Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот BoyanaSha » Чет Май 22, 2014 3:18 pm

В обобщение целта на анкетата е да събера и обобщя мненията на велосипедистите и да ги приложа като аргумент към проектното предложение. Естествено резултатите ще са публични. Въпрос 10 е необходим за да могат анкетираните да изразят мнението си за вело - културата в София, понятие което включва всичко свързано с придвижването с колело - вело алеи, паркинги, маршрути, събития, инициативи и т.н.
BoyanaSha
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 3:24 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот Aresmut » Чет Май 22, 2014 3:39 pm

Специално се регистрирах за да коментирам темата, защото за пореден път се убеждавам, че на българина като му подадеш ръка да му помогнеш, той се чуди как точно искаш да му го забиеш... Стига бе хора, така наречения от вас Анкетьор, се впуска в ебати приключението за да можете ВИЕ да си качвате колелата в ГТ, а вие тука го обърнахте на забавление и незнам си още кво... Или изказвайте мнение, което ще е от полза за проекта, от който ще се облагодетелстваме всички (в рамките на София, засега) или подминавайте темата... Няма нужда от хейт и спам, и без това си набавяме достатъчно по улиците ежедневно!!! :dontknow:
Aresmut
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 9:33 am

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот Insight » Чет Май 22, 2014 4:23 pm

vpravov написа:Ехооо..."Институциите" :wavey: : Европроектче. Задгранична командировка за обмяна на опит(може и не само една). Няколко хиляди лева за изготвяне на самия проект(на близка фирма естествено). Няколко хиляди лева за проектиране на багажника(на близка фирма естествено).После няколкостотин хиляди за самите багажници, че и монтирането им(на близка фирма естествено). Пъчене по медиите, колко ни е модерна столицата, съответно овации. Ние доволни, вие сити... :eyebrow:


Само да не пропуснете комисионната за колегата от съседната тема... за идеята дет'се вика. :D

Иначе мога да ви пожелая успех с начинанието! Даже прилежно и старателно попълних анкетата.
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот BoyanaSha » Чет Май 22, 2014 4:36 pm

Ситуацията е следната: Аз като засегната от цялата драма с недопускането на велосипеди в градския транспорт искам да предприема нещо по въпроса, а именно да подам проекто-предложение до общината. Мисля, че ако то е достатъчно добре и ясно аргументирано и подкрепено от мнението на максимално количество велосипедисти - в общината ще му обърнат внимание.
За съжаление обаче добрата ми воля започва да се изчерпва от една страна заради намеците за парична печалба(?????) и от друга заради безсмислените коментари на потребители, които вместо да съдействат дават глупави предположения: "въпроса няма нищо общо с анкетата. Сложен е явно за забавление на анкетьора", изразяват безсмислени мнения: " А и не виждам с какво ще помогне за проблема и как отговорите ще подобрят вело "културата"" и откровено се заяждат: ""Ако толкова държи на отворен въпрос, с който да се забавлява, може да попита за мнението ни за вело алеите."
Конкретните цитати са от мнението на потребителя "TheAnimal".
BoyanaSha
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 3:24 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот TheAnimal » Пет Май 23, 2014 1:18 pm

Защо направо не си признаеш, че си осъзнала че тази работа не ти е по силата?
Искаше мнение, получи го. Не разбирам защо джавкаш, а и не ме интересува. Научи се да приемаш градивна критика.
Ако наистина искаше да направиш нещо, най-малкото щеше да пуснеш анкетата в точния раздел, където повече хора ще и обърнат внимание.
Няма повече да ти отговарям на постовете, мързи ме да се занимавам.
Ще продължа да наблюдавам темата с интерес. Много ще са радвам да ми натриеш носа, като покажеш на мен, на себе си и на обществото ни, че си сериозен човек и довършиш това което си започнала. ;)
"Всеки знае, че една жена е твърде силна за един мъж."
TheAnimal
 
Мнения: 3204
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2008 9:38 am
Местоположение: Зверино

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот subritual » Пет Май 23, 2014 1:49 pm

При соц. конформистките трикове и нагласата на общината, не мога да очаквам, че ще изгонят бабичките от автобусите заради велосипедисти.
Но по-оптимистично звучи да разрешат само в ненатоварени часове,както е в метрото.
Какъв е етапът след обработването на стат. данни от анкетата?
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот mentalhead » Пет Май 23, 2014 2:28 pm

TheAnimal написа:Научи се да приемаш градивна критика.


