ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

Мнениеот debono » Вто Дек 02, 2014 9:39 pm

Пускам темата, защото през последните дни в главата ми се върти следното:
Разглеждайки офертите за вилки в Интернет (crc, bike-components.de и т. н.), ми направи впечатление, че вече много рядко на пазара може да са намери модел с прав стержен (1.5 или 1 1/8), особено в средния и високия клас. Повечето производители предпочитат вилки с конусовиден стержен. В този смисъл, мислите ли, че до няколко години индустрията ще "забрави" правите стержени или по-скоро ще ги поддържа, но по отношение на определен, малък брой модели от каталога.

Поздрави,
Аватар
debono
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Пон Сеп 05, 2011 9:57 am

Re: ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

Мнениеот Ozzie » Вто Дек 02, 2014 11:45 pm

меко казано - да им го туря на стандартите!
Ако можех да върна времето назад, собственоръчно бих удушил този, на когото му е хрумнала "гениАаналната" идея за конусовиден стержен!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

Мнениеот windv » Сря Дек 03, 2014 8:55 am

Опитът показва , че с годините не остава стандарт който да не е потънал в миналото...малко по-малко, за добро или лошо всички неща се изменят.
При мен СЛУЧАЙностите така се подреждаха, че последните ми 3 вилки са били с конусовиден стержен и съм свикнал, дори ми харесва как по-широката долна част , изълва изцяло долния отвор на челото, а не както понякога се получава с 1,1/8 на широко чело, седи като солетка отдолу...и казвайки това визирам единствено мое естетическо виждане. Свидетел съм на това как най-свинската еднокороннна вилка в историята, а именно ТОТЕМ 180, със стержен 1,1/8 на чело 1,5 си е стабилна до безкрайност. Тази вилка м/у другото е 2013г. и не е с конусовидна тръба...
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

Мнениеот outfaced » Сря Дек 03, 2014 10:58 am

Конкретно този стандарт е за добро. Дава 20-25% повече якост или респективно по малко кривене на вилката при спиране (имаше клип в тубата с тестове и анализи), а цената под формата на тегло е пренебрежима. Дава и мегдан на рамките да се правят широки чела с по голямо сечение на долната тръба, което я оякчава в зоната на заварката с челото. Вече и ХС вилките са конус, а рамки за права тръба не мисля, че вече някой прави.
Спускачите обаче сигурно няма да се откажат от 1.5
За всички останали - конус. Па бива.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

Мнениеот jungleraver » Сря Дек 03, 2014 3:36 pm

Да, със сигурност вървим по пътя на НТП :beer:
И един съвет - ако някой се е засилил да сменя рамка заради този казус, нека гледа да е съвместима и с 27.5" капли, че като гледам новите модели велосипеди за 2015...и това няма да ни се размине. Искам да добявя също, че гледах каталога на SUNTOUR 2015, новите въведения AURON и AION ще се правят само в 27.5" и 29".
В заключение - щем - не щем - ще растем на диаметър.
jungleraver
 
Мнения: 366
Рейтинг: 1725
Регистриран на: Чет Май 09, 2013 9:14 pm

Re: ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

Мнениеот boriss13 » Чет Дек 04, 2014 9:58 am

С вилката съм склонен да направя компромис (въпреки, че не съм намерил твърд отговор мога ли или не да бодна подострена вилка на моя СХ ТРЕЙЛ), ама с размера на гумите по-скоро не... :(!:
Простата причина е, че както колегата windv отбеляза, "визирам единствено мое естетическо виждане", големите гуми ми напомнят на колелото на дядо ми(R.I.P.), руско ал. марка мустанг!
Най-дългите пътешествия най-често започват с думите: "Зная по-кратък път!!!"Изображение
Аватар
boriss13
 
Мнения: 2884
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 25, 2005 12:08 pm
Местоположение: София

Re: ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

Мнениеот windv » Чет Дек 04, 2014 11:55 am

boriss13 написа:С вилката съм склонен да направя компромис (въпреки, че не съм намерил твърд отговор мога ли или не да бодна подострена вилка на моя СХ ТРЕЙЛ)!


Относно твърдия отговор на този въпрос, можеш да погледнеш тази тема
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: ЗА СТЕРЖЕНИТЕ НА ВИЛКИТЕ

Мнениеот boriss13 » Чет Дек 04, 2014 1:58 pm

Сега намерих един полезен калкулатор.Вероятно не съм открил топлата вода, ама като ми е слаб английския е така. :D
Най-дългите пътешествия най-често започват с думите: "Зная по-кратък път!!!"Изображение
Аватар
boriss13
 
Мнения: 2884
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 25, 2005 12:08 pm
Местоположение: София


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 368 госта