от screamBoy » Чет Авг 31, 2006 4:29 pm
на база четене всичко е ясно - там климатици, сейфове, всички говорят и др. такива
на база собствен опит ще спомена: с предишния ми комплект VBR не можех да пусна дори Лале наведнъж, трябваше да спра поне на средата за малко; с настоящия ми комплект дискови правя Алеко-Лале-езерата само с принудителните спирания - там дето се пресичат реките.
тъй като след някой да ми дудне нещо най-много мразя да спирам, то за мен дисковите дето ги имам са абсолютно предпочитаеми пред VBR-тата дето преди имах. Може би с различни модели спирачки е различно.
Смисъла от задната ми дискова пред екс-задната VBR за мен е че не ми окапва дясната ръка - модулацията я постигам същата при по-ниски скорости и повечко менгеме пауър (за да се държи ниска скоростта).
Зимата дисковите се размразяват по-бързо и замръзват по-трудно.
Генерално дисковите и двете са по-тихи.
Когато карам през яко кал обикновено арката на VBR-то е първата спирка на натрупаната кал, следва одрискване на жилото и дори още по-трудно спиране, който случай при дисковите е такава рядкост, направо като кокоши зъби.
Накладките на VBR-то цапат безобразно много и се сменят бая често сравнени с накладките на дисковата.
Накладките на VBR се регулират по-трудно, а точно задната капла се разбива по-лесно и операцията с налага по-често.
Последен щрих - при ос с QR колело с дискова пада много по-бързо и няма опасност при сваляне-слагане да се разцентроват накладките (и спирачката).
Всичко това е поредица от малки улеснения, всяко от които само по себе си едва ли си струва тези 170лв отгоре, но сумарния ефект прецених си заслужава.
Пост свободен от семантични грешки