Само дето в критиката която се сипе тук няма почти нищо градивно, а има предимно някаква безполезна злост. Особено пък в твоя пост.
Мнението на потребителя Aresmut е много точно (за жалост) и няма смисъл да го повтарям.
Въпрос 10, който толкова ви дразни е единствената опция в случая да излезете от шаблонното попълване на чекбокси и да си напишете мнението, такова каквото е.
Който иска - да го прави, който не иска - да не го прави. Какъв е проблема?
И за мен има неща в тази анкета, които може би биха могли да се направят по-добре, но понеже не бих могъл да предложа нищо конкретно и по-градивно си мълча и я приемам каквато е.
Не разбирам защо обаче трябва да се джафка по всеки и по всичко.
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 354
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот Aresmut » Пет Май 23, 2014 4:47 pm

TheAnimal написа:Защо направо не си признаеш, че си осъзнала че тази работа не ти е по силата?
Искаше мнение, получи го. Не разбирам защо джавкаш, а и не ме интересува. Научи се да приемаш градивна критика.
Ако наистина искаше да направиш нещо, най-малкото щеше да пуснеш анкетата в точния раздел, където повече хора ще и обърнат внимание.
Няма повече да ти отговарям на постовете, мързи ме да се занимавам.
Ще продължа да наблюдавам темата с интерес. Много ще са радвам да ми натриеш носа, като покажеш на мен, на себе си и на обществото ни, че си сериозен човек и довършиш това което си започнала. ;)

Аман от малоумщина... Моля ти се бе човек, спри да пишеш глупости, на мен ми се иска, независимо дали ще успее или не поне да знам, че някой защитава интересите ми, ти, ако нямаш нужда и не те бърка, ходи си там у темата с пиянците(както сам се изрази) и спри да пишеш безумици. Страшна простотия, вместо да надъхаме момата тука да си повярва, че има шанс в борбата с общината, ние(по скоро ти) правим точно обратното, не те разбирам пич, освен ако не си двоен агент на софииска община!? По отношение на градивната критика, това понятие взе да се използва много често от БГ работодателите, напоследък, за да ти натрият носа за нещо и да се измъкнат после по търлъчки, твоят случай е същия, доколкото виждам, ти нямаш за цел да помогнеш, ОПРЕДЕЛЕНО! :nono:
Aresmut
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 9:33 am

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот milestone » Пет Май 23, 2014 8:29 pm

Виж сега, Боянаша, ние байкърите сме си малко тъпи копелета - това не е задължително, но много помага в тоя спорт. От друга страна много от нас са хора с високо образование и квалификация - скъпичко хоби е това и за да може да си го позволиш трябва доста да поработиш (или да намериш някой да ти дава парички). От това следва, че плащаме и някакви данъци, а начина по който се харчат в някои случаи меко казано не ни харесва. Това е причината като стане въпрос за общинска/държавна администрация, фондации и т.н. да сме леко подозрителни. Нищо лично към вашата фондация. Това за въвеждане в обстановката. Може би познаваш достатъчно от нас и е излишно, но за всеки случай.

По същество.
BoyanaSha написа:Ситуацията е следната: Аз като засегната от цялата драма с недопускането на велосипеди в градския транспорт искам да предприема нещо по въпроса, а именно да подам проекто-предложение до общината. Мисля, че ако то е достатъчно добре и ясно аргументирано и подкрепено от мнението на максимално количество велосипедисти - в общината ще му обърнат внимание.

Значи общината си има твърде много проблеми и твърде малко пари за да ги реши. Ние сме и последна грижа и при така поставен въпрос общината най-вероятно ще си го премести това предложение от едното чекмедже на архива в другото и въпросът ще приключи. Освен ако нямате наистина достатъчно голямо влияние. Поправи ме ако греша.

Какво да направим? Както казваше един култов литературен герой - те парите се търкалят по улицата, само трябва да се наведеш и да ги събереш. Вие като финансово грамотни хора би трябвало да знаете как да го направите. След това - те белите хора са го измислили вече. Правов го е написал в цитата по-горе предполагам по този начин не защото има нещо лично срещу вашата фондация (цитата е от друга тема), а защото сме се нагледали на тая схема по какви ли не поводи и по тая причина винаги има едни съмнения. Пък аз сигурно щото одъртявам и оглупявам си мисля, че може да стане тая работа само че без "нашите фирми" и ситите хора, които не са свършили никаква работа.
Пиша го това с най-добри чувства към идеята и усилията, които полагате.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот Insight » Пет Май 23, 2014 10:25 pm

BoyanaSha написа:====Аз като засегната от цялата драма====


Аз лично веднага се извинявам за саркастичния си пост по-горе и намека за финансова заинтересованост, щото съм пропуснал явно някъде, че сте ЛИЧНО засегната.

Та колежке (нали мога да ви наричам така?) Боянаша, кога за последно качвахте велосипед в автобус за Витоша, че се оказахте в групата на засегнатите?!
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот puleto » Съб Май 24, 2014 6:00 am

Insight написа:
BoyanaSha написа:====Аз като засегната от цялата драма====


Аз лично веднага се извинявам за саркастичния си пост по-горе и намека за финансова заинтересованост, щото съм пропуснал явно някъде, че сте ЛИЧНО засегната.

