@Nymphetamine: не се цупи де
@mitakaman:
Admin го каза - защото едно е предназначението на продукта, друго е определението за стила на каране. "АМ стил" е събирателно и не характеризира с нищо този "стил" освен да носи смисъл на "и така, и така". Личното ми мнение е, че АМ е просто означение за простота вместо всеки път да се казва нещо от рода на "компонент, достатъчно лек за въртене нагоре, но и достатъчно як за друсане надолу". Плюс това носи неясен смисъл, всеки разбира АМ както му харесва и съответно този етикет продава успешно продукти.
Същото е и с FR. И двете означение носят предимно емоционално-описателен смисъл ("free", "all"), отколкото да носят смисъл, съдържащ конкретни, физически факти, характеризиращи стила. Не случайно често се среща означение AM/FR, което е още по-безсмислено, но само потвърждава факта, че де факто тези означение са изпразнени от смисъл и носят единствено на търговците маркетингова/рекламна стойност, а на каращите - някакъв идентитет, различен от "масовия".
Докато XC и DH носят конкретен смисъл: "леко колело за въртене по пресечен терен" и "тежко колело за спускане на скорост по силно пресечен терен". Няма нищо романтично и загадъчно при тях - или въртиш с XC с колело или се суркаш с танк.
Аз лично все още харесвам "старото" деление, което описваше ясно и точно всичко: хиксце, ендуро, даунхил и екстремен фрийрайд. Общо взето ясно изразена скала (ход на амортисьорите и тегло на колелото).