codename47 написа:http://yedda.com/questions/kingfisher_cycle_trail_3504921212429/
General definition for an all-mountain bike would be: 5"-6" front and rear travel on a pedal friendly platform
демек, според тая дефиниция, AM е вид велосипед.
очевидно може да се говори и за AM трасе.
значи можем спокойно да дефинираме стилът АМ като "Каране на АМ велосипед по АМ трасе"
Съответно АМ велосипед е вид велосипед, с който се кара АМ, а АМ трасе е трасе, по което с АМ велосипед се кара в стил АМ.
Вече и на мен ми стана ясно.
Като стил, АМ трябва да се отличава от XC и от FR и от DH, което налага допълнителна класификация:
АМ се дели на няколко подстила:
1. XAМ - екстремен Ам. При него се кара на практика FR, но с колело, което не става за FR. Резултатът е чупене и чести смени на компоненти и постоянно захранване на велоиндустрията с нови постъпления, което го прави любим на маркетинговите спецове в големите компании, производители на велосипеди.
2. Надолнищен АМ. При него човек, който не умее да спуска добре, и по тая причина не смее официално да се нарече спускач, тика/кара колело криво-ляво нагоре и после се спуска както си може надолу. Задължително е носенето на фотоапарат, по възможност - DSLR. При този стил също се чупят повече части и от XC, и от DH, понеже нещата не се ползват по предназначение, което го прави любим на маркетинговите спецове в големите компании, производители на велосипеди. Този стил не трябва да се бърка с Крос-Кръчми, който си е съвсем отделен стил и няма нищо общо нито с АМ, нито с XC, нито с нищо. Той си е отделна вселена.
3. Скоростен АМ. При него човек, който всъщност иска да се придвижи бързо от точка А до точка Б в планината с колело, но не е наясно как това може да стане най-добре, вместо да си купи леко колело, си е взел някакво "универсално" и пухти като парен локомотив с него по планинските нагорнища. Постепенно започва да разбира, че в повечето случаи килограмите на колелото и надеждността на компонентите са по-важни от мекичкото возене и започва непрекъснато харчене напари за ъпгрейди, с цел олекотяване. Това постоянно правене на ъпгрейди прави този стил любим на маркетинговите спецове в големите компании, производители на велосипеди, понеже им гарантира постоянни постъпления.
Има и още подстилове. Общото между тях е, че има планина, колоездач, който не знае какво иска, колело, което еднакво добре става (не става) за катерене и спускане и щастливи маркетингови спецове в големите компании, производители на велосипеди.



