Конец(синтетичен, здрав) и игла по-големичка. Освен че може да си зашиете гащите, може да се зашие и сцепена външна гума....в краен, ама много краен случай може да се шие и плът...да речем пълнен заек.
Ако си изтърбуша раницата, ще ви кажа какво нося, само че после ще я подреждам 30 минути, а сега пък не мога да ви кажа, защото съм забравил какво има в нея.
В общи линии зависи много къде карате, за колко време и с каква компания. В една голяма група техническите проблеми се решават почти винаги по някакъв начин, поради наличието на материални и ментални ресурси.. Когато си сам или сте двама-трима, когато се кара някъде високо в планината, където ви делят едни 1000м денивелация от цивилизацията е добре да се носят повечко неща, защото пеша с бутане на колело, тия 1000 метра се взимат много бавно и среднощните приключения са гарантирани. Все пак сещам се за някои неща които много често влизат в употреба.
- Фарове, фенери, челници батерии - и да не смятате че ще замръкнете, всичко което е необходимо е да спукате 10-15 пъти гуми в групата и сте готови. Повечето хора правят тая голяма грешка, да смятат че отиват за някво си сигурно еднодневно каране и за какво им е изобщо светлина. Проблема е, че когато някой в групата има проблем, спира цялата група. А опита показа, че едно 25% от хората тръгват с неизправни велосипеди, с явното намерение да ги ремонтират на терен преди и по време на карането. Една друга част изобщо не поглежда ресурса на чарковете си и по някое време установява, че я накладки няма, я венци прескачат поради износване, при което минават на бутане, което бави карането. Инцидентните повреди са си част от сценария и не могат да се предвиждат. И така, като се насложат всички фактори, може спокойно да умножите времето за каране по 3 спрямо това за което бихте го взели сам или в малка група до 3-ма. Трябва да седна на напиша некой труд по въпроса, че има потенциал тая материя

Та както виждате осветлението е задължително.
- Бързи звена за верига - много ценни при скъсване на верига и правене на сингъл спийд система. Вярно е, че и машинката за верига решава въпроса, а и тя си е задължителна, но едно 70% от машинките са боклук и не снаждат хубаво веригата, при което често тя пак се разглобява на мястото за което е снаждана. Освен това се пести много време с тия линкчета. Та две бързи звена са си задължителни, още повече че не тежат нищо.
- Ухо за дерайльор и дерайльор - Най-често срещания проблем по велосипеда, който може да ви остави без велосипед в планината. Доколкото при твърдаците може да се мине на сингъл спиййд, то там все пак имате някакво движение, обаче меките задници изключват това решение. Та предвид това, носенето на ухо и дори резервен дерайльор изобщо не е пресилено.
- Смазка за верига - може да изглежда малко блондинско да си носиш шишенце със смазка, но велосипеда е техника, която се нуждае от смазка навсякъде без дисковете, за да работи. Та смазката се ползва за какво ли не в полеви условия - за вилки, педали, средни движения и главини и пр. Само не я ползвайте за лубрикант, че е токсична.
- Резервно жило и накрайници за броня по възможност хубави с месингова втулка. Реално можете да минете и без команди, но без жило не можете. Всъщност ако останете без команда, може да си издялкате дървено приспособление, на което да закачате жилото на определени позиции и така да имате пак няколко скорости. Освен това жилото чудесно става за удушваческа примка, ако някой ви дразни. Предполагам, може да се ползва и за направата на капани за лисици и зайци.
- Спици - късането на спици не е няква екзотика от книгата за повреди по велосипеда. Те си се късат, а след няколко години тормоз, настъпва умора на метала и започват да се чупят като солети. Когато се скъса една спица, все още може да се кара. Проблема е, че като се скъса една, съседните се натоварват повече и не след дълго оставате без 3 спици, а понякога и без повече. При това положение каплата добива вид на кравайче и търкалянето и в рамките на ограниченията на рамката и вилката става невъзможно. Покрай резервните спици(с правилна дължина), вървят и ключе за спици(отделно, не част от някъв си мултитул) и ключе звезда за болтове за диск. Тъй като шимано са гении и са измислили звезда 26, при налични стандартни 25 и 27, трябва или да си купите скъп марков велосипеден или да ползвате номер 25, но все пак внимателно за да не прецаквате шлица.
- Свински опашки - технологичният заместител на телта. Почти всичко по велосипеда и екипировката може да бъде поправено със свински опашки. Купувайте си здрави такива с дължина поне 25 см и ширина 4 и повече. Със свински опашки освен това може да завържете за близкото дърво, някой който ви дразни. Стават и за имобилизиране на счупен крайник, а дори и за кръвоспиращ турникет.
- Огниво някакво - винаги може да стане кофти в гората - я ще замръкнете, я някой ще се потроши, я ще завали сняг, дъжд, градушка. Паленето на огънче си е спасение. Само внимавайте къде го палите, да не стане много голямо огънчето.
- Няколко пакетчета захар, скрити в някой джоб на раницата. Човек каквото и да планира с карането и храната, нещата все някога се объркват. Достигаш понякога до момент, в който просто си изчерпан. Доколкото ние по-пуфкавите имаме запаси и можем да го караме някак и три дена без гориво, то тез гърчавите финишират от раз и няма мърдане. Но и на мен ми се е случвало да изчерпам запасите тотално и тогава малко сладко + вода действа като допинг.