Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Boyan1984 » Пет Окт 16, 2020 3:17 pm

Станаха нещата със стругаря - перфектна работа свърши човека.
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот imarh » Пет Окт 16, 2020 8:58 pm

Има ли проблем ако колчето стои спуснато дълго време(няколко дни) или все тая?
imarh
 
Мнения: 212
Рейтинг: 1414
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 10:04 am

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Lucky Loser » Пет Окт 16, 2020 9:29 pm

Преди време имах проблем и не смеех да го държа прибрано. Имаше случаи, при които да го забравя и после няма вдигане. Но след като SStoev ми го оправи - смазване и смяна на жило(нещо, което не ми хрумна на мен) нямам никакви проблеми. Та мисълта ми, поне по моя опит, ако е технически изправен, не мисля, че има проблем.
Все пак би било и други да споделят :)
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Gworan » Съб Окт 17, 2020 5:27 am

Моето съм го забравял с дни така, и не е имало проблем, но все пак... като е спуснато колчето, вътре налягането на възудуха е в пъти по-голямо от колкото когато е разпънато. Съответно и вероятността да изпусне е по-голяма. Спомням си че за някои колчета на доста места срещах съвети да не се оставят прибрани (мисля че беше за reverb-а).
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот bdog » Съб Окт 17, 2020 8:16 am

Няма драма да седи прибрано според мен. Има драма, ако е прибрано и бъде окачена да виси на седалката (на лифт примерно) - тогава от едната страна има налягане, а от другата вакуум, О-пръстените са притиснати и изпуска доста лесно. Иначе Ревърб се сервизира за 30 минути в домашни условия - само едни челюсти трябват, но е елементарно да се направят от ABS на 3D принтер.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Admin » Нед Окт 18, 2020 8:35 pm

Моето колче стои предимно прибрано - и вкъщи, и при возене на колата, т.е. единствено при каране го разгъвам. Като за Reverb проблемите му даже са сравнително малко :D и със сигурност не са свързани с това му стоене в сгънато състояние.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Окт 19, 2020 8:41 am

Около 7 години вече с такива колчета и все прибрани стоят на колелото вкъщи - всичко е наред.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Zayphod » Сря Окт 21, 2020 4:08 pm

Чисто технически погледнато не е добре да стои сгънато. В крайна сметка си е пружина, независимо въздушна или не.
Аватар
Zayphod
 
Мнения: 132
Рейтинг: 1422
Регистриран на: Нед Май 11, 2014 10:43 pm
Местоположение: Враца

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот bdog » Сря Окт 21, 2020 4:38 pm

Zayphod написа:Чисто технически погледнато не е добре да стои сгънато. В крайна сметка си е пружина, независимо въздушна или не.

Аргументи?
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот tbk515 » Сря Окт 21, 2020 4:58 pm

Имам няколко въпроса относно дропъра Brand-X Ascend 2, на които не мога да намеря точен отговор.
1. Какви са размерите на 125 и 150 мм версия с външен монтаж? Възможно е да имам нужния просвет за 150 мм смятано за колец на PRO.
2. Колко широка броня се ползва? За скорости или за спирачка?
3. Има ли максимално допустимо натоварване? Около 105 кг с екипировката съм.
Благодаря!
Аватар
tbk515
 
Мнения: 275
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Bobeto » Чет Окт 22, 2020 9:19 am

tbk515 написа:Имам няколко въпроса относно дропъра Brand-X Ascend 2, на които не мога да намеря точен отговор.
1. Какви са размерите на 125 и 150 мм версия с външен монтаж? Възможно е да имам нужния просвет за 150 мм смятано за колец на PRO.
2. Колко широка броня се ползва? За скорости или за спирачка?
3. Има ли максимално допустимо натоварване? Около 105 кг с екипировката съм.
Благодаря!

