Велоалеи? Велосдружения?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот puleto » Вто Юли 30, 2013 8:34 pm

araX написа:А ето как
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=983168
се краде в Банско. Това е в завършен вид и струва над половин милион лева!

Колега евала за линка!!! Точно това имам предвид. Това не е велоалея а пътека за добитък. Първите велоалеи май ги направи Стефан Софиянски зад сегашния Хилтън. Тогава го нямаше Хилтъна. Те потънаха в забвение и нямаха никакъв смисъл. На някакви хора им се поръчват велоалеи, които никой не ползва, те ги правят и взимат пари. Това е кипене на безмислен труд за нас и много смислен и скъп труд за тях. Е сега всички отворковци искам да накарат децата си да карат безопасно по тази алея. Готов съм да участвам във велошествие "Без велоалеи". По тази алея дете или "шосейка" или дори байк с тънки сликове не може да мине. Това са велоалеите при нас. :rofl:
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот araX » Чет Авг 01, 2013 6:16 am

galio написа:
araX написа:А ето как
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=983168
се краде в Банско. Това е в завършен вид и струва над половин милион лева!


да, бе. сериозен ли си? сигурно поне някаква настилка ще слагат?


Напълно завършена. Чакат само ентусиасти с....верижна техника ;)
araX
 
Мнения: 211
Рейтинг: 1415
Регистриран на: Вто Дек 28, 2010 1:20 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот puleto » Нед Авг 04, 2013 10:24 am

jd написа:
moridinbg написа:
Зоната, която предстои да бъде реновирана, обхваща следните улици – бул. „Мария-Луиза”, бул. „Княз Александър Дондуков-Корсаков”, бул. Цар Освободител”, пл. „Александър Батенберг”, ул. „Московска”, ул. „Париж”, ул. „Шипка”, бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, бул. „Цар Освободител”, бул. „Васил Левски”, ул. „Аксаков”, ул. „Шести септември”, ул. „Славянска”, ул. „Георги С. Раковски”, ул. „Ген. Йосиф Гурко” и ул. „Алабин”


Aйде сега хубаво да направим преглед на списъка и кои улици от тези са "широки". Може би "Аксаков", "Шести септември", „Славянска” или „Алабин”? Или пък „Московска” и ул. „Париж”? Не, не са - това са малки улички, които и в момента е трудно преминаването така или иначе. "Широките" булеварди като Дондуков и Раковски - там положението е сходно. Това, че на всички ни се иска да има велоалеи е едно, но дали наистина е необходимо, функционално и удачно - съвсем друг въпрос! И отделно - айде да се гледа от няколко гледни точки - и на каращи велосипеди, и на пешеходци, и на шофьори - защото тези групи трябва да съжителстват в града (защото всеки един от нас по различно време е в обувките на някои от тия три групи).

П.С. пише се "паркинГи", не "паркинзи"

Абсолютно съм съгласен с мнението, че по никакъв начин не могат да се изградят велоалеи в София. Трябва да се борим за по- прости цели и след някой век да се мисли за велоалеи. Колоезденето трябва да се популяризира. Да добие тотална масовост и култура. Може би трябва да искаме да се въведе данък, например 5 лв. годишно който да се изразходва за възнаграждения на полицаи, които са хванали в нарушение автомобилист нарушил правата на велосипедист и застраховка "гражданска отговорност". За каско сме твърде незрели още, но не виждам за какво са ми велоалеи. Ето един прост пример: от Телевизионната кула се спускам по "Др. Цанков" с 50 км./ час. Има проектирана велоалея отстрани в гората и не е довършена. Е има ли някой смелчага дето ще тръгне по нея с такава скорост? Едва ли. Също дори и да се приеме, че цяла София ще бъде опасана от велоалеи, то това ще се изгражда 100 години. Говоря за София, защото съм от тук и познавам града. А за другите градове не ми се мисли как ще стане. Срокът е ясен и звучи като- "никога". Велалеите са безмислен разход. По- добре е тия пари да се дадат на лекари, учители и полицаи. Също в училище да бъдат въведени часове за популяризиране на колоезденето и запознаване с ЗДП. Някога в моето училище беше изградена цяла система със светофари и хоризонтална маркировка с цел обучение на децата "на живо". Имахме и първенство по колоездене, а сега няма такива работи.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот PtD » Сря Авг 07, 2013 11:55 pm

С риск да всея смут сред противниците на велоалеите, получих показания на очевидци, които твърдят, че велотрафикът в техния район е нараснал експоненциално след направата на велоалея там. :magnify:

:smokin: :smokin: :smokin:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот puleto » Нед Авг 11, 2013 1:24 pm

PtD написа:С риск да всея смут сред противниците на велоалеите, получих показания на очевидци, които твърдят, че велотрафикът в техния район е нараснал експоненциално след направата на велоалея там. :magnify:

:smokin: :smokin: :smokin:

Въобще не рискуваш и не всяваш смут. Аз не съм против велоалеите въпреки всичките ми изказвания срещу тях, а те просто няма как да се случат. Явлението, което са ти казали мога да го обясня с подобен пример: мой приятел ходи често от Кр. поляна до Бояна по негови си причини. Преди минаваше по Несторов и после България, а сега по Борис 3 и по Пушкин. Просто му е по- спокойно. Когато бърза обаче ми е споделял че минава по първия маршрут защото по алеята се мотае куцо и сакато и не може да се кара бързо. Нещата са въпрос на употреба. Аз използвам колелото за всичко, ходя на работа, на обяд, по срещи с клиенти през деня, на пазар, на риба и ми трябва скорост. По отношение на безопастност, нямам проблеми защото карам кола от 30 год. и мога да кажа че всичко ми е ясно с движението. Заради тези велоалеи никой няма да започне да кара коклело, а и да започне, то ще е толкова бавно с куп пресичания, качвания и слизания, че ще се откаже. Ако се накарат шофьорите да внимават и да са толерантни към "по- слабите" участници в движението е друго. А за това пречка са велоалеите. Така или иначе няма да ги има навсякъде и те просто правят шофьорите по- небрежни. Сега като стана инцидента на спирката на мола на цариградско- еми да махнат всички спирки за да не се събират хора...
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот DragAirlines » Пон Авг 12, 2013 2:58 pm

Още една снимка на поредния некадърник, решил, че велоалеята е място за паркиране!
Прикачени файлове
P8010147 - Copy.JPG
(289.4 KiB) 175 пъти
DragAirlines
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Авг 02, 2013 8:43 am
Местоположение: София

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот did » Пон Авг 12, 2013 3:01 pm

DragAirlines написа:Още една снимка на поредния некадърник, решил, че велоалеята е място за паркиране!

Сбъркал си адреса на арменския поп. По-нагоре в темата го пише.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот bikerider » Вто Авг 13, 2013 3:47 pm

PtD написа:С риск да всея смут сред противниците на велоалеите, получих показания на очевидци, които твърдят, че велотрафикът в техния район е нараснал експоненциално след направата на велоалея там. :magnify:


Това доказва единствено, че хората, генериращи увеличения трафик, са на твоето мнение.

Любопитното е, че според шефа на КАТ не си прав - трафика е увеличен петорно, а инцидентите с велосипедисти - с 20% спрямо миналата година, което доказва това, което твърдяхме тук някои хора, а именно, че по-големия трафик няма да върви с по-нормална безопасност, която да го компенсира (за leisure тип каране сегашното ниво на обезопасеност на велоалеите е трагично и това е неоспорим факт). Което е факт - тия 20% инциденти отгоре не са се появили току така и явно трендът върви нагоре, което директно оборва аргументите ти. Очевидците ти са прави, но изводите ти са пожелателни, защото гледаш само едната страна на монетата. Ако безопасността беше на ниво трябваше да се наблюдава само увеличение на трафика, което явно не е така.

Та да вярваме ли на КАТ или те бият негрите? :magnify: :nuts:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот valentin.georgiev » Вто Авг 13, 2013 4:08 pm

bikerider написа:Любопитното е, че според шефа на КАТ не си прав - трафика е увеличен петорно, а инцидентите с велосипедисти - с 20% спрямо миналата година, което доказва това, което твърдяхме тук някои хора, а именно, че по-големия трафик няма да върви с по-нормална безопасност, която да го компенсира (за leisure тип каране сегашното ниво на обезопасеност на велоалеите е трагично и това е неоспорим факт). Което е факт - тия 20% инциденти отгоре не са се появили току така и явно трендът върви нагоре, което директно оборва аргументите ти. Очевидците ти са прави, но изводите ти са пожелателни, защото гледаш само едната страна на монетата. Ако безопасността беше на ниво трябваше да се наблюдава само увеличение на трафика, което явно не е така.

Та да вярваме ли на КАТ или те бият негрите? :magnify: :nuts:


Далече съм от твърдението, че настоящите велоалеи са идеални, но все пак увеличението на инцидентите не е правопропорционално на увеличения трафик. Както сам казваш при петорно (500%) увеличен трафик, инцидентите са се увеличили "само" с 20%, което не е лош резултат според мен. А за увеличения брой инциденти спомага и промяната на типа колоездачи, които са направили това нарастване. Тук според мен са се включили и доста такива, които без велоалея не биха карали по улиците, а те вероятно са и с по- ниско ниво на технически, практически и теоретични знания и умения.

А аз съм за велоалеите, въпреки че, когато бързам предпочитам да карам наравно с автомобилите по големите булеварди. Като логиката ми е, че скоростта ми е по- близка до тази на МПС-тата, отколкото на пешеходците и бихме се погаждали повече (изключения много).
Аватар
valentin.georgiev
 
Мнения: 152
Рейтинг: 1627
Регистриран на: Пет Сеп 17, 2010 10:24 am
Местоположение: София

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот papinu » Вто Авг 13, 2013 4:58 pm

valentin.georgiev написа:...А аз съм за велоалеите, въпреки че, когато бързам предпочитам да карам наравно с автомобилите по големите булеварди. Като логиката ми е, че скоростта ми е по- близка до тази на МПС-тата, отколкото на пешеходците и бихме се погаждали повече (изключения много).

Има закон за движение по пътищата и там ясно е казано, че велосипеда е ППС (пътно превозно средство), което ТРЯБВА да се движи по пътя, а не по тротоарите или по пешеходните пътеки! Част от инцидентите с велосипедисти стават заради тяхната липса на култура на придвижване в и извън града.
Всеки ден съм свидетел на следните нарушения на велосипедисти:
- каране в насрещното движение;
- каране по тротоари;
- ненедейно пресичане по пешеходна пътека като преди това са управлявали велосипеда си по улица/булевард;
- минаване на червен светофар (най-често срещано нарушение);
- не спазване на предимство.

Аз съм ЗА велоалеите, защото те отделят велосипедистите от трафика на моторните превозни средства. А основната цел на това разделяне е, че ние велосипедистите сме най-незащитените участните в този трафик. Това бе споменато и във въпросното интервю с началника на КАТ София.
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот bikerider » Вто Авг 13, 2013 5:22 pm

valentin.georgiev написа:А за увеличения брой инциденти спомага и промяната на типа колоездачи, които са направили това нарастване. Тук според мен са се включили и доста такива, които без велоалея не биха карали по улиците, а те вероятно са и с по- ниско ниво на технически, практически и теоретични знания и умения.


Напълно съм съгласен с този анализ. Но изводите са спорни. Ако мерим на база абсолютен трафик, то инцидентите са намаляли пет пъти както сам казваш. Ако мерим на база минали години, то 20% увеличение на инцидентите е ужасно много и тук не съм съгласен с теб. КАТ мерят така и в случая не виждам възражения срещу тази методика, освен, че винаги представя нещата в черно.
За мен ключовият момент, който съм повтарял до втръсване в тази тема е доказан. Предупреждавахме, че велоалеите не отделят ефективно колоездачите (поздрави на papinu за оптимизма), това е факт. Точно на това разминаване се дължи увеличения брой инциденти и там е главната критика към изпълнението на велоалеите - трябваше да бъдат съпроводени с масирана образователна и контролна дейност, за да бъдат намалени инцидентите с неопитни/необразовани велосипедисти по улиците. Не беше сторено, защото целта на задачката се оказа както обикновено не безопасност, не ефективен велотранспорт, а обръчите около общината да усвоят едни пари.

И сега КАТ щели да работят с Велоеволюция за да се намалят инцидентите.... смях в залата.

Edit: да не говорим, че до момента коментираме проценти. Да перефразирам Сталин: "един инцидент отгоре е трагедия, 20% инциденти отгоре са статистика.". Дали още мислиш, че 20% увеличение не е лош резултат? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот buran » Вто Авг 13, 2013 7:20 pm

bikerider написа:Напълно съм съгласен с този анализ. Но изводите са спорни. Ако мерим на база абсолютен трафик, то инцидентите са намаляли пет пъти както сам казваш. Ако мерим на база минали години, то 20% увеличение на инцидентите е ужасно много и тук не съм съгласен с теб. КАТ мерят така и в случая не виждам възражения срещу тази методика, освен, че винаги представя нещата в черно.


Извинявай, ама май е вярно, че в зависимост от това как тълкуваш данните, може да се докаже всяка теза. Правилно е да се разглежда съотношението брой инциденти към брой велосипедисти. Ако миналата година броя инциденти е I, а броя велосипедисти B, това съотношение на е I/B. Ако искаш да го нормализираш, може да го умножиш примерно по 1000, така ще получиш брой инциденти на 1000 велосипедисти. Ако тази година има увеличение с 20% на инцидентите и броя на велосипедистите е увеличен 5 пъти (не коментирам дали тези данни са верни, просто всички коментиращи до тук работят с тях, ги приемаме за такива). Тогава тази година съотношението е I*1.2/B*5=(I/B)*0.24 Или броя инциденти на един велосипедист (съответно 1000, ако нормализираш) е намалял 4 пъти.
buran
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 1:33 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот PtD » Вто Авг 13, 2013 7:49 pm

bikerider написа:че според шефа на КАТ не си прав - трафика е увеличен петорно, а инцидентите с велосипедисти - с 20% спрямо миналата година
...
Та да вярваме ли на КАТ или те бият негрите? :magnify: :nuts:



Ъъъ. Не виждам шефът на КАТ да ми противоречи. Напротив! :nuts:

(Някъде нещо споменал ли съм за инциденти? Нормално ми се вижда, когато има повече велосипедисти, да има ПОВЕЧЕ инциденти. А каква част от тези инциденти са по велоалеи? :magnify:)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот bikerider » Сря Авг 14, 2013 2:41 pm

Изрично подчертах, че говоря за инцидентите извън велоалеи. Очевадно е, че те са се увеличили, защото са излязли повече хора заради възможността да карат по велоалея. Това никой не го оспорва, но то единствено доказва, че велоалеите само изместват проблема с безопасността... обратно на улицата, където не е решен. В момента, в който мога да не слизам от велоалея това ще отпадне, но този момент е далеч. Дотогава всички инциденти са пряко следствие от това разминаване между теоретична безопасност и реална. Виж по-долу.

@buran: така е, всичко е според тълкуването, затова когато коментираме статистика е редно да кажем какво целим да извадим от нея. Аз не търся агрегирани данни от пълна извадка, че да смятам на база общ брой каращи. Който търси това би ползвал такава методика. В случая коментирам методиката на КАТ, защото тя показва тренда на страданието - все пак говорим за живи хора. Аз също съм донякъде позитивно настроен, защото очаквах по-голям ръст на инцидентите спрямо ръста на базата, но това не променя факта, че 20% повече човешки същества са страдали, защото са излязли да карат, зарадвани, че има велоалеи. Осъзнавам, че обобщавам твърде на едро -информацията, с която разполагам ми позволява само толкова. Ако от КАТ изнесат подробна статистика ще коментираме по-задълбочено. Основните моменти, обаче, са доказани. Ако PtD смята повечето инциденти за нещо нормално, ок, не споря. Аз изтъквам, че този ръст от 20% можеше да бъде предотвратен или осезаемо намален.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот buran » Сря Авг 14, 2013 3:40 pm

