човек срещу ел. мотор :)

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот MadBoy79 » Сря Сеп 03, 2014 9:14 pm

Здравейте
Отварям една интересна тема която много хора биха се поинтересували .
Някой има ли идея или да е изчел инфо в интернет - един обикновен човек каква мощност развива когато кара на равно.
Замислил съм да монтирам ел.моторче - но не знам каква мощност да сложа .
Като преработка на средното движение - ще бъде модифицирано да се върти свободно
https://www.youtube.com/watch?v=tVweIvS81rg
така ще спомага за въртенето или ако се изморя при нагорнище - само моторчето .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот jungleraver » Сря Сеп 03, 2014 11:35 pm

jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот MadBoy79 » Чет Сеп 04, 2014 7:57 pm

Много благодаря за споделената информация -
От прочетеното следва за мен че ще търся 500 ватов мотор или по-мощен .
Знам ги тия в главините монтирани - но мисля че може да намеря на по-приемлива цена .
За да имам лесно качване на нагорнищата . Относно батериите - за да бъде лек ще ползвам ли-по пакети .
И ще си помисля за динамо и зареждачка когато съм в движение .
Тези дни кога ми остане свободно време ще направя този механизъм .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот jungleraver » Чет Сеп 04, 2014 9:23 pm

Честно казано аз съм се качвал на 500 ватов НЕ марков, и ми се стори слаба работа, но все пак като знам китайците как слагат етикета с ватовете той реално може и 50 да е бил...
Ако не си гледал тези, виж ги, тоя е страшен образ :rofl:
https://www.youtube.com/watch?v=BRrVbC1vRds
И тука вече ъпгрейдва :)
https://www.youtube.com/watch?v=-DTxWwQmVqE
Успех с начинанието и да споделяш като има напредък!
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот MadBoy79 » Вто Сеп 09, 2014 11:37 am

Сдобих се със заден свободен венец - който ще бъде прикрепен към пакета от венци на средното движение .
Като бъде в готово състояние ще драсна един ред - с който ще знаете че съм с една крачка по-близо до крайният резултат .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот Telepatok » Сря Сеп 10, 2014 3:33 pm

Купих си ел.кит 500 вата преди около 5 години от китай. Все още ми служи вярно. Единственото което съм сменил преди година и половина е батерията. Махнах старите оловни акумулатори и си взех LiFePo със стойка багажник. Всичко това е монтирано на един прост DRAG ZX2.

Прави по около 40-45 км градско. Планинско - като пример мога да дам любимата ми разходка:

Младост 4 - Бистрица - Обиколната на Витоша - Железница - Младост 4
тотал 31 км
денивелация 861м
Общо време 1:14:52 ч

Забавата е пълна. Хвърча по асфалта и пътеките :)
Ако имаш въпроси мога да помагам.
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот MadBoy79 » Сря Сеп 10, 2014 7:29 pm

Ето няколко .
Този пакет от батерии който имаш - с какви параметри е :
Напрежение и Капацитет ?
Теглото му колко е?
Как се справяш със зареждането на батериите и колко време ти коства .

Защото то хубаво - ама след 500 презареждания на Li-Po ( за радиоуправляемите самолети хели колички лодки ) им дават толкова .

Бензинчето е друга работа - минаваш покрай бензин-станция - сипваш и продължаваш :)
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот Telepatok » Чет Сеп 11, 2014 9:09 am

Батерията е 36V, 10Аh. Повечето 250-500 ватови двигатели са на 36 волта. 750-1000 ватовите са на 48 волта.

Теглото така и не съм мерил, трябва да си взема една везна най-накрая...
По мои груби сметки кутията с батерията е към 2 - 2,5 кила. Кутията е алуминиева и е бая масивна.
Багажника на който се закрепва също си тежи доста. Планирам да ги извадя клетките от това чудовище и да си ги сложа в триъгълника на рамката.
Така хем ще е по-леко (без кутията и багажника), хем тежестта ще ми падне надолу и по в центъра.

Зареждането става със фабричното зарядно за около 3 - 3,5 часа. Хубавото е че винаги можеш да си го носиш с теб и да си дозареждаш където има ток. Примерно - спираш на някоя бензиностанция, ресторант, приятелче - пиеш една бира и за половин час 45 мин получаваш още 15 км автономия. Ако ми свърши съвсем - връткам си педалите :)

Относно циклите - да, не са толкова много колкото ми се иска. Обикновенно им дават максимум 500-750 цикъла на пълен капацитет на батерията.
Това означава че в рамките на тези цикли тя работи както е предвидено. След това тя не умира просто изведнъж, просто започва да деградира и да дава все по-малко километри.

Имай предвид обаче и друго - под един цикъл се има предвид от пълен заряд до пълен разряд. Ако си изхабил 50% от батерията и я заредиш това се брои за половин цикъл, не за един.
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: човек срещу ел. мотор :)

Мнениеот Telepatok » Пет Сеп 12, 2014 2:45 pm

Ето един примерен (и добър) вариант за батерия:
http://elektrovelosipedi.com/portfolio/4089/


Цената е висока като цяло, но си взимаш батерията и забравяш. От чужбина същата батерия може да се поръча за 240лв.
Единствено остава разправията по доставката и освобождаване от мито (ако има).




Информация за продукта:

Вид на батерията: Литиево-йонна (Li-ion)

Описание: Батерия с метален корпус и със заключващ механизъм, която се монтира на мястото на бутилката за вода.

Волтаж: 36 V

Капацитет: 9 Ah

Клетки: Li-ion

Монтаж: на мястото на бутилката за вода

Функции на вградената „BMS“ система: Балансиране на клетките, защита от презареждане, защита от преразреждане, токова защита, температурна защита, вторична токова защита

Брой цикли заряд-разряд: 700 (90% DOD)

Пробег: ≈30 км. (без въртене на педали)

Тегло на батерията: 2,7 кг.

Размери: дължина 325 мм./ диаметър 91 мм.

Сертификати: CE,CCC,EN15194,ROHS,MSDS

Зарядно устройство: AC 100V-240V, 1,35 А

Време за пълно зареждане на батерията: ≈6 часа

Цена (включва 36V 9Ah литиево-йонна батерия, механизъм за монтаж, импулсно зарядно устройство, 2 бр. секретни ключове, кабел за връзка с контролер): 500 лв.
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 370 госта