Та колежке (нали мога да ви наричам така?) Боянаша, кога за последно качвахте велосипед в автобус за Витоша, че се оказахте в групата на засегнатите?!

Та колега Insight, колегата (в българския език няма дума "колежка) BoyanaSha наистина е засегната. Доказателството е, че преди време предложих с такси да качвам колеги до Витоша и тя поиска да я возя. Друг е въпроса че вече не карам често и не свършихме работа по моя вина. Но при условие че е съгласана да плати около 20 лв. за едно качване значи че е засегната. Иначе по темата за градския транспорт е хубаво да се гонят достижими и реални цели. Това е към BoyanaSha. Представете си че на спирката се съберат 20 майки с колички! И тях няма да ги качи автобуса. Какво става ако се съберат 20 велосипедиста? Нищо! Според мен по- достижима цел е да се борим за "специален билет". Например да може да се качиш в транспорта, но билета да е 3 лв. за колелото и отделно за теб с каквото пътуваш- карта, билет от 1 лв. и т. н. Това ако е огласено и другите пътници го знаят ще има справедливо отношение към нас. Също така "наказанието" от три лева ще е все пак някаква спирачка срещу злоупотреби. Така е изграден самолетния транспорт за свръх багажа и за кубирането на каргото и целта с билета е по- достижима в общ план. Едновременно с това велосипедиста ще е спокоен, че може да разчита в случай на нужда да ползва легално транспорта. Що касае качването на Витоша решението е още по- просто. Сигурен съм, че може да се наеме частна фирма и в събота и неделя да се плаща на автобус да качва хора до горе. Просто е въпрос на организация и цена. Може да се говори даже и със СКГТ за организиран превоз.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот konopr » Съб Май 24, 2014 7:34 pm

BoyanaSha моля те не се отказвай, повечето те подкрепяме - точно от подобни действия имаме нужда. :bowdown:
Силно се надявам шепа кисели коментари от няколко дребни души да не съкрушат ентусиазма ти :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот mariko » Нед Май 25, 2014 1:10 pm

puleto написа:Също така "наказанието" от три лева ще е все пак някаква спирачка срещу злоупотреби. Така е изграден самолетния транспорт за свръх багажа и за кубирането на каргото и целта с билета е по- достижима в общ план. Едновременно с това велосипедиста ще е спокоен, че може да разчита в случай на нужда да ползва легално транспорта. Що касае качването на Витоша решението е още по- просто. Сигурен съм, че може да се наеме частна фирма и в събота и неделя да се плаща на автобус да качва хора до горе. Просто е въпрос на организация и цена. Може да се говори даже и със СКГТ за организиран превоз.

Само че билета за свръх-багаж в градският транспорт е на цена 1лв.
Частната линия е частично решение. Не е лошо, ако я има, но няма да доведе до поощряване ползването на велосипедният транспорт, както май беше казано в плана за развитие на СО. Ако се пусне такава линия по маршрута на 66 (както предполагам си имал предвид) положението на хората, ползващи други "планински" линии, няма да се промени с нищо.
Разрешението да се качват велосипедисти на обществен градски транспорт просто е необходимост- заради лисата на адекватни пътища, които да позволят достигане до планините около София на собствен ход, за да покажат, че следват измислената си политика да "подкрепят" велотуризма, евентуална повреда в колеото, атмосферни условия и т.н.

P.S. "Boyana, ако наистина поддържаш някаква кауза не би следвало да започне да ти се изчерпва добрата воля при няколко неприятни коментара. Ако пък е така, явно хората написали ги са имали пълно право да са иронични и недоверчиви. Просто мое мнение, не защитавам никого."
"Те са живели и хвърляли зар, само това ще остане-
огънят вложен в самия комар с много пари проиграни"
Аватар
mariko
 
Мнения: 251
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Сря Мар 20, 2013 10:13 am
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот BoyanaSha » Пон Май 26, 2014 9:55 am

Здравейте, благодаря за подкрепата :) Публикувам част от проектното предложение:

