Страница 3 от 5

МнениеПубликувано на: Пон Дек 31, 2007 1:02 pm
от PtD
bikerider написа:Да, не трябва. За да се насочи недоволството от шибания градски транспорт накъдето трябва, а не срещу тези, които искат малко ред.


Ред вече има (вж. Наредбата по-горе). Удобства няма.

МнениеПубликувано на: Пон Дек 31, 2007 3:11 pm
от screamBoy
щом за инвалидите е помислено, защо се оплакват в тази тема ?
може да не е помислено достатъчно !

МнениеПубликувано на: Пон Дек 31, 2007 6:59 pm
от mih
В тукашното метро (Монреал) превозът на велосипеди е разрешен: само в първия вагон и само в определени часове, на цената на един билет. Скъпи велосипеди не съм виждал, но редовно се качват велосипедисти, особено ако завали ненадейно. Никой не им се кара, че цапали, задължени са да пазят чисто и да се грижат за безопасността на останалите пътници (иначе глоба), а който не иска да е в тяхната компания, просто не се качва в първия вагон. Струва ми се, че тази формула е приложима за българското метро. :dunno:

МнениеПубликувано на: Пон Дек 31, 2007 7:12 pm
от C_Mo
... не съм чел отговорите по темата, но ми се струва напълно нормално след като искаш да ползваш услугите на някой превозвач да се съобразяваш с правилата му.

Ако живееш на 30мин от метрото пеша и след това до работата имаш още ходене, което искаш да си спестиш може да се въоръжиш с две торби, инструмент и търпение. Като стигнеш на метро-станцията леко си разчастваш колеото взимаш си допълнително билетче за допълнителния багаж и се возиш.

... или, както правят хората по света:
http://www.google.bg/search?q=folding+bikes


Ае весело изпращане и успешно посрещане.
Симо

МнениеПубликувано на: Вто Яну 01, 2008 1:09 pm
от klmn
Хайде спрете да ги возите в метро, тролеи, трамваи и автобуси тези колела, ами почнете да ги карате подяволите.
Караме си,аз се движа над метрото по бул."Т.Александров",една приятелка веднъж ме гледала по някаква телевизия как си правя слалом между колите в задръстването при Булбанк и беше ужасена...В същия район някакъв селяк ми отвори врата и щях да го изкормя,ако не бях размазан от болка на асвалта-взе да ми се кара че съм карал по улицата (най в дясно)..,е след тая случка разбрах че няма Никакъв смисъл от Правилника за движение по пътищата в грозното село в което се превърна София (Желю Желев да го *ибат калинките :rofl: )
В тази страна колоездачите нямат никакви права и улеснения,но след като можеш да качиш байк в автобус,би трябвало и в метрото да може.
Относно цапането-това пак зависи от културата и възпитанието на колоездача,съмнявам се,че някой би качил колело с 3 кила кал по него в транспорта,а колко клошари и цигани се возят в автобусите гратис и с камара боклуци като багаж не е истина..

МнениеПубликувано на: Вто Яну 01, 2008 4:02 pm
от Alpina
Викна ли полиция?
Само това ми отговори :popcorn:

МнениеПубликувано на: Вто Яну 01, 2008 4:13 pm
от RAM-FR
:offtopic:
Alpina написа:Викна ли полиция?

И ??? Преди около месец един приятел го блъсна кола в забранената за коли улица от кръстовището на булевард България ииии не знам как се казва булевадра идващ от Иван Вазов..... та обадихме се на полиция при което след 17 мин разговори ни казаха "Можете ли да се движите"
"Емии... да"..."добре в момента не можем нищо да направим" малко след това при повторно позвъняване на телефон 166 ни попитаха за номера на автомобила и казаха, че ще му изпратят акт. Дали са ?