@bikerider: честно, не ти разбирам логиката. ако ще гледаш абсолютното увеличение с 20%, т.е. повече хора са пострадали, то решението е лесно. Забраняваме изцяло велосипедния трафик в града и бройката на пострадалите велосипедисти пада до 0. Следваща стъпка - забраняваме колите и ето ти още по-голямо чудо, и инцидентите с пешеходци намаляват драстично, единствено през зимата някой заблеян пенсионер да си счупи нещо по заледените тротоари...
но както и да е, явно нищо не може да те убеди
за да се отговори дали има полза от велоалеите или не, би трябвало да се отговори на два въпроса:
1. Съществува ли връзка между увеличения брой/дължина на велоалеите и увеличения брой велосипедисти
2. Увеличения трафик води ли до повече, по-малко или същия брой инциденти.

По първия въпрос нямаме достатъчно данни по години за да се провери дали има статистически значима корелация, но субективното усещане на повечето хора, е че има положителна корелация
По втория въпрос - в предишния си пост ти показах, че дефакто, въпреки увеличения трафик имаме по-малко инциденти
Т.е. има полза от велоалеите, веднъж като увеличен брой активни колоездачи и втори път път - от гледна точка подобряване на безопасността. Тук разбира се заслугата не е само на инфраструктурата. Увеличения брой колоездачи допълнително "дисциплинира" част от шофьорите, които започват да свикват с увеличения велосипеден трафик и да се съобразяват с него.
buran
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 1:33 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот bikerider » Сря Авг 14, 2013 4:42 pm

ако ще гледаш абсолютното увеличение с 20%, т.е. повече хора са пострадали, то решението е лесно. Забраняваме изцяло велосипедния трафик в града и бройката на пострадалите велосипедисти пада до 0. Следваща стъпка - забраняваме колите и ето ти още по-голямо чудо, и инцидентите с пешеходци намаляват драстично, единствено през зимата някой заблеян пенсионер да си счупи нещо по заледените тротоари...

Вярвам, че можеш да се сетиш и за по-работещи решения. Нека оставим шегите настрана.

Увеличения брой колоездачи допълнително "дисциплинира" част от шофьорите, които започват да свикват с увеличения велосипеден трафик и да се съобразяват с него.

С това едва ли някой спори, само дето е трудно доказуемо каква част от този ръст се пренася в трафика по улиците, ерго този аргумент се налага да го игнорираме.

за да се отговори дали има полза от велоалеите или не, би трябвало да се отговори на два въпроса:
1. Съществува ли връзка между увеличения брой/дължина на велоалеите и увеличения брой велосипедисти
2. Увеличения трафик води ли до повече, по-малко или същия брой инциденти.
По първия въпрос нямаме достатъчно данни по години за да се провери дали има статистически значима корелация, но субективното усещане на повечето хора, е че има положителна корелация
По втория въпрос - в предишния си пост ти показах, че дефакто, въпреки увеличения трафик имаме по-малко инциденти

Ако по първия въпрос няма връзка, това директно показва липсата на полза за каращите. Ако има връзка, каквото е общото усещане, то това показва ролята на велоалеите за увеличения брой каращи. Нищо не показва за нивото на безопасност.
По втория въпрос няма спор - имаме данни от КАТ.

Та какво излиза:
1А. Ако по първия въпрос има връзка, то налице също е и връзка между увеличения брой/дължина на велоалеите и увеличения брой инциденти. При това директна, което ми дава основания да критикувам безопасността в Епохата на велоалеите в условия на почти тотална липса на култура на каране и познания за ЗДП от страна на новоизлязлите велосипедисти.
1B. Ако няма връзка, тогава нямаме достатъчно данни да заключим, че е имало полза от увеличения брой/дължина на велоалеите, ерго съм в свободата си да заключа, че не е имало реална полза. Двете твърдения са на кантар и ти нямаш тежест, за да оспориш моето.
Ерго, логичният извод е, че в най-добрия случай нямаме данни да заключим категорично, че ползата от велоалеите оправдава цената им.

Т.е. има полза от велоалеите, веднъж като увеличен брой активни колоездачи и втори път път - от гледна точка подобряване на безопасността. Тук разбира се заслугата не е само на инфраструктурата.

Това заключение не почива на логика, по-горе показах защо. Освен всичко това безопасността винаги се е мерила и ще се мери в абсолютен брой инциденти. Иначе Щатите биха били по-безопасни от Швейцария.
Имаш един-единствен аргумент и той е, че на база увеличения трафик инцидентите в процентно изражение са спаднали. Хубаво, ама той нищо не говори - в Щатите ли сме или в Швейцария? Затова по-релевантната статистика за безопасност е тази на база абсолютен брой инциденти спрямо минал период.

buran написа:@bikerider: честно, не ти разбирам логиката.

Логиката ми е следната - полза от велоалеите несъмнено има, но цената, която плащаме с инциденти за мен е прекалено висока и можеше да бъде смъкната до нормални нива (за мен макс. 5% ръст на база минал период) с елементарни предохранителни мерки и кампании. Схващай това като критика и към КАТ, защото можеха да свършат това-онова, вместо сега да броят инциденти и да назидават как не трябвало да се кара през пешеходна пътека.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот buran » Сря Авг 14, 2013 5:50 pm

@bikerider - явно е безсмислено да продължаваме. предлагам ти да направиш едно НПО и да лобираш за премахване на велоалеите в страни, където ги има доста повче. По всяка вероятност ще успееш да спечелиш и финансиране по някой европейски проект, целящ повишаване на безопасността :-)
buran
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 1:33 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот did » Сря Авг 14, 2013 5:53 pm

buran написа:@bikerider - явно е безсмислено да продължаваме. предлагам ти да направиш едно НПО и да лобираш за премахване на велоалеите в страни, където ги има доста повче. По всяка вероятност ще успееш да спечелиш и финансиране по някой европейски проект, целящ повишаване на безопасността :-)


"Хората", дето първо мислят за проектите, а после за КПД-то им, яко набират сила: http://velobg.org/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0 ... 0%B5%D0%BD

Явно ще трябва да докажат членска маса за "нещо голямо".
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот bikerider » Сря Авг 14, 2013 7:12 pm

buran написа:@bikerider - явно е безсмислено да продължаваме. предлагам ти да направиш едно НПО и да лобираш за премахване на велоалеите в страни, където ги има доста повче. По всяка вероятност ще успееш да спечелиш и финансиране по някой европейски проект, целящ повишаване на безопасността :-)


Няма да лобирам за нищо такова, защото не искам такова нещо. За втори път се опитваш да ми сложиш думи в устата, отдавам го на явната неспособност да схванеш какво говоря.
По въпроса за НПО-то, did е казал предостатъчно. Нека Велоеволюция СЕГА да работят с КАТ за повишаване на безопасността. Онези, които са пострадали междувременно както обикновено ще ги заметем под килима на статистиката. Апропо, статистика, КАТ е легитимен орган и оспорвайки методиката им би трябвало ти да лобираш за нещо, но... както и да е. Приятен ден/вечер.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот buran » Сря Авг 14, 2013 7:36 pm

ти къде видя, че оспорвам статистиката? 20% увеличение на инцидентите, 5 пъти увеличение на велосипедистите... оспорвам изводите, които ти правиш на база на тази статистика... хубава вечер
buran
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1285
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 1:33 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот PtD » Сря Авг 14, 2013 10:26 pm

Някак си никой не се възмущава, когато броят на ПТП-тата се увеличава заради увеличения брой МПС-та - всички го приемат за нормално - и никой не писка против асфалтовите пътища, където се движат тези МПС-та и причиняват ПТП-та. Обаче като стане дума за велоалеи... аууу! Ужас!

Защо е този двоен аршин? :magnify: И някой има ли представа, ако ги нямаше велоалеите, а броят колоездачи беше както е в момента, дали нямаше да са повечко от 20% увеличени инцидентите с велосипедисти?? :magnify: :magnify:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот galio » Чет Авг 15, 2013 8:24 am

PtD написа: И някой има ли представа, ако ги нямаше велоалеите, а броят колоездачи беше както е в момента, дали нямаше да са повечко от 20% увеличени инцидентите с велосипедисти?? :magnify: :magnify:


докато не пуснат разбивка на тия проценти по възраст, населено място и време от денонощието всички изводи са просто свободни съчинения. да удари някое пишлеме на нощно каране пияния чичо с колелото без грам светлина няма общо с отнето предимство на пешеходна пътека на спешен колоездач.

напоследък карам с колите и нямам никакви грижи. по-бързо е, отколкото по тротоара или "велоалеите". ако има повече колоездачи, шофьорите свикват, това е положението.

а ти говориш за велоалеи всеки път, все едно тук има адекватни такива. може и да е стъпка в правилната посока, но нека не забравяме, че всичките "велоалеи" са с лоша настилка, тесни са и не са органична част от някаква концепция за придвижване с велосипед.

защо ми е велоалея, която през 20 метра излиза за пресечка или атобусна спирка? ако в същото време карам по платното, нито се налага да спирам, нито да слизам от колелото.

но да - добре е да се натиска общината, най-малкото за да им се напомня, че всички забелзяват какви са некадърници.
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот PtD » Чет Авг 15, 2013 10:41 am

galio написа:защо ми е велоалея, която през 20 метра излиза за пресечка или атобусна спирка? ако в същото време карам по платното, нито се налага да спирам, нито да слизам от колелото.


На теб не ти трябва. И на мен не ми трябва. Но на Олег му трябва още. ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот Alpina » Чет Авг 15, 2013 10:47 am

galio написа:все едно тук има адекватни такива

Има, макар и от части. Което навежда на мисълта - че не винаги останалата инфраструктура позволява да има навсякъде такива.

galio написа:че всичките "велоалеи" са с лоша настилка, тесни са и не са органична част от някаква концепция за придвижване с велосипед

Относо не си прав и отново е свързано с коментара ми към предния цитат.

galio написа:но да - добре е да се натиска общината, най-малкото за да им се напомня, че всички забелзяват какви са некадърници.

Винаги трябва да се прави, защото по дифолт всички освен мен са некадърници.

В крайна сметка - ако гледаш на процеса в "исторически план" ще забележиш как велоалеите стават все по-интегрирани и адекватно направени. И преди съм се опитвал, но основното ми занимание от последните 2 години ме научи, че трябва да се гледа в дългосрочен план. Не можеш да искаш да стартираш с перфектни резултати. Работещи модели в други държави могат да се окажат тотално безсмислени и непродуктивни тук заради феноменът "тука е така", за това се налага адаптивност и използване на наличните възможности.

Относно настилката - баси, караш колело, не кънки на лед.

galio написа:докато не пуснат разбивка на тия проценти по възраст, населено място и време от денонощието всички изводи са просто свободни съчинения.

Тук съм почти съгласен с теб, но по-скоро на в посока на това, че от така изнесени данни лесно могат да се правят много грешни заключения - както bikerider показа, а PtD доказа. :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот galio » Чет Авг 15, 2013 11:23 am

PtD написа:
galio написа:защо ми е велоалея, която през 20 метра излиза за пресечка или атобусна спирка? ако в същото време карам по платното, нито се налага да спирам, нито да слизам от колелото.


На теб не ти трябва. И на мен не ми трябва. Но на Олег му трябва още. ;)


е добре, стискаме си ръцете.
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот galio » Чет Авг 15, 2013 11:33 am

Alpina написа:Има, макар и от части. Което навежда на мисълта - че не винаги останалата инфраструктура позволява да има навсякъде такива.


има "отчасти" значи няма. това, че има едни 20 метра читав асфалт, ограден с пет храста от платното, а после 120 метра с прахоляк не го прави велоалея.

Alpina написа:Относо не си прав и отново е свързано с коментара ми към предния цитат.


изключително съм прав. по тая логика имаме и магистрали, нали, въпреки обратните виражи и дупките. няма "отчасти" в тая игра, защото се играе със здравето и живота на хора.

Alpina написа:Винаги трябва да се прави, защото по дифолт всички освен мен са некадърници.


и аз мога така да водя разговори, но смисълът е никакъв. ако все пак настояваш - на следващия такъв комантар ще се включа и аз

Alpina написа: В крайна сметка - ако гледаш на процеса в "исторически план" ще забележиш как велоалеите стават все по-интегрирани и адекватно направени. И преди съм се опитвал, но основното ми занимание от последните 2 години ме научи, че трябва да се гледа в дългосрочен план. Не можеш да искаш да стартираш с перфектни резултати. Работещи модели в други държави могат да се окажат тотално безсмислени и непродуктивни тук заради феноменът "тука е така", за това се налага адаптивност и използване на наличните възможности.

Относно настилката - баси, караш колело, не кънки на лед.


те и жълтите линии бяха интегрирани. даже по-интегрирани велоалеи не мога да си представя. ако се работи в дългосрочен план, не се действа на парче. кои две велоалеи в София имат една и съща концепция и настилка? относно настилката - ще правим ли нещо ли не? заради тая настилка мога да пристигна по-рано или по-късно, или да пристигна, бутайки. зимното каране също е чувстително към настилката.

Alpina написа:Тук съм почти съгласен с теб, но по-скоро на в посока на това, че от така изнесени данни лесно могат да се правят много грешни заключения - както bikerider показа, а PtD доказа. :D


Почти си съгласен, защото "никакви" не включва "грешни", или как?
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот Alpina » Чет Авг 15, 2013 12:52 pm

Не знам как е в твоят климатичен пояс, но в моя има едни да ги кажем 4,5 км велоалея, която ме праща в Центъра и само около 200метра от нея са "кофти", но не виждам как може да се избегне региона на централна гара.

Виж, ако погледнеш назад в темата ще видиш колко много съм плюл по тях, но не мога да си сложа капаците на очите и да не призная някои резултати.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот galio » Чет Авг 15, 2013 6:04 pm

Alpina написа:Не знам как е в твоят климатичен пояс, но в моя има едни да ги кажем 4,5 км велоалея, която ме праща в Центъра и само около 200метра от нея са "кофти", но не виждам как може да се избегне региона на централна гара.

Виж, ако погледнеш назад в темата ще видиш колко много съм плюл по тях, но не мога да си сложа капаците на очите и да не призная някои резултати.


в моя климатичен пояс има трафик по всичките 8 км до работата ми. от работа до центъра също, а от центъра до базовия лагер има Борисова и пак трафил. велоалеите са ми екзотика.

има резултати, да. но всичко се прави на парче и това няма как да е добре.
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот Alpina » Чет Авг 15, 2013 6:59 pm

Тогава няма да е лошо да започнеш да внимаваш повечко с използването на думички като "всички", "навсякъде" и изобщо да генерализираш.
Няма да е зле да се и ограмотиш малко, защото си труден за четене и не мисля повече да се затормозявам с такава некадърна реч.

Инак е голямо откритие как в София има се среща трафик от точка А до точка Б.
В случай че почнеш да се замисляш малко повече и да не караш като кон с капаци - можеш да откриеш как не е задължително да се буташ в трафика.

От това няма да спечели никой друг освен здравето ти. Може би и джобът на данъкоплатците.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот hlebarka » Чет Авг 15, 2013 9:37 pm

PtD написа:
Защо е този двоен аршин? :magnify: И някой има ли представа, ако ги нямаше велоалеите, а броят колоездачи беше както е в момента, дали нямаше да са повечко от 20% увеличени инцидентите с велосипедисти?? :magnify: :magnify:



Става на въпрос, че съществуващите велоалеи са като един вид капан - има ги, популяризират колоезденето, хората тръгват да карат, защото има вече велоалеи, но алеите не са навсякъде, а където ги има, на места са опасни, и съответно има претрепани, които не биха излезли с колело, ако нямаше "велоалеи". :) :agree:
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


cron