....."С оглед големия интерес към планинското и извънградско колоездене и тенденцията за увеличаване броя на практикуващите го, хубаво е да се намери решение на проблема час по-скоро. Още една причина да се преработи наредбата или да се добави текст към нея е фактът е, че при неблагоприятни метеорологични условия, повреда на велоспеда или други непредвидени обстоятелства в които собственикът няма възможност да придвижи превозното средство до дома си на собствен ход, той би бил принуден да търси скъпи алтернативни варианти на обществения транспорт за да прибере колелото си.".......
...."Краткосрочни цели:
Тъй като мисията да се осигури решение, което да обхваща цялата градска мрежа е твърде амбициозно и трудно изпълнимо, нека на първо време фокусът бъде само върху линиите, които на този етап се ползват най-активно от велосипедисти, а именно: автобусни линии 1, 3, 4, 5, 6, 20, 22, 23, 26,42, 44, 63, 64, 66, 67,68, 69,70, 93, 98 и 117.
Възможните решения на проблема са няколко. Единият вариант е да се монтират багажници за колела отпред или отзад на автобуса или да се закачи ремарке-багажник, каквато е практиката в редица европейски страни. Друг вариант за превозване на велосипеди в автобуси от градската мрежа е регламент, който да не ощетява нито пътниците, нито шофьорите, нито велосипедистите. Идеята да се пуснат автобуси, в които с приоритет да се возят колоездачи с техните колела или в определен часови диапазон (например извън пиковите часове) превозването на велосипеди да е позволено във всеки автобус. Така например автобусите, които пътуват до Витоша се пълнят само сутрин до 12 и следобед след 5. През останалото време те изпълняват маршрута си почти или напълно празни, ако именно по това време превоза на велосипед е позволено, велосипедистие няма да са дискриминирани, както до сега. Това разбира се не бива да се случва без ясно регламентирани задължения на превозващите колелата си, а именно:
• Да се качват в автобусите, само ако има достатъчно място и няма риск да нарушат спокойствието на останалите пътници.
• Велосипедите да са почистени де степен да не цапат автобуса и пътниците в него (дрехите им).
• Да дупчат билет за себе си и за товара (колелото).
• Да закрепят или държат колелото си и с цел да гарантират, че няма да причини вреда на автобуса или някой пътник."...

Пак казвам това е само част от предложението и по-конкретно краткосрочните цели.
BoyanaSha
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 3:24 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот mariko » Пон Май 26, 2014 10:23 am

Кога и къде можем да се запознаем с цялото предложение?
BoyanaSha написа:Така например автобусите, които пътуват до Витоша се пълнят само сутрин до 12 и следобед след 5. През останалото време (както и в почивни и празнични дни) те изпълняват маршрута си почти или напълно празни, ако именно по това време превоза на велосипед е позволено, велосипедистие няма да са дискриминирани, както до сега.

Точно тази клауза не би довела до нищо положително, според мен. Не знам дали някой е правил подробни проучвания кога и как се ползват автобусите от колоездачи, но според анкетите тук, предпочитаният час запътуване към Витоша е сутрин между 9,00 и 10,00, което не е изненадващо. Разрешение за качване в автобуса между 12,00 и 17,00 ще означава, че поне в едната посока ще се наложи да се придвижваме на собствен ход или отново до невъзможност за използване на автобус. Друго възможно развитие на ситуацията е да се пренебрегне изобщо часовия диапазон и да се ползват автобусите целодневно, в нарушение на евентуално приетата поправка.
В момента всички планински линии се движат на голям постоянен интервал и да се качи човек в тях дори и да е тръгнал пеш нагоре е трудно, защото се събират много хора. Със забрана за качване на колела сутрин и вечер този проблем не би отпаднал за пешеходците, а колоездачите не биха били улеснени с нищо. Един разумен вариант е да се пускат допълнителни коли в пиковите часове сутрин и вечер, а не да са през 40-60мин.
"Те са живели и хвърляли зар, само това ще остане-
огънят вложен в самия комар с много пари проиграни"
Аватар
mariko
 
Мнения: 251
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Сря Мар 20, 2013 10:13 am
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот hitar_potter » Пон Май 26, 2014 12:09 pm

Сега се замислям за друга възможност за решение на проблема, която обаче е доста „българска“ и не съм сигурен, че ще се хареса. Предстои сериозно обновяване на автопарка в автотранспорта – ще бъдат доставени нови 126 автобуса на природен газ. Следствие на това е, че горе-долу толкова на брой автобуси от остарелия парк ще останат свободни и съответно бракувани. Сред икарусите, например, все още има автобуси, в които все още има потенциал за експлоатация (т.е. все още нямат изгнила рама) и такива автобуси лесно могат да бъдат пригодени за нашите цели. Достатъчно е да се хванат 10ина съчленени автобуса, които да бъдат преоборудвани чрез премахването на седалките в задната част на автобуса и поставянето на подходящи стойки за велосипеди на тяхно място. На задните врати могат да бъдат премахнати дръжките и така да станат по-широки и удобни. В предната част на автобуса си остават седалките (дори могат и да се монтират повече, по планинските линии не се качват и слизат постоянно много хора по спирките), така че да могат туристи да седят на тях. По един такъв автобус се включва в няколко планински линии и всички са (почти) доволни:
  • Колоездачите имат удобен транспорт, включително специална отделена секция за велосипедите
  • Пешеходните туристи са отделени от цапащите велосипеди и практически нямат конфликт с колоездачите
  • Автобусите и без това са стари и ги грози бракуване. Никой няма да го е жал ако бъдат поиздраскани от велоспиедите
  • За преоборудването на автобусите ще се дадат едни пари на някоя ремонтна база :eyebrow:
  • При наличието на такива автобуси, могат да се предлагат и допълнителни услуги на гражданите: превозване на ски/бордове, наемане на автобус до дадена дестинация и т.н.
Виждам няколко минуса на това предложение:
  • Съчленените автобуси харчат повече гориво от късите автобуси, които сега се движат по витошките линии
  • Старите автобуси са по-шумни (не, че тези, които се движат по 66 са нови, де)
  • На места може да е невъзможно маневрирането
  • „Хубава работа, ама българска“ – багажникът изглежда по-елегантно решение. Това, което предглагам е някак по-балканско и недодялано като решение..
  • Пак някоя ремонтна база ще вземе едни пари... :smash:
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот konopr » Пон Май 26, 2014 1:02 pm

mariko написа:Кога и къде можем да се запознаем с цялото предложение?
BoyanaSha написа:Така например автобусите, които пътуват до Витоша се пълнят само сутрин до 12 и следобед след 5. През останалото време (както и в почивни и празнични дни) те изпълняват маршрута си почти или напълно празни, ако именно по това време превоза на велосипед е позволено, велосипедистие няма да са дискриминирани, както до сега.

Точно тази клауза не би довела до нищо положително, според мен. Не знам дали някой е правил подробни проучвания кога и как се ползват автобусите от колоездачи, но според анкетите тук, предпочитаният час запътуване към Витоша е сутрин между 9,00 и 10,00, което не е изненадващо. Разрешение за качване в автобуса между 12,00 и 17,00 ще означава, че поне в едната посока ще се наложи да се придвижваме на собствен ход или отново до невъзможност за използване на автобус. Друго възможно развитие на ситуацията е да се пренебрегне изобщо часовия диапазон и да се ползват автобусите целодневно, в нарушение на евентуално приетата поправка.
В момента всички планински линии се движат на голям постоянен интервал и да се качи човек в тях дори и да е тръгнал пеш нагоре е трудно, защото се събират много хора. Със забрана за качване на колела сутрин и вечер този проблем не би отпаднал за пешеходците, а колоездачите не биха били улеснени с нищо. Един разумен вариант е да се пускат допълнителни коли в пиковите часове сутрин и вечер, а не да са през 40-60мин.


Да, но в сутрешните часове е най-пълно с туристи и ще е много по-сложно да се направи нещо за сутрешните часове. Виж в следобедните часове рейсовете, като са празни е много по-лесно да се измисли нещо. Така че най-лесното е да се махне забраната за следобедните часове - няма да трябват допълнителни рейсове.
Аз напълно те разбирам, но варианта със сутрешните часове изисква по-луксозно решение, за което СО едва ли ще има пари. Така, че ако настояваш на това луксозно решение, дай повече идеи, как да се реализира и финансира.

Иначе мога да възразя относно твърдението "автобусите, които пътуват до Витоша се пълнят само сутрин до 12 и следобед след 5" - в 5 автобусите се пълнят с туристи за надолу, за нагоре си в все така празен.
Последна промяна konopr на Пон Май 26, 2014 1:55 pm, променена общо 1 път
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот Wheeler » Пон Май 26, 2014 1:42 pm

Не знам каква точно ви е идеята за багажника, но аз не бих бил спокоен да си оставя колелото закачено извън автобуса, докато аз съм вътре.
Wheeler
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 3:36 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот mariko » Пон Май 26, 2014 1:44 pm

konopr написа:Да, но в сутрешните часове е най-пълно с туристи и ще е много по-сложно да се направи нещо за сутрешните часове. Виж в следобедните часове рейсовете като са празни е много по-лесно да се измисли нещо. Така че най-лесното е да се махне забраната за следобедните часове - няма да трябват допълнителни рейсове.
Аз напълно те разбирам, но варианта със сутрешните часове изисква доста по-луксозно решение, за което СО едва ли ще има пари. Така, че ако настояваш на това луксозно решение, дай повече идеи, как да се реализира и финансира.

Самият "конфликт" с ползването на автобусите е именно заради пиковете в сутрешните часове за нагоре и в късния следобед за надолу. Ако искаме да има трайно решение на проблема е необходимо да се съсредоточат усилията именно в там.
Дала съм една идея, hitar_potter е дал друга, която може и да се съчетае с моята. Не разполагам с данни да направя нещо по-добро, но ето- има човек, който иска да проучи нещата и да направи предложение на общината как да се реши проблема. Нали се тръси компромис- това означава всяка страна да направи отстъпка, за да получи някаква облага в замяна, така че и двете страни да са доволни. За мен лично хипотетичното разрешение да се возя в автобус за Витоша между 12,00 и 17,00 не попада в тази категория, защото ако стане факт нашите искания ще са теоретично изпълнени, а практически няма да имаме никаква облага, че са ни разрешили да ползваме автобусите в часове, в които те не са ни нужни.
"Те са живели и хвърляли зар, само това ще остане-
огънят вложен в самия комар с много пари проиграни"
Аватар
mariko
 
Мнения: 251
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Сря Мар 20, 2013 10:13 am
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот konopr » Пон Май 26, 2014 1:53 pm

mariko написа:
konopr написа:Да, но в сутрешните часове е най-пълно с туристи и ще е много по-сложно да се направи нещо за сутрешните часове. Виж в следобедните часове рейсовете като са празни е много по-лесно да се измисли нещо. Така че най-лесното е да се махне забраната за следобедните часове - няма да трябват допълнителни рейсове.
Аз напълно те разбирам, но варианта със сутрешните часове изисква доста по-луксозно решение, за което СО едва ли ще има пари. Така, че ако настояваш на това луксозно решение, дай повече идеи, как да се реализира и финансира.

Самият "конфликт" с ползването на автобусите е именно заради пиковете в сутрешните часове за нагоре и в късния следобед за надолу. Ако искаме да има трайно решение на проблема е необходимо да се съсредоточат усилията именно в там.
Дала съм една идея, hitar_potter е дал друга, която може и да се съчетае с моята. Не разполагам с данни да направя нещо по-добро, но ето- има човек, който иска да проучи нещата и да направи предложение на общината как да се реши проблема. Нали се тръси компромис- това означава всяка страна да направи отстъпка, за да получи някаква облага в замяна, така че и двете страни да са доволни. За мен лично хипотетичното разрешение да се возя в автобус за Витоша между 12,00 и 17,00 не попада в тази категория, защото ако стане факт нашите искания ще са теоретично изпълнени, а практически няма да имаме никаква облага, че са ни разрешили да ползваме автобусите в часове, в които те не са ни нужни.


Не съм виждал хора с колела да пътуват с рейса за надолу...
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот BoyanaSha » Пон Май 26, 2014 3:04 pm

Благодаря Ви за предложенията,веднага ги отбелязвам ги в проекто-предложението.
Относно багажника извън автобуса(каквато е практиката в развитите страни) съм съгласна, че не върши работа за родната действителност без заключващ механизъм, който би усложнил и забавил качването и свалянето на велосипедите. Мисля, че най-удачен е варианта да се осигурят по няколко екстра автобуса, които да имат поставки за велосипеди вътре, както в този вагон на БДЖ : https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater.
Разбира се отворена съм за още предложения. Поздрави за сега. :clap:
BoyanaSha
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 3:24 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот puleto » Вто Май 27, 2014 10:33 am

До mariko!
Колега билета за свръх багаж е 1 лв., но касае сак или куфар с определени размери който се очаква да е чист и да не застрашава никой. Просто заема място за около един пътник и тази наредба е спекулативна по- скоро. Въведена е за да не си помисли някой да си мести къщата с гр. трансп., и за да не качиш матрак има и определени размери. Колелото в автобуса крие съвсем други опасности и неудобства от един или два куфара. Но ако се предложи възможност за закупуване на билет само от водача, не от друго място, да кажем на стойност 3 лв. или 5 лв. какво получаваме като резултат. Искаш от водача билет, той преценява има или няма място и колко ти е чисто колелото, пътниците не роптаят защото ти с този билет си нещо като ВИП и ти си се возиш и си вършиш работа. Понеже билета си е доста пари не се очаква да се глезиш и да се качваш ей така, а значи че си закъсал или имаш някаква друга цел. Освен това СКГТ ще им прозвучи примамлива печалбата. Високата цена показва на другите, че това е наложително за теб, а не е приоритет да се возиш и да им пречиш. Напълно ясно ми е и без да съм спускач, че е невъзможно от ж. к. Люлин да се качиш на Бистрица с фулфейс брони и тежка мекица на собствен ход. Обаче ако можеш да се качиш на гр. трансп. си преценяваш сумата, а пътниците не могат да ти кажат нишо, Ти си ПЛАЩАЧА. Относно "частната линия": не съм имал предвид да се открие линия, а да се разговаря с частни превозвачи дали имат интерес. Чисто търговски преговори. "Господин еди кой си, има интерес от велосипедисти за качване на Витоша (или някъде си) как може да се организира, при какви ценови условия, в какви часове и дни. По какъв начин ще е най- удобна комуникацията и синхронизацията между клиентите и продавача на услугата." Превозвачът ще прецени на каква цена му е изгодно. Ако все пак логистиката е толкова сложна наука, можете да се обърнете към туроператор за да организира нещата. Толкова е просто, та знае ли се? Също така този въпрос на преговори се решава в рамките на 1 ден, а не със 20 заседания на управителния съвет на СКГТ. Удобен ще е междуградски автобус с багажник отдолу. Може да събере повече от 30 велосипеда и то на ниско удобно за товарене място, което е достатъчно мръсно за да не те притеснява, че ще го изцапаш повече. Също може да се договори и да тръгва не знам си колко, но да е там 30 мин. предварително за да има време за товарене.
Относно "екстра автобусите" по редовните планински линии няма да стане. Те и така не са много рентабилни за СКГТ.
Относно "преоборудването на бракувани Икаруси" няма да стане- те не могат да взимат завоите на Витоша. Пример: линия 72 е от най- редовните защото е с много на брой пътници (заради пътникопотока и дестинациите които обслужва) но не е с дълги автобуси заради завоите и наклоните в Редута. Линия 117 е с дълги автобуси, но миналата година като смениха маршрута в с. Кремиковци се "гърчат" на два от завоите. Линия 90 е с къси автобуси без да има никакви сложни завои и изкачвания просто защото няма пътници, но трябва да съществува.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот konopr » Вто Май 27, 2014 12:59 pm

Да и с пари може да решим въпроса - като плащаме повече от туристите. Преди цената да стане 2 лв (1+1 лв.) и беше 5 лв, всичко беше супер, даже от самите шофьори съм чувам фрази от сорта "няма проблеми бее, Вие сте ми ВИП клиентите" :D
Иначе ако си говорим за автобуси, не са много моделите, които стават за катерене - особено важи за новичките лачени автобусчета, които даже май са автоматици повечето. За разлика от тях жълтия MAN може да тръгне по нанагорнище и на 3та предавка. MAN-овете са железни, подозирам, че и късите стари Икарусчета също :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот iPop » Вто Май 27, 2014 1:44 pm

Аз също съм съгласен с варианта да плащаме примерно 4 лева за колела, за да ги качим нагоре и никой да не ни закача за нищо. Това е най-културното решение. Защото като се замисля какви ужасии съм виждал да пренасят пенсионери, и то като размери да превишават обема заеман от едно колело(бидон за кисело зеле :bigeyes: ).
Та VIP билета за колело е перфектното решение.
Аватар
iPop
 
Мнения: 573
Рейтинг: 1544
Регистриран на: Сря Май 29, 2013 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот mariko » Вто Май 27, 2014 1:58 pm

VIP-услугите предполагат някакви екстри, от които не се ползват останалите, които не заплащат по-високата цена. Аз в момента за други екстри, освен за качване с предимство в превозното средство не се сещам, а това е ясно, че няма как да стане. И ще плащаме 4лв за нещо, за което онези с бидоните с кисело зеле плащат нищо или 1лв. Та ви се чудя на акъла да искате да плащате 4 пъти по-висока цена.
За превоз в метрото е 1лв билета за колело пак по силата на същата тази наредба, в която просто някой е пропуснал да обнови и частта за автобусния транспорт.
А и 4лв е беше цената само за 66. В останлите линии се пътуваше пак с втори билет или кой както си изтълкува неяснотите по наредбата.
Последна промяна mariko на Вто Май 27, 2014 2:11 pm, променена общо 1 път
"Те са живели и хвърляли зар, само това ще остане-
огънят вложен в самия комар с много пари проиграни"
Аватар
mariko
 
Мнения: 251
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Сря Мар 20, 2013 10:13 am
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот iPop » Вто Май 27, 2014 2:10 pm

mariko написа:VIP-услугите предполагат някакви екстри, от които не се ползват останалите, които не заплащат по-високата цена. Аз в момента за други екстри, освен за качване с предимство в превозното средство не се сещам, а това е ясно, че няма как да стане. И ще плащаме 4лв за нещо, за което онези с бидоните с кисело зеле плащат нищо или 1лв. Та ви се чудя на акъла да искате да плащате 4 пъти по-висока цена.
За превоз в метрото е 1лв билета за колело пак по силата на същата тази наредба, в която просто някой е пропуснал да обнови и частта за автобусния транспорт.


Значи трябва да продължим натиска да ни допускат с колела само срещу един лев. В крайна сметка едно колелото не е чак толкова обемно
Аватар
iPop
 
Мнения: 573
Рейтинг: 1544
Регистриран на: Сря Май 29, 2013 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот mariko » Вто Май 27, 2014 2:30 pm

iPop написа:Значи трябва да продължим натиска да ни допускат с колела само срещу един лев. В крайна сметка едно колелото не е чак толкова обемно

Това, което казваш ме наведе на още мисли- подробности, които обаче няма как да оценя сама. Може би не е редно да се разглеждат абсолютно всички "планински линии" под общ знаменател, защото вероятността и броя на велосипедистите, които се возят в тях е различен.
Най-вероятно използваните от спускачите линии 66 и 93 понасят по-голямо струпване на хора с колела, отколкото да речем линия 6. В този смисъл "колелото" може и да зема много място. Същевременно ако спускачите правят основният човекопоток по тези линии е редно техните нужди да се разглеждат с по-голямо предмиство от тези на пешеходните туристи- например да се пуснат рейсове с по-малко седалки, за да има повече място за колела или да се закупят за тези линии специални автобуси за колела- това може да направи билета за тях по-скъп, но поне ще е ясно защо е така.
Но за съжаление едва ли СКГТ или СО имат статистика по въпроса, а и съм скептична относто волята им да направят. Не знам дали boyanasha, която се нагърби с изгтвяне на предложение има желание или пък възможност да се задълбочи толкова.
"Те са живели и хвърляли зар, само това ще остане-
огънят вложен в самия комар с много пари проиграни"
Аватар
mariko
 
Мнения: 251
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Сря Мар 20, 2013 10:13 am
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот hitar_potter » Вто Май 27, 2014 5:13 pm

konopr написа:Иначе ако си говорим за автобуси, не са много моделите, които стават за катерене - особено важи за новичките лачени автобусчета, които даже май са автоматици повечето. За разлика от тях жълтия MAN може да тръгне по нанагорнище и на 3та предавка. MAN-овете са железни, подозирам, че и късите стари Икарусчета също :beer:

Жълтите манове са автоматици. Жълтите къси икарусчета са маломощни, но има едни къси икарусчета, които са рязани дълги, те биха били по-подходящи. Ако автобусът е технически изправен, би трябвало да може да се качи до горе и да се спусне безопасно. Но в другия форум (forum.gtsofia.info) по-скоро са скептични към идеята, предвид състоянието на автопарка.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот puleto » Вто Май 27, 2014 9:36 pm

mariko написа:VIP-услугите предполагат някакви екстри, от които не се ползват останалите, които не заплащат по-високата цена. Аз в момента за други екстри, освен за качване с предимство в превозното средство не се сещам, а това е ясно, че няма как да стане. И ще плащаме 4лв за нещо, за което онези с бидоните с кисело зеле плащат нищо или 1лв. Та ви се чудя на акъла да искате да плащате 4 пъти по-висока цена.
За превоз в метрото е 1лв билета за колело пак по силата на същата тази наредба, в която просто някой е пропуснал да обнови и частта за автобусния транспорт.
А и 4лв е беше цената само за 66. В останлите линии се пътуваше пак с втори билет или кой както си изтълкува неяснотите по наредбата.

Нарицателното VIP го употребих за да е по- първосигнално за разбиране, но виждам, че не помага. Ако очакваш за 4 лв. и топъл бюфет няма да стане. За педикюр не знам. За Витоша и др. извън градски дестинации продължавам да смятам че е по удачен частния транспорт който може да тръгва от Ал. Невски например или друго място и да е удобен за повече хора, а не от Хладилника. Може да има няколко спирки в града, а също може маршрута да бъде Симеоновски лифт, Драгалевски лифт и после Алеко. Превоза в метрото е рарешен в определени часове, така че не го забърквай и метрото е много широко като вагони и има място. Въпроса е как да се разреши ползването на гр. трансп. винаги. Аз счупих лапа на кормило в Слатина и до Дианабад бутах 45 мин. Познай как се бута със счупена лапа. Изкривявал съм капла на осморка та не ставаше и за бутане, а само за носене. Хубаво че ватмана на трамвая беше разбран и не ми каза нищо. Не си купих и билет или два, за колелото защото нямам намерение да си оставя колелото в средата на трамвая и да ходя до ватмана за билети. Ето за такива случаи имам предвид че е хубаво да си платиш ВИП билета и да имаш възможности. Ходя с колелото навсякъде в града и се случват неприятности. Темата е за автобуси, но аз бих я разглеждал и за други видове транспорт, както описах за трамвая. Тук вече можем да забъркаме метрото и на входа (защото при него се плаща по друг начин) човек може да си купи различния ВИП билет, ако му се налага.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Велосипед в автобуса - Инициатива за решение на проблема

Мнениеот konopr » Пон Юни 02, 2014 2:21 pm

Като цяло обстановката насочва доста от софийските карачи към Боровец - където се стопанисва от същата фирма, стопанисваща на Витоша. Общо взето всеки пренасочен карач към Боровец си е поне 20 лв бонус, а всеки карач на Витоша е 0 лв. бонус.
Ако изхождаме от теоремата "интереса клати феса" - никой няма интерес да се кара на Витоша - СО няма интерес, понеже както се разбра СО (СО не отрича) не се интересува, колко ще е на загуба една линия, която и така е на загуба, а определено има хора, които имат интерес хората да карат на Боровец. Който има интереса като цяло, при липса на друг интерес, няма институционални пречки да спечели.

Не казвам, че Цеко и компания имат пръст в забраната (не че няма логика), но определено биха се радвали, ако тя не отпада. - определено най-вероятно са се изкефили, че ЦГМ им е направила услуга без да дори са искали.
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта