moridinbg написа:От
тукВ новия план не са предвидени велоалеи в центъра на столицата. По думите на арх. Светла Николова, която представи плана, велоалеи не са нужни, защото така или иначе улиците и тротоарите в центъра на столицата са твърде тесни.
Това стана ясно на днешното обществено обсъждане на първоначалния подробен устройствен план за регулация и застрояване на зона “А”-юг в район “Средец”.
Полудявам. Всеки ден отварям по някой сайт, прочитам новината за някакво решение и все повече искам да се прибера в България и да очистя колкото се може повече "управленци" или да си го кажем - л@йна. Пък после да става каквото ще.
Някоя от вело организациите присъства ли на обсъждането? Все пак става дума за ПУП. Това е абсурдно. Наистина абсурдно! Да се говори, че улиците в София са тесни е признак на невероятно некадърство. Европа е пълна с големи градове и столици със значително по-тенсни централни части и въпреки това обособени вело участъци.
+1
Велоалеи са нужни из целият град. Автомобилите са нежелани в центровете на града, затова не трябва планирането да обслужва автомобилния трафик, а точно обратното - пешеходния, велосипедния и този на градския транспорт.
Ако някоя улица е твърде тясна за автомобили + пешеходци + велосипеди и тя е вече еднопосочна (ако не е, се ограничава в едната посока, и се отваря цяло платно за пешеходци и велосипеди) то има няколко лесни варианта, които биха могли единствено да подобрят градската среда:
1. улицата става пешеходна/вело и се затваря за автомобили напълно или се премахва напълно възможността за паркиране там. И без това има огромен недостиг на пешеходни улици в София.
2. ако не е удачно затварянето наулицата за автомобили (като уважителни причина е не автомобилния трафик на транзитно преминаващи и работещи, а наличието на жилищни/обществени сгради, без алтернативен подстъп за автомобили), улицата може да се преработи в така наречените споделени места - shared space, ето от този тип:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _space.jpgТози тип улици стимулират алтернативното придвижване, естествено ограничавайки автомобилния трафик. Бих се радвал да видя повече такива места в София, но имайки предвид закостенелите мозъци в общините надали.
Всички улици около Шипка ми изглеждат изключително подходящи за тази концепция и ако нещо подобно се случи там, това ще бъде най-хубавият квартал на София - спокойно място, в което можеш да излезнеш да се разходиш, сред други хора, растителност и приятни заведения/галерии и музеи. Поддържането на сегашното тягостно положение - тесни улици, с още по тесни тротоари, претрупани с паркирани автомобили дори и с нов асфалт, няма да подобри атмосферата на комплекса.