Смисъла от задна дискова спирачка

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот kww » Сря Авг 23, 2006 9:23 pm

[color=red][size=200]drift[/size][/color]
I LIVE FOR THIS SHIT!
Аватар
kww
 
Мнения: 401
Рейтинг: 1687
Регистриран на: Нед Мар 14, 2004 7:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот octane » Сря Авг 23, 2006 11:29 pm

Според мене разликата между хубав v-break и диск при зимно или мокро каране е предимно в цената. Имах v-break с калотки от 10 лв. и те не си променяха особено спирачните качества при вода или сняг.
Замръзвал ми е и v-break, и диск. 4 Секунди се натиска лостцхето, ама яко и на 5-тата вецхе е одмръзнал или ледът по него вече е станал на смес от вода с графит от калотките и и двата вида спирачки спират. Разбирасе в движение (при ДХ) много рядко може да ти замръзне v-break, а още по-рядко диск. Те замръзват само когато не се използват дълго време.
На едно от последните ми карания на сняг с v-break успях за един ден да изтъркам чисто нови калотки. И то бяха точно задните. Ледът и водата пилеха кто шкурка чисто новите ми калотки. Изглежда задната гума събира повече боклуци по нея от предната. Точно затова реших да сложа първо заден диск.
Накрая за да няма разни коментари за сравнението ми ще кажа, че това го казвам от личен опит и то за моят v-break и моите дискови спирачки, които съм карал. А те са: Нормален v-break със скъпи калотки комбиниран с лостчета за кантарче (с тях имам по-голяма спирачна сила, но ходът на v-break-а е по-малък и е по-чувствителен към крива шина). Grimeca System 1 (с Твърдо феродо или металкерамика и много добре направени настроики (много е чувствителна към сучене на диска) спира с качеството на v-break-а ми; Спирачка RST с 180 мм диск, приспособена за задна, комбинирана с лостчета за кантарче ( спира по-лошо от v-break. За повишаване на ефективността и е необходимо пружината за връщане да се смени с по-мека. Работи добре с меко феродо (наи-евтиното);Hayes nine (спира малко по-добре от v-break и е доста по-удобен. Усещането е различно. В момента го карам с евтини керамични накладки, в следствие на което си губи спирачната сила като прегрее. По време на спускане засега не ми е прегрявал, но има един участък от края на пистата до 'планинският влак', който е асвалтов път с голям наклон и 2 завоя и на него трябва да се кара бавно на спирачка, защото могат да дойдат от завоя коли. В този участък Hayes-ът ми винаги прегрява и спирането става с много голямо усилие)
Други спирачки (или същите с други накладки) могат да се държат по по-различен начин. Още веднъж казвам, че споделям мойте впечатления от спирачките с които съм карал и причината заради която съм с дискови спирачки (освен USD вилката ми, която няма ухо за v-break)
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот MAN6 » Сря Авг 23, 2006 11:39 pm

няма място за сравнение между хубав v-[u]brake[/u] и хубав disc-[u]brake[/u] (например shimano XTR и avid bbdb7)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот dulbokia » Чет Авг 24, 2006 12:38 am

Няма смисъл... загуба на пари... по-хубаво е с гуменки от 13лв - пъхаш крака при гумата и спираш. К'во ще се занимаваш със спирачки? :rofl::rofl::rofl:
Колкото повече карам... толкова повече ми се кара.
Изображение
Аватар
dulbokia
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1680
Регистриран на: Сря Юни 22, 2005 10:23 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alpina » Чет Авг 24, 2006 7:04 am

Успех [img]http://www.cheesebuerger.de/images/midi/froehlich/a040.gif[/img]
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот octane » Чет Авг 24, 2006 11:50 am

dulbokia: Ако спирам с гуменки от 13 лв, ще трябва на 3 спирания да си купувам нови. В такъв случай една инвестиция за хубава спирачка (диск или в-брейк колкото и да струва) ще се изплати за по-малко от месец! Така че не ми говори, че с гуменки е по-евтино да се спира.
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот bikerider » Чет Авг 24, 2006 12:15 pm

@dulbokia: няма смисъл, пич!!! трагичен случай :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kotka12 » Чет Авг 24, 2006 1:35 pm

Ако обаче се купят по-хубави гуменки дали това няма да подобри спирането и така да се окажат по-добра инвестиция????
и дали спирането с гуменки има предимство пред в-брейк на мокро и кално???
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот PtD » Чет Авг 24, 2006 2:09 pm

[quote="kotka12"]

Ако обаче се купят по-хубави гуменки дали това няма да подобри спирането и така да се окажат по-добра инвестиция????
[/quote]

Това го бях написал, ама реших, че не си струва и не го публикувах. Сега чакам патентни компенсации :beer:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Авг 24, 2006 2:18 pm

Всъщност добър вариант могат да бъдат гумени или свински цървули, цвички със залепено отдолу парче стара автомобилна гума или просто турски джапанки от 1 лев.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот chiMol » Чет Авг 24, 2006 3:24 pm

при диска момента на спирането е огромен в сравнение с този при VBR там само блокира гумата което не е много на оферта в повечето случаи
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Авг 24, 2006 3:30 pm

[quote="chiMol"]

при диска момента на спирането е огромен в сравнение с този при VBR там само блокира гумата което не е много на оферта в повечето случаи
[/quote]
Ъъъ, тва с момента не го разбрах много добре.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Чет Авг 24, 2006 3:36 pm

[quote="NovemberCharlie"]

[quote="chiMol"]

при диска момента на спирането е огромен в сравнение с този при VBR там само блокира гумата което не е много на оферта в повечето случаи
[/quote]
Ъъъ, тва с момента не го разбрах много добре.
[/quote]

помисли за "момент" и ще разбереш. ако не разбереш, значи Chimol не е мислил за "момент", докато е писал.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chiMol » Чет Авг 24, 2006 3:39 pm

силно се надявам някой да е разбрал ;)
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Авг 24, 2006 3:41 pm

M =F x l?:D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Чет Авг 24, 2006 3:43 pm

[quote="NovemberCharlie"]

M =F x l?:D
[/quote]


заеби, няма смисъл...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Чет Авг 24, 2006 4:18 pm

[quote="PtD"]
Сега чакам патентни компенсации :beer:
[/quote]


Земи тея патентни компенсации
:beer::beer::beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Teodor40 » Чет Авг 24, 2006 5:30 pm

Имаше един познат дето направи един ден на Драгалевци, отиде после и си купо ББ5 мисля. Извода е ваш. Тези калодки се топят направо и нищо не правят колкото и да са добри!
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот did » Чет Авг 24, 2006 5:31 pm

[quote="Teodor40"]

Тези калодки се топят направо и нищо не правят колкото и да са добри![/quote]

не съм съгласен.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот flex » Чет Авг 24, 2006 5:45 pm

[quote="kww"]

[color=red][size=200]drift[/size][/color]
[/quote]


Дрифт .. без задна спирачка :thumb:
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот octane » Пет Авг 25, 2006 12:03 am

[quote]Тези калодки се топят направо и нищо не правят колкото и да са добри![/quote]

-Точно за това говоря

chiMol: Колкото до въртящият момент, формулата вече си я написал. Сега ще добавя няколко коментара свързани с нея. За да спре колелото, трябва тояно такъв момент, който да се противопоставя на инерциалните сили. Този момент трябва да е с определена големина. Дали ще използваме по-голяма сила и по-малко рамо или ще използваме по-голямо рамо с по-малка сила, резултатът ще е същият - необходимият ни въртящ момент за спиране. Затова немисля, че предимствата на двата вида спирачки идват от различните големини на параметрите "l" и "F".
Аватар
octane
 
Мнения: 110
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 12:53 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот kotka12 » Пет Авг 25, 2006 7:48 am

[quote="octane"]

[quote]Тези калодки се топят направо и нищо не правят колкото и да са добри![/quote]


-Точно за това говоря

[/quote]


Точно за това НЕ говори.
Има калодки, за които мокрото и кално време НЕ СА "вредни":)
Имаш интернет - порови се.
keyword - coolstop
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот chill » Пет Авг 25, 2006 8:17 am

[quote="kotka12"]

[quote="octane"]

[quote]Тези калодки се топят направо и нищо не правят колкото и да са добри![/quote]

-Точно за това говоря
[/quote]

Точно за това НЕ говори.
Има калодки, за които мокрото и кално време НЕ СА "вредни":)
Имаш интернет - порови се.
keyword - coolstop
[/quote]

Чшш, докторе, ама ти още малко и ш кайш, че от Витоша по-високo има ?

(btw, [b]K[/b]oolStop)
Pain is weakness leaving the body.
Аватар
chill
 
Мнения: 636
Рейтинг: 1675
Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 2:50 pm

Мнениеот kotka12 » Пет Авг 25, 2006 9:03 am

oooops:I
Пустото ми Оксфордско образование не позволява да напиша "КООL":D
Благодаря за поправката.
ВСИЧКИ знаят, че от Витоша по-високо НЕМА:D

:beer:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Авг 25, 2006 9:23 am

[quote="octane"]

[quote]Тези калодки се топят направо и нищо не правят колкото и да са добри![/quote]

-Точно за това говоря

chiMol: Колкото до въртящият момент, формулата вече си я написал. Сега ще добавя няколко коментара свързани с нея. За да спре колелото, трябва тояно такъв момент, който да се противопоставя на инерциалните сили. Този момент трябва да е с определена големина. Дали ще използваме по-голяма сила и по-малко рамо или ще използваме по-голямо рамо с по-малка сила, резултатът ще е същият - необходимият ни въртящ момент за спиране. Затова немисля, че предимствата на двата вида спирачки идват от различните големини на параметрите "l" и "F".
[/quote]
Браво! И са кво следва?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Пет Авг 25, 2006 9:50 am

са следва MILF ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Пет Авг 25, 2006 10:45 am

@octane:
Прав си, и точно затова пропускаш предимствата на дисковите спирачки - щото мислиш изолирано само за спирачното устройство. Пропускаш едно нещо - F не е постоянна величина по протежение на хода на лостчето. Повечето хора, каращи с v-brake изобщо не обръщат внимание на лостчето. А то е от огромно значение, защото там силата на ръката се преобразува в спирачна сила. Пропускайки тоз тънък момент ти пропускаш и нещо, което се казва модулация, тоест усилване на приложената с ръка сила. Спирачната сила F е функция на тази сила (Fh) и модулацията m(s), тоест F=Fh * m(s), където s е параметър от 0 до 1 и означава позицията на спирачния лост от отпуснат до натиснат докрай.

Не всичко е спирачна сила, дозирането й е от огромно значение. И понеже масовите лостчета са калпави (тоест имат калпава модулация) v-brake-a обикновено има малка начална спирачна сила и прекалено голяма крайна спирачна сила. Затова се каза, че v-brake се държи като on-off по отношение на модулацията.

Такаа, ся аджеба тая модулация кво е? Ами ако графиката на m(s) е линейна в интервала [0,1], спирачката влачи, ако е параболична спирачката кове при по-силно стискане. Ако е нещо средно, тогава можеш да си дозираш фино силата в началото на хода и да спираш рязко в края на хода. Тук се включва и умората на ръката, но ти явно си свикнал да товариш ръката си, тоест да не минимизираш Fh...

После самата спирачна сила - kotka12 е прав, че има калотки за лошо време, но дори те в комбинация с хубава капла не могат да се сравняват с комбинацията стоманен диск + синтеровано феродо. Да не говорим за самоизчистващите свойства на хубавите дискове, за това как влага/лед не се задържа по накладките, щото температурите са високи при спиране... ей такива един куп неща, все дето се учат по физика, коефициенти на триене и прочие... искам да кажа, че триещите повърхности при дисковата спирачка осигуряват също по-добра модулация и по-голяма спирачна сила, отколкото триещите повърхности при v-brake.

При дисковите спирачки имаш хубава начална спирачна сила и по-фина дозировка, благодарение на подходяща модулация. Има дори хидравлични спирачки (Avid Juicy 7), които имат реглаж на модулацията чрез промяна на лоста. Има спирачни лостчета за v-brake/механичен диск (Avid SD-7), който правят същото - регулират модулацията.

Така че виждаш - по-истинските спирачки са дисковите. Както TOYAGA каза преди мен малкото предимства на v-brake-a са на път да дадат фира пред новите технологии за изработка на леки дискови спирачки. Съчетано с един куп предимства, които бяха споменати преди мен, това ги прави очевидния избор за всеки с претенции към спирането си.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kotka12 » Пет Авг 25, 2006 10:53 am

:clap::clap::clap:
Браво, Марто !!!!
Отличен /6/. Дай да подпиша :)

:beer:
Надявам се това вече да спре повърхностните изказвания.
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bikerider » Пет Авг 25, 2006 11:04 am

[quote="kotka12"]

:clap::clap::clap:
Браво, Марто !!!!
Отличен /6/. Дай да подпиша :)
[/quote]


:deal::D:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Rock Shox BOXXER » Чет Авг 31, 2006 1:32 pm

не е ли да се изгъзиш и да сложи6 дискова от MX:bigmout:
Не се трепи,ако не мойш да караш!Не слушай чалга,ако не издържаш!Не пуши,ако не ти се умира!!!
Rock Shox BOXXER
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 10:02 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 132 госта