[quote="Admin"]
Въпросът е какъв процент от крайните потребители могат да усетят, че маслото за смазване примерно се е загряло?
[/quote]
Както изтъкнах в предния си пост, разглеждам тези разлики в чисто технически план. В потребителски план е ясно, че на повечето хора дори няма и да им направи впечатление.
Относно нагряването - ясно е, че говорим за продължително каране. Ясно е, че не може да се говори за fade, щото става дума за смазочните качества. За мен единствения ефект би бил евентуално изтъняване на масления филм (което силно зависи от самото масло) и по-лесното му стичане долу в краката. Дали това е добре или зле може да се каже категорично, но единствено от техническа гледна точка. От потребителска гледна точка както сам казваш въпроса е силно относителен - втулките все пак са консуматив.
Иначе дунапренчетата не изпълняват роля на семеринги, щото не стискат плътно тръбата, по-скоро изпълняват роля на акумулатор на масло, тоест грижат се да смазват тръбите с маслото, с което са напоени. Задълбах в тия дунапренчета, защото ми прави впечатление, че Fox са първите, които откровено препоръчват нещо, което съм споменавал и преди - нуждата от обръщане на колелото/вилката за известно време за да се напоят дунапрените със стеклото се долу масло.
А това ако не се прави води до влошаване на работата на вилката, особено на малки препятствия. Единствено това целях да изтъкна пред форума - системата е хубава, осигурява драстично намалено тегло, но всичко си има цена.
Моля поста ми да се приема като част от техническо-образователна дискусия отколкото като потребителско-религиозна реклама на Marzocchi
Edit: Всъщност дискусията с TOYAGA започна с моето мнение на какво се дължи относително голямото тегло на Marzocchi вилките, а не на какво се дължи ниското тегло при системата с дунапрените. Освен това, когато говорих за нагряването изрично споменах, че става дума за downhill употреба, тоест за висока честота на сгъване и разгъване.
И всъщност, по принцип увеличеното нагряване на краката (забележимо според мен само при DH употреба), води до увеличено нагряване на патрона, съответно и до леко нагряване на маслото в патрона. Обаче дали това би могло да доведе до fade или не си е чиста спекулация, щото зависи от един милион параметри. На теория отговора е да - би могло. Това и коментирах.
Практическата (потребителска) страна слабо ме интересува, защото колкото потребители, толкова и стилове на каране, толкова и мнения има по въпроса, но благодаря за уместното включване!