Мисля, че ги даваха до 120кг. Аз карам 2 бр. с външно и вътрешно по 150мм на две колела от година и не съм имал проблеми. 105кг съм с дрехи.
Идват си с жило и команда - размера за скорости.
Bobeto
 
Мнения: 54
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 9:18 am

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот borxes » Пет Окт 23, 2020 10:32 am

Препоръчайте модел със ход макс! 100mm за 31.6 и/или 27.2?
Нещо бюджетно.
Да може да се ремонтира, мой познат ми спомена че имало такива на които като "патрона изгърми" и го хвърляш.
Задължително кабела да минава отдолу скрит чак до кормилото: рамката ми има нужните дупки.
Да може да се командва от кормилото.
Командата има вградено лостче за целта.
Тази е: Shimano GRX ST-RX810-LA Hydraulic Disc Brake Lever with integrated Seatpost Remote
Намерих това, ако има по-евтини, подсказвайте:
https://www.wiggle.co.uk/x-fusion-manic ... r-seatpost
https://www.wiggle.co.uk/brand-x-ascend ... t-85-105mm
borxes
 
Мнения: 90
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Юни 02, 2016 3:43 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот tbk515 » Съб Ное 14, 2020 7:00 pm

Пак да питам нещо!
Кой от двата понизаващи кола да избера: Brand-X Ascend II с тяхно лостче или PNW Components Cascade без лостче, като ще поръчам ZTTO лостчето? Четох, че са от един завод.
Аватар
tbk515
 
Мнения: 275
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Ное 19, 2011 8:42 pm
Местоположение: Майна Сити

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Boyan1984 » Съб Ное 14, 2020 7:52 pm

PNW e Brand X, което пък е Tranz X, всичките три пък се правят от JD Components :D
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Alexi » Нед Фев 28, 2021 2:52 pm

Да направя леко сравнение между BrandX и FOX Transfer ,и 2те 31.6 и 125мм ход .. първото което се набива на очи е че стеншъна на Фокс е по дебел - това дали дава коравина не знам ,но стои по красиво . Също така при Фокс липсва какъвто и да е фабричен луфт ( характерен за БрандХ ) . Команда - за БХ се предлагат 3 вида команди ,аз имам най паянтовата дори е крива след 2г експлоатация ,но все пак функционална .. като ергономия и изработка има доста какво да се желае . Командата на Фокс стои по стабилно ,палчето няма луфтове и е с форма която по лесно се съвместява със скобата на лявата спирачка като разположение . Жило и регулиране . Тук нещата отново са в полза на Фокс ,жилото е "наобратно" - с главата към колчето ,това измества всички регулировки горе при командата . при БХ е малко особен монтажа и обикновено не се получава от първия път и се налага вадене на колчето и местене на цилиндърчето което държи жилото . Все пак е добре измислено ( доста по добре от някои други колци да речем ) . Като дълготрайност ще видим .. БХ е на 2г и половина и работи без грешка ,ще продължи службата си на рамката на жена ми . Фокса тепърва предстои да се докаже .
Прикачени файлове
154813043_258431215850824_2094899265138642534_n.jpg
(211.94 KiB) 159 пъти
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот moridinbg » Пон Мар 01, 2021 10:03 am

Шокиращо, наистина - 3 пъти по-скъп кол е по-добре изработен :D
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Alexi » Пон Мар 01, 2021 11:46 am

не си личи добре от описанието ми ,но всъщност разликата между 2та кола е много малка и в никакъв случай не си заслужава парите фокса ако ще даваш за него 300Е .. това е извода който бих направил ;
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот martin.radev » Пет Мар 19, 2021 11:24 am

Boyan1984 написа:PNW e Brand X, което пък е Tranz X, всичките три пък се правят от JD Components :D


Всъщност по същество си прав, но разликите между PNW и Brand X/TranzX е в качеството на производвствения процес.
БрандХ доколкото знам е house-brand на Чейнреакшън, която се ползва 1към1 от дивелопмънта на ТранзХ, които са всъщност ОЕМ
производител или поне започват като такива, и факта че трите се произвеждат в един завод не ги прави еднакви, ама изобщо.
В заводи съм влизал..., като малък град са и от една част на завода до друга може да изглежда от - тъмница за мъчения до лъскаво като лаборатория.

Та в този ред на мисли, кой предпочиташ да гарантира за продукта, който ще платиш от джоба си?
Китайчето Лий, което след като свърши работа като качествен контрол - ще иде да шие маратонки в съседната фабрика,
или Арън Кърсън (Кершон е правилното произнасяне- от еврейски произход), който е бил дивелопър в Specialized и Marin като продуктов мениджър
в линиите им за планински колела? Същият този - потдържа собствен екип, които следят производствения процес в завода

Да подшушна - TrazX и Brand-X - са с една, две или три години гаранция (зависи как и откъде е купено)
PNW са с доживотна гаранция

Имал съм Бранд-Х и беше почти безотказен дропър, който не трябва да го сервизираш
но до там, работата му беше бавна, даже мудна в студено време, Май месец около
вр. Голям Персенк даже отказа да работи, докато не слязохме на температура над 10 градуса, така че правилото "каквото си платиш - това получаваш" важи и тук.
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Alexi » Пет Мар 19, 2021 11:44 am

залагам 100$ на китайчето Лий .. като се скапе - следващия
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот ZIRO » Чет Апр 08, 2021 9:35 am

Здравейте, може ли да ме насочите, спрял съм се на тези две колчета, на размер 27,2мм:

https://www.bike-discount.de/en/buy/rfr ... rid=961831
https://www.bike24.com/p2367393.html?menu=1000,2,110

Какво е вашето мнение някой ако ги ползва, евентуално за около 200Е цена какво друго може да се вземе?
Благодаря.
ZIRO
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 10:27 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот XaCkBuTukC » Пон Апр 19, 2021 9:04 am

:) четейки последните няколко мнения мернах че Pnw = Tranz X и въобще не бях задълбавал в толквоа детайли :)
Преди дилема съм тъй като трябва да сменям и аз колче , спрях се между PNW Loam и One Up V2 (който може и да е наличен другия месец може и да не е ). Цялата работа е че искам да постигна максимален ход на колчето а тези двете имат възможност за регулиране и мисля че ще успея да го постигна и с двата модела и двете имат солидни плюсове може би One Up -а е малко по компактен от PNW-то и ще мога да събера 180мм колче докато на PNW трябва да взема 200 и да го сваля на 175 и може би пак ще съм близко :)
Аватар
XaCkBuTukC
 
Мнения: 461
Рейтинг: 1490
Регистриран на: Чет Май 05, 2005 10:08 am
Местоположение: Варна

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот martin.radev » Пон Апр 19, 2021 1:22 pm

Честно казано, не мислия, че ще сбъркаш, с което и да е от двете.
Разликата между тях ще дойде в зависимост каква команда вземеш според мен.
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот icpart » Нед Апр 25, 2021 10:12 pm

XaCkBuTukC написа::) четейки последните няколко мнения мернах че Pnw = Tranz X и въобще не бях задълбавал в толквоа детайли :)
Преди дилема съм тъй като трябва да сменям и аз колче , спрях се между PNW Loam и One Up V2 (който може и да е наличен другия месец може и да не е ). Цялата работа е че искам да постигна максимален ход на колчето а тези двете имат възможност за регулиране и мисля че ще успея да го постигна и с двата модела и двете имат солидни плюсове може би One Up -а е малко по компактен от PNW-то и ще мога да събера 180мм колче докато на PNW трябва да взема 200 и да го сваля на 175 и може би пак ще съм близко :)

Колега ако намериш някъде OneUP свиркай. Навсякъде наличностите са му свършили. Иначе от многото ревюта и мнения които съм чел той е дропъра като най добро съотношение цена/качество. По принцип и аз се насочих към него но за жалост навсякъде в момента където търсих е неналичен. Иначе гледах и за PNW като алтернатива на Oneup но в Европа не знам дали имат дилър. Ако някой знае да каже. Мисля че само от САЩ може да се поръча но като се сложат ДДС и мита дропъра няма да дойде много евтин накрая. Иначе командите на PNW много ми допадат като дизайн и възможността да имаш различен цвят по твой вкус. Вече се замислям и за Bikeyoke Divine ако скоро не пуснат бройки на Oneup. По принцип търся нещо което може да му се регулира хода и лесно да се сервизира. На Divine може да се регулира хода с едни спейсъри през 5мм но си трябва разглобяване на дропъра. Някъде четох че номера става и на Revive но не съм много сигурен дали е така.
Гледам в сайта на PNW че ти начисляват някакви такси при поръчката. Имате ли на идея дали това включва ДДС и мито. Ако ти ги налагат предварително ще е супер тъй като не ми се занимава с митници за едно желязо.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот icpart » Сря Апр 28, 2021 1:01 pm

icpart написа:
XaCkBuTukC написа::) четейки последните няколко мнения мернах че Pnw = Tranz X и въобще не бях задълбавал в толквоа детайли :)
Преди дилема съм тъй като трябва да сменям и аз колче , спрях се между PNW Loam и One Up V2 (който може и да е наличен другия месец може и да не е ). Цялата работа е че искам да постигна максимален ход на колчето а тези двете имат възможност за регулиране и мисля че ще успея да го постигна и с двата модела и двете имат солидни плюсове може би One Up -а е малко по компактен от PNW-то и ще мога да събера 180мм колче докато на PNW трябва да взема 200 и да го сваля на 175 и може би пак ще съм близко :)

Колега ако намериш някъде OneUP свиркай. Навсякъде наличностите са му свършили. Иначе от многото ревюта и мнения които съм чел той е дропъра като най добро съотношение цена/качество. По принцип и аз се насочих към него но за жалост навсякъде в момента където търсих е неналичен. Иначе гледах и за PNW като алтернатива на Oneup но в Европа не знам дали имат дилър. Ако някой знае да каже. Мисля че само от САЩ може да се поръча но като се сложат ДДС и мита дропъра няма да дойде много евтин накрая. Иначе командите на PNW много ми допадат като дизайн и възможността да имаш различен цвят по твой вкус. Вече се замислям и за Bikeyoke Divine ако скоро не пуснат бройки на Oneup. По принцип търся нещо което може да му се регулира хода и лесно да се сервизира. На Divine може да се регулира хода с едни спейсъри през 5мм но си трябва разглобяване на дропъра. Някъде четох че номера става и на Revive но не съм много сигурен дали е така.
Гледам в сайта на PNW че ти начисляват някакви такси при поръчката. Имате ли на идея дали това включва ДДС и мито. Ако ти ги налагат предварително ще е супер тъй като не ми се занимава с митници за едно желязо.

Онзи ден се разчовърках из сайта на PNW и забелязах за жалост че не предлагат резервни патрони за дропъра или поне аз не намерих такъв линк. Иначе за OneUP се продават резервни части което е още един плюс за него като победител при бюджетните дропъри.
icpart
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Чет Окт 05, 2017 12:39 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Boyan1984 » Сря Апр 28, 2021 1:39 pm

Има резервни за Brand X/ Tranz X и на майката производител JD :)
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Petar_stoychev » Сря Апр 28, 2021 9:34 pm

Само не знам за какво са ви тия резервни патрони за PNW като там гаранцията е доживотна.
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот didonch » Пон Май 31, 2021 1:21 pm

evilzet написа:Работи, спича и хлопа? :D :D


Вече съм на т.2-спича, когато е спуснато и за да се върне в горно положение трябва да се натисне. Има ли оправия? Или да го карам така до достигане на т.3 и ... смяна. Тъпо е някак уж висок клас колец едвам да изкара гаранцията си :dontknow:
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Boyan1984 » Пон Май 31, 2021 5:36 pm

За Brand X ли става въпрос?
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2420
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот didonch » Пон Май 31, 2021 6:49 pm

Не, мой пропуск не уточних че става въпрос за fox transfer factory.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

Мнениеот Alexi » Пон Май 31, 2021 7:39 pm

имаме официален преставител на Фокс в БГ ,ако е още гаранционно засилвай го .. и да не е ,ще ти го пратят в официален сервиз и ще го ребилднат ,подобен кол си заслужава да се ребилдне
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта