масивни уши за оста. Тук става дума за това каква ще е разликата в теглото при 15мм и 20мм. Специално при вилките мисля, че ще е минимална, защото просто няма откъде да дойде.
Това, дето го каза Teodor40, че щели да направят примерно оста от по-слаб материал... ако беше това начинът, нямаше ли да е по-лесно просто да направят от по-слабия (и лек) материал 20мм ос? И да сложат съответното предупреждение, че тази вилка (с тази ос) не е за екстремна употреба.
Така или иначе решили са, ще го направят, пък то ще си покаже дали потребителите ще го харесат или не. Ако не друго, ще има поредната "новост", за която да се пише и говори :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Нед Дек 30, 2007 9:36 pm

Admin написа:Не са, защото при вилките с 20мм ос част от нещата са в самата вилка - например няма QR, но има болтове и по-масивни уши за оста. Тук става дума за това каква ще е разликата в теглото при 15мм и 20мм.

Именно за това говоря и аз. Че ще има разлика, мисля е несъмнено. Колко точно не е важно в момента, има си инженери за целта. И 50 грама да е пак е нещо.

Admin написа:Ако не друго, ще има поредната "новост", за която да се пише и говори :D


Кавичките тук са излишни. Има ли го досега - няма го. Значи е новост без кавички. Ще се наложи ли - не е ясно. Аз лично не намирам нищо лошо в това, дори да не се наложи стандарта. Който рискува - пичели, който не рискува - не пичели :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот ACID BURN » Нед Дек 30, 2007 10:59 pm

Teodor40 написа:Като нищо ще докарат новите 15мм главини, да са колкото старите 10. Който има пари да смени системата, според мен, няма да се поколебае особено.


100%! А пък за мен ще бъде супер!Аз точно търся такова нещо и вечно си говоря с приятели на тая тема, щото вечно ми се криви оста ако започна да карам АМ(сменил съм 2).Мн ще се радвам това да стане реалност и веднага ще дам пари затова.
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот M1010X » Нед Дек 30, 2007 11:14 pm

А каква е причината да не се използва 12мм стандарт, който се прилага в задните главини?
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Нед Дек 30, 2007 11:20 pm

bikerider написа:...@Harka: между другото, това ще е четвъртия известен ми стандарт, а не третия. Говоря за 24мм оста на Maverick.


Хъмм... 5 (30мм)

M1010X написа:А каква е причината да не се използва 12мм стандарт, който се прилага в задните главини?


Защото щеше да е очевадно от къде са инспирирани "нововъведенията", нали трябва да е различно ;)

Тук е въпроса да се запитаме, защо точно 15мм а не например 14мм, както е при едни други хора. Хем още по-леко (цял 1мм няма как да не е леко :rofl: ) хем можеш да си вземеш главина от Х и да си караш.....

:popcorn:
Последна промяна GECKO на Нед Дек 30, 2007 11:35 pm, променена общо 1 път
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот M1010X » Нед Дек 30, 2007 11:35 pm

Това ясно. Чудя се за някакво друго, по-технологично обяснение - ако въобще има такова?
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Нед Дек 30, 2007 11:43 pm

M1010X написа:Това ясно. Чудя се за някакво друго, по-технологично обяснение - ако въобще има такова?


Технологично... се е доказало, че някой високо-агресивен типаж, с BMX не може да изкърти лесно 14мм главина, за това хоп скачаме на идеята, нека да направиме нов стандарт, дето да е близък до стария , но да е несъвместим - бизнес :deal:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот PtD » Нед Дек 30, 2007 11:46 pm

GECKO :agree:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: ПОРЕДЕН стандарт за предна ос? Жестоко!!!

Мнениеот Harka » Пон Дек 31, 2007 12:32 am

bikerider написа:
Harka написа:естествено, е безумно

Нито е естествено да е безумно, нито е безумно да се направи нещо ново, от което има явни технологични...

Какви?
...оттам и бизнес ползи.

Възможно е, но въобще не е гарантирано. Аз дори съм по-склонен да смятам, че ще гризнат леко.
Относно отварянето на нова ниша, не виждам нищо лошо в това (нито от гледна точка на производителите, нито от гледна точка на потребителите), че пазара ще се фрагментира още.

Нищо лошо, само че това не е въвеждане на нова ниша, а опит за смяна на досегашната.
За всеки влак си има пътници и колкото повече различни влакове, толкова повече доволни пътници.

Стига тези влакове да не те задължават да се возиш в товарния вагон...
Harka написа:напълно неоправдано от технологична гледна точка

Би ми било интересно тук ти да споделиш основанията за това си мнение, защото по тази точка може да се спори най-обективно.

Какво има да се спори? При наличие на вече утвърдената 20мм ос въпросът вече се изчерпва. Или може би смяташ, че 15мм би имала някакви предимства пред 20мм? Само не ми казвай теглото - при еднакъв материал и конструкция една 15мм ос би била по лека от аналога и в 20мм размер с не повече от 10гр. Да не говорим пък, че Fox имат едни от най-леките 20мм оси на пазара.
10мм оста открай време страда от изкривявания, сучения на колелото в ушите, оттам скърцания при големи ротори и ред други дребни но съществуващи недостатъци. Да не говорим за малките размери лагери, разлуфтванията при удар и прочие (говоря за екстремна употреба).

ОК - не виждам някой да оспорва това. :dunno:
По същата логика би следвало да кажеш, че 35мм крака на еднокоронна вилка са неоправдани от технологична гледна точка и би бил прав ако го кажеш през 2001 година. Сега обаче сме почти 2008.

Логиката въобще не е същата.
Моята гледна точка преди доста, доста време беше и е все още, че наследените от предишното поколение велосипеди технологии (визирам конкретно малките диаметри на оси и прочие) са отживелица и беше отдавна време да се направи нещо ново за недотам екстремна употреба.

Не мога да разбера защо пак намесваш малките размери оси. Нещото ново отдавна е измислено и се нарича 20мм ос. Това, че някои производители като Fox чакат да падне тавана, за да се светнат, че могат да я използват в АМ вилките си е техен проблем. Manitou, например, отдавна се светнаха. Да не говорим, че доказаха как една вилка със 130мм ход и 20мм ос може да тежи по-малко от автобусната ХС вилка на Fox с 10мм.
Едва ли е нужно да коментираме, че по-големия (в разумни граници разбира се) диаметър спомага за заздравяване и олекотяване на конструкцията, така че това безсъмнено е крачка НАПРЕД. За тези, които могат да я оценят.

Не е нужно да коментираме. Крачката отдавна е направена.
Малка ретроспекция - през 80-те сигурно е било "напълно неоправдано от технологична гледна точка" да се създаде 1 1/8" стандарт за стержени, но него го има. Същото "важи" и за 1.5 стандарта, но и него го има, потребителите се кефят и на двата, а аз не съм видял някой да е "преебан".

Отново даваш некоректни примери.
Hint - преди въвеждането на 1 1/8" дали е имало 1.5? ;)
Harka написа:преебани ще има

Напротив, всички потребители ще спечелят, защото другите лагери ще бъдат принудени да отговорят с подобни разработки (освен ако не се включат към тази :))

Ще спечелят дедовия. Нали не мислиш сериозно, че останалите лагери ще си счупят краката да бързат да изкарват нови разработки, щото на някого си му скимнало да въвежда нови стандарти...
Ще спечелят и адекватните спрямо пазара и промените търговци, защото ще продават повече и различни продукции.

За различни да, ама нещо не се сещам откъде ще дойде тва "повече".
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Harka » Пон Дек 31, 2007 12:47 am

Teodor40 написа:Явно фирмите са преценили, че е финансово по-изгодно...

...да ебават други фирми.
...за напред да влагат пари в развиването на една по-добра платформа, вместо да циклят над вече доказалата минусите си 10мм такава.

Както казах и на bikerider - "по-добрата" платформа отдавна е измислена.
Разлика в теглото ще има спрямо 20мм и понеже 15-ките няма да са за краен екстремизъм, ще може да се изработват от по-леки материали.

Глупости. Разликата в теглото между 15 и 20мм ще е толкова имагинерна, че дори weight weenie като мен я смята за несъществена.
А какво пречи досегашните 20мм оси да се изработват от по-леки материали, че не се сещам?
Като нищо ще докарат новите 15мм главини, да са колкото старите 10.

Че то в момента повечето 20мм главини са по-леки от аналозите им в 10мм вариант.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Harka » Пон Дек 31, 2007 12:55 am

@bikerider, GECKO:

Нали не мислите сериозно, че не съм запознат с продукцията на марки като Maverick, Foes и Specialized? :)
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: ПОРЕДЕН стандарт за предна ос? Жестоко!!!

Мнениеот bikerider » Пон Дек 31, 2007 12:59 am

Harka написа:
Teodor40 написа:Явно фирмите са преценили, че е финансово по-изгодно...

...да ебават други фирми.


Ама естествено - това е пазарна икономика, всеки се стреми да пребори конкурентите си. Кое точно е лошото тук?

Harka написа:А какво пречи досегашните 20мм оси да се изработват от по-леки материали, че не се сещам?

Например цената?


Досега се изтъкнаха три неоспорими момента:
1. Полза има, за хора, които НЕ искат 20мм ос. Вече се изказаха няколко човека в тази насока тук. Бъди сигурен, че са много повече по света. Защо да има задни оси 10, 12, 20мм, а предни само 10 и 20?

2. Това е бизнес. Естествено, че всеки ще дърпа чергата към себе си.

3. Това е нещо ново. За мен новото е добро. Няма такова нещо като най-добра конструкция - въпроса опира до мироглед. Самия мироглед за "вече го има, защо да правим ново" както вече ти изтъкнах е в крещящ паралел със съпротивата срещу 1 1/8 стержен. Та дори тук допреди година-две имаше хора, които не разбираха защо е нужен oversize стержен. От тая гледна точка - колкото повече съперничещи си проекти, толкова по-добре. Let the best dwarf win. Потребителите само печелят от това. А за мен понятието потребител включва в себе си качеството "платежоспособен".

После, питаш ме какви са технологичните ползи, а не отричаш технологичните недостатъци на 10мм оста. Ами тези са - липсата на недостатъците на 10мм оста. И това не касае главините, а основно захващането им за вилката.

Накрая, аз лично казах каквото имах да кажа, може би не успях да подредя по най-добрия начин аргументите си, но оттук нататък спора добива религиозен характер, а аз не желая да участвам в такъв спор. Не зная дали можеш да погледнеш от моята гледна точка, но логиката ми определено не е некоректна, гледано от позиция нововъведения vs. съществуващи технологии. Дали ще просъществува този стандарт и доколко ще се наложи е съвсем отделен въпрос и както многократно е коментирано изобщо не зависи от технологичните достойнства на проекта.

Само едно не разбрах - кой те тика в товарния вагон?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пон Дек 31, 2007 1:10 am

@bikerider, има един съществен недостатък на фрагментирането на пазара по този начин с цел създаване на ниша - средствата за разработка вместо да се концентрират в един продукт и подобряването му - то те се разпиляват по множество продукти. От това потребителите само губят.

Пък и самият ход е малко в стил М$ - вместо да приемат някой стандарт, те си измислят тяхна си версия, само и само да заключат потребителите към тяхната имплементация.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пон Дек 31, 2007 1:14 am

PtD написа:@bikerider, има един съществен недостатък на фрагментирането на пазара по този начин с цел създаване на ниша - средствата за разработка вместо да се концентрират в един продукт и подобряването му - то те се разпиляват по множество продукти. От това потребителите само губят.

Това е твоята, потребителска гледна точка. Има и други, както сам знаеш :)
За мен лично това е добро. Казах го и по-горе. Let the best dwarf win.
Алтернативата е наливане на пари (чии и в очакване на какво) в търсене на "най-добрия продукт".
Нека предположим, че нещата се развиват както ти искаш и в един момент се появява "най-добрия" продукт. И после какво? Застой?

Навлизаме лека-полека в тематика, която излиза извън рамките на форума, а TOYAGA изчерпа с две думи точно тази насока на спора. Не мисля, че има какво да се каже след неговата реплика.

PtD написа:Пък и самият ход е малко в стил М$ - вместо да приемат някой стандарт, те си измислят тяхна си версия, само и само да заключат потребителите към тяхната имплементация.

Точно на подхода на М$ дължим разпространението на Linux ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Мъро » Пон Дек 31, 2007 2:18 am

Момчета, не спорете, нищо не разбирате! Аз говорих с моя приятел Ал Гор и той каза, че идеята за 15мм ос е негова, защото ползвайки здрава ос с 5мм по-малък диаметър всъщност се борим срещу глобалното затопляне.
Така, че не се притеснявайте - чакайте да дойде 2009 и тичайте да си купувате от новите чарколяци на Shimano и Fox, заедно можем да спасим повече плевели и гущери.
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Пон Дек 31, 2007 2:42 am

bikerider написа:Точно на подхода на М$ дължим разпространението на Linux ;)


Тъй, тъй, ама вместо Шимано да се поучат, те ходят по стъпките на бай ти Гейтс. Не че ми дреме де. Просто тия истории съм ги гледал преди много години, изпълнени от много по-вещи в занаята, за много, много повече пари. Затова залитаниците на Шимано ми се струват малко смешни.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пон Дек 31, 2007 10:08 am

PtD написа:Затова залитаниците на Шимано ми се струват малко смешни.


Ако нещо съм се научил със сигурност, то е да не се опитвам да предсказвам бъдещето. Плюс това анти-Шимано настроението ти е малко неуместно, защото става дума за дует. Ма както и да е.

@Мъро: по-добре недей да подхващаш еко-страната, щото няма невинни... освен може би туземците в Папуа-Нова Гвинея...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Пон Дек 31, 2007 10:38 am

Harka написа:@..., GECKO:

Нали не мислите сериозно, че не съм запознат с продукцията на марки като Maverick, Foes и Specialized? :)


Аз с теб спорил ли съм :dunno:

Според мен ще стане както с CL, DC, 1.5 и другите неадекватни новости - ще ги има но в малки бройки, и ще се ползват в още по-малки бройки, а целевите им групи в голямата си част ще предпочитата вече утвърдените продукти на пазара, с сервизи за тях, и лесни за подмяна.

Не мога да си представя, как някой ще предпочете например новата и недоказана 15мм Talas пред 20мм Pike или 20мм Nixon, особенно знаейки, че това тегло което ще спести може да го избие от главина например, или спици... или просто с новата Minute която бие по тегло всички гореспоменати, и е с 20мм ос :dunno:

Не знам дали съм нацелил, но смятам, че точно в ендуро-то са се прицелили с новата ос :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот mirelay » Пон Дек 31, 2007 12:32 pm

Извинявам се за въпроса,но има ли вилки с 10мм проходна ос?
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Мнениеот Teodor40 » Пон Дек 31, 2007 12:44 pm

Производството, проектирането, финансирането са толкова комплексни неща, а вие си мислите, че знаете повече, разбирате повече от хора, който с това си изкарват хляба. Успокойте се малко. Колко от вас работят в проектантска час от голяма фирма? Въобще какво работите, за да си представяте така детиснски нещата?
Сигурно за да се стигне до тези 15мм са направени изпитвания, оценявания и обща документация стотици страници. Вие тука за 2 такива нищо почети смислено не казахте. Изключвам bikerider, който мисли преди да пише, а не търси измислени косури.

GECKO, 1.5 е тъпотия така ли? Ако можеш да избираш м/у две еднакви рамки и едната е с такова чело, коя би избрал при равни други условия?

Сетих се за нещо друго. Като има толкова леки 20мм компоненти, защо не се масово предпочитани при ХЦ дисциплините? Каквото и да говорите 15мм ще е по-евтини и по-леко. С колко точно може само да се гадае.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот PtD » Пон Дек 31, 2007 1:00 pm

Теодорчо, ти хубаво говориш за проектантски отдели... Ама дали си наясно, че в реалния живот има и друг отдел, наречен Маркетинг и продажби? И че в реалния живот идват другарите от втория отдел и казват на тия от първия какво да правят? ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Harka » Пон Дек 31, 2007 1:10 pm

Teodor40 написа:Вие тука за 2 такива нищо почети смислено не казахте. Изключвам bikerider, който мисли преди да пише, а не търси измислени косури.

Хубаво, че не се изключи и ти, че някой можеше да ти повярва и да си помисли, че говориш смислено...
Сетих се за нещо друго. Като има толкова леки 20мм компоненти, защо не се масово предпочитани при ХЦ дисциплините?

Защото при равни други условия една вилка с 20мм проходна ос няма как да стане по-лека от същата вилка с 10мм стандарт и QR. Същото ще се отнася и за 15мм.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пон Дек 31, 2007 1:13 pm

Teodor40 написа:Сетих се за нещо друго. Като има толкова леки 20мм компоненти, защо не се масово предпочитани при ХЦ дисциплините? Каквото и да говорите 15мм ще е по-евтини и по-леко. С колко точно може само да се гадае.


Нали се сещаш, че нов стандарт би изисквал нови машини за направата на компонентите? Съответно разходите за гореспоменатите вдигат цената за крайния потребител.
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: ПОРЕДЕН стандарт за предна ос? Жестоко!!!

Мнениеот Harka » Пон Дек 31, 2007 1:56 pm

bikerider написа:
Harka написа:
Teodor40 написа:Явно фирмите са преценили, че е финансово по-изгодно...

...да ебават други фирми.

Ама естествено - това е пазарна икономика, всеки се стреми да пребори конкурентите си. Кое точно е лошото тук?

Естествено, че нищо.
Harka написа:А какво пречи досегашните 20мм оси да се изработват от по-леки материали, че не се сещам?

Например цената?

Мда, същото ще се отнася и за 15мм.
Досега се изтъкнаха три неоспорими момента:
1. Полза има, за хора, които НЕ искат 20мм ос. Вече се изказаха няколко човека в тази насока тук. Бъди сигурен, че са много повече по света.

Аха, аха, маркетинговият отдел да си свърши добре работата, пък те баламурниците сами ще клъвнат...
Защо да има задни оси 10, 12, 20мм, а предни само 10 и 20?

хаха, по-нагоре в темата ти се хвана за думата с трите стандарта, сега аз ще се хвана... :)
2. Това е бизнес. Естествено, че всеки ще дърпа чергата към себе си.

Факт. То затова е и цялото това упражнение.
3. Това е нещо ново. За мен новото е добро.

Е тук пък въобще не мога да те разбера. Има достатъчно примери за това, че новото въобще не е задължително да е по-добро.
Няма такова нещо като най-добра конструкция - въпроса опира до мироглед. Самия мироглед за "вече го има, защо да правим ново" както вече ти изтъкнах е в крещящ паралел със съпротивата срещу 1 1/8 стержен. Та дори тук допреди година-две имаше хора, които не разбираха защо е нужен oversize стержен.

Пак ти казвам - примерът със стержените не е коректен.
После, питаш ме какви са технологичните ползи, а не отричаш технологичните недостатъци на 10мм оста. Ами тези са - липсата на недостатъците на 10мм оста.

Питам какви са технологичните ползи спрямо 20мм ос! Стига с тази 10мм.

За религиозния спор може би си прав...

Само едно не разбрах - кой те тика в товарния вагон?

А, никой не ме вика. Нямам никакво намерение въобще да се качвам на този влак.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пон Дек 31, 2007 3:02 pm

Teodor40 написа:..., защо не се масово предпочитани при ХЦ дисциплините? Каквото и да говорите 15мм ще е по-евтини и по-леко. С колко точно може само да се гадае.


Повярвай ми, ХС карачите са си доволни от QR 10mm и особенно от частта QR. Една преходна ос само ще ги затрудни и забави, особенно Marathon-ците, които разчитат да сменят гума за под минута и да се върнат в битката а реално нямат нужда от по-дебелия стандарт. ХС-то не е дисциплина, в която има шанс новия стандарт, нито е DH/4X. Този стандарт се цели в АМ карачите, но както казах към момента и Rock Shox така и Manitou(HBSuspension) си имат доста леки и достатъчно корави решения с 20мм ос, както и с 10мм ос. Не твърдя, че е лошо да има и 15мм стандарт, просто ми се струва неадекватно при условие, че има 14мм стандарт и той е достатъчно корав а за това колко оценен би бил новият... това ще се докаже с времето.

Според мен е добре да има среден стандарт, но е тъпо да е 15 при наличен 14мм стандарт, който е адекватен и доказал се. Просто щяха да се ползват и доразвият откъм тегло BMX компонентите, като се преплетат, но нее нали трябва всичко да е различно... :crazy:

:offtopic: По другата тема, 1.5 не бих ползвал, защото или ползвам тежка 2коронна вилка, или лека еднокоронна и не намирам приложение на средното. Ако имам възможност на рамката да ползвам 1.5 просто ще ми е по-добре защото ще сложа редуциращи чашки с вътрешни лагери и ще смъкна още малко предницата.

Весела нова година! :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Teodor40 » Пон Дек 31, 2007 3:54 pm

HepBeH_XaMcTep написа:
Teodor40 написа:Сетих се за нещо друго. Като има толкова леки 20мм компоненти, защо не се масово предпочитани при ХЦ дисциплините? Каквото и да говорите 15мм ще е по-евтини и по-леко. С колко точно може само да се гадае.


Нали се сещаш, че нов стандарт би изисквал нови машини за направата на компонентите? Съответно разходите за гореспоменатите вдигат цената за крайния потребител.

Препрограмират се старите.

Harka написа:Защото при равни други условия една вилка с 20мм проходна ос няма как да стане по-лека от същата вилка с 10мм стандарт и QR. Същото ще се отнася и за 15мм.

Леле, честно, нищо не разбираш май от механика, разпределения на напреженията и прочие. Все едно да кажеш, че новите стандарти за по-широки тръби на вилките са глупост. Абсолютно същото е! Замисли се малко и недей да говориш глупости. По-голям диаметър- по-тънки стени!

GECKO написа: Повярвай ми, ХС карачите са си доволни от QR 10mm и особенно от частта QR. Една преходна ос само ще ги затрудни и забави, особенно Marathon-ците:beer:


Има проходна ос с QR. По-бавно е де, не отричам, но го има :)

:offtopic:
Аре весело! :beer:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Harka » Пон Дек 31, 2007 4:17 pm

Teodor40 написа:
Harka написа:Защото при равни други условия една вилка с 20мм проходна ос няма как да стане по-лека от същата вилка с 10мм стандарт и QR. Същото ще се отнася и за 15мм.

Леле, честно, нищо не разбираш май от механика, разпределения на напреженията и прочие. Все едно да кажеш, че новите стандарти за по-широки тръби на вилките са глупост. Абсолютно същото е! Замисли се малко и недей да говориш глупости. По-голям диаметър- по-тънки стени!

:crazy:

На тъп ли се правиш, или просто не четеш какво ти се пише?
За какви по-широки тръби ми говориш, бе, пич? Искаш да ми кажеш, че това може да се направи да е по-леко от това ли? Или може би, че наличието на проходна ос може да е по-леко от ОТСЪСТВИЕТО на такава???
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


cron