[quote="TOYAGA"]
Хкхм, то тва с времето хубаво, ама само да попитам за протокола...
Г-н Блаже Колевъ какъв беше доскоро? И какво мисли СЕГАШНОТО ръководство на БКС по въпроса за "Права имат ... донякъде БКС"? Т.е. докъде точно стига дела на БКС от петдесетте стотинки приход на частната стопанска инциатива на "Concept design Ltd."?
[/quote]
Г-н Блаже Колев има най-големите заслуги за събирането и опазването на малкото останали "парченца" от историята ни. Би трябвало да се знае, че архивът на БКС изгаря почти напълно по време на инцидент през войната, което означава, че съхраняваното от Блаже е меко казано безценно, защото някои неща другаде просто ги няма! Той е човекът, който притежава най-големия архив от документи и периодика свързана с бълг. колоездене. Възстановяването е негова идея, която се е опитвал да прокара много пъти през изтеклите години, но никой не е проявявал и минимален интерес, включително и тези, които би трябвало да заделят бюджет за поддържането на съюзен орган. Вероятно джобовете на правоприемниците са дотолкова изтънели, че не проявяват никакъв интерес. Изключително много ще се радваме ако БКС се наеме с отговорността да списва отново "Български колоездач". Ако провокираме този процес ще считаме, че сме преизпълнили задачата си.
Относно стопанската инициатива - ако "Български колоездач" започне да се разпространява самостоятелно от "БГ Байк", по груби разчети ще се реализират приблизително 200 броя. Известна е липсата на афинитет и респект към миналото в днешните тийн-поколения, следователно ако някои от тях все пак посегнат към него, то ще е главно защото им е "набутано" в една опакповка с "БГ Байк", който вече са свикнали да купуват.
Та да се върнем към аритметиката (в случай, че се издава и разпространява самостоятелно) 200 х 0,50 лв. = 100 лв. Калкулацията показва рентабилност със знак минус. Това е причината никой да не се е връзвал досега на идеята за възтановяване на изданието. Дори служебно да се абонират всички клубове и цената да стане примерно 3 лв., пак няма да излезе "хесапа", защото има безобразно много разходи по действителната издателска дейност. Истината е, че колоездачните клубове (шосейни) от цялата страна са с много малка членска маса, смешно число дори ако се сравни само с бройката на членуващите в един някогашен клуб, например Русенското дружество отпреди 80 години. Дори ежедневници с половин милионен тираж не могат да даянят на 0,50 лв. Толкова по стопанската инициатива.
Изумявам се, че Тоягата като човек, който е издавал едно прилично списание (което вече е в небитието), а и в момента има някакъв редакционен пост към едно голямо чуждо списание, може да съзира келепир в цената от 0,50 лв. за микротиражка!