Електрическо даунхил колело

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот grebo » Пон Яну 17, 2011 12:43 pm

За ДХ не знам ама за градско е идеално!! Ще е супер да си караш колелото със 120 в лявата лента... примерно..
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот did » Пон Яну 17, 2011 1:11 pm

grebo написа:За ДХ не знам ама за градско е идеално!! Ще е супер да си караш колелото със 120 в лявата лента... примерно..


И кое те кара да си мислиш, че нещо с ДВГ, което се кара със 120 в лявата лента е ВЕЛОСИПЕД (на латински: velox — бързи и pes — крака)?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот Admin » Пон Яну 17, 2011 2:03 pm

Искам да се извиня, че не съм отворил линка за колелото от първата снимка, а само разгледах картинката и то не достатъчно внимателно, поради което приех, че това си е "стандартен" електрически комплект за велосипед. Сега, като отворих и линка, видях откъде идват коментарите за 2400 вата мотор и батерия в раницата. За мен това също е напълно безумна идея - нито има нужда от толкова мощен двигател, нито пък е удобно по какъвто и да е начин батерията да я носи човек на гръб.

Моят коментар по-горе бе направен с оглед на стандартна система за електрически велосипед, при която всички части са си по колелото, а силата на мотора е нормална - обикновено 250 вата (по европейските стандарти, но защо не и 350 или 400 вата, което вече наистина си е доста).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот bikerider » Пон Яну 17, 2011 2:22 pm

Admin написа:нито има нужда от толкова мощен двигател


Всъщност 2400 вата са ~3.2к.с., което съвсем не е прекалено мощно за возене нагоре през силно пресечен терен.
Иначе като маркетингова идея по ред причини този велосипед директно таргетира само една група.... да я наречем условно "свинче със звънче".

Edit:
someone написа:Do we really need to make mountain biking accessible to fat lazy people?


+1
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Яну 17, 2011 3:12 pm

Сега някой ако ми каже какво точно значат ватовете на електромотор...
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот Ozzie » Пон Яну 17, 2011 3:38 pm

същото като киловатите на МПС-то (или който и да е ДВГ)
1 kW = 1,36 к.с.
Предимството на електродвигателя е характеристиката му. Практически от нулата почваш с максимална мощност и въртящ момент прилагани на задвижващия вал. Поради това, нямаш и нужда от скоростна кутия.

P.S. Горното важи за двигатели работещи с постоянно напрежение. Забравил съм как беше при променливотоковите, но пък те едва ли ще намерят място във велосипедните задвижвания.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот Plamen_EM » Пон Яну 17, 2011 3:40 pm

И като се замислиш, че този "велосипед" е около два пъти по-скъп от това:
http://www.kawasaki.com/Products/Product-Specifications.aspx?scid=11&id=463
did написа:
grebo написа:За ДХ не знам ама за градско е идеално!! Ще е супер да си караш колелото със 120 в лявата лента... примерно..


И кое те кара да си мислиш, че нещо с ДВГ, което се кара със 120 в лявата лента е ВЕЛОСИПЕД (на латински: velox — бързи и pes — крака)?

:agree:
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот PtD » Пон Яну 17, 2011 4:55 pm

NovemberCharlie написа:Сега някой ако ми каже какво точно значат ватовете на електромотор...



Mмм. U*I ? Ама ти това си го знаеш... какво целиш с този въпрос? ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот STAFF » Пон Яну 17, 2011 5:30 pm

Ozzie написа: Практически от нулата почваш с максимална мощност...


Практически си неграмотен.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
STAFF
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Пет Апр 03, 2009 1:09 pm
Местоположение: София

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот PtD » Пон Яну 17, 2011 5:52 pm

Предполагам Ози има предвид кривата обороти/въртящ момент при електрически двигатели с последователно свързан ротор...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот Ozzie » Пон Яну 17, 2011 6:00 pm

PtD написа:Предполагам Ози има предвид кривата обороти/въртящ момент при електрически двигатели с последователно свързан ротор...


:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот taurus13 » Пон Яну 17, 2011 10:53 pm

Практически, с новите процесорни системи за честотно управление, баш променливо токовите асинхронни двигатели имат най-голямо приложение - повечето асансьори и тролеи са с такова. Старите софийски трамваи са със серийно възбуждане...
Иначе ел.мотора, винаги си е бил голямата работа в сравнение със смотаните ДВГ-та, но проблема със жиците спъва цялата работа. Надяваме се на ново поколение акумулаторни батериии....или микро-реактори :)
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот did » Пон Яну 17, 2011 11:06 pm

taurus13 написа:Надяваме се на ново поколение акумулаторни батериии....или микро-реактори :)


То новото поколение батерии, даже няколко нови поколения, вече са готови от 2-3 години, обаче първо ще трябва да почакаме, докато на военните им омръзне да си играят с тях.

Скоро ще може батерията да е в боята на металната рамка, например.

Пущал съм вече този линк, но ето го пак: http://www.greenoptimistic.com/2009/11/ ... c-battery/
Това нещо работи отдавна, даже данните в статията са подценени.

Покрай полимерните стопилки има поне още 3-4 идеи с подобни показатели.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот taurus13 » Пон Яну 17, 2011 11:11 pm

Ако батериите станат боята на рамките, аз пак ще има да си въртя педалите нагоре, още след първата седмица... :D
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот PtD » Вто Яну 18, 2011 12:46 am

taurus13 написа:Ако батериите станат боята на рамките, аз пак ще има да си въртя педалите нагоре, още след първата седмица... :D

:lol2: :lol2: :lol2: :clap: :clap: :clap:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Яну 18, 2011 10:21 am

PtD написа:
NovemberCharlie написа:Сега някой ако ми каже какво точно значат ватовете на електромотор...



Mмм. U*I ? Ама ти това си го знаеш... какво целиш с този въпрос? ;)

Искам да кажа, че маркетингът се превърща в едно безкрайно своеволничене с факти.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот grebo » Сря Яну 19, 2011 12:43 am

Ozzie написа:същото като киловатите на МПС-то (или който и да е ДВГ)
1 kW = 1,36 к.с.
Предимството на електродвигателя е характеристиката му. Практически от нулата почваш с максимална мощност и въртящ момент прилагани на задвижващия вал. Поради това, нямаш и нужда от скоростна кутия.

P.S. Горното важи за двигатели работещи с постоянно напрежение. Забравил съм как беше при променливотоковите, но пък те едва ли ще намерят място във велосипедните задвижвания.


принципно важи за асинхронните ;)

Дид, наричай го както искаш, може мотор на велосипедна база. ;) Надали ще юркам само на ел. двигател, но определено повишава възможностите за "включвания" в трафика, което е удобство.
Градското каране или което и да е каране не го приемай състезание, някво такова усещане имам, спрямо налагания "регламент" щото с 2400 вата звучи неравностойно за графата "колоездачи". :beer:
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Яну 19, 2011 10:17 am

:offtopic: Една задачка-закачка: колко конски сили мощност може да развие един колоездач? :)
А един кон?

П.П. Може и да не отговаряте, но поне се замислете.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот bikerider » Сря Яну 19, 2011 10:43 am

NovemberCharlie написа::offtopic: Една задачка-закачка: колко конски сили мощност може да развие един колоездач?


:offtopic:

75 килограмометра - спокойно. На подходяща предавка - да речем три секунди, тоест 1/3 к.с. Мисля, че това е доста близо до горния лимит, но познавам хора, които се доближават до 2/3к.с.

Не разбрах - според теб 2.4 kW са много за този "електропед" или?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот PtD » Сря Яну 19, 2011 10:58 am

NovemberCharlie написа::offtopic: Една задачка-закачка: колко конски сили мощност може да развие един колоездач? :)
А един кон?



Mного си загадъчен. Не знам колоездачи колко мощност развиват, но топ-тежкоатлетите - към 4 киловата.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Яну 19, 2011 1:22 pm

Опитвам се да подскажа, че 2.4 кВт може да е много, но може и да е малко в зависимост от приложението. И че самото им споменаване не е нищо повече от рекламно послание без покритие. Просто да кажеш, че си сложил на велсипед електромотор 2.4 кВт НИЩО НЕ ЗНАЧИ!
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот grebo » Сря Яну 19, 2011 3:49 pm

bikerider написа:
NovemberCharlie написа::offtopic: Една задачка-закачка: колко конски сили мощност може да развие един колоездач?


:offtopic:

75 килограмометра - спокойно. На подходяща предавка - да речем три секунди, тоест 1/3 к.с. Мисля, че това е доста близо до горния лимит, но познавам хора, които се доближават до 2/3к.с.

Не разбрах - според теб 2.4 kW са много за този "електропед" или?


Според мен трябва да се измери. Може да е 250W, може и 400W да е.
Не е ясно колко об/мин. каданс може да развие 1 колоездач. Аз например мога ~140 об/мин. Има хора които развиват 200+ об/мин. Друг неизвестен параметър е В.момент - максималната му стойност е М =G*l = m*g*l = ? [N.m], където m - маса на колоездача, [kg]; l - дължина на курбела, [m]; g - земно ускорение ~ 9,81; G - сила на теглото, [N]. В моя случай М = 65*9,81*0,18 = 114,78 [N.m], но това е максимален действащ, а не ефективен двигателен, още повече при високите честоти той намалява. ;)
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот рс » Вто Фев 22, 2011 11:22 am

150 W силово въртене на човек във форма, максимална мощност над 200 W за няколко минути, под 100 W дълго каране, а средната мощност за дълго каране с отчитане на паузите във въртенето е много малка.
Освен чрез измерване (горните резултати, с уреди), може и да се сметне. Въртящият момент за мене е примерно 150 Nm при 100 оборота в минута. Интересно колко ще излезе в сравнение е измерените моментни стойности. Опс, всъщност въртящият момент е неравномерен. Усреднено ще излезе 20 Nm примерно.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Електрическо даунхил колело

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Фев 22, 2011 11:59 am

Само един въпрос мъчи моят ексцентричен мозък - казахте немско е, съответно няма начин да са подминали закона. Къде остава тогава EN 15194 и ограничението за 250W и 25км/час? Стандарта дали не е само за градски велосипеди или само за EPAC/assisted cycles/?
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 380 госта


cron