МнениеПубликувано на: Вто Яну 01, 2008 4:28 pm
от Alpina
Защо ли винаги, когато съм се обаждал са били доста по-разговорливи и са се отзовавали всеки път :dunno:

Ама хубаво, нека ви тъпчат, блъскат, газят, преобръщат, вие си трайте и чакайте всичко да се оправи просто така, някоя хубава слънчева сутрин :crazy:

И все пак си чакам отговор на въпроса :popcorn:

МнениеПубликувано на: Вто Яну 01, 2008 5:24 pm
от MIRO A
Вижте ся, освен да се карате друго няма да постигнете.
1-во: В БГ колелото се приема за развлечение и МТБ - то попринцип всички, които не карат го мислят за лудост.

2-ро: Нямаме инфраструктура за велосипеди, а още повече - никои не мисли за нас велосипедистите.

Погледнете реалистично (в нашата страна - не Германия) и разберете за какво се карате. БЕЗСМИСЛЕНО Е !

МнениеПубликувано на: Вто Яну 01, 2008 6:12 pm
от jivkonik
Преди близо 5 год тъкмо си бях купил първото "мтб" колело (още нямах помпа и резервна) и карайки за работа близо до Булбанк спуках задна гума. Пробвах да се кача в Метрото обратно до Люлин - категоричен отказ! Молбите (спукана гума) не помогнаха... Показаха ми изрична забрана написана в наредба залепена на билетното...
Година след това подарявахме колело на приятелка - току-що купено, с балонче и джуфка - пуснаха ни да се качим, и там работят ХОРА все пак!
Но по Наредбата им е забранено - и си я спазват. Не мога да коментирам до колко правилно е това...

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 12:15 pm
от Alien
@TOYAGA - :bowdown:

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 7:01 pm
от klmn
Alpina написа:Викна ли полиция?
Само това ми отговори :popcorn:
Отговарям-полиция наблизо не видях (нищо че на 20 м от там има камери),трябваха ми около 3 мин. да се освестя от шока,защото си посмазах ръката,през това време селянина избяга вече и след това завъртях до БАС да ми изправят изкривеното ухо на обтегача.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 8:12 pm
от Alpina
:rofl: :rofl: :rofl:

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 8:50 pm
от did
Темата е интересна.

TOYAGA питаше някъде по-горе как е около Франкфурт по мои наблюдения.

Ми... нормално е. Возил съм си колелото в S, RE, RB влакчета многократно. Правят го и много други хора, щото почти няма влак без вагон с отделение за велосипеди. Ако има влак без място за колела, това е указано в разписанието на влаковете. В метрото (U-bahn) нямам наблюдения, щото не съм ползвал. Май там няма място за колелета.

Често, за да ида до някоя по-далечна точка с колелото, в едната посока си карам, отивам до някъде и после просто се връщам с влака. Не съм имал никакви проблеми.

По принцип на всеки автомат за билети има и начин да си купиш и билет за колело, който е обикновено около половината от цената на нормалния билет. После пътувах с разни хора, които ме убеждаваха, че никой не иска на практика да имаш такъв билет. Така е. Вече не си купувам билет за колело, щото никой не ми го иска.

Единственият проблем е, че доста народ ползват железницата за транспорт на колелета и понякога е трудно да се сместят в отделеното за тази цел място.

Возил съм и колело във влак, на който по принцип няма място за велосипеди. Нямаше проблеми с контрольора.

На специалните места по гарите не бих си оставил колелото. Познавам мнооооого хора, които точно така са останали без колела и не искам аз да съм следващия.

ON TOPIC:

За София разстоянията са такива, че не виждам НИКАКЪВ смисъл да си качвам колелото във влак, автобус, метро или каквото и да е. Горният коментар се отнася за по-други мащаби.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:20 pm
от Alpina
did написа:За София разстоянията са такива, че не виждам НИКАКЪВ смисъл да си качвам колелото във влак, автобус, метро или каквото и да е. Горният коментар се отнася за по-други мащаби.


:agree: Именно

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:20 pm
от Nymphetamine
Е, за някои по-дълги софийски маршрути бих се замислил дали да се кача в автобус/метро, например от единия край на града до другия.
Да речем, че завали пороен дъжд, градушка, настава потоп, на каквито имахме щастието да се нарадваме и тази година? В тази ситуация мисля, че, е редно да пускат хора с колела, стига ездачите да вземат предпазни мерки, за да не допуснат нанасянето на телесни/материални щети на пътниците и превозното средство.
Аз не виждам причина да не се допуска това, след като всички обществени правила са спазени - обезопасяване (по какъвто и да е начин - държане, връзване, заключване, дрън-дрън), закупуване на билетче, учтиво държане, пропускане на пешеходците пътници. То е донякъде подобно на качването на бебешки и инвалидни колички, според мен - и те могат да цапат, и те могат да бутнат някой и той да бадне, да изръбят някого неприятно и да му причинят поява на синина... И заемат дори повече место. Съгласен съм, че има и разлика, това са задължителни средства за придвижване на някои хора/бебета (макар, че бебетата могат и в ръка да се носят, що трябва да се качват колички...), но ако се третират колелата като товар, скатават се е един ъгъл,ч е да не пречат и се таксуват като пътници, какъв е проблема?
Иначе рейсовете и автобусите така и така се запат зимно време в кишата...
Лично мнение.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:23 pm
от RAM-FR
did написа:За София разстоянията са такива, че не виждам НИКАКЪВ смисъл да си качвам колелото във влак, автобус, метро или каквото и да е. Горният коментар се отнася за по-други мащаби.


Знаем че си XC, но имам един въпрос кога за последно си въртял 10-12 км с 20 кг танк и 6-7 км екипировка за да стигнеш до мястото на което ще караш цял ден ?
edit
@Alpina

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:27 pm
от did
RAM-FR написа:Знаем че си XC, но имам един въпрос кога за последно си въртял 10-12 км с 20 кг танк и 6-7 км екипировка за да стигнеш до мястото на което ще караш цял ден ?

Никога. Просто си казвам моето мнение.

Впрочем, досега DH колело във влак в Германия не съм виждал.

Може и да има в другите райони. Просто аз не съм виждал около Франкфурт и Майнц.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:32 pm
от Alpina
RAM-FR написа:Знаем че си XC, но имам един въпрос кога за последно си въртял 10-12 км с 20 кг танк и 6-7 км екипировка за да стигнеш до мястото на което ще караш цял ден ?


И пак да питам - трябва ви метро, за да стигнете от къде - до къде, в желанието си да стигнете от къде - до къде?

Не ми е ясно защо ви е нужно метрото, или се спускате по Витошка/Мария Луиза, или има DH трасе в Люлин?

С какво метрото помага да се стигне до
RAM-FR написа:мястото на което ще караш цял ден
:confused:

Или ми липсват няколко години, или още не са построили лъч до полите на Витоша :dunno:

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:47 pm
от PtD
Alpina написа:С какво метрото помага да се стигне до
RAM-FR написа:мястото на което ще караш цял ден

Или ми липсват няколко години, или още не са построили лъч до полите на Витоша :dunno:


Ами например от Люлин до Булбанк (спестяваш си 1 час каране) и после на самоход до Хладилника? :idea:

Определено ИМА смисъл при определени обстоятелства да се лишим от въртенето. Най-малкото спестените 20 км в софийския смог могат да се превърнат в 20 км в повече на чист въздух.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:55 pm
от Alpina
А не е ли някак си по-удачно да се качиш на 111 и да се спуснеш даже до Хладилника, така съвсем не се "потиш"

Още повече, маршрута Люлин - Шератон - Хладилника, е като да Отидеш от София до Видин, през Варна :D Освен ако не си тръгнал на туристическа обиколка, но едва ли това е целта, защото под земята няма много забележителности, които може да се видят :dunno:

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:58 pm
от PtD
Ама че си буквалист :rofl:

Добре, отиваш към Бухово, към Ихтиман или някъде където 111 не върви :popcorn:

Тогава коментирай защо в рейса да може, а в метрото - не? ;)

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 10:01 pm
от bikerider
Alpina написа:С какво метрото помага да се стигне до
RAM-FR написа:мястото на което ще караш цял ден
:confused:


Ами явно помага, защото искаме да се возим с DH екипировката в непредвиденото за целта метро, вместо да си организираме собствен транспорт, например кола...

@PtD: знам, че повече коли = повече замърсяване, но не са виновни от СКГТ. Такива мотриси са купени, това е. Който ги е избирал, той е виновен за това, че не може. Не ние, които не искаме да ни цапат колоездачи. Щото съм убеден, че 95% от тия дето искат да се возят в метрото пръста си няма да мръднат да си изчистят колелото.

PtD написа:Тогава коментирай защо в рейса да може, а в метрото - не? ;)


:D
Ами просто е - в рейса пускат, в метрото не. В рейса пускат, щото няма лелка дето да те посреща. Ако имаше, трябва да се дупчат по два билета, което едно че отдавна трябваше да е факт и второ ако стане пак ще мрънкаме, че ни искат пари за колелата...

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 10:04 pm
от RAM-FR
bikerider написа: например кола...

Кола ?! Това означава горе да караш само на едно място. Освен това не всички имаме години за кола........... ;)


Едит: :agree: did

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 10:04 pm
от did
bikerider написа:Ами явно помага, защото искаме да се возим с DH екипировката в непредвиденото за целта метро, вместо да си организираме собствен транспорт, например кола...

че кво лошо има в това, да спестиш една кола, возейки се в градския транспорт. не беше ли това основна цел на кмета?

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 10:05 pm
от Alpina
PtD, на 31-ви тръгнах да ти отговаря, ама ми прекъсна нета преди изпращането, та...

Защото не познавам марка/модел рейс, освен Чавдар, в който да не може да си качиш колелото и да не пречиш на останалите. в повечето може да се качат и поне 2 колела, без да се пречи. Трамваите също, а тролеите - мисля се подразбира около рейсовете Икарус.

При метрото пък не се сещам, къде ще качиш колело, без да пречиш на останалите.

:beer:

Друга причина е, че макар и мръсно, колелото няма да изцапа толкова пода на рейса, при положение, че пътниците в него се качват директно от мръсните улици, в метрото е няакк си по-чистичко, защото мърсотията от обувките се остася доста преди да се качиш в него, но ме мисля, че така ще стане и с колелото.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 10:08 pm
от PtD
Тук вече почваме да тъпчем на едно място.

Редно ли е да пускат колела в метрото (при положение, че не цапат и не пречат на останалите)? Редно е.

Щом е редно, следва да търсим начини да го превърнем в реалност.

П.П. Където колелата, там и инвалидните колички... И те ли нямат място в метрото?

П.П.П. bikerider, аз винаги си дупча по 2 билета - за мен и за колелото - без да мрънкам ;)

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 10:09 pm
от bikerider
@RAM-FR, did: така е, прави сте. И все пак - кое е по-добре - да се плюем едни други или да плюем заедно по управляващите. Кое е по-лесно - да се плюем едни други или да плюем по управляващите.

В случая става дума за елементарна толерантност. Метрото по една или друга причина не е предвидено за целта. Елементарната толерантност изисква да не го ползваме за колела. Да ама не. Всеки иска толерантност, а никой не дава. Няма как да се избегнат конфликтите по тоя начин.

А лелката е права. И тия от СКГТ са прави - такъв бюджет са имали за мотриси, такива мотриси има. Това е.

@PtD: Убеден съм в това. Но за съжаление не опира въпроса до теб. Ако опираше до такива като теб досега да имаме и европейско метро и европейско обслужване и европейски манталитет. Ама нямаме...

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 10:10 pm
от Alpina
Инчалида не го прави по свой собствен избор, няма алтернативи и едва ли е за да си достави удоволствие, мисля че е неудачно сравнение!

bikerider написа:В случая става дума за елементарна толерантност. Метрото по една или друга причина не е предвидено за целта. Елементарната толерантност изисква да не го ползваме за колела. Да ама не. Всеки иска толерантност, а никой не дава. Няма как да се избегнат конфликтите по тоя начин.


Изображение Изображение Изображение

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 10:10 pm
от MAN6
PtD написа:П.П. Където колелата, там и инвалидните колички... И те ли нямат място в метрото?


:offtopic: в "нашето" метро има ли асансьори за инвалиди??? ... май не... еее, супер си е "нашето" метро :V: :bawling: